Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, wczoraj zaskoczyła mnie temperatura drążka zmiany biegów w automacie ( nie można utrzymać metalu w dłoni bo parzy). W dzień podczas jazdy był gorący a w nocy podczas jazdy nie. Od czeo to zależy? W jaki sposób chłodzona jast skrzynia, i czy to normalne, a może za mało płynu w niej jest? Dziekuje za wszelkie pomocne informacje. Jacek.
Opublikowano

Witam

Jest tak

Olej w automacie jest goracy i powinien byc chlodzony przez chlodnice specjalnie do tego przeznaczona lub tak jak u mnie przez chlodnice glowna.Sprawdz czy olej nie smierdzi spalenizna ! Jezeli tak to wymien.

Wydaje mise ,ze przy dluzszej pracy i wysokoiej temperaturze powietrza moze sie nagrzewac i to solidnie.U ciebie pewno jest osobna chlodnica do skrzyni i mozesz ja obejrzec czy jestok.Moze tez miec za malo olejku.

pozdrawiam

Zauwaz,ze kola przy jezdzie w dzien /cieply/ sa gorace a w nocy powinny byc chlodniejsze.Przychodzi mi tez ewentualnie tarcie lozyska na wale napedowym ,bo kiedys tak mialem i skrzynia sie bardzo grzala.

Opublikowano
A czy przypadkiem podczas jazdy poprostu nie świeciło słońce na gałkę biegów ? :8) ;) Drążek biegów w automacie nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynią biegów, więc nie może się od niej rozgrzewać ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Witam

Normalnie nagrzal sie od linki :D Linka od przepustnicy ,przepustnica od kplektora a kolektor od silnika.

 

 

Dobra bez zartow :)

Jezeli tak jest jak piszecie to moze jednak dzwignia mogla sie nagrzac wskutek wysokiej temperatury skrzynki.Chyba nie jest to niemozliwe?

 

pozdrawiam

Opublikowano

mam automata i kiedys tak mi sie rozpalil ze nie moglem na P smignac !!!

od sloneczka zecz jasna i to w czasie jazdy !!! :dance:

Opublikowano
A czy przypadkiem podczas jazdy poprostu nie świeciło słońce na gałkę biegów ? :8) ;) Drążek biegów w automacie nie jest bezpośrednio połączony ze skrzynią biegów, więc nie może się od niej rozgrzewać ...

 

Drążek nie jest połączony bezpośrednio do skrzyni... :)

Ale jest umiejscowiony w pobliżu różnych innych urządzeń i nagrzewa się od nich podobnie jak cała deska w tym miejscu... - ustawienie klimatyzacji na tył powoduje, ze przepływające powietrze chłodzi cały tunel i drążek jest zimny.. a jak masz automatyczną klimę to podczas jazdy raz jest ciepło od drążka a raz zimno.. ;)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Co prawda drazek faktycznie nie jest polaczony bezposrednio ze

skrzynia, ale jako ze skrzynia znajduje sie bezposrednio pod nim,

cale wytloczenie blachy tunelu srodkowego podczas pracy skrzyni

szczegolnie jak jest rozgrzana, promieniuje cieplo do okolicznych

elementow. To zupelnie normalny objaw.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

gdzie tam - widziales pod spodem takie spacjalne oslony termiczne - ich zadaniem jest wlasnie to zeby spod sie nie nagrzewał od wydechu....

 

wczoraj zrobilem golfem 200km w trasie - jechalem dosc szybko - troche go dogrzalem :norty: i nic sie nie nagrzalo w srodku !!! a to gti z 83 roku

 

faktycznie - moj kuzyn ma renaulta twingo '99- jak jedziemy w trase to po jakims czasei cala podloga jest goroca od wydechy - nawet siedzenia sie grzeja od spodu :duh: - tragedia - ale to nie BMW :cool2:

 

nie wyobrazam sobie takiej sytuacji w mojej e32 :mrgreen:

Opublikowano
gdzie tam - widziales pod spodem takie spacjalne oslony termiczne - ich zadaniem jest wlasnie to zeby spod sie nie nagrzewał od wydechu....

 

wczoraj zrobilem golfem 200km w trasie - jechalem dosc szybko - troche go dogrzalem :norty: i nic sie nie nagrzalo w srodku !!! a to gti z 83 roku

 

faktycznie - moj kuzyn ma renaulta twingo '99- jak jedziemy w trase to po jakims czasei cala podloga jest goroca od wydechy - nawet siedzenia sie grzeja od spodu :duh: - tragedia - ale to nie BMW :cool2:

 

nie wyobrazam sobie takiej sytuacji w mojej e32 :mrgreen:

 

Jak sam slusznie napisales, oslony termiczne chronia przed nagrzewaniem

sie od wydechu, ktory ma powierzchniowo temperature nawet powyzej

200 stopni - w szczegolnosci katalizator. Ale pomiedzy skrzynia i

nadwoziem nie ma zadnych "oslon".

 

jednak skrzynia AUTOMATYCZNA to co innego, jest to ogromny, pracujacy

blok metalu na dodatek z absurdalnie duza objetoscia (sumarycznie

nawet z 10 litrow) plynu ktory rowniez dziala jak akumulator ciepla.

Ponadto skrzynia umieszczona jest duzo blizej kabiny pasazerskiej niz

jakikolwiek element wydechu.

 

Element nagrzewania sie elementow bliskich skrzyni wystepowal we

wszystkich automatach ktorymi jezdzilem - w szczegolnosci mercedesach

gdzie galka polaczona byla z reszta ukladu metalowym pretem. Caly

weekend jezdzilem 635CSi z automatem i efekt jest dokladnie ten sam -

pionowa metalowa czesc dzwigni zmiany biegow jest po dluzszej jezdzie

goraca. Zdolnosci odprowadzania ciepla przez relatywnie mikra chlodniczke oleju automatu sa niewielkie, a ponadto kontrukcja skrzyni

wymaga do prawidlowej pracy temperatury ok. 80 stopni.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Dziekuje panowie za duże zainteresowanie tematem. Sprawdziłem pozim oleju w skrzyni i wydaje mi sie że chyba mam go w niej za dużo. Ostatnio wyczytałem na forum że trzeba sprawdzić na wszytkich położeniach, wiec sprawdze ponownie. Mysle że może byc to powodem jak któryś z kolegow wspomniał związane z klimatronikiem ( mam uszkodzone elektrozawory i bucha ciepłym na szyby, chyba że mam włączoną klimę to nie, a w tenczas jechałem na zamknietym caałkowicie nawiewie- tylko szyberdaszek wiec to może począści nagrzało skrzynie tak mocno) zaobserwuje kiedy i w jakich warunkach sie grzeje i opisze opnownie - Jacek.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dziekuje panowie za duże zainteresowanie tematem. Sprawdziłem pozim oleju w skrzyni i wydaje mi sie że chyba mam go w niej za dużo. Ostatnio wyczytałem na forum że trzeba sprawdzić na wszytkich położeniach, wiec sprawdze ponownie. Mysle że może byc to powodem jak któryś z kolegow wspomniał związane z klimatronikiem ( mam uszkodzone elektrozawory i bucha ciepłym na szyby, chyba że mam włączoną klimę to nie, a w tenczas jechałem na zamknietym caałkowicie nawiewie- tylko szyberdaszek wiec to może począści nagrzało skrzynie tak mocno) zaobserwuje kiedy i w jakich warunkach sie grzeje i opisze opnownie - Jacek.

 

Przy uszkodzonych elektrozaworach dokładnie tak mialem, tzn cały tunel, lewar wszystko aż "kipiało" - podobnie sie dzieje jak nastawi się gorący nadmuch na tył.

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.