Skocz do zawartości

klimatyzacja


jaras

Rekomendowane odpowiedzi

witam.jak zdemontować chlodnicę klimatyzacji-czy dojdzie sie do niej po zdjęciu zderzaka,może ktoś już to robił..w chłodnicy mam nieszczelność
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.przykro mi to stwierdzić ale ostatnio zauwarzyłem,że piszę na forum sam do siebie.albo auta wam się nie psują i nie wiecie,albo brak dobrej woli pomocy :(
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum juz dawno umarło.

 

http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_o-rings/aircon_o-rings.html

 

lub instrukcja którą nakreśliłem na innym forum dotyczy E34 więc kwestia demontażu zderzaka jest inna reszta tak samo.

 

Wkleiłbym ten opis ale to forum to kupa i nie mieszczą się zdjęcia, link do opisu:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=657162#p657162

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.jak zdemontować chlodnicę klimatyzacji-czy dojdzie sie do niej po zdjęciu zderzaka,może ktoś już to robił..w chłodnicy mam nieszczelność

 

U mnie dało radę od tyłu. Nie wiem czy to szybciej czy nie, ale wystarczyło zdjąć visco chłodnicę główna, nerki, te plastiki obok i jakoś wyszło tylko że te przewody były strasznie zapieczone - trzeba było używać palnika.

 

Aha i jak kupujesz nową to nie kupuj takiej taniej chińskiej za niecałe 300 pln bo Behr kosztuje 360 pln jak się ma zniżki - poszukaj kogoś kto ma a jak nie znasz to ja się znajomego zapytam :) - szkoda w tym przypadku ładować się w podróbki. Chińskie podróbki czasem padają po pół roku :(

A jak jesteś z krk lub okolic to mogę polecić dość dobrego klimatyzatora.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za odpowiedź.nieszczelność u mnie jest do pospawania po zdjęciu zderzaka byłem u gościa od klimy sprawdził cały układ azotem-za darmo :D .powiedział,że bez problemu pospawa.nieszczelność jest przy nakętce od przewodu więć się da.mam tylko ściągnąć zderzak i przyjechać bez bo jemu szkoda czasu.oczywiście może to zrobić ale za kasę.koszt spawania to 20-30zł a napełnienie 120 zł.więc nie ma się co zastanawiać,bo wchodzi tam 1600 gram gazu.gościu naprawdę jest w porządku.bo mógłby zaśpiewać np.300-400zł i sam zrobić wszystko od początku do końca.warsztat ma w Bydgoszczy
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś wie jak ściągnąć zderzak w e32.co do gazu to nie wiem czy nabija R12.mówił,że już mam ten nowy gaz nie wiem jakie on ma oznaczenie
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum juz dawno umarło.

 

Mysle, ze poki co, wiadomosci o smierci forum sa nieco przesadzone ;).

 

Co do chlodnicy - Behr chyba bedzie najlepsza, nie kosztuje az tak kosmicznie, a uklad chlodzenia to dosc wazna rzecz, szczegolnie w BMW.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po sporej przerwie też wydaje mi się że forum jakby celowo zostało wykończone

Nie wiem jak jest z klubowym ale na tym odszukanie czegoś w archiwum jest praktycznie nie możliwe, co chile wyskakuje komunikat że jest nie dostępnie,, ,a to denerwujące strasznie

 

Z tego co pamiętam to chłodnice idzie wyciądnąć i do dołu jak się auto podniesie i do góry jak się chłonice wody odchyli.

Zderzaka nie trzeba wymontowywać. A i przy odkkręcaniu starej chłodnicy prawie zawsze uszkodzeniu uleg jeden z gwintów :mad2: więc polecam oliwić je na tydzień przed próbą odkręcania może coś pomoże :twisted: a może nic :evil:

 

Żeby przerobić klime z gazu R12 na R134a trzeba

- zakupić nowy osuszacz(obojętnie jaki)

- zakupić w ASO BMW przewody idące od miejsca nabijania do chłodnicy klimy lub zastosować redukcje do nabijania r134

- zakupić w ASO przejścówkę z wtyczki zalisającej starą sprężarkę na nową

- zakupić sprężarkę od E38 na r134a

- nowa nalepka o informacjach na temat klimy niestety nie jest już dostępna

 

Przewody i redukcja są bez problemu dostępne w ASO

 

- polecam też zakupić taki tranzystorek co uruchamia pierwszy bieg wiatraka(jest to jako zeztaw naprawczy) jak nikt tego nigdy nie wymieniał to napewno jest spalony,, a jak on jest spalony to nowa spręzarka też z niewiadomych przyczyn nie ruszy

 

Pozdrawiam

Blaster

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare sprężarki normalnie chodzą na R134A ponoć nie wszystkie na http://bmwe32.masscom.net/ wykaz kiedyś był. W dwóch 535i jedna '88 druga '92 stara sprężarka działała bez zarzutu na R134A.

 

Dokładnie tak samo było u mnie, na sprężarce byłą nalepka R12 i o-ringi wymienione (któryś z wielu poprzednich właścicieli tego dokonał), złącza mam stare od R12 ale gaz nowy. Dla pewności gość od klimatyzacji poszukał w jakiś książkach i wyszło że ta sprężarka może chodzić na R134A. Przy okazji to bardzo solidne i porządne sprężarki bo łopatkowe.

Jak moje auto miało przywracaną klimatyzację to przyjechał gość Honda Civic z 2003 roku i okazało się że sprężarka (tłokowa) do śmietnika bo zatarta.

 

Gość pojechał do komisu i sprzedał swoją starą Hondę i kupił nowe BMW z 1991 roku**

 

 

Pozdrawiam

 

 

** - ostatnie zdanie to już wymyślone, ale wszystko inne prawda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
wymieniany był czujnik ciśnienia . Nabito R 416a a nie R132 i teraz sprężarka po ok 5min od odpalenia klimy zaczyna wariować tzn wyłącza się i włącza co kilkanaście sekund. Gość powiedział że to wina filtra kabinowego , wymienie to zobacze.Pozdro
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie filtra.

 

Co w końcu masz za czynnik? Co miałeś wcześniej?

 

R132? Chyba chodziło Ci o R134A.

 

Sprężarka włącza się wyłącza ale wieje chłodem cały czas? Temperatura powietrza z kratek przy włączonym układzie jest ok?

 

Dlaczego pojechałeś nabić układ czynnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klime naprawiał poprzedni właściciel więc niewiem co było wcześniej . Słabo dmucha i nie chłodzi tak jak powinna. Na samym początku od właczenia zaczyna lecieć zimne powietrze ale potem kicha. Ponoć jak filter kabinowy jest zapchany to zbyt zimny czynnik wraca do układu i wariuje jakiś czujnik. Naklejka jest R416a.Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słaby masz nadmuch to filtr raczej na pewno zapchany, słaby nadmuch mniejszy komfort.

 

Mann kosztował 60 parę złotych, najtańszy chyba był maxgear ~35zł ale jego nigdy nie stosowałem.

 

Dobił czynnika? Wiesz ile go brakowało? Może jest jakiś wyciek?

 

Wentylator na chłodnicy klimatyzacji działa - działają oba biegi.

 

Komputer wykazywał/wykazuje jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia był nieszczelny więc go wymienił i dobił czynnik. Wentylator działa ale na jednym biegu szybkim bo zapiernicza konkretnie. Nie podałem ważnej kwesti , klima jest dokładana -tak stwierdził fachowiec bo pod deklem przy podszybiu niema oczka i węże są gumowe. Komputer nie pokazuje usterki. Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.