Skocz do zawartości

320d Touring ('04) Szarpanie silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wstyczniu tego roku stalem si eszesliwym posiadaczem 320stki. Auto ostatni serwis przeszlo w grodniu. przebieg to okolo 120tys km.4

Wszystko bylo ok az do wczoraj. Nie jestem zbyt obeznany w budowie auta wiec zwracam sie do Was o pomoc.

Silnik na wolnych obrotach nie skacze chodzi gladko i bez zadnych stukow czy pukania, nie buja autem. problem dopiero sie zaczyna przy obrotach ok 2200-2500 (wtedy wlacza sie turbina, to wiem) jezeli przytrzymam go na 2200 obrotow przy wolnej jezdzie na trzecim biegu silnik zaczyna sszarpac i pojawia si tak jakby chwilwy deficyt mocy i delikatne wachanie wskazowki obrotomierza. odejmy czy dodam gazu wszustko wraca do normy, auto dobrze przyspiesza i radzi sobie z zebramniem sie z wyzszego biego. Nie przepala nie ma zadnego dymu z wydechu.

Kontrolki nic nie pokazuja ze cos sie dzieje zle. zasanawialem sie czy moze to byc filtr paliwa, powietrze w przewodzie czy moze jakis sterownik. prosze o pomoc

Opublikowano

witaj kolego ja mam podobne objawy tylko ze w graniach 1200-1500(tu najbardziej odczuwalne poszarpywanie) Filtr paliwa raczej nie.

Ja u siebie obstawiam przepływomierz. Bo mi troszkę spalanie wzrosło.

Opublikowano
mam to samo ale znam diagnozę tylko nie zrobiłem tego jeszcze z powodu braku czasu i kasy. Pewnie za miesiąc/dwa to naprawię. Mianowicie są to wtryskiwacze. Proponuję regenerację czyli wymiana końcówek. Szacowany koszt od 600-800 zł za wszystkie 4 sztuki.Diagnostyka około 50 zł, niektóre firmy w razie wymiany/regeneracji u nich dają gratis.
Opublikowano
mam to samo ale znam diagnozę tylko nie zrobiłem tego jeszcze z powodu braku czasu i kasy. Pewnie za miesiąc/dwa to naprawię. Mianowicie są to wtryskiwacze. Proponuję regenerację czyli wymiana końcówek. Szacowany koszt od 600-800 zł za wszystkie 4 sztuki.Diagnostyka około 50 zł, niektóre firmy w razie wymiany/regeneracji u nich dają gratis.

Coś mi się średnio widzi twoja diagnoza.

Ja bym zainteresował się czujnikiem, regulatorem ciśnienia na szynie CR.

Ale bez podłączenia pod kompa i odzytaniu błędów i parametrów silnika to można sobie gdybać.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Witam.

Wstyczniu tego roku stalem si eszesliwym posiadaczem 320stki. Auto ostatni serwis przeszlo w grodniu. przebieg to okolo 120tys km.4

Wszystko bylo ok az do wczoraj. Nie jestem zbyt obeznany w budowie auta wiec zwracam sie do Was o pomoc.

Silnik na wolnych obrotach nie skacze chodzi gladko i bez zadnych stukow czy pukania, nie buja autem. problem dopiero sie zaczyna przy obrotach ok 2200-2500 (wtedy wlacza sie turbina, to wiem) jezeli przytrzymam go na 2200 obrotow przy wolnej jezdzie na trzecim biegu silnik zaczyna sszarpac i pojawia si tak jakby chwilwy deficyt mocy i delikatne wachanie wskazowki obrotomierza. odejmy czy dodam gazu wszustko wraca do normy, auto dobrze przyspiesza i radzi sobie z zebramniem sie z wyzszego biego. Nie przepala nie ma zadnego dymu z wydechu.

Kontrolki nic nie pokazuja ze cos sie dzieje zle. zasanawialem sie czy moze to byc filtr paliwa, powietrze w przewodzie czy moze jakis sterownik. prosze o pomoc

skąd jesteś?

Uzupełnij sobie profil to może ktoś z twojej okolicy ci pomoże.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
skąd jesteś?

Uzupełnij sobie profil to może ktoś z twojej okolicy ci pomoże.

 

raczej slabo, w anglii raczej sie pozbeda samochodu niz zaczna szukac przyczyny:) tak to juz jest. zastanawialem sie czy to nie jest lekko przytkany filtr paliwa czy cos w tym rodzaju

Opublikowano
skąd jesteś?

Uzupełnij sobie profil to może ktoś z twojej okolicy ci pomoże.

 

raczej slabo, w anglii raczej sie pozbeda samochodu niz zaczna szukac przyczyny:) tak to juz jest. zastanawialem sie czy to nie jest lekko przytkany filtr paliwa czy cos w tym rodzaju

Raczej to nie jest filtr paliwa.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

320d Touring ('04) Szarpanie silnika.

 

Postprzez je46d » 13 Kwi 2010 21:22

Witam.

Wstyczniu tego roku stalem si eszesliwym posiadaczem 320stki. Auto ostatni serwis przeszlo w grodniu. przebieg to okolo 120tys km.4

Wszystko bylo ok az do wczoraj. Nie jestem zbyt obeznany w budowie auta wiec zwracam sie do Was o pomoc.

Silnik na wolnych obrotach nie skacze chodzi gladko i bez zadnych stukow czy pukania, nie buja autem. problem dopiero sie zaczyna przy obrotach ok 2200-2500 (wtedy wlacza sie turbina, to wiem) jezeli przytrzymam go na 2200 obrotow przy wolnej jezdzie na trzecim biegu silnik zaczyna sszarpac i pojawia si tak jakby chwilwy deficyt mocy i delikatne wachanie wskazowki obrotomierza. odejmy czy dodam gazu wszustko wraca do normy, auto dobrze przyspiesza i radzi sobie z zebramniem sie z wyzszego biego. Nie przepala nie ma zadnego dymu z wydechu.

Kontrolki nic nie pokazuja ze cos sie dzieje zle. zasanawialem sie czy moze to byc filtr paliwa, powietrze w przewodzie czy moze jakis sterownik. prosze o pomoc

 

dodam jeszcze ze identycznie jest na biegu jalowym....2200obrotow i szarpie...

Opublikowano

Witaj,

 

A czy sprawdzałeś czy filtr powietrza jest na pewno zmieniony?

Wiele pseudo mechaników nawet nie wie jak się do niego dostac.

Filtr odmy tez trzeba zmienic .

Ale co radze to jedz do diagnosty i jak ci wepnie wtyczke to wiekszośc wyjdzie.

Mozna sprawdzić zakres cisnienia paliwa , turbinke ect.

Motor przy 120 tys powinien byc igła.

Niestety auta z II reki portafią miec nałapane błedów i wielkiej kajmany w silnikach.

Pamietaj ze jak zadbasz o wszystkie filtry oleje to auto bedzie bardzo wdzięczne w mocy i spalaniu.

 

Test sterowników silnika itp to podstawa !!!

Bez gazu nie ma JAZZU....
Opublikowano
dzieki za podpowiedz dzisiaj zamowie filtry zobazymy co to zmieni...znjac lokalnych mechanikow i serwisy to pemnie je odkurzyli i wyprali:)
Opublikowano
Bylem u znajomego mechanika podpiol wtyczke pokazalo blad przeplywomierza... ale ale najpierw zmienie filtry zanim wydam kasie niepotrzebnie..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
WymieNilem filtry i ptzeplywomierz nie pomoglo dopiero przeczyszczenie agra zalatwilo sprawe. Auto chodzi jak nowe
Opublikowano
przepływke przeczysciłes ? czy cały dolot?
Bez gazu nie ma JAZZU....
Opublikowano
przepływke przeczysciłes ? czy cały dolot?

 

Wymienilem caly przeplywomierz na nowy Bosha, i przeczyscilem zawor EGR bo byl zafajdany i wszystko dziala jak powinno, juz nie szarpie jak wczesniej i plynnie wkreca na obroty. Po ponownym podlaczeniu do kompa zero bledow, wczesnie pokazywalo mi dwa (nie pamietam kodu): "Air mas meter error" i "smooth control check".

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
przepływke przeczysciłes ? czy cały dolot?

 

Wymienilem caly przeplywomierz na nowy Bosha, i przeczyscilem zawor EGR bo byl zafajdany i wszystko dziala jak powinno, juz nie szarpie jak wczesniej i plynnie wkreca na obroty. Po ponownym podlaczeniu do kompa zero bledow, wczesnie pokazywalo mi dwa (nie pamietam kodu): "Air mas meter error" i "smooth control check".[/quot

 

 

minelo troche czasu i zaczyna sie znowu to samo.......................................................................................:( zobacze moze sie znowy EGR zapchal czyms, przeczysszcze jeszcze raz dam odpowiedz. zastanawiam sie tylko co moze byc powodem.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
skąd jesteś?

Uzupełnij sobie profil to może ktoś z twojej okolicy ci pomoże.

 

raczej slabo, w anglii raczej sie pozbeda samochodu niz zaczna szukac przyczyny:) tak to juz jest. zastanawialem sie czy to nie jest lekko przytkany filtr paliwa czy cos w tym rodzaju

 

 

Uzupełnij profil... co z tego ze z Anglii jesteś 20% ludzi na forum jest z za miedzy... :D

Opublikowano
wsumie to co mi da jezeli przeczyszcze EGR jeszcze raz?? cos musi byc przyczyna ze sie zapycha albo nie dziala jak nalezy.

poszukalem troche na forum i znalazlem ciekawa rzecz:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=29414

 

skorzystalem z tego posta powyzej ztymze zamiast wyczyscic odlaczylem ten zaworek i zaslepilem wezyki .... problem zniknal:) samochod dziala bez problemu.

przy najblizszej wizycie w kraju wymie go na nojke sztuke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.