Skocz do zawartości

318is - metaliczny dźwięk przy 2500-3000rpm :(


Baca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

Mam pewien problem z beemką, a mianowicie, po odpaleniu 1.8is i podwyższeniu obrotów tak w okolice 2500-3000rpm słychać bardzo dokładnie metaliczny dźwięk, coś jakby jakaś blacha latała.

Co to może być? nie jestem w stanie sam zdiagnozować usterki?

Może ktoś podpowie gdzie zaglądać? na co zwrócić uwagę?

 

pozdro,

Baca

Czy teoria zgadza się z praktyką? W teorii tak, w praktyce nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano iS'owcy! :hand:

 

Tor łańcuszka rozrządu. Rypnoł, albo napinacz, albo któraś łyżwa. Usterka średniogroźna aczkolwiek denerwująca.

 

Koszt naprawy u mechanika około 2200zł na oryginałach.

W podrubie nie ma wszystkich części.

 

Nie ma potrzeby wymieniać całego rozrządu, a jedynie uszkodzony element. Może to być np. napinacz za 340zł, albo łyżwa(ślizg) za 120zł. Niestety mechanik wymieni calutki rozrząd i poprosi o ponad 2000zł. :duh:

 

Moja propozycja to sprytny i mądry kolega który pomoże wam rozebrać silnik, ewentualnie można to zrobić samemu. Ja czekam na urlop i zabieram się sam z naprawe. Mam zniżki u Fusa, rozbiore motor zobacze co sie posuło i wymienie uszkodzony element + ew. małe kółko rozrrządu to które jest na wale bo małe się częściej kręci i bardziej zużywa.

 

Do czasu naprawy proponuje nie pałować fury :nienie: bo zdażło się że łańcuszki pękały a wtym przypadku istnieje ryzyko bo przy 2800obr/min łańcuszek wpada w wibracje i rezonans i jest narażony na zerwanie.

 

 

Powyższe informacje podparte zostały fachową poradą Beemkowego mistrza SZTURCA.

 

Życze miłej naprawy. Ew. moge pomóc.

Yaiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Trzeba na podnosnik albo na kanal i posluchac,bo inaczej to chyba trudno bedzie zlokalizowac.Moze to cos z osprzetu albo okolice sprzegla ,skrzynki,ale tak to tylko mozna zgadywac.

pozdrawiam

 

Jakbys dokladnie czytal forum to bys wiedzial ze to na 100% wina rozrzadu - w M42 po ok 150 tys to bardzo czesta wada. Za slaby material - a co sprawdzic napisal kolega Janek P.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niewiedza robi zamet mam to samo i dostalem szoku ze to moze byc tak powazna usterka mam 316 94 na lacuchu i ostatnio dzieje mi sie to samo myslalem ze to tlumik gdzies sie poluzowal a tu mowicie ze rozrzad :shock: :shock: jutro wstaje i do mechanika ,dodam ze jedze z tym juz dobre miesiac i nie oszczedzalem furki :duh: zeby to tylko bylo cos innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo a rozrząd + głowice mam już zrobioną na tiptop. odgłos dobiega jakby od spodu i przy określoncyh obrotach. (około 2500). Nie sądze żeby to był rozrząd. stawiam na coś w wydechu,tylko pytanie co.

do tego odgłosu dochodzi zmulenie auta na wysokich obrotach (ale nie wiem czy ma to związek ze sobą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, na tym katalizatorze przejechałem nie całe 2 lata. Teraz wspawam rure w środek i będe miał spokój.

Tylko nie wiem co z s. lambda, bo ponoć może fiksować jak nie ma katalizatora :duh:

A z drugiej strony znam osoby co wywalili kata i wszystko śmiga bez problemów.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Janek P napisal ,ze to lancuch i lyzwa ew,,ale z postu wynika,ze kolega ma pasek!!Ktos tu robi wode z mozgu.

pozdrawiam

 

:duh:

 

Zalozyciel topicu ma na pewno lancuch - przeciez ma IS'a

 

a o dzwonieniu w M40 napisal Kyokushin ... ktory w swojej bumie ma pasek wiec NA PEWNO nie dzwoni mu lancuch :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis bylem u faceta od tlumikow ale wczesniej bylem na kanale, i jednak to katalizator .dziwnie wparal w rezonas ale cos sie poluzowalo jakas oslona koszt 10zl naprawa .ale gdyby nie to i nie pojechalbym na kanal to niezobaczylbym kolejnych usterek chlodnica cieknie + uszczelka pod deklem :| beda koszta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Temat dotyczy silnika 1,8 iS !!! :zlosc:

 

W iS wadą konstrukcyjną jest rozrzad i takie objawy czyli brzęsczeniae motoru przy 2800obr/min to na 100% rozrząd. Nie mówie że cały rozrząd ty6lko jakiś jego element. Mam to samo w mojej iS i zrobiłem talk już 12000km. Sprawdzałem łańcuszek , górne kółka i górny ślizg czyli to co można obejżeć zdejmując dekiel zaworów. Obstawiam u siebie na napinacz. Rozbiore to zdradze co było.

 

Jeśli brzęczu wam z pod spodu to lubią się urywać zaczepy wudechu zaraz koło sondy. To też robiłem (migomatem)

 

Również obudowa środkowego tłumika sie luzuje i brzęczy ale to bardziej przy ruszaniu.

Yaiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.