Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

Ja powiem tak. Jeździłem na fabrycznych 195/55 R16 - letnie, które były od nowości, dwa sezony temu kupiliśmy komplet zimówek runonflat of course rozmiar ten sam czyli 195/55 R16. W tym roku przyszła pora na nowe opony i przy okazji felgi bo mieliśmy na tym aucie jeden komplet felg (stalowe) i dwa komplety opon. Długo się zastanawiałem jaki rozmiar opon i wielkość felg, brałem pod uwagę również zwykłe opony, ale perspektywa wożenia koła w bagażniku..odpada :!: Szukałem wśród opinii, osób które zmieniały na większy czy zostawały przy tym samym rozmiarze. Brałem wszystkie za i przeciw. W końcu kupiłem. Model M Double Spoke 207, mieszany komplet, z przodu 205/50 R17 z tyłu 225/45 R17. Taki komplet jest fabryczny u bmw, (rozmiary te umieszczone są min. na tabeli ciśnień umieszczonej na słupku od kierowcy). Powiem tak, teraz już wiem że dobrze zrobiłem, takie mity że twardo bo profil niższy itd.. Wiadomo że opona typu ROF ma grubsze ścianki i bardziej drgania przenosi ale... powiem szczerze, a jeżdżę na nowych oponach od prawie miesiąca.. komfort się poprawił :)

 

Specjalnie robiłem kilka testów. Na początku napompowane na max jak podane w tabeli, sprawdzałem jak wentyle trzymają. Potem ciśnienie wypośrodkowałem. Bardziej tłumią, pochłaniają te mniejsze nierówności, dziura to dziura, zawsze będzie czuć, wyższa opona teoretycznie powinna bardziej tłumić. Ale bez przesady, wysokość opony dla profilu 195 - 107mm, 205 - 102mm, 225 - 101mm ( czyli jak widzicie prawie żadna różnica. Staram się dziury omijać ale jak wpadam w dziurę to się nie zastanawiam jak słychać i czy amortyzuje :duh:

Poziom hałasu ten sam, mierzyłem przy otwartych jak i zamkniętych oknach, przy prędkości 50-60 jak i 90-120, radio wyłączone :)

Ja nie wiem jak trzeba by było mierzyć żeby usłyszeć różnicę.

Opór toczenia, ze spalaniem pod tym kontem nie mierzyłem ale jak jechałem za miasto na święta, w pięć osób i pełen bagażnik to komputer wskazywał na trasie 6,4 l/100 - weźcie pod uwagę że mam automat.

Jedyną zmianę jaką zauważyłem, kierownica przy mniejszych prędkościach jak i w zakrętach ma większy opór, ale żona jeździ i jest ok, a ja zauważyłem że jak się nie odpuści w zakręcie to auto jak przyklejone idzie za skrętem kierownicy.

 

Podsumowując, ja osobiście (raczej staram się być obiektywny), polecam zmianę na większy rozmiar kół :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bmw na slupku mowi front 205 i rear 225 - co na to PZU??

Jak będziesz kupować ubezpiecznie to nic, chętnie wezmą do Ciebie pieniądze,

jak będziesz miała stłuczkę albo inną przygodę to będą szukali każdej okazji, żeby wykręcić się od płacenia odszkodowania, w tym przypadku mogą się powołać na niecertyfikowane ogumienie.

Mogą, ale nie muszą, nikt Ci nie powie na 100% jak będzie.

na felge 7,5 cala z przodu wejdzie 205/50/17 ? z tylu na 7,5 mam 225/45/17

BMW oryginalnie daje: na felgę 7,5 cala opona 225/45/17 na felgę 7 cali 205/50, oryginalnych nie było 7,5 z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nowe to też ROF, jak pisałem wcześniej, nie uśmiecha mi się wozić koła w bagażniku, który i tak duży nie jest. Można zawsze pomyśleć nad zestawem naprawczym, ale przy większym uszkodzeniu zestaw nie pomoże.

Niestety, za późno się zorientowałem że kolega z forum ma do sprzedania felgi :( przy okazji czytania jakiegoś tematu zobaczyłem ogłoszenie, szkoda.

Jak pisze Matti, oryginalnie przy tym zestawie, tzn. kiedy z tyłu ma być rozmiar 225 to z przodu jest 205 i analogicznie, przód 7" a tył 7,5"

A co do przyczepiania się, myślę że gdyby był założony rozmiar którego w ogóle w tabeli nie ma, to może w razie kolizji ubezpieczenie mogło by się przyczepić. Ale jeżeli koła które chcesz założyć nie są ani nadzwyczaj duże czy bardzo niski profil to problemu nie powinno być. Można zawsze do ubezpieczyciela zadzwonić i wybadać sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nowe to też ROF, jak pisałem wcześniej, nie uśmiecha mi się wozić koła w bagażniku, który i tak duży nie jest. Można zawsze pomyśleć nad zestawem naprawczym, ale przy większym uszkodzeniu zestaw nie pomoże.

Niestety, za późno się zorientowałem że kolega z forum ma do sprzedania felgi :( przy okazji czytania jakiegoś tematu zobaczyłem ogłoszenie, szkoda.

Jak pisze Matti, oryginalnie przy tym zestawie, tzn. kiedy z tyłu ma być rozmiar 225 to z przodu jest 205 i analogicznie, przód 7" a tył 7,5"

A co do przyczepiania się, myślę że gdyby był założony rozmiar którego w ogóle w tabeli nie ma, to może w razie kolizji ubezpieczenie mogło by się przyczepić. Ale jeżeli koła które chcesz założyć nie są ani nadzwyczaj duże czy bardzo niski profil to problemu nie powinno być. Można zawsze do ubezpieczyciela zadzwonić i wybadać sprawę.

 

no właśnie, ROF. ja się waham cały czas, mam stare ROF na wykończeniu, miałam kupować na przyszły sezon ale może wezmę od razu...

 

co do felg to bardzo szkoda, bo już myślałam, że przynajmniej jakiś kolega forumowy się z nich cieszy. no trudno, trzeba szybciej myśleć - to do mnie i do Ciebie :)

 

co do ubezpieczycieli - miałam jakieś zdarzenia, ja i w rodzinie, generalnie nigdy nikt nie oglądał kół. inna sprawa, że wszystkie auta zwykle są na firmowych, choć raz nie było a ubezpieczyciel sprawcy tej drobnej stłuczki delikatnie mówiąc nie miał najlepszej opinii (co potwierdził "w praniu", trwało wszystko paskudnie długo, dobrze, że była tylko mała rysa i autem normalnie dało się jeździć)

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja nie rozumiem tylko po co kombinować z double spoke 161 które są przewidziane do 3er jak można mieć dedykowane dla 1er v-spoke 141 które są bardzo podobne na żywo. Albo jak chcesz mieć rzadko spotykane na 1er felgi fabryczne to LA double spoke 178 bardzo fajnie wygląda. Przynajmniej masz 100% pewność et/szerokość jest już odgórnie przewidziane dla jedynek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , mysle ze za bardzo przejmujecie sie rozmiarami opon..male odchylki + - 20 mm nie maja duzego znaczenia....ja mam u siebie 225 w silniuku 118 d i mysle ze wiekszej opony nie ma sensu zakladac...zerwanie przyczepnosci przynajmniej na asfalcie graniczy z cudem pomimo remapy silnika, wiec po co dodatkowo zwiekszac spalanie i halas...mysle ze jezlei ktos z was ma jakies pytania odnosnie gum na swoje autko to powinien podjechac do dobrego zakladu wulkanizacji...tam ludzie znaja sie na rzeczy i doradza wam co mozecie na co zalozyc bez obaw o ocieranie i tego typu sprawy.

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

nie wiem komus to spasowało ale mi

 

8x17 225/45R17 ET 34 (e90)

 

wystaje 1cm z przodu. z tyłu jest ok

 

http://img580.imageshack.us/img580/5645/dsc001381.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, no to sa 17stki z Mpakietu, 18'tek nie było w tym wzorze.

Jak lubisz takie sprychowe, ja lubie, to taka felga 18' z E46 dobrze podchodzi i pasuje idealnie(nie wystaje za obrys):

 

Zdjęcie(dałem duże) z niemieckiego forum, wstawiam jako przykład tego wzoru :

http://img135.imageshack.us/img135/6485/cleanbv.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/8634/cimg0101k.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/2773/hilinks.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.