Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

BMW E91 2008/01 xdrive. Coś stuka z tyłu przy przejeżdżaniu przez dziury, garby, małe krawężniki. Wszystko odbywa się przy małej prędkości oczywiście. Co ciekawe nie jest to zawsze w chwili najechania, czasem chwilę po przejechaniu przeszkody.

 

Efekt jest taki jak bym miał coś ciężkiego luzem w bagażniku, np. gaśnicę, i to coś sobie radośnie tam podskakiwało. Na słuch ewidentnie coś w środku, ale...

 

Wyciągnąłem wszystko co się da, opróżniłem schowki, tylną roletę, podłogę bagażnika i to niestety nie pomogło.

 

Byłem w ASO i u "alternatywnego" mechanika. Obaj stwierdzili, że zawias ok i nie mają pojęcia co to może być.

 

Podejrzenia do tej pory:

- zawias - wyeliminowany przez 2 mechanikow,

- naped, most - byloby raczej slychac caly czas podczas jazdy, a nie tylko na dziurach, ale moze sie myle?

- sugestia, ze to plastiki - rzekomo w touringach czesto sie tak zdarza i nic sie na to nie poradzi - wedlug mnie troche za glosno, do tego takie cos po 2 latach....

- sugestia, ze to wydech - na podnosniku nic na to nie wskazuje, poza tym dzwiek bylby bardziej metaliczny,

- i ostatnia - bak paliwa - jak w niego pukam reka od spodu to w samodzie dziwiek nawet jakby ten....

 

Co myslicie? Podobne doswiadczenia?

 

Pozdr,

Glowix

Głowix
Opublikowano
Najczęstszy i najprostszy powód stukania to łącznik stabilizatora - ale to w momencie wpadnięcia w dziurę, a nie po. Większość majstrów od ręki to rozpoznaje, ale nie napisałeś, że to wykluczyliście stąd moja sugestia...
Opublikowano

Przez zawias rozumiem kompleksowe ogladanie :-)

Zakladam, ze tak oczywistej sprawy dwa warsztaty specjalizowane w BMW by nie przegapily.

 

Glowix

Głowix
Opublikowano
pomoge "posrednio": napisz do kolegi anjinsan z forum , jest pasjonatem marki i dodatkowowo prowadzi warsztat, z roznych opinii na forum wyczytalem, ze ten gosc to potega praktycznej i sprawdzonej wiedzy, ja osobiscie nie bylem bo bylem zmuszony korzystac z ASO (gwarancja).... pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.
Krzysztof
Opublikowano
Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.

 

Przeszło mi to przez myśl. Dziś było tankowanie pod korek i nic nie pomogło.

 

Jeszcze jedna obserwacja - wydaje mi się, że im cieplej tym hałas jest bardziej intensywny. Zapowiadają ochłodzenie to zobaczę czy się potwierdzi.

Głowix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A łączniki stabilizatora sprawdzałeś, gumy na stabilizatorze ??? Łącznik jak ma nawet lekki luz to się strasznie tłucze na nierównościach.
Krzysztof
Opublikowano
A łączniki stabilizatora sprawdzałeś, gumy na stabilizatorze ??? Łącznik jak ma nawet lekki luz to się strasznie tłucze na nierównościach.

 

Jak wyzej, dwa warsztaty ogladaly samochod od spodu kompleksowo. Oba specjalizowane w BMW.

Głowix
Opublikowano
Mieliśmy podobny przypadek w 1er znajomej. Okazało się że przy połowie lub mniej paliwa za stuki odpowiadało przelewające sie paliwo. Zbiornik jest plastikowy i dawał taki efekt. Nie mówię, że u Ciebie to akurat to ale zaobserwuj czy te stuki masz tez na pełnym zbiorniku.

 

Czy udało się rozwiązać ten problem w 1er znajomej? U mnie objawy te same, w ASO rozkładają ręce.

Opublikowano
stanij autem na rownej nawierzchni i otworz bagażnik i postaraj się nim "pobujać" - oczywiście tylną częścią, jeżeli stuki będą słyszalne to szukaj w amortyzatorach (poduszki dolne mają tendencję do takiego stukania) amortyzatory są w tych poduszkach przykręcone i czasami ona sie wybija i powoduje taki stukot. Górne poduszki też można sprawdzić, ale obstawiam na dolne.
Opublikowano

Tymczasem dzisiaj jest 15 stopni mniej niz wczoraj i stuki/zgrzyty sa minimalne. To potwierdza zaleznosc od temperatury.

 

Test wykonam przy pierwszej okazji.

Głowix
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zostałem wywołany do tablicy, więc odpowiadam; proponuję sprawdzić dokręcenie kół, gumy stabilizatora, tuleje mocujące mechanizm różnicowy, przegub wału napędowego przy ów mechaniźmie różnicowym. Jest też szansa, że zaworek w amortyzatorze puka. Odnośnie podjechania na sprawdzenie w moim warsztacie, jeśli uznaż za słuszne proponuję zadzwonić i umówić się na termin.

Pozdrawiam

Adam

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam

ja także mam takie dziwne stuki ale dodam że to na prostej nie jest tylko po jakimś zakręcie tak jak by coś się przesuwało i dość taki ciężki stuk, nie czuć i nic nie słychać przy 100 km/h, czuć na małych prędkościach do około 70 km/h bardzo nie regularne hm ...

Opublikowano
U mnie temat się rozwiązał. Wymagało to przewiezienia jednej osoby w bagażniku... ;-) Okazało się, że to tapicerka w bagażniku. Już po problemie.
Głowix
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej

U mnie mam ostatnio coś podobnego i też obstawiam tapicerkę bo przy wjeżdżaniu np na duży garb to nie jest stuk tylko jakby trzeszczenie.

Jaka część tapicerki była to u Ciebie >glowix< ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Nie chce zakładać nowego tematu dlatego napisze tutaj . Problem dotyczy bmw e87 116i sport . Od dłuższego czasu słyszę stuki dochodzące z tyłu . Jest to pojedynczy ale czasami podwójny głuchy Stukot .. moj mechanik nie może tego zdiagnozować od dłuższego czasu . Zawieszenie było sprawdzane kilka krotnie więc wszystko z nim ok . Ostatnio doszliśmy do wniosku ze dźwięk dochodzi z baku paliwa , sam bak paliwa jest luźny .... plus to ze cos w nim stuka w środku .. dziś zrobiłem test na zaciągniętym ręcznym na parkingu otworzyłem tylną klape i szarpalem energicznie autem do tył i do przodu wtedy również pojawił się ten stukot ... panowie jakieś sugestie co to może być ? Co może być w tym baku ze tak lata ? Pompa ? ( nie jest to odgłos paliwa w baku )

 

Proszę o pomoc . Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

słuchajcie ja mam podobny problem - jednak stuk i moment w którym się pojawia jest nieco inny. Otóż przejeżdzając przez garby ( wysepki zwalniające, ale takie dłuższe i szersze jak są dla autobusów) podczas najazdu wszystko jest ok ale już podczas zjazdu..w okolicy prawego tylnego koła słychać głuchy stuk. Takie "łup" jakby amortyzator przepuszczał w dół...a w górę trzymał, czuć że uderza jakaś duża masa..nauczony doświadczeniem wymieniłem amortyzatory z tyłu oraz jakieś tuuleje na górze które je mocowały i...skucha...dalej wali przy zjazdach ( przy najazdach nigdy) Problem nie występuje na małych ( wąskich) dołkach lub małych "leżących policjantach" Czyli pojawiają się jak amortyzator przygnie się na dłużej niż 0,1 sekundy..i potem spada i łup !!

Stuków nie ma podczas przyspieszania czy zwalniania ( więc wykluczam okład napędowy) Trochę dziwię się że podczas wymiany amortyzarorów nic nie stwierdzono ? a może potrzebne są trzęsiawki na stacji aby to stwierdzić ? co to k...może być ? macie jakies pomysły ? sprawa dotyczy e90 320d sedan 2005r. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.