Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich w moim pierwszym temacie na forum ;)

 

Od niedawna jestem dumnym posiadaczem E36 Coupe 325i '92r. Od kilku dni mam problem z wyłączającym się ABSem. Wyłącza się tak jak chce :/ Na początku działo sie to sporadycznie, a teraz kontrolka ABSu zapala się po 3-4 minutach jazdy. Objawia się to następująco:

 

- Włączam stacyjkę- wszystkie kontrolki gasną

- Zapalam silnik, ruszam w drogę i ni z gruchy, ni z pietruchy zaczyna się świecić kontrolka ABSu. Czasem jak stoję, czasem jak jadę. Czasem na równej drodze, czasem na dziurach. Nie ma reguły :/ ABS wtedy nie działa. Sprawdzałem :D

- po wyłączeniu stacyjki i włączeniu jeszcze raz silnika kontrolka znów gaśnie na chwilę i ABS działa prawidłowo. Ale po chwili znowu zapala się kontrolka, abs się wyłącza i tak w kółko :/

 

Wczoraj sprawdzałem, czy któryś czujnik się nie wypina z wtyczki. Wszystko jest ok. Dzisiaj byłem u gościa podpiąć auto do komputera i okazało się, że ABS nie chcę się komunikować z komputerem :/ Podejrzenie padło na sterownik ABSu. I teraz gdzie go szukać?? Pod fotelami z tyłu nie ma, w bagażniku też nie ma. Gdzie szukać tego ustrojstwa, bo nie wiem nawet czego szuakć na Allegro ;) A może ma ktoś jakieś pomysły co to innego jeszcze może być :)??

 

Dzięki, POZDR :)

 

______

Poprawiłem tytuł tematu. Proszę zapoznać się ze sposobem tytułowania tematów właściwym dla tego działu! Do przeczytania jest on jako ogłoszenie na górze działu E36. Następne nieprzestrzeganie formatu tytułowania "nagrodzę" ostrzeżeniem. mattiss

Opublikowano
Sterownik znajdziesz po prawej stronie pod deską rozdzielczą. Trzeba zdemontować schowek. Objawy które opisujesz to może być przerwa w obwodzie elektrycznym. Ale może być też wina opon o różnych rozmiarach, dużej różnicy w ciśnieniu powietrza w oponach, padniętych amortyzatorów, zapowietrzonego układu hamulcowego.
Opublikowano
Dzięki :) Najpierw spróbuję przeczyścić styki na kostce od sterownika. Może pomoże. Opony mam wszystkie w tym samym rozmiarze 195/65/15. Układ hamulcowy zapowietrzony raczej nie jest, bo hamuje równo. A amortyzatory rzeczywiście przydało by się sprawdzić ;) Od zakupu nie miałem czasu podjechać na stację kontroli ;) Ale niestety amortyzatory albo różne opony raczej nie powinny mieć wpływu na komunikację sterownik abs - komputer :/ Najgorzej jak będzie jakiś przewód od sterownika uszkodzony i trzeba będzie szukać :/
Opublikowano

Sterownik od ABS jest albo dobry,albo zepsuty.Nie może to się zmieniać.

To ,że komputer nie połączył się ze sterownikiem ABS-u oznacza ,że komputer nie miał odpowiedniego oprogramowania,lub sterownika.

Jedz do innego mechanika.

Opublikowano
A czy jak hamujesz to czy wariuje ci hamulec tzn ABS się włącza i odbija ci pedał??? Jeżeli tak to na 95 procent masz padnięty modulator ABS-u a dokładniej pompa ABS . Często się sypią niestety.Można zregenerować ale lepiej kupić inną sprawną :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
No właśnie póki się nie zaświeci kontrolka informująca o problemie z ABSem, to wszystko działa poprawnie. Pedał zaczyna zaczyna odbijać dopiero jak koła zaczynają tracić przyczepność przy hamowaniu. Tzn pedał zaczyna odbijać tylko jak ostro hamuję i zaczynam słyszeć piszczenie opon. A tak, przy zwykłym hamowaniu wszystko jest ok. A jak już się kontrolka w czasie jazdy zaświeci, to nie zgaśnie aż do czasu wyłączenia stacyjki i ponownego jej włączenia. No i po takim restarcie problem znika na kilka/ kilkanaście minut i znowu się pojawia :mad2:
Opublikowano
A czy jak hamujesz to czy wariuje ci hamulec tzn ABS się włącza i odbija ci pedał??? Jeżeli tak to na 95 procent masz padnięty modulator ABS-u a dokładniej pompa ABS . Często się sypią niestety.Można zregenerować ale lepiej kupić inną sprawną :cool2:

 

I to chyba jest strzał w dziesiątkę ;) Dzisiaj stało mi się to o czym piszesz dwa razy. Albo zaczęło się tak dziać dopiero od dzisiaj, albo dzięki Twojej podpowiedzi wiedziałem na co zwrócić uwagę ;) Dzięx :)

Opublikowano
No widzisz wujek Aquaz ma zawsze rację :D (żartuje) To niestety przypadłość 3 serii i 5tej. Najlepiej znajdź 2gą w dobrym stanie .Możesz zregenerować ale nie wiem jakie to przyniesie skutki.Nie zabierałem sie od tej strony.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Panowie dziś 1 raz jestem na forum. Nie wiem gdzie się podpiąć, ale mam problem z e36 316i compact. rocznik 97. abs mi się załącza ale jest z nim problem. pedał robi "grrrr" kontrolki się nie zapalają, a koła sie blokują. obojętnie czy jest to asfalt suchy, mokry, błoto. jest to moje 1 auto z abs i teraz nie wiem czy ten pedał powinien się jakoś podnosić czy tylko latać, tzn tak jakby przeskakiwać (drżeć). Co znaczy odbijać ma jakoś sie wysuwać i zapadac. mój drżt ale stoi w tym samym miejscu. Włącza sie dobrze - nie bez potrzeby no ale blokuje. co robić???
Opublikowano

rozpedz sie i zahamuj porządnie, jeśli będziesz czuł takie chrupanie w pedale hamulca, a opony będą wydawać przerywany lub taki pociągliwy dźwięk poślizgu to abs działa (i to bardzo dobrze bo najbardziej sukcesywne hamowanie następuje na granicy poślizgu). Jeśli zablokuje Ci jedno lub więcej kół to trzeba szukać usterki. Jeśli nie będziesz pewien czy blokuje całkiem koła czy nie, spróbuj tego samego na zakręcie, jeśli auto zacznie uciekać (jechać prosto) to przednie koła są zablokowane i ABS nie działa, jeśli auto troche ucieka ale cały czas skręca (może szarpać) to ABS jest w porządku. Pozdrawiam!

 

/EDIT:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sprawdz jeszcze czujniki ABS-u, masz przy kazdym kole. a jak sie sprawdza?? jest opisane na forum. a gdzie to jest napisane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.