Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dzisiaj rano spotkała mnie nie miła niespodzianka. Nie mogłem uruchomić auta bo okazało się że akumulator (wymieniony półtora roku temu) jest rozładowany. Po naładowaniu aku sprawdziłem miernikiem jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku (wyłączyłem wszystkie odbiorniki, zamknąłem drzwi) i wyszło że 1-1,2A co chyba jest stanowczo za dużo. Później sprawdzałem pobór prądu po wyjęciu każdego bezpiecznika i każdego przekaźnika z puszki ale nic się nie zmieniło. Dodam że mam dostawiany alarm ale nie zdążyłem jeszcze zlokalizować gdzie można go odłączyć. Czy ktoś ma pomysł co jeszcze można sprawdzić? Dodam, że otwarcie drzwi albo bagażnika zwiększało pobór prądu więc chyba można to wykluczyć. Gdzieś czytałem że padnięty alternator może powodować rozładowywanie się aku w stanie spoczynku ale na uruchomionym silniku napięcia aku wyraźnie wzrasta więc ładowanie chyba jest ok.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Witam.

Miałem taki sam problem. Tez sprawdzałem miernikiem (miałem podobny pobór) i wyciągałem bezpieczniki.

Problemem okazał się uszkodzony firmowy wzmacniacz TOP HIFI znajdujący sie w bagażniku.

Tylko ze u mnie po wyciągnięciu bezpieczników od radia napięcie spadało.

Pozdrawiam

Opublikowano
Odpal silnik i zobacz jakie jest ładowanie na odpalonym silniku.U mnie był problem sniedzi na klemach i wystarczyło je wyczyścić i problem zniknął.

 

No właśnie to też sprawdzałem i napięcie było około 13,5-13,7V także z tym chyba nie jest źle. Mimo wszystko podejrzewam alternator a konkretnie czytałem coś o padniętych diodach które mogą powodować takie akcje.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

Wczoraj jak byłem umówić się u mechanika to potwierdziły się moje przypuszczenia że winnym rozładowania akumulatora może być alternator a konkretnie padnięte diody w nim. Chociaż nie wykluczony jest też regulator napięcia.

Kontrolka od ładowania ani razu nie zaświeciła się.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Usterka została zdiagnozowana i naprawiona. Wymieniony został regulator napięcia i cały mostek w alternatorze. Co ciekawe po dotknięciu alternatora (uziemieniu) podobno pobór prądu spadał. Najważniejsze, że akumulator już się nie rozładowuję a napięcia ładowania jest na właściwym poziomie.

 

EDIT:

 

jednak za wcześniej się pochwaliłem. Ostatnio znowu rozładował mi się akumulator a pobór prądu jest w okolicach 1-1,6A. Najgorsze jest to, że mechanik jak na razie nie potrafi zlokalizować usterki a po wymianie poprzednich elementów powiedział, że i tak nie był pewny czy na 100% one były winne. Pojechałbym do kogo innego ale szkoda mi znowu wydawać kasę skoro jednemu fachowcowi już zapłaciłem :(

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.