Skocz do zawartości

Gaz zalozony - dziwnie wysokie spalanie - instalka BRC


sarna1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Poszedlem po rozum do glowy - poszukalem dobrego gazownika znajacego sie na bumach (w poprzedniej bumie mialem gaz - ale nie bylem z niego zadowolony - auto bylo strasznie slabe - dlatego nie chcialem gazu w ''nowej bumce'') i zalozyl mi naprawde fachowo instalacje BRC - I gen (taka chcialem), najwiekszy parownik, mikser z duzym okiem, antywybuch takze, rurki ze zbiornika 8mm.

 

 

Wrazenia - auto ciagnie prawie jak na benzynie - krecac ja do 5,5 tys obrotow ciezko zauwazyc roznice pomiedzy zasilaniem LPG a PB (oczywiscie bez badziewi od gazu w dolocie), auto jest dynamiczne jak dawniej - chodzi poki co bezproblemowo :). Zrobilem 400 km i jestem naprawde zadwowolony. ALE:

 

dziwi mnie spalanie auta - benzyny w miescie brala ok 13 litrow a gazu ponad 20 - przynajmniej tak wychodzi - na trasie Pb ok 8-9 a LPG ok 15. Sa to wartosci za duze jak na moje oko :) ale fachman stwierdzil ze instalka musi sie ulozyc i mam podjechac na regulacje - i tu wlasnie pytanie - czy faktycznie cos musi sie ukaldac i jak dlugo to moze trwac - glupio przyznac ale po prostu nie pamietam jak bylo w poprzedniej bumce.....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dorzucę tu swoje 3 grosze. Niedawno zakładałem instalacje co prawda nie do BMW ale do Dodga. Instalacja jest dosyć prosta II generacji i jestem bardzo zadowolony nie widzę różnicy w osiągach. Co do spalania to faktycznie auto paliło dosyć dużo ale po przejechaniu 1000 km i po przeglądzie auto pali mi 15-16 litrów gazu po mieście!!! Benzyny palił 14 :D A zapomniałem dodać silnik mam 3.0 V6 ;)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ustawienie. Niestety z instalacja na śrubke trzeba sobie samemu to ustawić metodą prób i błędów.

kiedyś z ciekawości byłem na ustawianiu instalacji, tylko że specjalnie wypiąłem sonde lambda zobaczyć co gazownicy powiedzą. II generacja gazu, a on jakby nigdy nic ustawia mieszanke nie korzystając z analizatora i mówi do mnie widzi pan te diody ( w kompuetrze gazowym) jak świeci sie zielona to uboga mieszanka jak pomaranczowe to oki a jak czewona to zabogata. No i ustawił. Wszystko byłoby pieknie gdyby nie to ze specjalnie odczepiłem sonde. Komp pokazywał cos tam bo migały kolorki, ale to nie była mieszanka.

Powiem tak biorą kase za pokrecenie śrubki w obojętnie jakim kierunku.

Bałwany do potęgi n.

Uświadomiło mnie to że niestety wszystko trzeba zrobić samemu przynajmniej przy prostych instalkach. Moje spostrzerzenia są takie:

Śruba na reduktorze nie wiele wpływa na moc czy spalanie, poprostu trzeba tak ustawić zeby na wolnych chodził płynnie. W BRC jest jescze taka śrubka na imbus ktorą także ustawia sie bieg jałowy. Na ucho trzeba te dwie rzeczy zgrać, nei jest to trudne, krecimu parownikiem potem dostrajamy tym imbuj\sem i przejażdzka, tak na niskich obrotach i biegu jałowym chodzi to zostawiamy to już. natomiast u mnie bardzo duzy wpływ ma śruba przed mikserem i faktycznie odpowiada ona za moc.

Zrobiłem tak ze przykrecałem ja i przejażdzka z cisnieciem z pedał gazu, jak już słabł to robiłem pół obrotu odkrecając srube przy mikserze i tak zostawiałem. Moc odpowiednia i spalanie w normie. Jezeli po jednym tankowaniu dochodzmy do wnisku ze spalanie moze byc wyszce ze stac nas na to to odkrecamy znow o poł obrotu. Moc jescze troche wzrosnie ale juz neiwiele natomiast spalanie idzie mocno do góry.

To tyle moich wywodów. Nigdy juz nie pojade do gazowników na regulacje chyba ze sekwęcje założe;)

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy parowniku "super" tzn. największym nie zaoszczędzisz na gazie zwłaszcza kręcąc ją do 5,5 tysiąca . Możesz jedynie skręcić śrubą ilość podawanego gazu i jeździć jak emeryt po wstawionych bajpasach :8) Mam dokładnie tą samą instalke ,wymieniłem już cztery parowniki wszystkie na gwarancji bo to włoskie badziewie nie dawało sobie rady z dynamiczną jazdą . Teraz odpukać jest w miarę ok. Pali 15 na trasie 25 po mieście i nic więcej nie zakombinuje chyba że odmówię sobie tej chwil przyjemności jaką daje nam jazda BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ustawienie. Niestety z instalacja na śrubke trzeba sobie samemu to ustawić metodą prób i błędów.

Powiem tak biorą kase za pokrecenie śrubki w obojętnie jakim kierunku.

Bałwany do potęgi n.

 

Zrobiłem tak ze przykrecałem ja i przejażdzka z cisnieciem z pedał gazu, jak już słabł to robiłem pół obrotu odkrecając srube przy mikserze i tak zostawiałem. Moc odpowiednia i spalanie w normie. Jezeli po jednym tankowaniu dochodzmy do wnisku ze spalanie moze byc wyszce ze stac nas na to to odkrecamy znow o poł obrotu. Moc jescze troche wzrosnie ale juz neiwiele natomiast spalanie idzie mocno do góry.

To tyle moich wywodów. Nigdy juz nie pojade do gazowników na regulacje chyba ze sekwęcje założe;)

Pozdrawiam

 

 

hehe powodzenia, a to co piszesz to bzdura kompletna!

po 2 zarówno twoj gazownik jak i ty niemasz pojecia na temat regulacji gazu,

po 3 życze powodzenia w dalszych regulacjach i niedalekiej wymianie powypalanych zaworów!! (oby tylko) :duh:

pozdro

Edytowane przez mpower01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he powodzenia, a to co piszesz to brdura kompletna!

po 2 zarówno twoj gazownik jak i ty niemasz pojecia na temat regulacji gazu,

po 3 życze powodzenia w dalszych regulacjach i niedalekiej wymianie powypalanych zaworów!! (oby tylko) :duh:

pozdro

 

czy mógłbyś tak bardziej merytorycznie się wypowiedzieć, wiesz jakieś wskazówki, przykłady itp. im więcej wiedzy tym lepiej

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarna1, czy ten "mikser z dużym okiem" to masz na mysli blos'a?

Czy to może jeszcze inny wynalazek.

Aha, i jeśli to blos, to zakładałeś instalację w zakładzie bez miksera, a blos'a już sam, czy wszystko zakładali gazownicy?

 

Pozdrawiam,

Mariah

 

Nie to nie jest blos - zwykly mikser BRC ale ma duze oko - wieksze niz w tym ktore mialem w E30 320i. Naprawde spisuje sie ok ale mam plan zalozyc blosa.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli jak pierwsza generacja to też jest mixer????

 

to czym w takim układzie różni się I od IIej??

 

SARNA1

 

Ile płaciłeś?????, bo ja chce założyć blos'a ale nie znam nikogo kto założy mi instalke od razu z blosem :( będę musiał chyba zacząć od I gen. i dopiero potem założyć ten gaźnik, innej rady nie ma chyba że ktoś może mi polecić takiego gazownika :D

 

I jeszcze jedno pytanko: czy jak założe blosa to trace gwarancję na inne części?? [/b]

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak pierwsza generacja to też jest mixer????

 

to czym w takim układzie różni się I od IIej??[/b]

 

I gen - dawkę LPG ustawia się na stałe śrubą na przewodzie doprowadzającym gaz do miksera.

 

II gen - zamiast śruby jest silnik krokowy którym komputer od gazu reguluje skład mieszanki. Oczywiście w tym przypadku również jest mikser.

 

Co do blosa to podobno został wycofany z produkcji i może być problem z jego zamontowaniem - niedawno podawałem link do dyskusji.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z Blosem nie ma problemu kilku kolego z beemka-klub.pl ma i sobie chwali ja tez mam w planach zakup tego urzadzenia. Na naszym foru sa takze linki do instrukcji jak sie to urzadzenie reguluje.

 

Instalacje zakladalem w Ustce-komplet BRC z butla w kolo 1500pln

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jest to zlepek silnikow b27 i b25 :D

 

Pozdrawiam

jak zlepek ? czy chodzi o głowice ? żę jest od innego ja szukam głowicy napisali mi ,ze pasuje tylko od 2,5 litra bo mam motor m20 b25 czyli 2,5 litra ktoś jescze napisał że pasuje od super ety co kolwiek to jest :)

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ustawienie. Niestety z instalacja na śrubke trzeba sobie samemu to ustawić metodą prób i błędów.

Powiem tak biorą kase za pokrecenie śrubki w obojętnie jakim kierunku.

Bałwany do potęgi n.

 

Zrobiłem tak ze przykrecałem ja i przejażdzka z cisnieciem z pedał gazu, jak już słabł to robiłem pół obrotu odkrecając srube przy mikserze i tak zostawiałem. Moc odpowiednia i spalanie w normie. Jezeli po jednym tankowaniu dochodzmy do wnisku ze spalanie moze byc wyszce ze stac nas na to to odkrecamy znow o poł obrotu. Moc jescze troche wzrosnie ale juz neiwiele natomiast spalanie idzie mocno do góry.

To tyle moich wywodów. Nigdy juz nie pojade do gazowników na regulacje chyba ze sekwęcje założe;)

Pozdrawiam

 

 

hehe powodzenia, a to co piszesz to bzdura kompletna!

po 2 zarówno twoj gazownik jak i ty niemasz pojecia na temat regulacji gazu,

po 3 życze powodzenia w dalszych regulacjach i niedalekiej wymianie powypalanych zaworów!! (oby tylko) :duh:

pozdro

 

CO jest bzdurą???

proszę o wskazówki na temat regulacji skoro Ty wiesz o niej wszytsko.

Dodam że parownik BRC nie da sie wyrególować kręcąc śrubka na parowniku i słuchać czy obroty spadaja czy nie, bo pewnie dobrze o tym wiesz ze jest tam druga śrubka ktora odpowiada za wolne obroty, czyli obojetnie czy wykrece na maxa parownik czy wkrece to oporu moge idealnie wyrególować bieg jałowy i skład mieszanki bedzie prawidłowy. No ale po co pisze o tym jak Ty o tym wiesz.

 

Po 3 to mam ta instalke juz od 5 lat i zrobione na niej ponad 100 tys km.

Panie wszytskowiedzący prosze o dokładny opis jak sie powinno regulować instalke I generacji. Czyli jak krecic dwoma srubkami na parowniku i sruba przed mikserem.

Spalanie miasto około 15.5l/100km, czyli raczej nie ma mowy o zaubogiej mieszance i nadpalaniem zaworów.

No ale prosze o wskazówki :8)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.