Skocz do zawartości

[e39] 520i problem z wolnymi obrotami


marcinbig123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dalej mam problem z moim e39 520i 1x vanos, głównie z wolnymi obrotami.

Podłączyłem pod kompa i sprawdziłem pod live data parametry, wszystko dobrze pokazywało (temp silnika, powietrza, tps, przepływka itp. ).

Ale jeden parametr się nie zmieniał nawet po dodaniu gazu, nazywa się Idle Act.Control 0.380 Kg/h.

Co to za parametr, prawie zawsze miał 0.380 Kg/h ale raz niewiem dlaczego było 0.001 Kg/h.

Dolot mam szczelny a silniczek krokowy sprawny.

 

Mam jeszcze jedno pytanie o odme w tym silniku, czy odma może zaciągać powietrze przez ten otwór:

http://www.pichost.pl/images/93odma.jpg

mi tym otworem zasysa masę powietrza na wolnych obrotach a jak chce go zatkać palcem to zaczyna coś aż gwizdać i silnik się duśi.

Na trochę większych obrotach już nie ciagnie takiego powietrza.

Czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to odma ma tylko 3 wej/wyj do których są podłączone przewody, po zatkaniu dwóch dowolnych i dmuchając w to ostatnie nie ma prawa uchodzić z niej ciśnienie. Z miejsca które ty wskazujesz nie ma prawa uchodzić ani być pobierane ciśnienie, w twoim przypadku jest pęknięta membrana na 99%.

Możesz jeszcze sprawdzić, podnosząc bagnet od miarki oleju, przy sprawnej odmie powinno być słychać lekkie "bulgotanie" oleju.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cieniutki wężyk który idzie od regulatora ciśnienia z listwy wtrysków. Przeważnie, w tych silnikach, jak od nowości nie był wymieniany zrywa się na wysokości zaworu odmy, widoczny po zdjęciu przepustnicy, i zasysa lewe powietrze.

 

Opisz jeszcze jak zachowują się wolne obroty. Rosną trochę po wrzuceniu na luz i tak zostają czasem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem prosty test, mianowicie zatkałem tą rurke która wchodzi do dolotu poprostu folią.

I silnik chodzi równo, czyli jak napisał slae39 mam pękniętą membrane.

Stan odmy mam jest bardzo kiepski w środku brązowy szlam.

Byłem w aso BMW mieli odme za 223zł (na realoem 228,74 zł) ale się rozczarowałem bo z dołu odmy kruciec był wyłamany.

Stąd może ta różnica w cenach ? .

Obecnie będe jeżdził z tą folią bo nową odme będą mieli po świętach, używki to raczej się nie zakłada, gdzie mogę kupić taką odme ?

Węże raczej zostawie, są w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zdziw się jak przez tą folię wywali ci olej bagnetem lub wypchnie uszczelkę pod osłoną zaworów.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dostaniesz gdzieś u siebie na miejscu używaną odmę do 50zł max to chyba warto zaryzykować, nie ma tam dużo pracy, trzeba mieć zwinne rączki. W przypadku przewodów jeśli byłby ten górny pęknięty to podchodzi tylko oryginał, natomiast ten dolny to spokojnie można dosztukować.

Piszesz że zatkałeś ten otwór, to tak się zastanawiam czy oby właśnie celowo producent nie zrobił takiego ujścia ciśnienia dla przypadku pęknięcia membrany, nie wiem ale może ma to jakiś wpływ na:

1 działanie obiegu oleju.

2 odpowietrza tylną część membrany aby miała właściwe parametry pracy,

3 lub ma charakter rewizyjny co pozwala na szybką lokalizację usterki.

W sumie to 1 można wykluczyć dlatego że gdy sprawdzałem moją wdmuchując w dowolny otwór to pozostałymi dwoma było wolne ujście, o ile dobrze pamiętam. Więc raczej wykluczam negatywny wpływ ciśnienia skierowanego do komory silnika. Właściwie to teraz możesz to sprawdzić czy masz odczuwalne ciśnienie po wyjęciu bagnetu oleju?.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak zatkałem folią ten otwór to dobrze sprawdziłem czy w pozostałych rurkach nie tworzy się ćiśnienie.

Nawet pod korkiem nie było żadnego ćiśnienia.Oraz dodatkowo przewód który idzie od pokrywy do odmy nie wkładałem na "zatrzask" w pokrywie, więc jakby coś to ćiśnienie ujdzie na połączeniu pokrywy zaworów a przewodem do odmy.

Teraz silnik chodzi normalnie i mam pewnośc że nic mu się nie stanie, jakbym niedał tej folii to miałbym to co przez parę dni czyli mocno trzęsący się silnik wraz z samo gaszeniem się, znaczny ubytek oleju, olej w dolocie.

Narezie tak zostawię tą folie do czasu kupna tej odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko tak delikatnie zaznaczę , że to nie jest zgodne z przepisami. Przeglądu tak by nie przeszło.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę się powstrzymać bo też mam 520, i w dziale " Co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia? Opinie na temat samochodów na sprzedaż"

nie polecają E39 z tym silnikiem a ty piszesz że lubisz łamać przepisy, tak jak ten na tym motorze ?http://www.youtube.com/watch?v=bdcKkc1z7lM

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.