Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mysle że Admin się nie obrazi na mnie za ten topic :wink:

 

Zwracam się o pomoc do ludzi, którym nie obojętna historia polskiej motoryzacji i sportu motorowego, przy odbudowie pojazdu wyścigowego STRATOPOLONEZ.

 

Zakończyła się właśnie pierwsza faza remontu jednego z najszybszych pojazdów zbudowanych przez polskich konstruktorów i mechaników – Poloneza z silnikiem Ferrari Dino zwanego też Stratopolonezem. Remont silnika był konieczny, aby uratować jego podzespoły przed całkowitym zniszczeniem, a przeprowadzony został praktycznie w ostatniej chwili. Zostały wymienione na nowe elementy, które niestety z braku wystarczających funduszy nie są oryginalne (wykonane z innych materiałów) przez to są bardziej narażone na uszkodzenia.

 

Celem zbiórki jest zebranie pieniędzy na zakup oryginalnych podzespołów, aby bez obaw samochód ten mógł osiągać swoją legendarną moc 285KM. Kwota, jaka jest potrzebna na te części jest uzależniona od kursu funta, dolara lub euro. Dla przykładu ceny części wynoszą odpowiednio*:

 

- komplet tłoków o średnicy 92,5mm 800 funtów bez VAT

93,0mm 900 funtów bez VAT

- komplet uszczelek 180 funtów bez VAT

- zawory 273 funtów bez VAT

 

Dodatkowo do całkowitego uzdrowienia najszybszego Poloneza w dziejach Polski potrzebny jest remont skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego niemieckiej firmy ZF(Zahnradfabrik Friedrishafen AG), potrzebne są także nowe opony wraz z felgami.

 

.

Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

 

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

 

mBank

nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

 

Dane odbiorcy:

Maciej Janiszewski

ul.Korotyńskiego 48 m.127

02-123 Warszawa

W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem „STRATOPOLONEZ”

 

 

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof ”stratos” Matosek

 

 

*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A dlaczego ma się wstydzić?

 

Ja nie mam nic przeciwko restaurowaniu różnych rodzynków choćby to był Polonez. Nawet byłbym skłonny wpłacić jakiś grosz na ten cel.

 

Ale nie bardzo podoba mi się że w jednym zdaniu jest mowa o tym że Muzeum Techniki nie stać na taki remont, a w kolejnym że wpłaty należy kierować na czyjeś prywatne konto. Czyżby Muzeum Techniki nie posiadało własnego konta :?: :roll:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano (edytowane)

heh

Zaszła pewna pomyłka to nie ja chce odrestaurowac tylko grupa ludzi,których nie znam osobisie .Jest to grupa zapaleńcow, których szczerze podziwiam.

Sam kiedyś odrestaurowałem samochód i wiem ile to kosztuje pracy i pieniędzy.

 

jak ty sie nie wstydzisz czlowieku? chcesz odrestaurowac poloneza? tylko ze cudzym kosztem.... o ile to w ogole prawda.

 

Jeśli odrobine znasz historie polskiej motoryzacji to nie porównywałbyś poloneza do stratopoloneza .Samochodu który jest unikatem.Powstał tylko jeden jedyny egzemplarz.

Wstydem jest wypowiadanie się w temacie , o którym nie ma się zielonego pojęcia. Myśle ,że na tym forum znajdzie się kilka osób ,które pamiętają strato-poloneza gdy jeszcze startował.

Tutaj możesz sobie zobaczyć czy różni sie od zwykłego poloneza

http://www.stratopolonez.republika.pl/index2.html

A temat tego samochodu jest poruszany na kilku forach np . tu http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=24863&highlight=stratopolonez

Edytowane przez marcinpb
Opublikowano
Nom, coś tu delikatnie mychą trąci z tym kontem. Poza tym ja też nie mam nic przeciwko remontowi stratopoloneza. Stones1 poczytaj trochę "fachowych" czasopism albo wpisz w necie słowo "stratopolonez" bo po Twojej wypowiedzi wnioskuje, że nie wiesz o jaki samochód chodzi, albo tak naprawde nie jesteś miłośnikiem motoryzacji. Warty jest odbudowy chociaż dlatego, że powstała tylko jedna sztuka i jest to chyba jedyny polski samochód zrobiony na naprawde wielu podzespołach lancii stratos i ferrari. Fakt tylko jest taki, że pomimo odbudowy(mam nadzieje że się uda) to auto i tak nie będzie jeżdzić podobnie jak przed laty.Nawet teraz nie znajdzie się w PL kierowca umiejący dosiąść tego "rzęcha" a to wszytsko dzięki legendarnie schrzanionej polskiej konstrukcji....

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
Sądze że znajdą się jacyś samobójcy którzy go dosiądą. Te konto to mi też nie pasi, aczkolwiek bym się chętnie dołożył do tej renowacji, to wspaniały pojazd (jak na polskie warunki), widziałem kiedyś materiały archiwalne o tym wozie i powiem Wam, że chciałbym się tym smokiem przejechać.
Opublikowano
Trzeba by było zasięgnąć języka, np. u tej pozytywnie nawiedzonej ekipy świrów, która robi akcje "Szmata" w Norblinie (pucowanko i odpalanko eksponatów, niektórych po wieeeelu latach).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Nie chodzilo mi o to jaki to samochod. Chodzi mi o beszczelnosc ludzi podajacych jakis nr konta i proszacych o wplaty na jakis cel.

W ogole nie wierze ze chodzi o stratopoloneza.........

A poza tym jak tak dalej pojdzie to na tym forum wiekszosc postow bedzie zawierac nr konta....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Remont Stratopoloneza jest naprawde godnym poparcia pomyslem.

To prawda, ze ten samochod powstal tylko dlatego, ze owczesny 'czerwony ksiaze' Jaroszewicz byl w stanie zmusic wladze do zakupu Lancii Stratos, a kiedy ja rozwalil, z ocalalych szczatkow i czesci Poloneza zbudowano tego potwora. Wiesc gminna niesie, ze samochod praktycznie w ogole nie skrecal,

ale chcialbym kiedys zobaczyc go na chodzie.

Ale rzeczywiscie troche mi sie nie podoba, ze kase trzeba przelewac na konto inne niz konto Muzeum Techniki.

 

Artiv, marcinpb nie jest wlascicielem tego samochodu, wiec z ta kasa ze sprzedazy E46, to troszku pojechales ;).

'Syrena z silnikem Porsche', to wcale nie byla Syrena z silnikiem Porsche, tylko Porsche z naspawanym czyms, co przypominalo bude od Syreny.

Fajny wynalazek, ale ze Stratopolonezem nie ma nic wspolnego.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
No dobra, ale do kogo należy ten odbudowywany cud "polskiej" myśli technicznej ? Jeśli do osoby prywatnej, to osobiście uważam że naciąganie innych na finansowanie własnego hobby to spore nadużycie. Jeśli do publicznego mueum, to czemu prywatne konto ? Niesmaczny temat ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
z tym kontem to faktycznie bezsensu :roll: .Co do naciagaczy jakiś koleś wysyła mi numer konta i dane abym mu posłał pieniadze za dokładke zderzaka m3 i mysli ze mu posle a on wcale nie jest sprzwedawca tego zderzaka :roll: :mad2: baran jakiś,a prawdziwy sprzedawca tego zderzaka napisał mi po zakonczeniu aukcji że już zdzerzak sprzedał.Sorrki za takie zamotanie ale chciałem napisać ze lepiej ludzią zbytnio nie ufać
Opublikowano
po prostu ktos chce przy okazji "odbudowy" stratopoloneza utrzymywac sie. Bardzo mi sie to nie podoba. Ja od poniedzialku wstawiam swoj samochod do lakiernika. I co tez mam podac nr konta? No i zima sie zbliza, przydaly by sie jakies opony zimowe.....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

restauruje klasyczne 7, e23 '84

nr konta..................

 

sorry, ale niech mnie nie rozmieszaja z takim ogloszeniem..

z podanych sum wynika ze jest potrzebne jakies kilkanascie tysiecy zlotych

jesli faktycznie ten polonez jest tego wart zeby go trzymac (nie mnie to oceniac) i ma jaks wartosc duchowo-egzystencjalna, to znalazlby sie sponsor z branz motoryzacyjnych badz o podobnej grupie docelowej, dla ktorego kilkanascie tysiecy nie jest problemem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.