Skocz do zawartości

tarczo bebny......


hajpa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chcialem sie dowiedziec jakiej firmy montowane byly bebny na tyl BMW E-39 530D?Dzwonilem do jednego sklepu sztuka 139zl wysoka polka,pozniej zadzwonilem do BMW cena za 1szt.350zl orginal powiedzieli mi ze jest jeszcze dobry zamiennik ktory kosztuje 250zl sztuka.Poprostu chodzi mi o nazwe firm,ktore BMW montowalo?Rozbieznosc cenowa jest rozna wiec warto posprawdzac w kilku sklepach....Ostatnio dzwonilem pytalem o tylni amortyzator do E-39 530D w sklep,serwicBMW 613zl sztuka,w innych sklepach 520zl,510zl a w sklepie kolo mnie 450zl sztuka chodzi o orginal SASCHS chyba dobrze napisalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie moge ci napisac ze ostatnio wymienialem w mojej5er hamulce tyl i przód i zakupiłem na tył tarcze firmy ATM MIKODA,szczeki BOSCHA i klocki BOCHA i ci powiem ze wszystko hamuje jak nalezy.....a napomne jeszcze ze te tarcze sa nawiertane i nacinane :mrgreen: pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
moi znajomi co maja beeemki odradzaja Textary

Wlasnie takich znajomych sluchac nie mozna. BMW montuje Textary. Wystarczy poszukac na forum, bylo WIELE problemow z tarczami Bosch'a i ATE - sa beznadziejne, klockami rowniez.

Nie polecam rowniez tarcz Brembo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o takim zestawie Zimmermanna:

http://www.allegro.pl/item1083652570_tarcze_wentylowane_klocki_tyl_bmw_e39_zimmerman.html

I czujnik:

http://www.allegro.pl/item1098174447_czujnik_klockow_hamulcowych_tyl_bmw_e39_e_39_z8.html

 

I jeszcze pytanie odnośnie czujnika zużycia klocków: zapaliła mi się ostatnio konrolka zużycia klocków i było ok, bo wiedziałem, że z tyłu się już kończą. Kontrolkę można było "skasować" tymczasowo trzymając hamulec na przekręconym zapłonie ok. 30 sekund.

W międzyczasie musiałem zmienić czujnik ABSu z tyłu i majster ułamał czujnik zużycia klocków, po czym odłączył jego wtyczkę całkowicie.

Po tej operacji kobtrolka klocków pali się cały czas i nie da się skasować. Czy to możliwe, że jeśli czujnik jest w ogóle nie podłączony, to będzie się paliła kontrolka cały czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o takim zestawie Zimmermanna:

http://www.allegro.pl/item1083652570_tarcze_wentylowane_klocki_tyl_bmw_e39_zimmerman.html

I czujnik:

http://www.allegro.pl/item1098174447_czujnik_klockow_hamulcowych_tyl_bmw_e39_e_39_z8.html

 

I jeszcze pytanie odnośnie czujnika zużycia klocków: zapaliła mi się ostatnio konrolka zużycia klocków i było ok, bo wiedziałem, że z tyłu się już kończą. Kontrolkę można było "skasować" tymczasowo trzymając hamulec na przekręconym zapłonie ok. 30 sekund.

W międzyczasie musiałem zmienić czujnik ABSu z tyłu i majster ułamał czujnik zużycia klocków, po czym odłączył jego wtyczkę całkowicie.

Po tej operacji kobtrolka klocków pali się cały czas i nie da się skasować. Czy to możliwe, że jeśli czujnik jest w ogóle nie podłączony, to będzie się paliła kontrolka cały czas?

bedzie sie swiecic,mozesz zlaczyc dwa kable w tym przewodzie od czujnika i po jakims czasie zgasnie ale przeciez czujnik niekosztuje wiele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie e 39 Jedna 540 druga 523. W swoim życiu miałem 5 począwszy od 20 do 530d. W każdej wkładałem najtańsze tarcze z tyłu. W 540 też mam jakieś Harty za 80 zł sztuka. Śmigałem 250 i ostry hebel i spoko. Przód jest najważniejszy. Na tyle klocki wymieniam co 3 lata. Jak wsadziłem raz kiche to piszczały. A po Tekstarze spoko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu oczywiście sie zgadzam, że przód jest najważniejszy. Ale sam uważam, że tył też jest ważny. Widzisz ilu ludzi tyle poglądów , teorii i doświadczeń. Najważniejsze żeby wszystko było ok tak jak w Twoim przypadku. A może sam kiedyś się porwie na taki ruch skoro piszesz że wszystko wporzadku :D . Pozdro!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprostu nie lubię wydawać kase na marno. Sam to sprawdziłem i działa. Mam też M3 E36 do driftu. Tam hebel musi być żyleta i tarcze jak i klocki nie mogą być słabych firm. W jeździe na codzień jak nie trzeba to lepiej nie przepłacać.(chyba że kolega codziennie po ulicach jeździ jak na torze w Kielcach) To proponuje coś lepszego. Tak jak pisałeś ilu forumowiczów tyle opini. Tak ma być przecież to FORUM. Pozdrawiam cię Mody. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się - co myślicie o wymianie wyłącznie szczęk ręcznego? Klocki hamulcowe i tarcze na tyle mam jeszcze najzupełniej dobre, za to czas pomyśleć o poprawie działania ręcznego - znalazłem na alledrogo takowe:

http://motoallegro.pl/item1091512202_szczeki_hamulcowe_ate_bmw_1_3_5_e46_e39_e90_e91.html

zda to egzamin?

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw radziłbym sprawdzić grubość okładzin na tych szczękach bo zazwyczaj one się zużywają o wiele wolniej niż klocki i tarcze. Może jeszcze uda Ci się podkręcić na samoregulatorze szczeki i na lince. Szczęki z aukcji są okej, to jest ręczny także nie pracują one w takich warunkach jak np. klocki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samoregulatorze to wiem mniej wiecej jak podkrecic - a o patencie z podkreceniem na lince to opowiadaj, bo tego nie znam:) W weekend wezme i zajrze co tam w szczekach slychac:)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linke podkręca się od strony rączki hamulca ręczego. Poprostu zdejmij rączkę hamulca. Do przodu pojadu sama schodzi, i pod mieszkiem (skają) są nakrętki 8. Lewe i prawe koło reguluje się osobno. Podkręć trochę linki. Może będzie lepiej. Dopiero jak będziesz miał niepokojący pisk na ręcznym to wymień okładziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.