Skocz do zawartości

523i E39 wymiana wahacza dolnego lewego przedniego


djfazee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Okazało się że mam padnięty lewy przedni dolny wahacz, mam w związku z tym pytanie, czy mogę wymienić sam dolny wahacz, czy powinienem wymienić parę tj górny i dolny? Czy są w tej kwestii jakieś zalecenia, czy nie będzie problemu jak wymienię tylko dolny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana nie jest skomplikowana,tylko ze musisz mieć klucz 16 i 18 no i standardowy 22. Przydałby sie też sciagacz do sworzni ,ale mozna załatwić to w miare umiejętnie młotkiem i jakimś wybijakiem. Po wymianie koniecznie udaj sie na zbieżność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj, ze przy skrecaniu musisz kola podniesc czyms aby byly w miare w poziome z wachaczem.

Nie mozesz skrecic wachaczy na na maxa majac kola w powietrzu gdyz po opuszczeniu auta wachacz bedzie napiety i zaraz sie wybije...

Febi, bardzo dobre, POLECAM!!

B-bardzo M-mądry W-wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
po wymianie wahaczy konieczne jest ustawienie zbieżności

 

czy aby na pewno? przecież wahacz ma stałą długość, więc moim skromny zdaniem to ustawianie zbieżności jest zbędne. Gdyby wymieniał końcówkę drążka kierowniczego to wtedy jak najbardziej pojechałbym na zbieżność ponieważ na niej się ją reguluje.

 

 

Koledzy jeszcze raz ale chce szybko rozwiązać kwestie: jak się u was objawiał luz na wahaczach, bo u mnie jak szarpnę ręką dolny wahacz to wyraźnie rusza się ta końcówka od strony koła.

 

to znaczy że ma luzy i do wymiany, jak jedziesz autem i hamujesz np ze 120km/h to nie czujesz na kierownicy bicia? jeśli tak to do wymiany

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy aby na pewno? przecież wahacz ma stałą długość, więc moim skromny zdaniem to ustawianie zbieżności jest zbędne. Gdyby wymieniał końcówkę drążka kierowniczego to wtedy jak najbardziej pojechałbym na zbieżność ponieważ na niej się ją reguluje.

 

 

Nie zgodze sie calkowicie z toba. Ustawialem zbierznosc 6 miesiecy temu, wczoraj wymienilem dolny prawy wachacz i pojechalem na zbieznosc po raz kolejny i juz nie byla taka jaka powinna. Wachacz mial looz i zmienila sie delikatnie ale zawsze delikatnie geometria kol.

B-bardzo M-mądry W-wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomocą ustawienia wahaczy ustawia się geometrię samochodu, więc po wymianie konieczne jest ustawienie kątów na nowo.

zresztą na kąty mają wpływ oprócz wahaczy także amortyzatory i sprężyny, więc wymieniając każdy z tych elementów należy ustawić geometrię samochodu.

marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za pomocą ustawienia wahaczy ustawia się geometrię samochodu, więc po wymianie konieczne jest ustawienie kątów na nowo.

zresztą na kąty mają wpływ oprócz wahaczy także amortyzatory i sprężyny, więc wymieniając każdy z tych elementów należy ustawić geometrię samochodu.

 

Dzieki za pomoc, nie jestem sam :)

B-bardzo M-mądry W-wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rety...ludzie???!!!

co wy tu za bzdurki wypisujecie?

Geometrii w bmw z przodu nie ustawia się, tzn nie reguluje!!! Tylko zbieżność! Zbieżność regulowana jest długością drążka kierowniczego.

Kąt pochylenia koła (czyli cytowana przez Was "geometria") jest stała. Przynajmniej w seryjnych modelach.

A to, że po wymianie każdego elementu konieczna jest regulacja, to tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiadam raz jeszcze: geometrii przedniego zawieszenia w modelach seryjnych nie reguluje się! jedynie zbieżność.

elementy przedniego zawieszenia po skręceniu "do kupy" stanowią całość. BMW ma to do siebie, że nie można wyregulować niczego oprócz zbieżności. Na upartego można się bawić, ale to już tylko w egzemplarzach specjalnych np. typu Racing. Górne mocowania McPhersonow trzeba odwrocic (w stosunku do tego jak sa fabrycznie montowane) i juz wtedy podobno jest ok -2 do -2.5* negatywu bez zadnych inny zmian. Nie pozwalajcie na ustawianie metodą rozwiercania kielicha i ustawiania na "śruby" poprzez przesunięcie mocowania teleskopu bądź sprężyny w kielichu. Taki warsztat omijajcie z daleka.

Jedynie w tylnym zawieszeniu oprócz zbieżności, mamy możliwość regulacji kąta pochylenia koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiadam raz jeszcze: geometrii przedniego zawieszenia w modelach seryjnych nie reguluje się! jedynie zbieżność.

elementy przedniego zawieszenia po skręceniu "do kupy" stanowią całość. BMW ma to do siebie, że nie można wyregulować niczego oprócz zbieżności. Na upartego można się bawić, ale to już tylko w egzemplarzach specjalnych np. typu Racing. Górne mocowania McPhersonow trzeba odwrocic (w stosunku do tego jak sa fabrycznie montowane) i juz wtedy podobno jest ok -2 do -2.5* negatywu bez zadnych inny zmian. Nie pozwalajcie na ustawianie metodą rozwiercania kielicha i ustawiania na "śruby" poprzez przesunięcie mocowania teleskopu bądź sprężyny w kielichu. Taki warsztat omijajcie z daleka.

Jedynie w tylnym zawieszeniu oprócz zbieżności, mamy możliwość regulacji kąta pochylenia koła.

 

Masz racje chodzilo mi dokladnie o zbierznosc a nie o geometrie.

B-bardzo M-mądry W-wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam bicie w kierownice przy hamowaniu (ok.100km/h) i mechanik po oględzinach stwierdził, że to przednie dolne wahacze na "gumach " są już trochę wyrobione. Radził mi,żebym przejeździł na takich do wiosny i wtedy wymienił całe zawieszenie. Moje pytanie brzmi:

1. Czy trzeba, powinno się wymieniać całe zawieszenie? a jeśli tak to co dokładnie?

2. Czy FEBI to dobra firma i wytrzyma długo, czy "żyłować" się na LEMFORDER?

Proszę pomóżcie koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam bicie w kierownice przy hamowaniu (ok.100km/h) i mechanik po oględzinach stwierdził, że to przednie dolne wahacze na "gumach " są już trochę wyrobione. Radził mi,żebym przejeździł na takich do wiosny i wtedy wymienił całe zawieszenie. Moje pytanie brzmi:

1. Czy trzeba, powinno się wymieniać całe zawieszenie? a jeśli tak to co dokładnie?

2. Czy FEBI to dobra firma i wytrzyma długo, czy "żyłować" się na LEMFORDER?

Proszę pomóżcie koledzy.

podejrzewam ze całego zawieszenia napewno do wymiany nie masz w wachaczach wymienia się same tuleje z cenami nie ma jakiejs tragedi skąd wogule jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.