Skocz do zawartości

bmw 523vsaudi a4 quatro


radi8411

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam pytanko.od niedawna jestem posiadaczem piątki.mój kuzynek przechwala się że sobie ze mną poradzi.ma on audi a4 1.9 quatro a moja 523 ma 2.5 motorek i jest w automacie a jego audi w manualu 6biegowym.powiedzcie które auto sobie lepiej poradzi???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wylacz DSC (jakikolwiek uklad przeciwposlizgowy, jesli scigacie sie na dobrym asfalcie). Przelacz skrzynie najlepiej na manualna 1 (manual przy wcisnetym kickdownie zmienia biegi). Na 1/3 sekundy przed sygnalem startu, puszczasz hamulec i cisniesz gwaltownie kickdown. Wazne, zebys patrzyl na obroty, czy kola nie dostaly zbyt duzego poslizgu w tym momencie mianowicie - moga piszczec, ale obroty nie moga dojsc do konca, jesli kola napedowe beda sie slizgaly :!: Jest to najwazniejsze w tego typu probach, poniewaz mozna sobie uszkodzic skrzynie biegow, gdy ta przelozy bieg w momencie mocnego uslizgu osi napedowej.

Wazne rowniez jest, aby auto bylo dobrze rozgrzane; olej silnikowy oraz olej w skrzyni biegow.

 

Diesla porobisz. Z benzyna o tej samej pojemnosci bedzie trudniej.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja startowałem z nim na starym lotnisku to 30-40 wyszedł na prowadzenie ale jak wkręciła się na obroty to już nie miał szans jest znaczna różnica :) tylko uważaj na zmianę biegu gdy koła są w poślizgu tak jak pisał kolega wyżej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i quattro - może lepiej wystrzelić, ale im dalej, szybciej - tym więcej strat niż korzyści z 4x4.

Dokladnie :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a kolega pisał żeby przełączyć na manualną jedynkę.nie wiem za bardzo o co kaman???jak ja mam to przełączyć???to chyba zależy od rodzaju skrzyni.i jeszcze mam ją na sporych kołach 245/40/18 przód i tył.lepiej założe mniejsze ''16 no nie???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no a kolega pisał żeby przełączyć na manualną jedynkę.nie wiem za bardzo o co kaman???jak ja mam to przełączyć???to chyba zależy od rodzaju skrzyni.i jeszcze mam ją na sporych kołach 245/40/18 przód i tył.lepiej założe mniejsze ''16 no nie???

http://tomaszewicz.com.pl/forum/step.jpg

Gdy masz D przesuwasz drazek w bok - masz S. Jesli poruszysz do przodu/tylu wlacza sie M (manual).

 

Im mniejsze kola tym lepsze przyspieszenie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no właśnie nie mam takiej skrzyni.u mnie jest wszystko w jednym rzędzie z góry na dół P-R-N-D-S-3-2

To koniecznie S.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Konie mechaniczne tutaj nie maja takiego wielkiego znaczenia jak moment obrotowy (Nm) oraz zakres obrotow. Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do 7000-7500rpm, gdy diesel pewnie ma do 5500-6000rpm. To prawie 15% roznicy. Diesel wczesniej bedzie musial zmienic bieg, diesel przy wyzszych obrotach umiera. Wszyscy chwala sobie dobry, maxymalny momnent obrotowy diesla, ale on trwa tylko... moment i w malym zakresie obrotow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 7000-7500rpm, gdy diesel pewnie ma do 5500-6000rpm. To prawie 15% roznicy. Diesel wczesniej bedzie musial zmienic bieg, diesel przy wyzszych obrotach umiera. Wszyscy chwala sobie dobry, maxymalny momnent obrotowy diesla, ale on trwa tylko... moment i w malym zakresie obrotow.

 

Potwierdzam, z wyjatkiem obrotow benzyna odcina ok 6600 a diesel 1.9TDI ok 4500- ale ma inaczej zestopniowana skrzynie. Tak czy inaczej dwojka skonczy sie w klekocie mdzy 70-80km/h podczas gdy ty mozesz pociagnac do stowki i pozamiatane :lol:

Ja kiedys swoja 528 w manualu w takim starciu wciagnolem golfa IV tdi z chipem na ok 150KM. (postawil taka chmure ze za nami nic nie bylo widac :shock: ) Duzy moment diesla dobry jest w trasie bo nie trzeba redukowac ale w wyscigach ze startu zatrzymanego nie wiele zmienia bo najwiekszy ciag TDI wypada miedzy 1900 - 3500rpm plus krotkie biegi wiec traci sie czas na wahlowaniu biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.