Skocz do zawartości

4hp22 dziwny problem


NIrVaNA

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie, dzisiaj pojawił sie u mnie problem z praca automatycznej skrzyni biegów. mianowicie problem pojawił sie gdy próbowałem ruszyć z wlaczonym ASC na wyświetlaczu pojawiła sie literką D ale mię wbił sie fizycznie bieg, czyli auto zostało na N z dość wysokich obrotów wbilem poprawnie D nie trzymając hamulca, auto z impetem ruszyło do przodu ale pojawił sie problem transmusion program, zatrzymalem samochód na parkingu i zauważyłem ze z pod samochodu wycieka olej od automaycznej skrzyni. włączania silnik i wbijam D na trybie E i ruszamy wszystko okey auto zmienia biegi płynnie bez szarpniec ładnie przyspiesza i wogole, wbijam tryb S autko ładnie zredukowalo bieg na niższy gaz w podłogę auto jedzie bez zajakniecia. automat pracuje jak powinien ale w domu chce cofnąć daj R i co o nic auto zachowuje sie jak na N z ta różnica ze nie wchodzi na obroty. na trybie P również nie wchodzi na obroty, na N jedzie do przodu reszta bez zmian :( nie mam pojęcia co mu sie mogło stać miał ktoś podobny problem ?
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci sie kolego linka poluzowała od dźwigni zmiany biegów???
I co...z tego powodu cieknie olej ze skrzyni?Mysle,ze problem jest powazniejszy.Cos tutaj kiedys bylo mowione o peknietym koszu wstecznego ale o tym niech sie wypowiedza bardziej siedzacy w temacie.Ale nie napisales Kolego skad dokladnie ten olej wyciekał...to bylaby wazna informacja sadze.Zycze drobnostki i Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dość wysokich obrotów wbilem poprawnie D nie trzymając hamulca, auto z impetem ruszyło do przodu ale pojawił sie problem transmusion program, zatrzymalem samochód na parkingu i zauważyłem ze z pod samochodu wycieka olej od automaycznej skrzyni.

Dorżnąłeś skrzynię Kolego i zrobiło się drogo. "Wbijanie" biegów z wysokich obrotów dość często kończy się mechanicznym uszkodzeniem obudowy koszy, co w efekcie powoduje rozszczelnienie się skrzyni i jej szybką śmierć...

Rozglądaj się za drugą skrzynią...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała

To, że nie przejechała nawet 1000 km nie ma nic do rzeczy, jeżeli wbiłeś bieg przy np. 4000 tys obrotów, to mogło by wywalić i fabrycznie nową. Dlaczego tak dziwnie się zachowuje nie wiem, bez rozebrania i tak nic nie ustalisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia do remontu, zgłoś się do specjalisty.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki pomijając kwestię czy skrzynia jest do robienia czy też nie :) mam pytanie dotyczące samej zasady sterowania skrzyni, gdzie w 4hp24 są zawory bezpieczeństwa o ile takie są ? kiedyś w samochodzie amerykańskim przy zbyt dużym ciśnieniu wywaliło mi olej - stało się to na autostradzie - auto nie chciało jeździć do przodu dopiero jak ostygło... ale odchodząc od tego... w moim BMW auto jeździ do przodu na N (ale ślizga) na D (normalnie), 3,2,1 (normalnie) na trybie P auto nie wchodzi na obroty (nie da sie przegazować) i zachowuje się tak jak by chciało jechać :o na R jest podobnie jak na P z tym że auto się nie porusza, niemożna go nawet przepchnąć do tyłu :/ wracając do trybu P mam wrażenie że bieg zapięty na P jest biegiem wstecznym bo po wrzuceniu P auto chce jak by skoczyć do tylu ale go blokuje blokada. Więc pytanie, na jakiej zasadzie działa komputer sterujący skrzyni chodzi mi o te rowki w ktorych plynie olej i elektrozawory. Czy to mogło zostac uszkodzone i źle interpretuje biegi?

 

moje pytania to:

- jak można o ile można zresetowac komputer skrzyni biegów

- czy ktos ma schemat dzialania komputera sterującego w BMW dla 4HP24

- czy jest możliwe przejechanie bez wstecznego ponad 700km z pracą skrzyni jak nową bez szarpniec ślizgania itp. ( bo ja właśnie tyle przejechałem)

- czy ktos z Was ma może na zbyciu lub wypożyczeniu komputer do ASB

- jak go przełożyć?

 

oraz w przypadku jeżeli uszkodzeniu uległ koszy biegu wstecznego jak mi tu sugerujecie, czy jest szansa że jeżeli kupie inna skrzynie i je rozbiore to bedzie działac po złożeniu w calośc :) chodzi mi o przelożenie tylko wstecznego z innej używanej do mojej "świeżo wyremontowanej" skrzyni?

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała

 

sorki za OT ale ile Cie kosztował remont i co było zmieniane? Tak pytam z ciekawości. Czy skrzynia po remoncie chodziła znacznie lepiej niż przed?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosztowało mnie to 2500zl - raczej nie wiele , z tad tez niemam jakiś strasznych żalow do mechanika ale chcę wiedzieć gdzie i jak usunąc usterkę

 

byl robiony:

konwerter, forward, tarczki, uszczelki, sterowanie jakies regulacje

 

po naprawie smigala jak złoto :) bez szarpniec itp

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.