Skocz do zawartości

jaka głowica ?jaką kupić


klonas

Rekomendowane odpowiedzi

jak dopasowac głowice ? mam silnik 2,5 litra 525 i e 34 czy np od E32 głowica bezie pasować? czego szukać? od jakich modeli ile tych głowic było mam chyba M20 na pasek nie na łańcuch ... będe wdzięczny za info p.s gdzieś wyczytałęm ,że nawet od 3,5 litra pasują ale to chyba bzdura...?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

heh głowica od m30 3,5litra niebedzie pasowała do m20 2,5litra.!!

musisz szukać głowicy do swojego modelu czyli m20 2,5l 12V, chyba ze masz 2,5 24V? to szukaj do m50

po 2 co sie stało z twoja głowicą??

proponuje planowanie i zakładać swoją!

Edytowane przez mpower01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mój chłopski rozum głowica nawet od 2l 24v nie będzie pasować a już na pewno nie od e-32 bo w nich nie było 24 zaworowych silników

do tego musisz wiedzieć czy masz vanos czy nie , także pozostaje ci szukać głowicy od twojego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam najgorsze i wole szukać czegoś szybciej ... mam olej w zbiorniku wyrównawczym płukałem ludwikiem wyczysciłem układ i jużrobi sie spowrotem mleko delikatne... ale jednak.. dna w zbiorniczku nie widze nie ma widocznego leju tak jagby sie rozpuscił kupiłem autko i nie przyszło mi do głowy ,że tak pękają głowice w bmkach... i nie zajrzałem do zbiornczka wyrównawczego bo auto jeździło cacy i dalej jexdzi w oleju nie ma wody nie widać jej.przejechałem nie świadomie 3000km... olej znacznie nie ubywano może 2 mm z tego co wyczytałem uszczelki rzadko siadają ... (stosunkowo w poruwnaniu do głowic...) wiec zakłądam najgorsze... chyba dla pewnosci zleje olej i sprawdze czy jest woda bo cholera wie w zbiorniku wyrównawczym to jeszcze nei straszne.. podejrzewam ,zę juz5000km ma zrobione w takim stanie auto sie nie przegrzewa... gdyby to był mniej skompliowany silnik to bym sam głowice sciągnoł ... ale cóz nie znam sie na tym a za demontarz i montrarz głowicy 300 zł robocizna a ja przed tym zrobiłem remont zawieszenia wstawiłem alarm i sie spłukałem na najbliższe 5 miesięcy więc pytam na forach zawsze łatwiej życjak można o tym pogadać.:)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby pokręcone jest to ,że nei można sprawdzić bez sciągania głowicy... jeszcze bym sie odjoł sciągniecia głowicy ale mechanik juz mi jej nie założy bo nei chcą sie babrać jak ktoś rozkłada inny w sumie to ich rozumiem... chyba jutro dla relaksu umeje autko... ile to jest zachodu z rozebraniem głowicy - zdjeciem jej . może bym sie dogadał że sam zdejme u niego w warsztacie ... a on zrobi reszte... :)nie jestem zwolennikiem kupna głowicy ale wolałęm sie zorientować .. wiecie nei wiadomo co sie kupi... juzchyba wolał bym spawać... z tego co czytałęm to niektóe warsztaty robią cacy... tylko ,że za 1200 zł! ale napewno same spawanie bym znalzł taniej .. oby to był a uszczelka... a tak wogóle co sie możę stać jak teraz jeżdze takim autkiem? wyciek nie jest wielki i sie nie pogłebia bo tyle km co zrobiłem to juzbym oleju nie miał a masła w oleju nie ma... jest możliwość ,że to co pękło to juz tak zostanie ? uszczelke jak by wydmuchało to raczej by sie przeciek powiekszał ... po takim przebiegu...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna ciekawa.

Jade dziś rano jest spora wilgoć auto w rosie jade po za miasto Sopot Tczew w Tczewie zaglądam pod mache jest biały nalot w oleju wracam przerażony i sprawcam na kazdej stacjo co sie dzieje.I zauważyłem nagły ubetyk tego białego nalotu.dojechałem do gdańska i już było ok na poczatku wody ubyło w Tczewie dolałem i puźniej płyyn sie ustabilizował i tak zostało (wczesniej płukałem układ szlam w chłodnicy) mogło sie odpowietrzyc ułozyć i dlatego nagły ubytek? jechałem bardzo spokojnie na niskich obrotach po dolaniu płynu ustabilizowało sie ogrzewanie wczesniej nagle znikneło...

może być tak że chłodnica była w oleju ja spanikowałem zasugerowałem sie głowicą... przez strach? woda w układzie zrobiła sie bardziej przejrzysta ludwikiem nie udało mi sie całkiem przepłukac układu pewnie dlatego jest jeszcze mlekowaty... ale nie widać farfocli oleju... jechałęm drogą a obok było pełno mgły czy to para sie skropliła? co o tym sądzicie? wiem ,zę jestem upierdliwy ale prubuje dojść do prawdy mój mechanik wyjezdza na 5 mc niedługu i mam mało czasu na podjecie decyzji czy sciągać głowice (wiadomo 500 zł) jak jest tolerancja wody w oleju związanym z rosą? w korku nie było typowe masło tylko takie mleczko i to miejscami na korku czy to nei za mało jak na wyciek ? a ponadto znikneło...? jeszcze raz przepraszam za paniczne nawoływanie.Poprostu wasze doświadczenai to jedyny ratunek dla mnie mechanik jak to mechanik zarabia 4000zł i mówi sciągać... to sie zobaczy jak wygląda... :(

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekumam zabardzo oco ci juz chodzi :duh:

masz olej w układzie chłodzenia i to sytuacja wydaje sie być jasna!

niewiem na co liczysz, kanały olejowe i płynu chłodzącego w silniku mogą sie spotkać tylko pod głowicą, tak więc sprawa wydaje sie jasna! trochę problemu sie narobi gdy woda dostanie ci sie do panewek,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ,żę teraz zgłupiałem bo był szlam na korku oleju ale szybko zniknoł... a wydaje mi sie ,że jak coś puszcza np głowica to nie na chwilę... a jak pojawia sie płyn z chłodnicy w olejuto conajmniej dostawa płynu do oleju powinna być tej samej częstotliwosci lub większa ... z dnia na dzień ... żebym widział po wypłukaniu chociaż jednąplame oleju w zbiorniczku wyrównawczym... a tam nic oczywiscie woda nei jest przezroczysta bo nie udało mi sie spuścić z całego bloku wody z ludwikiem i jeszcze troche tego tam lata...Bardzo mi sie podoba BMW ale zaczyna juzmnie drażnić:) no ale konfort kosztuje...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju Ci nie przybywa, oleju nie ubywa znacząco i jednocześnie nie ubywa płynu chłodniczego, nie grzeje się, węże nie są twarde, więc skąd ta panika.

Ten nalot na korku od oleju może się pojawić jak jedziesz na krótkim odcinku i samochód w tym efekcie jest niedogrzany, po dłuższej jeździe powinien zniknąć, tak jak u Ciebie i jest to jak najbardziej prawidłowe.

Zrobisz jak chcesz, ale ja bym nic nie robił narazie, jeździł i kontrolował i to wszystko.

Jeśli masz jakieś umiejętności manualne to nawet jakbyś musiał coś zrobić, a Twój mechanik pójdzie w siną dal to sobie poradzisz. Zrzucić głowicę to nie problem, a jak ustawić rozrząd to myślę, że znajdziesz w necie. A może jak zapytasz na forum to ktoś odpowie. W silnikach bezynowych przestawienie nawet rozrządu o jeden ząbek (jeden wałek w Twoim przypadku) nie jest tragedią.

Ale tak jak mówiłem, ja bym nic narazie nie ruszał, ale Twoja decyzja.

 

Pozdrawiam,

Mariah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz coraz bliżej jestem tej własnie wersji co najwyżej wymienie olej i sprawze co sie dzieje ... bo to faktycznie wszystko zachowuje sie normalnie... brak pewnosci daje mi tylko mętny kolor wody.. ale nie da sie tego wypłukać w chłodnicy było tyle szlamu... że sie w głowie nei meisci warstwa 1 mm :) ale ludwik troszke wyczyscił ... (polecam) czyscił bym dalej ale wole teraz posrawdzać po czyszczeniu jak sie płyny zachowują... już nic nie będe czyscił w chłodnicy sprawdze tylko poźiom.a przecieżjak bezie olej chochlować to go przybęzie proporcjonalnie do przebiegu:) a tam dosc zadręczania :) wkońcu juz 3000 km zrobiłem :) co do głowicy hmmm musze kupić ksiazke zobaczyć co i jak tam wygląda ... Dzięki za wszytkie info
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucam fotki pierwsze zdjęcia po przejechaniu 6 km widać wode puźniej już po 14 km te niższe co o tym sądzicie:?

http://img212.imageshack.us/img212/2611/pict17491hn.jpg

 

 

 

http://img212.imageshack.us/img212/5599/pict17511kz.jpg

 

 

 

 

 

to już po 14 km

 

http://img212.imageshack.us/img212/6987/pict17594nd.jpg

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może głowica była walnięta i poprzednik ją naprawił żeby sprzedać auto jako pełnowartościowe :idea: oleju z chłodnicy nie wypłuczesz do konca, zawsze jakiś osad ci wyjdzie. Głowice najczęściej pękają pod wałkiem a wtedy woda i olej dostają się do komory spalania! Sprawdż na wszelki wypadek czy w momencie odpalania z rury nie leci gęsty dym.
Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dymi z rury no troszke wody leci ale nie dym woda wiadomo to co sie skropli... nic nadzwyczajnego. Ale chodzi mi o zdjęcia czy to tak może wyglądać w zdrowej Beci? widziałem kiedyś prawdziwy szlam na korku to była gruba warstwa tego syfu (w innym aucie) tutaj po przejechaniu ponad 10 km to znika ... więc to zaczyna wyglądać zdrowo to na fotkach wygląda na objaw naturalny tak jak mariach napisał , co do tego płukania to masz racje za cholere nie mogłem tego wypłukać ale i tak znacznie sie poprawiło:) acha ręke pzykładałem do wydechu i nie było problemu kropelki leciały wody ale to zawsze coś poleci ponadto powinna wyraźnie parować z wydechu niewielka ilość raczej jest zauważalna ... jak parowóz:) a jezeli chodzi o gościa od którego kupiłem to był zwykły łoś z którego musiałem wyciągać ... wszytko sam dochodzić ... on nawet nie wedział jaki olej był lany... ale mysle ,że to jest możliwe ,że facet w holandi zmienił uszczelke badź głowice a ukłądu nie wypłukali ... tego szlamu tam była masa... jak by taki wyciek był to raczej bym nie pojeździł długo a napewno nie 3000 km ... ponadto olej moim zdaniem może robić mleko z wody do czasu ... puźniej już sie nic nie rozpusci i powinien pływać w zbiorniku wyrównawczym u góry bądź tam osiadł by na sciankach ...

Pozdrawiam i dziekie za dyskusje :)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekumam zabardzo oco ci juz chodzi :duh:

masz olej w układzie chłodzenia i to sytuacja wydaje sie być jasna!

niewiem na co liczysz, kanały olejowe i płynu chłodzącego w silniku mogą sie spotkać tylko pod głowicą, tak więc sprawa wydaje sie jasna! trochę problemu sie narobi gdy woda dostanie ci sie do panewek,

 

Własnie o to mi chodzi ,żeby to zdjagnozować a nie wywalać głowice i naprawiać nie wiadomo co ... może i to jest oczywiste ,żę jest olej w układzie ale nei jak kupujesz auto i jest pełno szlamu a auto jeździ normalnie auto było niedawno sprowadzone z Holandi i podejrzenie było jak mój przedmówca napisał... że włąsciciel zrobił to a nie wypłukali chłodnicy.. a nie zawsze mechanicy bawią sie w płukanie... szczególnie akie ciapciapy jak Holandia jak auto to tylko z Niemiec teraz juz to wiem jak posłuchałęm opini znajomych.. i sie zgadzam z nimi ... ja np mam porysowane auto bo idiota sciągałsnieg pewnie łopatą:)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,

wiesz głupota ludzka nie zna granic, ostatnio zatrzymałem sie koło pani która stała na ulicy bezradnie i zapytałem co sie stało , ona na to ze odjechała ze stacji i jej auto zgasło i juz nie moze odpalić, zapytałem wiec czy przypadkiem nie pomyliła sie i nie nalała ropy zamiast Pb, nato pani ze tylko dolała oleju bo jej mąż kazał, tylko nie powiedział jej jak ma dolać i ile, i pani dolała pod korek :duh: bo myślała że tak ma być,

hm... moze u ciebie jakiś kosmiczny holender zamiast do silnika nalał do zbiorniczka wyrównawczego?? :?: hehe i dlatego masz błoto w układzie chłodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz na to nie wpadłem :) sam jak zaczynałem przygode z motoryzacją to wlałęm olej do zielonego korka ... okazało sie to miejscem nad sprzęgłem :) kolega mechanik powiedziałdolej olej do skrzyni tam gdzie jest korek :) ja pytam ten zlelony on zamyslony odpowiedział tak i sprzegło zalałęm olejem:) ale po tej dyskusji dochodze do wniosku ,żę to wszytko jest ok ... bo taka ilość szlamu co była to hoho :)

Pozdrawiam :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wracając do tematu ile było rodzaji głowic? jaka pasuje do M20B25 przecież chyba aż tak sie nie różnią nawet w 2 litrowym może być chyba od 2,5 litra ? tylko ilość zaworów to chyba stanowczo sie różiło... przeważnie to sie skokiem tłoka modyfikowało pojemność czy sie myle?ale konkretnie od jakiego auta moge kupić głowice do swojej 525i ?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w e32 były montowane silniki 5 littrowe gość sprzedaje głowice do e32 ale pisze żę silnik 5 litrów czy takie były montowane bo mozę sam nei wie co sprzedaje ma napisane 12v5l moze miało być 12v 2,5 litra ;)

czy ktoś napisze jakie głowice pasujądo 2,5 litra 12v?

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kicha łatwiej w kosmos polecieć niż taką głowice kupić... obdzwoniłem 8 warsztatów w 3 mieście ... i nic .Chyba będe sam je sprowadzał ;) jasny gwint kupowałem specjalnie 12 v bo podobno do 24 cięzko w raźie czego głowice znaleźć a tu prosze jaki numer jak by ktoś znał jakisskład cżesci z 3miasta to prosze o informacje
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.