Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. mam taki problem z moja wiskaza ze pracuje praktycznie cały czas i czy jest silnik zimny czy gorący to ona chodzi pełna para:) co mnie bardzo martwi bo poczułem spadek mocy przy niskich obrotach silnika a przy tym dozo większe spalanie. i jestem ciekawy czy tak powinna chodzić ta wiskoza czy morze nie? jeśli pomęczę moja bmw podczas jazdy trochę czyli pociągnę ja parę kilometrów na biegach to wiskoza przestaje pracować i jest Oki ale po pewnym czasie znowu się włącza to chyba nie jest normalne? wspomnę ze moja poprzednia wiskoza nie działała wo gule i kręciła się bezwładnie a kopiłem druga używkę niby w super stanie wisiała na ścianie wiec olej się nie wylał i podobno do końca pracowała dobrze. spotkał ktoś się z takim problemem? moje bmw to e30 1.8 m40 90r.
Opublikowano

Witam

 

Kup sobie porządne visco i nie będziesz miał problemów z chłodzeniem i tym, że wiatrak wyje cały czas. Visco Behr kosztuje 230zł i nie ma nic lepszego w tym temacie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
a co myślicie koledzy o wentylatorze elektrycznym do bmw? jest taka możliwość? od czego morze pasować wentylator? posiadam chłodnice od e36 w mojej e30 bo oryginalna padła. próbował ktoś takiego triku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a po co przeróbka??? Jak kupisz nowe visco, takie jak podaje matiss to nie ma żadnego problemu.
Opublikowano
Visco raczej jest lepszym rozwiązaniem od elektrycznego wiatraka. Visco się powinno obracać cały czas, jednak przy zimnej chłodnicy jest "wysprzęglone" tzn że nie kręci na pełnych obrotach, możesz je spokojnie palcem zatrzymać podczas pracy silnika (choć nie polecam używania do tego palca :P ). Załącza się stopniowo zależnie od wzrostu temperatury.
Opublikowano
a wiskoza bardzo obciąża silnik? przy normalnej jeździe? mam wiskozę ale na zimnym silniku tez pracuje i to na maksa a jak ja pomęczę jest gitara co jej mogło się stać? da się ja naprawić? po prostu odpalam silnik daje gazu a pod maska huczy jak by tam jakaś turbina była hehe na zimnym silniku. coś jest nie tak?
Opublikowano
Niby można jakiś olej jej próbować wtłoczyć ale raczej daj sobie spokój, kup raz oryginał i wytrzyma pewnie do końca żywota samochodu, zamienniki omijaj z daleka. Jeśli huczy jak helikopter to znaczy że leci na "sztywno" czyli cały czas jest spięta, może wtedy trochę obciążać silnik, jeśli działa prawidłowo to nie będziesz czuł obciążeń.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego viruss, matiss na samym początku odpowiedział co masz zrobić. Moim zdaniem 230 za nową viskoze BEHR nie jest drogo wiec uzbieraj kase i ciesz się cisza i spokojem pod maska.

Sprawna visko przy zimnym się nie kręci, powinno biegać bezwałdnie i dopiero wraz ze wzrostem temp. powinno się mocniej kręcić. Skoro u Ciebie est na odwrót to na 100% jest coś nie tak.

Opublikowano

Wiskoza to bardzo wydajne i pancerne urządzenie . Zastępowanie go wiatrakiem elektrycznym to moim zdaniem średnio trafione rozwiązanie. W elektryku jest więcej elementów, które mogą nawalić – silniczek, okablowanie, czujnik ( woda/wilgoć/śniedź styków itp) Wisko to prosta konstrukcja i jeśli nie wylało lub nie uszkodził się bimetal to będzie działać poprawnie. Mówi się,że wisko wymienia się raz w ciągu życia samochodu…i jest w tym sporo racji. Moje padło po 240kkm i 19 latach. Kupiłem nowego Behra za 350 zł i pewnie będzie już do końca życia mojej Buni. Należy się wystrzegać tanich tajwańskich zamienników bo te albo od nowości nie działąją jak należy albo szybko padają .

Poprawnie działające wisko zaraz po rozruchu zimnego zastanego silnika może przez chwilę być zasprzęglone ponieważ gęsty olej zcieka w dół wiska i przez to je lekko blokuje. Powinno jednak szybko się rozłaczyć i kręcić się bezwładnie tak, żeby można je było złapać np. zwiniętą gazetą…. Nie polecam sprawdzac palcem ;)

Dopiero gdy temperatura powietrza wokół chłodnicy i samo powietrze przepływające przez nią osiągnie wysoką temperaturę wisko powinno się zasprzęglić. Dzieje się to np. podczas jazdy w korku, wolno po mieście lub na postoju. W czasie jazdy gdy przez chłodnicę przepływa chłodne powietrze wsiko nie powinno się zasprzeglać. Jeśli słychać go w czasie jazdy na trasie to jest na 100% walnięte.

Dźwięk zasprzęglonego wiska to poezja :mrgreen:

Opublikowano

To prawda że dźwięk zasprzęglonego wisko jest COOL, zwłaszcza jak się ma 4 gary :)

 

Ale przestrzegam. Zasprzęglone wisko na stałe może w końcu doprowadzić do rozwalenia pompy wody.

Niestety sam się kiedyś o tym przekonałem.

 

A jeśli chodzi o producenta to kupiłem BEHR - zepsuty. Wysłali mi nowe - zepsute - podziękowałem i wkurzony kupiłem najtańszy zamiennik na allegro firmy SRLeague:

http://moto.allegro.pl/item966312138_visco_bmw_e28_e30_e34_e36_e39_nowe_sp_wiskotyczne.html

 

I powiem wam że rewelacja!! :) działa bez pudła już 3 lata (oczywiście juz nie w moim aucie bo zmieniłem silnik ale wziął je kumpel i dalej hula jak marzenie)

 

Tak na prawdę wszystko zależy jak trafisz.

Problem polega na tym, że wisko po wyprodukowaniu powinno być przechowywane w pozycji PIONOWEJ ale wielu dystrybutorów o tym chyba zapomina i dlatego można trafić na NOWE/ZEPSUTE wisko.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

oki juz wiem o co chodzi nie ma wyjscia trza kopic nowa:) ta co mam poprostu sie juz konczy i tyle teraz zauważyłem ze raz jest dobrze raz nie jak jej sie podoba.:) wiec juz mozemy zamknac temat..

pozdrawiam

Opublikowano

Ale przestrzegam. Zasprzęglone wisko na stałe może w końcu doprowadzić do rozwalenia pompy wody.

Niestety sam się kiedyś o tym przekonałem.

 

Ja widziałem konkretniejsza demolkę. Zablokowane na łożysku wisko w końcu się zerwało i zdemolowało : chłodnicę, osłonę chłodnicy, węże układu chłodzenia, aparat zapłonowy oraz kable WN oraz poszarpało wygłuszenie maski !!

Jednym słowem masakra na całego bo komuś się nie chciało wymienić wiska. :duh:

Opublikowano
Zatarte wisko jest niebezpieczne nie tylko dla samochodu. Nie radzę podejmować jakichkolwiek czynności przy otwartej masce i pracującym silniku, gdy ma się zasprzęglone wisko (a tym bardziej - zatarte). Kiedyś po wymianie paska klinowego (zużył się, oczywiście, z powodu zatarcia wisko) widziałem jak wisko razem z wentylatorem wylatuje z samochodu i przelatuje obok głowy stojącego obok mechanika. Biorąc pod uwagę, jak się szybko kręcił, mogło się skończyć bardzo niefajnie. Na szczęście trafiło na beton i tylko zmieliło wentylator na wióry. Dodam, że nie miałem założonej osłony wentylatora (spuścizna intelektualna po poprzednim właścicielu).
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

moze wy mi odpowiecie na pytanie :)

czy w 330d e46 wisko ma pracować cały czas, po uzyskaniu ok 93-97 stopni? nawet w trasie, gdy przyśpieszam jego obroty rosną.

temp. na zewnatrz jest duża ok. 30stopni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy większych temp. zewnętrznych może tak być. Ja mam roczną Viskozę Helli i w lato właśnie działa prawie caly czas po zagrzaniu silnika. Niby raz słabiej raz mocniej, ale słyszalna jest bardziej niż na zimno...

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety, dlatego już wisko jest praktycznie niestosowane, mimo że jego wydajność jest o niebo lepsza od silników elektrycznych....Można kombinować, ale w dość nowym samochodzie chyba szkoda, skoro silnik jest chłodzony jak należy...

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Viskoza załącza się jeśli ma tyle dużo ciepła od strony chłodnicy, wiec wątpię by była ona jakoś niedrożna....jeśli problem jest tylko w upalne dni to nie ma moim zdaniem problemu. Jak by był tylko wentylator elektryczny to on pewnie też by na okrągło chodził i to zawsze na najwyższych obrotach, a tak jest to w miarę dostosowane od temperatury silnika. Wiskoza jest jakby bardziej elastyczna. Fakt odbiera więcej mocy ale jeśli są to tylko upalne dni to nie ma problemu.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.