Skocz do zawartości

Programowanie nowego akumulatora 110Ah->90Ah


Zdzichu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Przyszedł kres akumulatorowi w mojej E66 i chciałem 'uchytrzyć' zmieniając akumulator samodzielnie. W moim aucie oryginalnie był zainstalowany aku 110Ah 850A. Jednak BMW już takiego nie oferuje i każe wymienić na 90Ah 900A (oczywiście też AGM). Taki akumulator nabyłem, raz-dwa zmieniłem. Podłączyłem komputer i uzbrojony w NCS i INPA oraz opis z e60-forum.de zabrałem się za programowanie. Opis mniej więcej jest taki (początek - w oryginale) :

 

Mit NCS geht es so:

- FA aus CAS oder LMA auslesen

- F1 FG/ZCS/FA

- F2 FA eingeben

- Baureihe E60 eingeben (tu wybrałem oczywiście E65)

- Fahrgestellnummer bestätigen

- in der Merkmalliste nach unten scrollen und -B090 markieren

- ENTF-Taste drücken, Eintrag verschwindet

- in Feld "Merkmal:" -B110 eintragen

- Add-Button drücken

...

 

No i wszystko fajnie, tylko w Merkmalliste są różne tam cyferki zaczynające się $, ale za skarby nie ma nic podobnego do -A110. Próbowałem dopisać -A090, czyli taki aku jak jest teraz założony, ale krzyczy

że błędny wpis. Jak sobie z tym poradzić ?

W INPA skomunikowałem się z Powermodule i w Status2 puściłem batterietausch regestrieren. Ale mam obawy, czy te adaptacje nie pójdą jak dla aku 110Ah.

 

Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co robię źle, albo jak sobie z problemem zmiany wielkości aku poradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

rozmawiałem z mechanikiem z poznańskiego ASO, nie trzeba rejestrować nowego aku. Wymieniłem oryginalny aku 110ah na 95ah ( miała być 90-tka, ale sprzedawca się pomylił ), bez żadnych adaptacji itp... Wymianę robiłem w październiku 2009.

Pzdr,


Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy napis-ostrzeżenie koloru żółtego - Racharge baterry -dotyczy ładowania akumulatora w pilocie-kluczu, czy też głównego akumulatora ?

Napis dotyczy głównego akumulatora. Jeśli pojawia Ci się ten napis po paru chwilach siedzenia w aucie przy zgaszonym silniku, to na 99 % Twoje aku ma dość i trzeba go wymienić.

Sama czynność wymiany jest banalnie prosta. Tyle, że właśnie widzisz, nie jest pewne czy nowy aku trzeba rejestrować w aucie, czy nie. Zdania uczonych na ten temat są podzielone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parenaście dni temu też wymieniałem akumulator. Oczywiście mialem ten sam problem bo nie mogłem kupić takiego jak orginalny czyli 110Ah i 850A wiec zakupiłem taki jak proponuje Varta do tego auta czyli 100Ah i 830A. Akumulator wymieniłem sam bez żadnego programowania sprawdzając jedynie prąd ładowania przed i po wymianie. Okazało sie że jest identyczny czyli około- jak dobrze pamiętam 14.4volt. Przed wymianą przesunąlłem tylko przełacznik który odcina zasilanie w cały aucie na pozycje 0. Wszystko jak dotad w aucie jest w OK i komputer nie zgłasza żadnych problemów.

P.S. "Racharge baterry"- to napewno "Naładuj akumulator" i dotyczy to oczywiście akumulatora w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie po wymianie oryginalnego akumulatora 110Ah, na którym non stop pokazywało "Racharge baterry", na zalecany do tego auta Bosch'a:

 

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.130 S40 13 353x175x190 95Ah, 800A, L-

 

Nadal pokazuje "Racharge baterry", także wychodzi na to, że trzeba go przypisać, miał ktoś taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,wymienilem akumulator w E65 740d na nowy BOSCH S5 110Ah,bo stary akumulator krecil ale stracilpojemnosc bo po 10 minutach postoju na zaplonie auto nie zapalalo,oczywiscie byl komunikat RECHARGE BATTERY .

 

Po wymianie na nowy 100% naladowany auto nadal zglasza komunikat RECHARGE BATTERY .

 

Jak sie uporac z problemem?

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zarejestrować nowy akumulator, bo moduł zasilania dobiera automatycznie prad ładowania i monitoruje rozładowywanie akumulatora. Moduł steruje rozdziałem pradu w aucie i najwyraźniej jest zaprogramowany jakąś stałą wartością która zmniejsza się w skutek czasu eksploatacji dlatego po zamontowaniu nowego trzeba zadeklarowac nowy akumulator.

Z tego co pamietam to w DISie widziałem deklaracje nowego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakiś czas temu pisałem,ze wymienię baterię ,myslałem o Varcie, ale zdecydowałem się na Boscha. Stary aku.pokazywał ,ze ma dość - "recharge baterry " lub też "baterie nachladen" - czy coś w tym stylu :D .Po wymianie ,po około 3 tygodniach nowa bateria mówi ; naładuj mnie....Wszystko to co napisał mbbrzoza zgadza się.

Po zarejestrowaniu - wpisaniu baterii przy użyciu komp.bmw komunikatu już nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.