Skocz do zawartości

common rail uszlachetniacze


Sebidini

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Te 10sek/100, to utrata jakichś 40-45KM, spora roznica.

Pomiedzy 8,5s a 10s jest rzeczywiscie kolosalna roznica. Na pewno nie stosowalbym ponownie tego rozwiazania. :?

 

Tzn. jakiego rozwiązania?

To są dane obarczone sporą możliwością błędu,

No ciekawe o jakie rozwiazanie mi chodzilo...

Skoro dane obarczone sa spora mozliwoscia bledu to po co je podajesz :!: :?: W kazdym razie dobrze, ze pomoglo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jakiego rozwiązania?

To są dane obarczone sporą możliwością błędu,

No ciekawe o jakie rozwiazanie mi chodzilo...

Skoro dane obarczone sa spora mozliwoscia bledu to po co je podajesz :!: :?: W kazdym razie dobrze, ze pomoglo.

 

A czemu mam nie podawać?

Forum jest miejscem gdzie można swoje przemyślenia ubrać w słowa i puścić w internetowy świat.

Nie widzę nic złego w tym, że podałem akurat takie dane a nie inne. A co do rozwiązania - to po prostu bardzo niejasno napisałeś - może Ty wiesz o co chodzi, ale ja już niekoniecznie - domyślam się, że chodzi o zastosowanie preparatu Schella.

Być może Ty akurat nie potrzebujesz rad - masz inny motor, benzynę itd.

Większość (jak pewnie zauważyłeś - założyciel tematu również) jeździ dieslami, padło pytanie o diesla, więc poczułem się w obowiązku powiedzieć o MOICH wrażeniach - czysto subiektywnych. Ja nie widzę nic w tym złego, a jeśli Ciebie to razi... No cóż - raczej pogódź się z tym - ile ludzi - tyle opinii :)

Najważniejsze, aby nasze BEATKI jeździły bezpiecznie i się nie psuły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czemu mam nie podawać?

http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

To są dane obarczone sporą możliwością błędu

Okresl po prostu margines bledu, takie proby robi sie kilka razy, zeby zawezyc "spora mozliwosc bledu" czyli liczby byly prawdziwe.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu mam nie podawać?

http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

To są dane obarczone sporą możliwością błędu

 

Z jednej strony precyzyjne liczby, z drugiej strony "spora mozliwosc bledu". Okresl margines bledu.

 

 

Okeeej... :)

Chodziło mi o to, że pomiary były wykonywane z ręki, naciskanie stopera, niedokładne oko ludzkie, zbyt wolna reakcja ludzkiego ciała, warunki drogowe, nawet jakość paliwa - to wszystko ma jakiś wpływ na pomiary. Bardziej chciałem się skupić na różnicy pomiędzy pomiarem "przed" a pomiarem "po". I ta różnica jest spowodowana zastosowaniem preparatu. Natomiast jak duża ta różnica jest... Precyzyjniej tego określić nie umiałem, nie byłem autem na hamowni, nie robiłem profesjonalnych testów itd.

Nie umiem tego inaczej Ci określić, więc nie odpowiem też inaczej.

Nie wiem, czy jakby teraz zrobić profesjonalne testy też wyszłoby 8.5 s. czy więcej bądź mniej. Nie wiem, czy jeśli zrobić pomiary wtedy - wyszłoby 10 s. czy mniej - nie wiem. Nie mierzyłem w 0,01 s, nie miałem takiej potrzeby. Po prostu. Chodziło mi bardziej o wartości orientacyjne. I tak to traktuj, ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie klikniecie na stoperze, jakosc paliwa i wiatr, moze zamykac sie w 0,3s w przypadku pomiaru 0-100km/h. Trzeba tylko kilka razy powtorzyc test, zapisac wynik i odrazu widzisz w okol jakiej liczby oscylujesz.

Sam tez niedawno szukalem sposobu na precyzyjny pomiar z gniazda ODB2, narazie jeszcze niczego nie probowalem, ale u mnie jest to temat jak najbardziej aktualny.

Jesli takie 0,3-0,4s jest marginesem to roznica 1-1,5s w tescie 0-100km/h to zatrwarzajaca przepasc - obawialbym sie o swoj silnik. Skoro jednak wszystko dobrze sie skonczylo i po "przeczyszczeniu" silnika wspomniana mieszanka jest lepiej, to OK.

Natomiast poprawa elastyczności jest też widoczna - i to dość znacząco

Rozumiem, ze "uczucie innego samochodu" po kuracji jest czyms podparte.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już temat dolewania czegokolwiek do ON jest poruszany to… spróbujcie hasła „2T oil diesel” w google.

Np. ten link: http://www.freel2.com/forum/topic878.html?highlight=stroke+oil

 

Ja dolewam prawie za każdym tankowaniem od jesieni i o dziwo nic się nie zatarło, wybuchło, nie rozciekło, Jeden wtrysk ma największą korekcje -0,6, przebieg 270kkm,.

Zachwyca miekkość, kultura i płynność pracy, a róznica się staje wręcz kolosalna w przypadku mrozów – silnik nie chodzi twardo jak „traktor, vel. Tdi” :wink: zaraz po uruchomieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zazwyczaj dolewam Castrola Power Racing 2T (około 200ml/bak) i kultura pracy silnika jest trochę lepsza. Dokładniej to mniej klekocze i na wyższych obrotach jest mniej słyszalny, a w ogóle jest cichszy.

Korekcji na wtryskach nie pamiętam, ale nie przekraczają dopuszczalnych (odczyty na INPIE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pare dni temu byłem na serwisie w celu diagnozy komputerowej i wszystko jest ok za wyjątkiem właśnie tej korekcji wtrysków. Z tego co widzę to test przeprowadzany był DIS-em i odczyt wyszedł następujący:

Zylinder 1: 3.9

Zylinder 5: -1.8

Zylinder 3: -3.9

Zylinder 6: 2.7

Zylinder 2: 2.5

Zylinder 4: 1.5

biorąc pod uwagę to, że norma jest od -5.0 do 4.0 to coś nie tak mam z 1 i 3 tylko, że ja sie nie znam na tych parametrach - może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć o co chodzi i czy w takiej sytuacji wlać jakiegoś "czyściciela" wtrysków czy tylko i wyłącznie szykować sie na wymiane jak to poradzili mi w serwisie (jeden wtrysk to koszt ok 1200 zł + wymiana). Dodam, że to 530DA z 2003 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pare dni temu byłem na serwisie w celu diagnozy komputerowej i wszystko jest ok za wyjątkiem właśnie tej korekcji wtrysków. Z tego co widzę to test przeprowadzany był DIS-em i odczyt wyszedł następujący:

Zylinder 1: 3.9

Zylinder 5: -1.8

Zylinder 3: -3.9

Zylinder 6: 2.7

Zylinder 2: 2.5

Zylinder 4: 1.5

biorąc pod uwagę to, że norma jest od -5.0 do 4.0 to coś nie tak mam z 1 i 3 tylko, że ja sie nie znam na tych parametrach - może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć o co chodzi i czy w takiej sytuacji wlać jakiegoś "czyściciela" wtrysków czy tylko i wyłącznie szykować sie na wymiane jak to poradzili mi w serwisie (jeden wtrysk to koszt ok 1200 zł + wymiana). Dodam, że to 530DA z 2003 roku.

 

Jak dobrze widzę - praktycznie z KAŻDYM wtryskiem masz coś nie tak - najlepsze korekcje są między "-1" a "+1", u Ciebie niestety każda korekcja przekracza sporo 1. Ale faktem jest, że na 1 i 3 cylindrze korekcje masz jeszcze gorsze.

Ja pewnie wlałbym tego preparatu Schelowskiego, ale poczekajmy na zdanie innych - może się mylę i nie jest tak źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a o którym preparacie "shellowskim" mówisz? ten standardowy tj. dodatek do paliwa, czy ten do czyszczenia wtrysków ?

 

Mi pomógł standartowy dodatkek do oleju napędowego Schell - nie dodatek do czyszczenia wtrysków - tego nie używałem.

Dzisiaj sobie sprawdzałem nawet korekcje wtrysków - na 2 i 5 cylindrze mam w ok. 2, na pozostałych cylindrach mam ok 0,3-0,6. Więc jest chyba jeszcze w miare dobrze :)

 

Tu jest kilka tygodni temu zrzut - teraz (tzn. dzisiaj) na tym cylindrze jest zamiast 2,85 to 2,03

 

http://images43.fotosik.pl/265/300592701273ff26med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regularnie stosujesz ten dodatek? zalewasz na pełny bak? czy najpierw dodatek a później ON? a jeszcze jedno po jakim czasie stosowania nastąpiła poprawa?

 

Ostatnio stosowałem ten dodatek kilka miesięcy temu - coś koło grudnia, stycznia.

Jak zostaje mi ok. 15 litrów - jadę na stację tankować - najpierw zalewam dodatek - potem leje ON do pełna - wtedy bardzo dobrze się miesza wszystko w baku. Nie dopuszczaj do sytuacji zalania dodatku nie zatankowania ON - może być zbyt duże zagęszczenie dodatku.

Ta poprawa była po dwóch zastosowaniach z rzędu oraz jeszcze miesiąc wcześniej - łącznie 3 baki z dodatkiem, najpierw jeden, miesięczna przerwa, potem dwa baki pod rząd. Teraz stosuje co kilka miesięcy (ok. co pół roku - plus minus). Nie zauważam JAKICHKOLWIEK NEGATYWNYCH SKUTKÓW podczas stosowania oprócz tego, że auto troszkę przykapca. Natomiast po zastosowaniu dodatku wydaje mi się, że silnik chodzi bardziej "miękko", ciszej.

Pewnie w czerwcu znowu zaleje pełny bak wraz z dodatkiem - przed wakacjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już temat dolewania czegokolwiek do ON jest poruszany to… spróbujcie hasła „2T oil diesel” ...

z tego, co pisze Yamaha fan, dodatek 2T do ON jest zalecany podczas testów DIN (przeczytałem pobieżnie), więc istnieje kolejne potwierdzenie, że można go stosować.

Oleje 2T składają się w przybliżeniu z ok 30% bazy olejowej (mineralnej lub syntetycznej), 5% dodatków uszlachetniających i 65% rozpuszczalnika.

- Baza olejowa jest "nośnikiem" dodatków i zapewnia własności smarne, baza syntetyczna jest przeważnie na estrach posiadających ekstremalną smarność,

- dodatki zawierają detergenty zmywające osady z komory spalania (ogólnie), polepszają własności przeciwzużyciowe, działają przeciwkorozyjnie, a co najważniejsze zawierają akceleratory spalania, dzięki czemu emisja dymu jest bardzo niska, co jest ważne w przypadku zastosowania do ON,

- rozpuszczalnik ułatwia mieszanie z paliwem, ale nie jest to oczywiście rozpuszczalnik typu aceton.

Ważne jest by nie wlewać do ON oleju 2T przeznaczonego do silników zaburtowych motorówek, jest on przeznaczony do pracy w niższych temperaturach.

Przy najbliższym tankowaniu zamierzam użyć dodatku oleju 2T, ale z pewnością wybiorę półsyntetyk lub syntetyk w miarę nowoczesny o wysokiej klasie jakościowej JASO o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, może nawet do gokartów?

czy ktoś może podesłać link jak samemu za pomocą laptopa podłączyć się pod komputer i sprawdzić np. korekcje wtrysków?

z góry dzięki

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pare dni temu byłem na serwisie w celu diagnozy komputerowej i wszystko jest ok za wyjątkiem właśnie tej korekcji wtrysków. Z tego co widzę to test przeprowadzany był DIS-em i odczyt wyszedł następujący:

Zylinder 1: 3.9

Zylinder 5: -1.8

Zylinder 3: -3.9

Zylinder 6: 2.7

Zylinder 2: 2.5

Zylinder 4: 1.5

biorąc pod uwagę to, że norma jest od -5.0 do 4.0 to coś nie tak mam z 1 i 3 tylko, że ja sie nie znam na tych parametrach - może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć o co chodzi i czy w takiej sytuacji wlać jakiegoś "czyściciela" wtrysków czy tylko i wyłącznie szykować sie na wymiane jak to poradzili mi w serwisie (jeden wtrysk to koszt ok 1200 zł + wymiana). Dodam, że to 530DA z 2003 roku.

 

Korekcje niestety fatalne… można zauważyć że większość jest na „+” co może świadczyć że wtryski mogą być przypchane, ja nie polece dodatku schella, ale STP, w czarnym opakowaniu, u mnie na nim naprawde było czuć różnice i jest polecany przez ludzi którzy modyfikują diesle (Masters).

Nalej STP do baku bo i tak nie masz nic do stracenia, możesz nawet dawke zwiększyć żeby spotęgować działanie.

 

W tym miejscu musisz być świadomy, że na korekcje wtrysków wpływa sprężanie na danym cylindrze, bo może być też tak, że wtryski ok., a silnik nie ma sprężania i sterownik chce to „naprawić” lejąc paliwo(raczej mało prawdopodobne, chyba że auto przejeździło pół życia na „kujawskim”), U mnie jak poluzował się jeden wtrysk i cisnienie uciekało to momentalnie się rozjechały korekcje, silnik zaczał palić jak smok, kopcic i i telepać.

 

Pilot1 – tak, tak i mniejsze ilości popiołów tym lepiej, Yamaha fan który się tam wypowiada, przyznaje się w jednym poscie, że pracuje w firmie prawno-doradczej współpracującej z Mercedesem, co się przekłada na to że ma dostęp do wszytkich ich modeli, a wybiera tylko diesle, co ciekawe wg. jego opinii dolewanie oleju 2T powoduje dużo wolniejsze zapychanie dpfa, i jeszcze jedna ciekawostka – jakis czas temu gdy mercedes robił tour po Europie w związku z prezentacją nowego modelu(wszystko diesle), to zabierali ze sobą beczke oleju własnie do dwusuwów bo w przypadku zatankowania jakiegoś „trefnego” paliwa(które zazwyczaj jest bardzo suche->słabe właściwości smarne) dolewanie tego oleju do baku minimalizowało ryzyko usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dolewanie oleju 2T powoduje dużo wolniejsze zapychanie dpfa...

to by potwierdzało, że akceleratory spalania z oleju do dwusuwów pozwalają na dopalenie sadzy i CO i dlatego nie ma co sie osadzać na DPF.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje niestety fatalne… można zauważyć że większość jest na „+” co może świadczyć że wtryski mogą być przypchane, ja nie polece dodatku schella, ale STP, w czarnym opakowaniu, u mnie na nim naprawde było czuć różnice i jest polecany przez ludzi którzy modyfikują diesle (Masters).

Nalej STP do baku bo i tak nie masz nic do stracenia, możesz nawet dawke zwiększyć żeby spotęgować działanie.

 

W tym miejscu musisz być świadomy, że na korekcje wtrysków wpływa sprężanie na danym cylindrze, bo może być też tak, że wtryski ok., a silnik nie ma sprężania i sterownik chce to „naprawić” lejąc paliwo(raczej mało prawdopodobne, chyba że auto przejeździło pół życia na „kujawskim”), U mnie jak poluzował się jeden wtrysk i cisnienie uciekało to momentalnie się rozjechały korekcje, silnik zaczał palić jak smok, kopcic i i telepać.

 

No właśnie najlepiej zacząć od najprostrzego czyli zastosować jakiś dodatek - dzięki za polecenie STP (czarnego) zobacze, tylko że nie stwierdze czy sie coś poprawiło bo nie mam dostępu do fejsu a płacić znowu za podpięcie i zczytanie w serwisie to nie za bardzo mi sie widzi :roll:

auto nie jeździło nigdy ani na opale ani na żadnym roślinnym (mam je z pewnego źródła) a odnośnie spalania to myśle że jest w normie bo wynosi 7-10 litrów w zależności od stylu i okoliczności jazdy, nie kopci (nawet przy butowaniu) nie telepie nie szarpie wszystko jest jak OK tylko te wskazania z komputera :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.