Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie, ucieka mi płyn chłodzący i walczę z tym już od dawna i tak naprawdę nie wiem co to może być :roll:

A mianowicie jakiś rok temu wymieniałem, plastikowe kolanko za blokiem silnika (to z tyłu silnika patrząc od przodu samochodu), bo ciekło z niego, było pęknięte, po wymianie było dobrze jakiś miesiąc i znowu płyn zaczął uciekać, zauważyłem że w okresie zimowym, musiałem dolewać płyn raz na miesiąc/półtora miesiąca, w okresie letnim praktycznie nie dolewam płynu. Teraz przyszłą wiosna i zainteresowałem się znowu tym tematem, porobiłem zdjęcia i zauważyłem wycieki przy korku wlewu płynu a najbardziej na gumie i obejmie, jest całą zalana płynem ( foto: http://img194.imageshack.us/i/wyciekbmw002a.jpg/ ) oraz pod termostatem ( foto: http://img20.imageshack.us/i/wyciekbmw021a.jpg/ i http://img688.imageshack.us/i/wyciekbmw020a.jpg/ )

I teraz nie wiem czy jest to spowodowane wysokim ciśnieniem i po prostu wywala płyn miejscami które z racji wieku samochodu są najsłabsze i nimi przepuszcza, gdzie powiedzmy normalnie by tak nie ciekło, czy jest po prostu uszkodzone te miejsca i trzeba wymienić i tą rurę z obejmami oraz termostat ale tutaj istnieje obawa że wymienię to na darmo bo płyn zacznie uciekać innym miejscem...

Samochód się nie grzeje, wskazówka ładnie stoi pionowo, wentylator się załącza prawidłowo, w zimę szybko łapał ciepłe powietrze i było ciepło w samochodzie, masełka na korku od oleju niema, po odkręceniu korka od płynu chłodzącego również niema masełka, nie dymi na biało z rury, wąż do chłodnicy jest dość twardy ale nie na tyle żeby nie można było go ugiąć, wiec jeśli nawet dostaje za duże ciśnienie to czym jest to spowodowane że mi wywala płyn...

Sam już nie wiem co mogę mieć uszkodzone, proszę o pomoc i jakieś wskazówki, będę wdzięczny :cool2:

Opublikowano

Słyszałem o jakichś uszczelniaczach do chłodnic,zastosowałem nawet taki preparat w golfie 3 1.6 ale to było z 6 lat temu ,pomogło wprawdzie ale to nie były duże ubytki płynu.Generalnie to był taki doraźny środek i nie jestem pewien czy warto to lać do BMW.

Może pomyśl o wymianie wadliwych elementów. :cool2:

Opublikowano
do wymiany kolanko przy chłodnicy, przy termostacie może wystarczy uszczelnić np. silikonem wysokotemperaturowym (nie polecam takiego czerwonego po 4 zł tubka, u mnie zabieg się nie powiódł, wylądowałem u mechana, który zastosował jakiś swój silikon i jest git, acz i tak płyn ubywa nie wiadomo gdzie, mam nadzieję że odparowuje).
Opublikowano

kolego spr czy na kolankach na bloku silnika nigdzie nie saczy sie płyn chlodniczy. moze byc pekniecie jakies.

Ja mialem taki problem w moim aucie ale na rurce wchodzacej do glowicy silnika była lekko peknieta i płyn uciekal,

Opublikowano
Kolego u mnie ciekł płyn z kolanka z korkiem i wymieniłem na nowy,żadne klejenia nie pomogły,element ten w serwisie kosztował 78 zł a nazywa się króciec chłodnicy górny.
Opublikowano
w plastikowej obudowie termostatu jest wymienna uszczelka, więc nei ma sensu rzezbic jakimis silikonami. Mozesz ją kupic w Serwisie za grosze. Tylko pamietaj zeby przed ponownym zalozeniem termostatu dobrze wyczyscic głowice w miejscu styku z termostatem. Ja czysciłem to drobnym papierem sciernym.
Opublikowano
czasem trzeba porzeźbić :lol: , ja zakładałem nówkę i przeciekało, wdała się korozja w bloku właśnie tam gdzie przylegała uszczelka termostatu (i mocno jestem zdziwiony że można kupić samą uszczelkę, oczywiście pozytywnie, szkoda, że bmw nie posuneło się dalej i nie oferuje samej obudowy termostatu lub samego termostatu w sensie wkładu)
Opublikowano
tez mialem nowke przez którą ciekło. Ale po pewnym czase zaczelo mnie to wkurzac i zamowilem nową uszczelke, wymontowałem termostat dokładnie wygładzilem papierem sciernym i jest ok. Nie wiem jak u ciebie Ale u mnie ta "korozja" była czyms w rodzaju kamienia który osadził sie na aluminium.
Opublikowano
u mnie wyglądało to raczej jak wżery, więc gdy po wymianie ciekło oddałem sprawę w ręce mechana i raczej on zasilikonował. W każdym razie nie cieknie i to jest najważniejsze.
Opublikowano
A co powiedzie że mam też tak usyfione wokół korku wlewu płynu :?:

Za duże ciśnienie i wywala płyn...

 

U mnie też jest pozalewane z tym że płynu nie ubywa , osobiście obstawiam te miejsca no fotach które dodałeś

lecz mój kumpel miał dziurę w tym gumowym wężu co idzie do chłodnicy i mu tam leciało jak wzrastało trochę ciśnienie ale nie wiem jak on to znalazł bo podobno nie miał tam wcale widocznych wycieków ale po wymianie było OK.

 

PS-Jak tam to stukanie w kole?

 

 

Pozdro

Opublikowano

Stukanie na razie ustało wiec ten "problem" schodzi na drugi plan.

Co do rury to masz na myśli właśnie ten gumowy wąż który wychodzi z silnika i idzie właśnie tutaj do chłodnicy od strony wlewu płynu chłodzącego?

Opublikowano

Tak właśnie ten wymienił mój Ziomek.

Ale ciężko powiedzieć czy to dolega twojej , musisz dokładnie przejrzeć,może spróbuj wyczyścić te miejsca i obserwować czy nadal się zbiera w nich ten osad , lecz to tylko taka moja prywatna sugestia.

A tak na marginesie to dużo ci tego płynu ubywa ?

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.