Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury w V8


Wielebny

Rekomendowane odpowiedzi

Po mojej ostatniej przygodzie z korkiem odpowietrzenia układu chłodzenia dzisiaj już wszystko wymieniłem i się przejechałem (jakieś 15 kilometrów). Ale wskazówka temperatury jest lekko wychylona ponad połowę i nie przekracza białej lini przed czerwonym polem. Czy to jest norma czy powinienem zacząć się martwić? Płyn chłodzący mam Prestone i był wymieniany w listopadzie 2009. Odpowietrzanie układu zrobić na nagrzanym pracującym silniku czy na nagrzanym wyłączonym silniku ?

 

Fotka wskaźnika:

 

http://images39.fotosik.pl/301/c58f442b13688e6fm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wskaźnik jest w połowie temp. poinna byc w okolicach 88-90stopni..

możesz to w bardzo prosty sposób sprawdzić jak sobie odblokujesz ukryte funkcje....jeżeli nie wiesz jak to zrobić podaj meila to ci wyśle skany... w któryms tescie możesz sobie wywołać na desce rodzielczej aktulanie jaka jest temp. płynu chłodzącego jezeli jest w okolicy 90 jest ok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To bardzo nie dobrze... Jesli wskazowka ci sie odchyla od pionu, wylaczaj silnik. Jesli nie wiesz jak wlaczyc test 7, bo o nim tu mowa http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif to poszukaj na forum. Przyciska sie prawy przycisk na zegarach na 3 sekundy, lewym sie wybiera test, potem prawym akceptuje.

 

Gdy wskazowka jest w pionie ciecz moze miec temperature 80-115*C (115*C kolega mial w silniku M62B44), u mnie 80-109*C.

 

Nie podaje sie emaila na otwartym forum, bo roboty wyszukiwarek chetnie wciagaja takie emaile i potem masz wysylany spam. :duh:

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest jeszcze zapowietrzony na pewno. Odpowietrza sie go na chodzie, odkrecajac lub poluzowywujac te srobke (odpowietrznik) az do momentu gdy osiagnie temperature wrzenia. Generalnie chodzi o to, aby lecial SAM plyn, bez babelkow (trzeba uwazac, bo podczas wrzenia babelki wytracaja sie zawsze). Oplaca sie podnosic obroty do 2000-3000rpm podczas, aby przepychac pecherze powietrza, ktore utkwily w zakamarkach ukladu.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec wykonam te czynność jutro. Dzisiaj jak wstępnie odpowietrzałem to na chodzie odkręciłem odpowietrznik i na początku tylko syczało a teraz płyn wylatuje ale chlapie czyli jak by z powietrzem. Jutro odkręcę i poczekam dłużej + ogrzewanie na maxa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec wykonam te czynność jutro. Dzisiaj jak wstępnie odpowietrzałem to na chodzie odkręciłem odpowietrznik i na początku tylko syczało a teraz płyn wylatuje ale chlapie czyli jak by z powietrzem. Jutro odkręcę i poczekam dłużej + ogrzewanie na maxa.
przychylam sie do MCMT,napewno zapowietrzony (narazie)i oby na tym sie skonczylo ,niemozesz jezdzic jak wskazowka sie wychyla,mialem z tym powietrzem jazde w kilku bmach i to lapalo mi w najmniej odpowiedmnich momentach jak np.skrzyzowanie itp,nawet pdczas jazdy gdy sie wychyli zatrzymaj auto i na wlaczonym silniku odkrecaj odpowietrzniki,moze byc tak(jak u mnie )ze kilkukrotnie to powietrzee wylazilo jakby gdzies tam sie zawieszalo,ogolnie znany temat i dosc duzo jest o tym na forum :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, tak, ma plyn chlapac. Chlapie jak leci ciecz z babelkami. Jesli powietrze sie juz skonczy, bedzie leciala sama ciecz, nie wydajac odglosow. To troche dlugi i uciazliwy proces, gdyz babelki nie musza wylatywac non-stop. I pamietaj, ze gotujaca sie ciecz powoduje, ze babelki biora sie z nikad... :mad2:

 

Have fun :8)

 

Ps. ogrzewanie na maxa, temperatura na maxa, wentylator na maxa... Zapomnialem :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec opisze co i jak z dzisiejszych moich prac.

temperatura powietrza 24 stopnie wiec jest ciepło. Uzupełniam płyn chłodniczy po wczorajszych akcjach. Ogrzewanie na max, nawiew na max i jadę. Odpowietrzam jeszcze na zimnym przed wyjazdem. Jak temperatura osiągnęła poziom roboczy(pion) zatrzymuje się i odkręcam odpowietrznik. Płyn chlapie, ja wycieram a on chlapie itd. aż jest ok. i znów jadę. Po jakiś 5 km ponawiam czynność . Jak dla mnie jest wszystko ok wskazówka za pion wychyliła się na max 0.5-do 1 mm czyli tak jak było kiedyś. zadowolony z akcji robię test pracy auta w normalnych warunkach czyli klimatyzacja na 20 stopni nawiew auto i dalej jadę (zaznaczam ,że cały czas trasa). Zatrzymuje się po jakiś 5 km i odpowietrzam ponownie troszkę chlapie ale już płyn jest na tyle nagrzany ze wylatuje strumieniem ale jak by się gotował, taka niby piana która szybko znika i w ogóle. Wsiadam do auta ruszam lekko i słyszę syczenie z pod maski i temperatura zaczyna rosnąć zatrzymuje auto, włącza się wisko oraz zapala się komunikat aby sprawdzić poziom płynu. Po wyłączeniu wiska wyłączam silnik. Po chwili włączam silnik i wszystko wraca do normy. Syczenie zaczęło się po włączeniu klimatyzacji co może świadczyć iż trzeba odczynnik napełnić. Ogrzewanie ustawiłem na 19 stopi bez klimy i z autem nie było problemu (wskazówka w pionie). W domu jeszcze odpowietrzyłem układ -trochę chapało i później wrzący płyn. Sprawdziłem korek od oleju czy nie ma na nim kiślu co by mogło świadczyć o przepalonej uszczelce ale na szczęście go nie było. Obecnie poczekam godzinę aż auto się wystudzi, sprawdzę i uzupełnię płyn, sprawdzę olej i przejadę się autem z klimą tę samą trasę ale bez kombinowania jeśli płynu mi ubędzie to oznacza ,że gdzieś jeszcze mam wyciek i tylko auto do mechanika na windę aby to zobaczyć. No chyba ,że macie jeszcze jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec podejście 2:

odblokowałem OBC

 

Normalna jazda autem, temperatura silnika z OBC średnia 107-108 bywało ,że spadło do 104. Pojeździłem i zatrzymałem auto na słońcu. Nie wyłączałem silnika , klima na 23 stopnie, radio gra co jakiś czas podnosiłem obroty auta aby za symulować stanie w korku i tak przez dokładnie 8 minut. Visko włącza się dokładnie przy 117 Stopniach wskazówka wychyliła się troszkę w prawo (tak ja na zdjęciu w 1 poście). Po Visko temperatura spadała do 115-114 Stopni i podnosiła się do 117 -116 (nie było powyżej) i tak cały czas. Po 8 minutach takiej symulacji pozostawiłem auto na samym luzie na 2 minuty i temperatura średnia była 114-115 .Po wszystkim ruszam autem -OBC pokazuje średnio 107-108(nie przekracza 108) ale wskazówka nadal była w pozycji wychylonej w prawo jak na zdjęciu. Pojechałem pod sklep wyłączam maszynę i otrzymuje informacje CHECK COOLANT LEVEL -a ja na to Orze....szku włoski. No nic. Kupiłem drzem wracam odpalam auto-wszystko ok- komunikatu żadnego nie ma wskazówka pion bez odchyleń- temperatura 107-108. W domu na wyłączonym silniku odkręcam lekko odpowietrznik i pryska, chlapie jak głupi i po jakimś czasie przestało. Informacji na temat poziomu płynu brak. Czy jest coś źle czy jest ok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czekaj czekaj.

Odpowietrzasz go tak:

 

1. Zalewasz zbiornik wyrownawczy. Rozkrecasz ogrzewanie itd...

2. Odpalasz (ciecz jest wciagana przez silnik, zatem dolewasz, wiecej niz powinno byc)

3. Zalaczasz test 7 (uciskasz prawy przycisk na zegarach na kilka sekund po czym wybierasz lewym test 7, potwierdzasz prawym).

4. Mozesz uciskac weze, aby lepiej szybciej zasysalo ciecz, poziom w zbiorniczku moze opasc - trzeba dolac. Punktem zwrotnym jest moment gdy zauwazysz, ze ciecz zaczyna wlatywac do zbiorniczka wyrownawczego z wezyka, ktory wychodzi z chlodnicy i wchodzi w jego bok. Wtedy powinienes zamknac zbiorniczek wyrownawczy i poluzowac odpowietrznik. Bedzie syczalo, strzelalo. Jednoczesnie powinienes kontrolowac jaka temperature masz na tescie 7 i ewentualnie podbic obroty do 2000-2500rpm, aby "wydmuchac" powietrze z zakamarkow ukladu chlodzacego w silniku.

5. Gdy dojdzie do tak ok. 90-100*C bedziesz mial wrzaca ciecz - dalsze odpowietrzanie nie ma sensu, bo powietrze w cieczy bedzie sie bralo z dekompresji wyplywajacej cieczy. Musisz wylaczyc silnik, ostudzic go, dolac cieczy do prawidlowego poziomu i sprobowac ponownie, choc juz nie powinno zadne powietrze wyplywac.

 

Check coolant level zalacza sie, gdy jest zbyt malo cieczy w zbiorniku wyrownawczym. Jest to o tyle niebezpieczne, ze silnik moze zassac znowu powietrze :mad2: , dlatego nie nalezy podczas odpowietrzania calkowicie odkrecic tego odpowietrznika, bo zbyt duzo cieczy nie wroci do zbiorniczka.

 

ufff... :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dokładnie tak jak to opisałeś.

 

Po włączeniu silnika i odkręconym głównym korku poziom płynu z ponad max spadł do minimum. odpowietrzyłem. wystudziłem dolałem jakieś 200 czy 300ml płynu. Przejechałem się- temperatura na komputerku średnia 108 Stopni, wskazówka sztywno na pionie bez wychyleń ale przy wyłączaniu auta zapaliło się CHECK COOLANT LEVEL :mad2: Ponownie wystudziłem auto i poziom płynu z max spadł o jakieś 8mm(ale do minimum to jeszcze baaaaaaardzo daleko)- znów uzupełniłem i jadę na miasto, temperatura jak poprzednio ale ponownie CHECK COOLANT LEVEL :cry2: - auto teraz się studzi wiec poziom mogę sprawdzić dopiero rano. Czy cały czas jest zapowietrzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, nie jest... :| :?

Mam zla wiadomosc dla Ciebie kolego i... mam szczera nadzieje, ze to tylko jakis glupi wyciek - kwestia uszczelki za 4pln.

Wsadz karton pod auto jak sie studzi :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli nie ma budyniu w oleju, to nie bedzie uszczelka pod glowica. Moze to byc jakis zwykly ring od przewodu. U mnie ciekl czujnik pod zbiorniczkiem wyrownawczym. Wsadz karton pod auto :!:

 

AAA!!! Zapomnialem, zebys najpierw zdjal oslone pod silnikiem. 6 czy 8 srob, bardzo latwo odkrecalnych i wiesz dokladnie skad cieknie :!: :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika z tym ale nie miał stanowisk wolnych aby lewarować auto. Opisałem sytuacje ,że poziom płynu się obniża przy włączeniu auta. Odpowiedział ,że to kwestia zapowietrzenia układu i należny to zrobić kilka razy bo mocno się zapowietrzyło np innymi powietrznikami jeśli są. Jeśli sam nie dam rady to mam jeszcze raz do niego podjechać na oględziny i odpowietrzenie. tak wiec jeszcze gdzieś jest inny odpowietrznik M60?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M60? M62 chyba? Generalnie jak obroty podskocza do 2000-3000rpm to uklad powinien sam sie odpowietrzyc (ciecz pod cisnieniem z pompy powinna wypchnac zalegajace powietrze - tak jest skonstruowany kazdy uklad). W kazdym razie, jesli to tylko odpowietrzenie, to mozna odetchnac.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tak wiec dzisiaj odebrałem auto od mechanika u którego stało 2 dni. Żadnego wycieku nie znalazł. Faktycznie powiedział iż układ odpowietrzył trochę ale w tym aucie tak naprawdę wszystko powinno się samo odpowietrzyć z czasem ale nie wiadomo jak się bardzo zapowietrzył gdy urwała się owa śruba. Jeśli pomimo tego nadal będę dolewał płyn to oznacza ,że gdzieś jest już lekko przepalona uszczelka pod głowicą. I na takie małe przepalenia to można użyć uszczelniacza do chłodnic. A jeśli to nie pomoże to zwalanie głowic ale on mi tego nie zrobi bo na tym silniku to trzeba się dobrze znać (wiec nie wiem ile by to kosztowało). Zapłaciłem 0 złotych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Czekaj czekaj.

Check coolant level zalacza sie, gdy jest zbyt malo cieczy w zbiorniku wyrownawczym.

 

U mnie się załącza nawet jak było go ciut za dużo (po wymianie płynu, przed wymianą było OK). Wyciągnąłem nadmiar i dalej się załącza. Odpowietrzałem chyba z 3 razy i nadal komunikat się pojawia.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
To bardzo nie dobrze... Jesli wskazowka ci sie odchyla od pionu, wylaczaj silnik. Jesli nie wiesz jak wlaczyc test 7, bo o nim tu mowa http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif to poszukaj na forum. Przyciska sie prawy przycisk na zegarach na 3 sekundy, lewym sie wybiera test, potem prawym akceptuje.


Gdy wskazowka jest w pionie ciecz moze miec temperature 80-115*C (115*C kolega mial w silniku M62B44), u mnie 80-109*C.


Nie podaje sie emaila na otwartym forum, bo roboty wyszukiwarek chetnie wciagaja takie emaile i potem masz wysylany spam. :duh:[/quote

Jest tak dokładni jak kolega napisał.Ktoś kto pisze bzdury o temp 88-90 i pionie na zegarach albo jest spamerem albo tłukiem szukającym poklasku.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.