Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie.

 

Mam zamiar kupic E61 z polowy 2007 roku.

Auto ma silnik 30d 235KM i przebieg 150tys.

Na co szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie tego auta z tym przebiegiem.

Co sie zmieniono w silniku 235KM w stosunku do wersji 231KM.

Czy wystepuja te same problemy z pekaniem kolektora wydechowego i urywaniem sie klapek w kolektorze dolotowym w wersji 235KM ?

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

Edytowane przez goblinp
Opublikowano

kolektor jest wzmocniony juz od 231KM... ale przy tym przebiegu i tak zaleca sie go wymienic- jak poczytasz o kolektorze to bedziesz wiedzial ze jest traktowany jako czesc eksploatacyjna, szczegolnie po takim przebiegu;

 

ps klapki sie urywaly w kolektorze dolotowym a nie wylotowym; :idea:

 

co do awaryjnosci-nie ma znaczenia czy kupisz 218, 231, 235 KM... wszystko zalezy jak auto bylo traktowane;

co sprawdzic ? wszytko masz na forum-tylko poszukaj; najwazniejsze aby auto bylo pod opieka fachowcow (ASO) sprawdz po VIN jak czesto dany egzemplarz byl w ;

 

pzd K

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

ps klapki sie urywaly w kolektorze dolotowym a nie wylotowym; :idea:

posta pisalem w pospiechu i popelnilem gafe :oops:

post poprawiony

dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Opublikowano

Mam 530d z końca 2007 ,przebieg 66 tys.km i jak narazie ( odpukać ) żadnej awarii .

Myślę,że te silniki 3.0d już od modelu E39 są tak bardzo dopracowane ,że praktycznie bezawaryjne za wyjątkiem osprzętu ( przepływomierz,turbo , kolektor itp. ) .

235 KM wynika pewnie z innego oprogamowania ale też chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat .

Opublikowano
w nowoczesnych silnikach raczej nic sie nie psuje a zwłaszcza w takich, które są robione juz od dawna i jak to w przypadku BMW bywa są dość dopracowane. Jak zwykle największe problemy zdarzają sie z cała reszta czyli z osprzętem. W samym silniku nie ma co sie zepsuc.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
w nowoczesnych silnikach raczej nic sie nie psuje a zwłaszcza w takich, które są robione juz od dawna i jak to w przypadku BMW bywa są dość dopracowane. Jak zwykle największe problemy zdarzają sie z cała reszta czyli z osprzętem. W samym silniku nie ma co sie zepsuc.

Osprzet / to znaczy silnik... :8) - Turbo- wymiana zalecana co 160.000 km., Kolektor- wymiana zalecana co 150.000., Filtry Abgazu- wymiana zalecana 160.000., itp, itd wymien silnik przy 160.000 i bedzie ok. :P

Jak bysmy wszyscy na przepisy patrzyli, to bysmy co 2-3 lata auta zmieniali... :mrgreen:

Opublikowano

Mam do wyboru dwa auta z bardzo podobnym wyposazeniem (oprocz nawigacji).

 

e60 530d M Sport (231KM) 2006 104kkm brak navi, jasna skora

e61 530d M Sport (235KM) 2007 148kkm z navi, czarna skora

 

Bardziej sklaniam sie do kupna e61 model po lifcie.

Oba auta serwisowane u dealera. Mam obawy co do automatu (najprawdopodobniej olej nie byl wymieniany w obu przypadkach) i samopoziomujacego zawieszenia w kombi (trwalosc na polskich drogach).

Zastanawiam sie co po kupnie powinienem wymienic ( koletor dolotowy na pewno wymienie).

 

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

Opublikowano

E60 bey navi :shock: jeszcze czegos takiego nie widzialem?!

Jesli auta byly serwisowane to na perno olej w automacie nie byl wymieniany( wedlug Bmw nie wymienia sie) robia wymiane na specialna prosbe wlasciciela lub jak sie pojawi wyciek. Odnosnie samopoziomujacego zawieszenia to z tego co wiem jest lepsze niz sprerzyny(zadziej sie psuje) sprerzyny z tylu pekaly nagminnie(choroba Bmw) a nivo jak juz sie zepsuje wcale duzo wiecej nie kosztuje.

Bierz e61 :wink:

Opublikowano
Mam do wyboru dwa auta z bardzo podobnym wyposazeniem (oprocz nawigacji).

 

e60 530d M Sport (231KM) 2006 104kkm brak navi, jasna skora

e61 530d M Sport (235KM) 2007 148kkm z navi, czarna skora

 

Bardziej sklaniam sie do kupna e61 model po lifcie.

Oba auta serwisowane u dealera. Mam obawy co do automatu (najprawdopodobniej olej nie byl wymieniany w obu przypadkach) i samopoziomujacego zawieszenia w kombi (trwalosc na polskich drogach).

Zastanawiam sie co po kupnie powinienem wymienic ( koletor dolotowy na pewno wymienie).

 

 

 

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

 

jasna skora na taxi :mrgreen: :mrgreen:

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
jasna skora na taxi

autem bedzie jezdzila kobieta i raczej nie na taxi.

235 KM wynika pewnie z innego oprogamowania ale też chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat .

Zastanawiam sie czy do wersji 231KM mozna wgrac program z 235KM i uzyskac te same parametry (np. spalanie). Czy raczej silnik 235KM ma inne wtryski.

Jak wyglada sytuacja z czesciami do obu silnikow czy sa to te same czesci, czy raczej nie.

Opublikowano
jasna skora na taxi

autem bedzie jezdzila kobieta i raczej nie na taxi.

235 KM wynika pewnie z innego oprogamowania ale też chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat .

Zastanawiam sie czy do wersji 231KM mozna wgrac program z 235KM i uzyskac te same parametry (np. spalanie). Czy raczej silnik 235KM ma inne wtryski.

Jak wyglada sytuacja z czesciami do obu silnikow czy sa to te same czesci, czy raczej nie.

 

 

No i tu kolego pomylka:P Wraz z wersja 235 jak weszla z X5 , szastosowanoelektroniczne sterowanie skrzynka (nowy lewarek) a sam silnik pomimo pozornie malego wzrostu mocy jest calkowicie nowa konstrukcja ;) Znacznie odchudzona... co do wgrania programu, to program sie modyfikuje a nie wgrywa od innego auta! Nawet takiego samego, poniewaz do konca bedziesz mial choinke z swiecacych kontrolek :)

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Opublikowano
sam silnik pomimo pozornie malego wzrostu mocy jest calkowicie nowa konstrukcja ;) Znacznie odchudzona...

dziekuje za rzetelna odpowiedz i pozdrawiam :)

Opublikowano
231 i 235 różni się tylko wtryskiwaczami i oprogramowaniem w sterowniku, reszta to samo, nie mieszajcie ludziom w głowach :D 235 ma takie same wtryski jak 286 czyli ta na podwójnym turbo i to wszystko, w obydwu sterowanie edc 16 .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.