Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam pytanko.od niedawna jestem posiadaczem piątki.mój kuzynek przechwala się że sobie ze mną poradzi.ma on audi a4 1.9 quatro a moja 523 ma 2.5 motorek i jest w automacie a jego audi w manualu 6biegowym.powiedzcie które auto sobie lepiej poradzi???
Opublikowano
Mówisz dostanie w dupę :D ???a jak najlepiej wystartować???na starcie zaraz gaz do dechy czy trochę spokojniej wystartować i wtedy cegła???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wylacz DSC (jakikolwiek uklad przeciwposlizgowy, jesli scigacie sie na dobrym asfalcie). Przelacz skrzynie najlepiej na manualna 1 (manual przy wcisnetym kickdownie zmienia biegi). Na 1/3 sekundy przed sygnalem startu, puszczasz hamulec i cisniesz gwaltownie kickdown. Wazne, zebys patrzyl na obroty, czy kola nie dostaly zbyt duzego poslizgu w tym momencie mianowicie - moga piszczec, ale obroty nie moga dojsc do konca, jesli kola napedowe beda sie slizgaly :!: Jest to najwazniejsze w tego typu probach, poniewaz mozna sobie uszkodzic skrzynie biegow, gdy ta przelozy bieg w momencie mocnego uslizgu osi napedowej.

Wazne rowniez jest, aby auto bylo dobrze rozgrzane; olej silnikowy oraz olej w skrzyni biegow.

 

Diesla porobisz. Z benzyna o tej samej pojemnosci bedzie trudniej.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
No i quattro - może lepiej wystrzelić, ale im dalej, szybciej - tym więcej strat niż korzyści z 4x4.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i quattro - może lepiej wystrzelić, ale im dalej, szybciej - tym więcej strat niż korzyści z 4x4.

Dokladnie :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
no a kolega pisał żeby przełączyć na manualną jedynkę.nie wiem za bardzo o co kaman???jak ja mam to przełączyć???to chyba zależy od rodzaju skrzyni.i jeszcze mam ją na sporych kołach 245/40/18 przód i tył.lepiej założe mniejsze ''16 no nie???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no a kolega pisał żeby przełączyć na manualną jedynkę.nie wiem za bardzo o co kaman???jak ja mam to przełączyć???to chyba zależy od rodzaju skrzyni.i jeszcze mam ją na sporych kołach 245/40/18 przód i tył.lepiej założe mniejsze ''16 no nie???

http://tomaszewicz.com.pl/forum/step.jpg

Gdy masz D przesuwasz drazek w bok - masz S. Jesli poruszysz do przodu/tylu wlacza sie M (manual).

 

Im mniejsze kola tym lepsze przyspieszenie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)
no właśnie nie mam takiej skrzyni.u mnie jest wszystko w jednym rzędzie z góry na dół P-R-N-D-S-3-2.to na co najlepiej przełączyć? Edytowane przez radi8411
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie nie mam takiej skrzyni.u mnie jest wszystko w jednym rzędzie z góry na dół P-R-N-D-S-3-2

To koniecznie S.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
i po starcie zaraz cegła.chcę mu trochę nosa utrzeć i pokazać że 170 koni trochę robi swoje i żeby się tak nie przechwalał
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Konie mechaniczne tutaj nie maja takiego wielkiego znaczenia jak moment obrotowy (Nm) oraz zakres obrotow. Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do 7000-7500rpm, gdy diesel pewnie ma do 5500-6000rpm. To prawie 15% roznicy. Diesel wczesniej bedzie musial zmienic bieg, diesel przy wyzszych obrotach umiera. Wszyscy chwala sobie dobry, maxymalny momnent obrotowy diesla, ale on trwa tylko... moment i w malym zakresie obrotow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
dzięki bardzo za podpowiedzi.za jakieś 2 tyg jedziemy na lotnisko się sprawdzić to napisze jak mi poszło.mam nadzieję że dam radę :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Probe bedzie kilka razy trzeba powtorzyc, zrobcie tez test od 40km/h. Wezcie ze soba kamere :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Do 7000-7500rpm, gdy diesel pewnie ma do 5500-6000rpm. To prawie 15% roznicy. Diesel wczesniej bedzie musial zmienic bieg, diesel przy wyzszych obrotach umiera. Wszyscy chwala sobie dobry, maxymalny momnent obrotowy diesla, ale on trwa tylko... moment i w malym zakresie obrotow.

 

Potwierdzam, z wyjatkiem obrotow benzyna odcina ok 6600 a diesel 1.9TDI ok 4500- ale ma inaczej zestopniowana skrzynie. Tak czy inaczej dwojka skonczy sie w klekocie mdzy 70-80km/h podczas gdy ty mozesz pociagnac do stowki i pozamiatane :lol:

Ja kiedys swoja 528 w manualu w takim starciu wciagnolem golfa IV tdi z chipem na ok 150KM. (postawil taka chmure ze za nami nic nie bylo widac :shock: ) Duzy moment diesla dobry jest w trasie bo nie trzeba redukowac ale w wyscigach ze startu zatrzymanego nie wiele zmienia bo najwiekszy ciag TDI wypada miedzy 1900 - 3500rpm plus krotkie biegi wiec traci sie czas na wahlowaniu biegami.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam po długim czasie :D no i d...a nie doczekałem się starcia :( audi kuzyna nie doczekało wyścigu.dostał konkretnego strzała że nie będzie go robić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.