Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie czytałem o zamuleniu 530d ale w moim przypadku jakoś dziwnie to wygląda, jadę z równą prędkością obrotową 2tyś. obr/min na trzecim biegu wciskam gaz w podłogę a on się zachowuje jakby to był automat i robił kick down czyli chwilowe mocno odczuwalne przymulenie i nagły wystrzał auta do przodu :)
Opublikowano
Panowie czytałem o zamuleniu 530d ale w moim przypadku jakoś dziwnie to wygląda, jadę z równą prędkością obrotową 2tyś. obr/min na trzecim biegu wciskam gaz w podłogę a on się zachowuje jakby to był automat i robił kick down czyli chwilowe mocno odczuwalne przymulenie i nagły wystrzał auta do przodu :)

 

 

 

oooo, to ja też mam zepsutą 530d :D :D :D :D

 

tak ma być nie przejmuj się tylko jeździł, to nie motory AJM, ARL, BUK, BPK gdzie motornia wyrywa do przodu już z dołu (pełną moc osiągają już przy 1900obr/m) a potem już tylko bucy. Te motory tak mają, z dołu tzw. turbodziura a potem tak jak piszesz wystrzał.

Trzeba się nauczyć jeździć panie kolego R6.

 

P.S a słyszysz mocne gwizdanie turbiny?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Ale tu nie chodzi o to że nie ciągnie z dołu, mam np 2,5tyś obr. wciskam pedał gazu i to samo, tak słyszę mocniejsze niż wcześniej gwizdanie turbiny :? gwizd świst słychać tylko przy dodawaniu gazu przy obrotach między 1300 a 2300, jak schodzi z obrotów to już go nie słychać.
Opublikowano

1. BC pokazuje jakieś błędy, wtrysk sterujący nie padł

2. Filtry raczej odrzucam bo by Ci przerywał itp

3. INPA nie boli

4. Lekkie gwizdy turbiny przy tym wieku to norma

5. Może zalałeś jakąś syfską ropę

6. Przejedź się inna zdrową 3.0CR i porównaj

7. Chłopie Ty masz sprawne auto, ja jak się przesiadam z B5 do 530 to mam tak samo, że to nie jedzie

 

W tym silniku później zmieniasz biegi i tak ma być. A jak Ty przy 50 wrzucasz 3 to on będzie muł, a mi w passacie wyrwie jak strzała. Wrzuć przy 70 to zobaczysz jak pięknie idzie

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
maras70 czy miałeś takie objawy jak ja? i to był ten zaworek? można go zamienić z tym od EGR, one są takie same?
Opublikowano
DOKLADNIE TAKIE OBJAWY MIALEM JA I W MOIM PRZYPADKU TO BYLO PODCISNIENIE ... WĘŻYK MIEDZY JAKIMS ZAWORKIEM ELEKTRYCZNYM A TURBINA SIE ZASSAL ... WYMIENILEM WSZYSTKIE .... W SUMIE SA TRZY : WYZEJ WSPOMNIANY 2 MIEDZY TYM ZAWORKIEM A GRUSZKA PODCISNIENIA ( KOLO TURBINY) I TRZYCI MIEDZY GRUSZKA A TRÓJNIKIEM POD KANAŁAMI SSACYMI ( WREDNE DOJSCIE) ... AUTO ZROBILO SIE JAK NOWE . PRZED WYMIANA WEZYKOW TURBO DZIURA BYLA JAK WIELKA CZARNA DZIURA ... TERAZ ZBIERA JEST CALKIEM FAJNIE ... ZANIM ZACZNIESZ WYDAWAC KASE TO 1,5 METRA WEZYKA W CASTORANIE 20 ZŁ KOSZTUJE :)
Opublikowano
Dzięki arqtes dzisiaj biorę się za wymianę tych wężyków, dojście do nich chyba jedynie od dołu silnika?
Opublikowano
Czy wtedy turbina zaczyna gwizdać ? arqtes Tobie gwizdała a po wymianie wężyków od podciśnienia przestała?
Opublikowano
Turbina gwizdze, jak nie wychylają sie calkowicie lopatki zmiennej geometrii. W ten deseń szukaj. Elektrozaworek, wezyki, moze sama pompa podcisnienia nie ma wydajnosci. Slyszalem tez o dziurawym zbiorniczku wyrownawczym podcisnienia (taka gruszka).
Opublikowano
witam szanownych kolegow. moja opinia na temat gwizdu turbiny jest calkiem odmienna. mam 530d. od samego poczatku kiedy zakupilem auto ,caly czas slysze gwizd turbiny w srodku i na zewnatrz ,jest to mocny gwizd [kiedy wyjezdza zona z pod domu ,slysze ja na pierwszym pietrze] mam zero problemow z moca i dynamika auta, turbina zaczyna byc slyszalna od 1300obr/min od 1500obr/min auto wyrywa bez chwili zastanowienia . brak jest turbo dziury,moze minimalna przy zmianie biegow nieuciazliwa, w porownaniu z audi A3 1.8T i TDSem mozna powiedziec zadna. rok temu zmienilem soft, rowniez slysze turbine z taka sama sila . pozwolilem wkleic sobie linka,aby byc wiarygodny odnosnie momentu i mocy silnika. pozdrawiamhttp://img339.imageshack.us/img339/517/obraz001eeg.th.jpg
Opublikowano
caly czas slysze gwizd turbiny w srodku i na zewnatrz ,jest to mocny gwizd [kiedy wyjezdza zona z pod domu ,slysze ja na pierwszym pietrze] mam zero problemow z moca i dynamika auta, turbina zaczyna byc slyszalna od 1300obr/min

Masz regenerowaną i po temacie, w dodatku juz w momencie kupna miales program.

Zawsze jest turbodziura ze sprawnie dzialajacym systemem EGR.

Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia, rurka biegnąca spod filtra powietrza do rury która zasysa powietrze do turbiny była zsunięta, gwizd turbiny ustał ale nadal czasami ma zamułkę, całkowicie inaczej jedzie jak mu depnę na 3biegu a inaczej jak zacznę go męczyć od 1biegu, jak od razu ze startu zatrzymanego nie żałuję mu gazu to idzie jak dziki ale jeśli chcę powiedzmy wyprzedzić na 3biegu to dzisiaj bardzo nie miło mnie zaskoczył bo ledwo co się zbierał, ki czort :evil: ?przepływka?
Opublikowano
ale jeśli chcę powiedzmy wyprzedzić na 3biegu to dzisiaj bardzo nie miło mnie zaskoczył bo ledwo co się zbierał, ki czort :evil: ?przepływka?

 

 

a przy jakiej prędkości wrzuciłeś 3bieg?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Jesli powyzej 3000obr (wtedy wykluczamy wadliwe dzialanie zmiennej geometri, bo ustawia sie na minimum) dalej muli, to mozna zaczac od sprawdzenia przeplywki.

Jedz na kompa i sprawdz.

Opublikowano
caly czas slysze gwizd turbiny w srodku i na zewnatrz ,jest to mocny gwizd [kiedy wyjezdza zona z pod domu ,slysze ja na pierwszym pietrze] mam zero problemow z moca i dynamika auta, turbina zaczyna byc slyszalna od 1300obr/min

Masz regenerowaną i po temacie, w dodatku juz w momencie kupna miales program.

Zawsze jest turbodziura ze sprawnie dzialajacym systemem EGR.

hm.. widze ze lepiej znasz moj samochod jak ja sam, przed przystapieniem do nowego softu samochod trzymal serie , a ponadto watpie aby w niemczech wkladali turbiny po regeneracji . odnosnie sprawnego EGR-u , u mnie czy jest podpiety ,czy wypiety, brak jest jakiejkolwiek roznicy .pozdrawiam.

Opublikowano

Pewnie masz jakas unikatową "marko-wą" wersję, nie wnikam ;)

I pali 8 w miescie i 6 w trasie przy niezłym bucie, no nie?

Auta moich sasiadow tez tak mają.

Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia, rurka biegnąca spod filtra powietrza do rury która zasysa powietrze do turbiny była zsunięta, gwizd turbiny ustał ale nadal czasami ma zamułkę, całkowicie inaczej jedzie jak mu depnę na 3biegu a inaczej jak zacznę go męczyć od 1biegu, jak od razu ze startu zatrzymanego nie żałuję mu gazu to idzie jak dziki ale jeśli chcę powiedzmy wyprzedzić na 3biegu to dzisiaj bardzo nie miło mnie zaskoczył bo ledwo co się zbierał, ki czort :evil: ?przepływka?

 

 

jesli chodzi o gwizd turbiny to czasem slysze ale tylko jak puszecze gaz ... jak schodzi z obrotow , tyle ze to bardzo subiektywne :)

przy takich objawach moim zadniem to juz tylko kabel i inpa ... szukaj bledow ... wiec tez ze przeplywomierz nie zawsze pokazuje ze jest walniety ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.