Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Przyszedł kres akumulatorowi w mojej E66 i chciałem 'uchytrzyć' zmieniając akumulator samodzielnie. W moim aucie oryginalnie był zainstalowany aku 110Ah 850A. Jednak BMW już takiego nie oferuje i każe wymienić na 90Ah 900A (oczywiście też AGM). Taki akumulator nabyłem, raz-dwa zmieniłem. Podłączyłem komputer i uzbrojony w NCS i INPA oraz opis z e60-forum.de zabrałem się za programowanie. Opis mniej więcej jest taki (początek - w oryginale) :

 

Mit NCS geht es so:

- FA aus CAS oder LMA auslesen

- F1 FG/ZCS/FA

- F2 FA eingeben

- Baureihe E60 eingeben (tu wybrałem oczywiście E65)

- Fahrgestellnummer bestätigen

- in der Merkmalliste nach unten scrollen und -B090 markieren

- ENTF-Taste drücken, Eintrag verschwindet

- in Feld "Merkmal:" -B110 eintragen

- Add-Button drücken

...

 

No i wszystko fajnie, tylko w Merkmalliste są różne tam cyferki zaczynające się $, ale za skarby nie ma nic podobnego do -A110. Próbowałem dopisać -A090, czyli taki aku jak jest teraz założony, ale krzyczy

że błędny wpis. Jak sobie z tym poradzić ?

W INPA skomunikowałem się z Powermodule i w Status2 puściłem batterietausch regestrieren. Ale mam obawy, czy te adaptacje nie pójdą jak dla aku 110Ah.

 

Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co robię źle, albo jak sobie z problemem zmiany wielkości aku poradzić ?

Opublikowano

Witam,

 

rozmawiałem z mechanikiem z poznańskiego ASO, nie trzeba rejestrować nowego aku. Wymieniłem oryginalny aku 110ah na 95ah ( miała być 90-tka, ale sprzedawca się pomylił ), bez żadnych adaptacji itp... Wymianę robiłem w październiku 2009.

Pzdr,


Wojtek

Opublikowano
Panowie ! Czy napis-ostrzeżenie koloru żółtego - Racharge baterry -dotyczy ładowania akumulatora w pilocie-kluczu, czy też głównego akumulatora ?
Opublikowano
Czy napis-ostrzeżenie koloru żółtego - Racharge baterry -dotyczy ładowania akumulatora w pilocie-kluczu, czy też głównego akumulatora ?

Napis dotyczy głównego akumulatora. Jeśli pojawia Ci się ten napis po paru chwilach siedzenia w aucie przy zgaszonym silniku, to na 99 % Twoje aku ma dość i trzeba go wymienić.

Sama czynność wymiany jest banalnie prosta. Tyle, że właśnie widzisz, nie jest pewne czy nowy aku trzeba rejestrować w aucie, czy nie. Zdania uczonych na ten temat są podzielone ;)

Opublikowano

Parenaście dni temu też wymieniałem akumulator. Oczywiście mialem ten sam problem bo nie mogłem kupić takiego jak orginalny czyli 110Ah i 850A wiec zakupiłem taki jak proponuje Varta do tego auta czyli 100Ah i 830A. Akumulator wymieniłem sam bez żadnego programowania sprawdzając jedynie prąd ładowania przed i po wymianie. Okazało sie że jest identyczny czyli około- jak dobrze pamiętam 14.4volt. Przed wymianą przesunąlłem tylko przełacznik który odcina zasilanie w cały aucie na pozycje 0. Wszystko jak dotad w aucie jest w OK i komputer nie zgłasza żadnych problemów.

P.S. "Racharge baterry"- to napewno "Naładuj akumulator" i dotyczy to oczywiście akumulatora w aucie.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie po wymianie oryginalnego akumulatora 110Ah, na którym non stop pokazywało "Racharge baterry", na zalecany do tego auta Bosch'a:

 

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.130 S40 13 353x175x190 95Ah, 800A, L-

 

Nadal pokazuje "Racharge baterry", także wychodzi na to, że trzeba go przypisać, miał ktoś taki przypadek?

Opublikowano
Wymieniałem akumulator w mojej e65 i nadal komputer pokazywał komunikat że muszę go wymienić dopiero po wizycie u mechanika i wpisaniu nowej baterii wszystko jest wpożądku
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,wymienilem akumulator w E65 740d na nowy BOSCH S5 110Ah,bo stary akumulator krecil ale stracilpojemnosc bo po 10 minutach postoju na zaplonie auto nie zapalalo,oczywiscie byl komunikat RECHARGE BATTERY .

 

Po wymianie na nowy 100% naladowany auto nadal zglasza komunikat RECHARGE BATTERY .

 

Jak sie uporac z problemem?

Bielsk Podlaski tel. 506 572 798.
Opublikowano

trzeba zarejestrować nowy akumulator, bo moduł zasilania dobiera automatycznie prad ładowania i monitoruje rozładowywanie akumulatora. Moduł steruje rozdziałem pradu w aucie i najwyraźniej jest zaprogramowany jakąś stałą wartością która zmniejsza się w skutek czasu eksploatacji dlatego po zamontowaniu nowego trzeba zadeklarowac nowy akumulator.

Z tego co pamietam to w DISie widziałem deklaracje nowego akumulatora.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakiś czas temu pisałem,ze wymienię baterię ,myslałem o Varcie, ale zdecydowałem się na Boscha. Stary aku.pokazywał ,ze ma dość - "recharge baterry " lub też "baterie nachladen" - czy coś w tym stylu :D .Po wymianie ,po około 3 tygodniach nowa bateria mówi ; naładuj mnie....Wszystko to co napisał mbbrzoza zgadza się.

Po zarejestrowaniu - wpisaniu baterii przy użyciu komp.bmw komunikatu już nie ma.

  • 1 rok później...
Opublikowano
U siebie zrobiłem to tak(przepraszam za nie dokładny opis, ale nie pamiętam dokładnie nazw) POWER MODULE potem AKTYWACJA potem ANALOG2 i tam pod F7(chyba) rejestracja nowego acu
Opublikowano
ja w swojej besti 2002 r E65 745i również podmieniłem akumulator i nic nie trzeba było robić - nie ma sygnalizacji jakichkolwiek błędów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.