Skocz do zawartości

320d Jaki mam soft??,rozwiazanie problemu przepływomierza


stanek90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam przeplywke 0928400314,czyli ta wadliwa no i auto nie idzie tak jak isc powinno.Zamieszam zrzut ekranu z inpy,jest tu cos napisane D5,czyli ktos kiedys go wgrywal??i nie wymianial przeplywki.Najlepiej niech ktos u siebie sprawdzi w inpie.Prosze o pomoc.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3de478c64cbe4c6c.html

Edytowane przez stanek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec samochod juz kupilem tak.

Jutro jade zalozyc przeplywke 527,moze cos sie wyjasni.Obecnie samochod weglug carsofta przy max buci mierzy 590 mg/hub i ma takie szarpniecie gdzies przy 2300 obr i po tym samochod idzie jakby z przyczepna,gzie wczesniej bylo czuc ze zaczyna sie ladnie zbierac.Powiedz dokladnie jakie ty miales objawy jak zalozyles 314 i czy ta zakladka z inpy przy Twoim D5 wyglada tak samo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zakładka wygląda tak samo, objawy były takie że przy zmianie biegu i dodaniu gazu występowało szarpniecie tak jak byś kogoś holował i nie umiejętnie zmieniał biegi, później jak trzymałem stałą prędkość poniżej 2000 obr nie zależnie od biegu szarpał cały czas. pamiętaj tylko żeby nie kupować żądnych zamienników ani niby oryginalnych z niepewnych źródeł bo to tylko kaska wyrzucona w błoto, uwierz mi sam sie już na tym przejechałem. Wiec tylko oryginalny bosch, sam mam już oryginalny i jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ponizej 2000 obr nie szarpie,ale jak dodam gaz to jest szarpniecie ujmuje i znow tak w kolko,wiec podobnie.Cieszy mnie to ze ktos wgral juz soft,ale dlaczego nie zmienil przeplywki :mad2: .Jak zaloze 527 to odrazu powinny byc rezultaty??Mam okazje kupic zamiennika za 120 zł i niewiem czy sie w to pchac,dlaczego odradzasz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam D5 i przeplywke zmienilem na 527 z 468. A co do szarpania to mi pomoglo rozruszanie sztangi od turbo.

Ciekawi mnie bo jeszcze nikt sie nie zglosil kto ma soft A5... Mial ktos kodowanie przeplywki i pamieta jaki mial soft przed operacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Własnie ! Czytałem kiedys posty gdzie ludzie pisali ze maja softa D5 a przeplywki z koncowka 314 i zastanawiam sie czy aby napewno to jest nowy soft ? moze ktos cos pokrecił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja robiłem adaptacje w ASO ale nigdy nie zwróciłem uwagi jaki mam soft a teraz nie moge sprawdzic bo autko mam w PL a mieszkam za granica, ale moze ktos inny napisze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak kupisz boscha to na długi czas zapomnisz o kupnie drugiej przepływki a z zamiennikami to loteria już nie wspomnę o firmie MTM której to często jak widzę kupują do BMW, możesz pojeździć na niej miesiąc a może nawet rok tego nikt nie wie, i tak nie będziesz miał pewności że wszystko jest tak jak powinno być. Jak użytkujesz samochód na co dzień i nie masz w zamiarach w najbliższym czasie sprzedaży jego, to ja jednak cały czas jestem za oryg. A co do softu to przypatrzcie się niby data softu jeśli dobrze rozumuje jest tydzień 38 rok 03. I wszyscy co mają D5 mają to samo i myślę że tym bardziej jak ktoś ma samochód sprowadzony to w większości wypadków ma już właśnie aktualny soft, bo tam ludzie chyba trochę inaczej się obchodzą z serwisowaniem itd. Na pewno jak padłą kiedyś komuś przepływka to nie kombinował z jakimiś zamiennikami tylko starał się to zrobić tak żeby miało ręce i nogi. Wracając do przepływek i różnic miedzy 314 a 527 to ja zauważyłem taką zależność że jak wsadzisz 314 w obudowę od 527 (ma inna budowę o 314) to jest nawet ok oprócz szarpnięć przy zmianie biegów. za to jak się wsadzi kompletna 314 czyli tylko z samą tą siatką z przodu to jest kaszana.

 

Tak po za tematem to:

Jak by ktoś chciał to mam nowiutką oryginalną obudowę od przepływki bosch-a 527 nie używaną bo potrzebowałem sam wkład tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy robiłem adaptację (kodowanie) nowego przepływomierza w aso.

Ale najpierw napiszę jak to wyglądało.

Stary przepływomierz-Hamownia - kiepski wykres - wymiana przepływomierza na boscha-znaczna poprawa( na hamowni jak i w jeździe) - bosch zaleca adaptację w aso - wizyta w aso adaptacja 500 zł - hamownia (WYKRES PRAKTYCZNIE BEZ ZMIAN)po adaptacji czyli po wizycie w aso jestem na minusie 500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A u mnie adaptacja w ASO bardzo pomogła, wczesniej miałem sporą turbo dziure na nowej przeplywce Boscha a po wgraniu nowego softu autko zaczęło płynnie przyspieszac od 1600 obr. do konca.

 

Kolego fieman1 byc moze u ciebie dlatego adaptacja nie pomogła bo nie była konieczna z tego wzgledu ze posiadasz autko z 2001 r. a wtedy juz produkowali ten model z nową przepływką i nowym softem dlatego faktycznie pieniazki poszly w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie doszukałem się w ksiazce serwisowej wspisu o reprogramacji sterownika przy inspekcji,takze jak widac sasiedzi maja inny tok rozumowania,ale to juz kazdy od dawna wie...

Co do tematu...Zaskoczyles mniej z tym wplywem obudowy na wzkazania przeplywki.Chcemjuztro wymienic sam wklad tzn w obudowe 314 wsadzic 527 i z tego co piszesz moga byc jajca :mad2: Jezeli mi sie uda i samochod odzyska wigor to porobie zrzuty z carsofta dla potomnych.Odnoszac sie jeszcze do obudowy,testowales moja opcje czyli wklad 527 w obudowie 314??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie adaptacja w ASO bardzo pomogła, wczesniej miałem sporą turbo dziure na nowej przeplywce Boscha a po wgraniu nowego softu autko zaczęło płynnie przyspieszac od 1600 obr. do konca.

 

Kolego fieman1 byc moze u ciebie dlatego adaptacja nie pomogła bo nie była konieczna z tego wzgledu ze posiadasz autko z 2001 r. a wtedy juz produkowali ten model z nową przepływką i nowym softem dlatego faktycznie pieniazki poszly w błoto.

Masz mozliwosc zamieszczenia zrzutu z inpy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Olsztyna ;)

Co do obudowy to moja jest tego starego typu czyli bez dodatkowej siatki(tego koleczka)tj.typowy oryginalny 0928400314 wiec ciekawi mnie czy jak wsadze wklad z 527 to czy bedzie to mialo jakis wplyw.Jak wiadomo w sterowniku dee 3.0 za wiele w inpie nie zdzialamy,poniewaz nie am wartosci mierzonych i zadanych,co do carsoftu jest on strasznie wolny,ale idzie cos wywnioskowac,disa niestetety nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę daleko ale jest coraz cieplej wiec będę często pewnie bywał w tamtych okolicach :) Myślę że na pewno będzie trochę inaczej mierzył, skoro zmodyfikowali ten nowszy model by tak szybko nie ulegał uszkodzeniu to i obudowę też musieli zmienić, ale to tylko takie moje domysły po moich przejściach z przepływką. W każdym razie nie dowiesz się jeśli nie sprawdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak...

Pojechalem podmienic przeplywki okazalo sie,ze koles mial 314 oryginalna BOSCHA.Mowie nic pewnie taka jak moja,ale jak juz jestem to przeloze wklad(przypominam ze mialem wczesniej 314 wiec i odubowa byla stara)I po jezdzie testowej samochod jak burza przyspiesza od samego dolu wciska w fotel wszystko jak przy pelni sprawnym samochodzie.Mam juz odpowiedz ze moja przeplywka na szrot.Postanowilem kupic od niego ta 314 zobaczymy jak dlugo pojezdze :mrgreen: Zastanawia mnie jesczcze jeden fakt...Dlaczego nie mialem tych objaw z tym szrpaniem jezeli mam niby soft D5 a przeplywka siedzi 314.

Dziwna sprawa,ale moja bunia teraz,az rwie do wyprzedzania i czuc pelne 136KM,wiec jezeli ktos mial tak przypadek jak ja smialo pisac na priv powiem co i jak sprawdzic :cool2:

Edytowane przez stanek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dzisiaj po testach na carsofcie mam mieszane odczucia.Bo jasno wynika ze przy pelnym bucie na 4 biegu gdzies kolo 3 tys obr mam 870 mg/hub rzeczywiste gdzie wymagane ma byc 1000.Dziwne bo samochod teraz jezdzi jak glupi(mialem wczesniej afn ktory serie mial na 115 KM z 110 KM i jezdzil gorzej niz obecna bunia)wiec napewno ma moc,ale wegług kompa to jeszcze nie jest wszystko.Niewiem teraz czy to moze ten carsoft cos klamie,chociaz jak wczesniej mialem 580 mg/hub na starej przeplywce to wyraznie auto zamulalo,czy tez ta uzywana przeplywka takze nie jest pierwszej mlodosci.Co do ekonomizera to na biegach od 1 do 4 idzie na 20 l i na piatce praktycznie pokrywa sie z kreska na 16 l.Jak jest u was??Najlepsza opcja jechac na hamownie.Zrobilem dziurke w przeplywce ale to nie poprawilo jej wzkazan,ogolnie widac ze plytka pomiarowa jest troche brudna.Czyscil moze ktos ja chemicznie???Pomoglo???

 

Jak widzicie panowie mimo ze bunia juz lata chcem z niej wycisnac ostatnie soki :mrgreen: Maciek06 zapraszam do Olsztyna jak gdzies bedziesz w okolicy :mrgreen: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
moja 320d z 99r cos mi sie wydaje ze ma mniej mocy niz te 136 km więc chciałbym to rozwiazac. Mam ja dopiero od miesiaca. Wydaje mi sie zeby wymienic przepływomierz, nie? Nie wiem czy ktoś go wcześniej wymienial... Na biegach 1-3 ekonomizer dochodzi do 20, na 4 do 14 a na 5 do 11. Cos jest chyba nie tak, co? Ja sie nie znam za bardzo :/ Myslicie ze wymiana przeplywki cos pomorze? Aha czytalem ze tylko orginal bosha ale jaki nr? Mozecie mi podac? I wyczytalem ze trzeba go adaptowac tak? Jaki to koszt , i kto to zrobi tylko ASO?? Jestem z Wrocka.. Czekam na odp i z gory dzięki pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.