Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witajcie, dzisiaj pojawił sie u mnie problem z praca automatycznej skrzyni biegów. mianowicie problem pojawił sie gdy próbowałem ruszyć z wlaczonym ASC na wyświetlaczu pojawiła sie literką D ale mię wbił sie fizycznie bieg, czyli auto zostało na N z dość wysokich obrotów wbilem poprawnie D nie trzymając hamulca, auto z impetem ruszyło do przodu ale pojawił sie problem transmusion program, zatrzymalem samochód na parkingu i zauważyłem ze z pod samochodu wycieka olej od automaycznej skrzyni. włączania silnik i wbijam D na trybie E i ruszamy wszystko okey auto zmienia biegi płynnie bez szarpniec ładnie przyspiesza i wogole, wbijam tryb S autko ładnie zredukowalo bieg na niższy gaz w podłogę auto jedzie bez zajakniecia. automat pracuje jak powinien ale w domu chce cofnąć daj R i co o nic auto zachowuje sie jak na N z ta różnica ze nie wchodzi na obroty. na trybie P również nie wchodzi na obroty, na N jedzie do przodu reszta bez zmian :( nie mam pojęcia co mu sie mogło stać miał ktoś podobny problem ?
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
Może Ci sie kolego linka poluzowała od dźwigni zmiany biegów???
I co...z tego powodu cieknie olej ze skrzyni?Mysle,ze problem jest powazniejszy.Cos tutaj kiedys bylo mowione o peknietym koszu wstecznego ale o tym niech sie wypowiedza bardziej siedzacy w temacie.Ale nie napisales Kolego skad dokladnie ten olej wyciekał...to bylaby wazna informacja sadze.Zycze drobnostki i Pozdrawiam.
Opublikowano
z dość wysokich obrotów wbilem poprawnie D nie trzymając hamulca, auto z impetem ruszyło do przodu ale pojawił sie problem transmusion program, zatrzymalem samochód na parkingu i zauważyłem ze z pod samochodu wycieka olej od automaycznej skrzyni.

Dorżnąłeś skrzynię Kolego i zrobiło się drogo. "Wbijanie" biegów z wysokich obrotów dość często kończy się mechanicznym uszkodzeniem obudowy koszy, co w efekcie powoduje rozszczelnienie się skrzyni i jej szybką śmierć...

Rozglądaj się za drugą skrzynią...

Pozdrawiam

Opublikowano
tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała

To, że nie przejechała nawet 1000 km nie ma nic do rzeczy, jeżeli wbiłeś bieg przy np. 4000 tys obrotów, to mogło by wywalić i fabrycznie nową. Dlaczego tak dziwnie się zachowuje nie wiem, bez rozebrania i tak nic nie ustalisz...

Opublikowano

chłopaki pomijając kwestię czy skrzynia jest do robienia czy też nie :) mam pytanie dotyczące samej zasady sterowania skrzyni, gdzie w 4hp24 są zawory bezpieczeństwa o ile takie są ? kiedyś w samochodzie amerykańskim przy zbyt dużym ciśnieniu wywaliło mi olej - stało się to na autostradzie - auto nie chciało jeździć do przodu dopiero jak ostygło... ale odchodząc od tego... w moim BMW auto jeździ do przodu na N (ale ślizga) na D (normalnie), 3,2,1 (normalnie) na trybie P auto nie wchodzi na obroty (nie da sie przegazować) i zachowuje się tak jak by chciało jechać :o na R jest podobnie jak na P z tym że auto się nie porusza, niemożna go nawet przepchnąć do tyłu :/ wracając do trybu P mam wrażenie że bieg zapięty na P jest biegiem wstecznym bo po wrzuceniu P auto chce jak by skoczyć do tylu ale go blokuje blokada. Więc pytanie, na jakiej zasadzie działa komputer sterujący skrzyni chodzi mi o te rowki w ktorych plynie olej i elektrozawory. Czy to mogło zostac uszkodzone i źle interpretuje biegi?

 

moje pytania to:

- jak można o ile można zresetowac komputer skrzyni biegów

- czy ktos ma schemat dzialania komputera sterującego w BMW dla 4HP24

- czy jest możliwe przejechanie bez wstecznego ponad 700km z pracą skrzyni jak nową bez szarpniec ślizgania itp. ( bo ja właśnie tyle przejechałem)

- czy ktos z Was ma może na zbyciu lub wypożyczeniu komputer do ASB

- jak go przełożyć?

 

oraz w przypadku jeżeli uszkodzeniu uległ koszy biegu wstecznego jak mi tu sugerujecie, czy jest szansa że jeżeli kupie inna skrzynie i je rozbiore to bedzie działac po złożeniu w calośc :) chodzi mi o przelożenie tylko wstecznego z innej używanej do mojej "świeżo wyremontowanej" skrzyni?

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
tak też myślałem, ale powiedz dlaczego jeździ do przodu na N i nie wchodzi na obroty na P. skrzynia była po remacie w serwisie, nawet 1000km nie przejechała

 

sorki za OT ale ile Cie kosztował remont i co było zmieniane? Tak pytam z ciekawości. Czy skrzynia po remoncie chodziła znacznie lepiej niż przed?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kosztowało mnie to 2500zl - raczej nie wiele , z tad tez niemam jakiś strasznych żalow do mechanika ale chcę wiedzieć gdzie i jak usunąc usterkę

 

byl robiony:

konwerter, forward, tarczki, uszczelki, sterowanie jakies regulacje

 

po naprawie smigala jak złoto :) bez szarpniec itp

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a ile chcesz za skrzynie ktora może być nie sprawna?

 

wyslij mi info na priva

BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.