Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam, jestem swiezo upieczonym wlascicielem BMW serii 3 tj., 318i lecz z wymienionym silniem na 323i. Moje pytanie (pewnie na tym forum jest juz tego kupa, ale ;p) dotyczy dyferencjalu (tylnego mostu) nigdzie nie moge znalezc tego mostu do silnika 2,3 a wiem, ze kazdy (chyba kazdy ;p) rozni sie przelozeniem, tak wiec czy zalozenie dyferencjalu od silnika o pojemnosci 2.0 lub 2.5L do mojego 2.3 bedzie powodolwalo wielka roznice i czy jest to wogole dozwolone???:P:P prosil bym o odpowiedz :) tak jak powiedzialem jest to moje pierwsze bmw i od razu sie w nim zakochalem i nie mam zamiaru go sprzedawac lub nie daj boze zlomowac przez cos takiego :):) tym bardziej ze wiaze z nim jeszcze duze plane ;p z gory dziekuje!! pozdro Edytowane przez RolandBMWE30
Opublikowano
Tak trudno przeczytac dwa zdania o tytulowaniu watku :mad2: Zmien tytul bo mod Zamknie temat :twisted: Nie kazde mialo inne dyfry silnik 323i nie istnieje to model auta, wiec napisz jaki masz silnik bo ja niewiem czy m20b23 czy m52b25 bo watpie ze nowszy :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
no to jest silnik m20b23, w sobote zamierzam go rozebrac i sprawdzic czy czasami nie jest lozysko uszkodzone lub nie brakuje oleju. poprzedni wlasciciel na walil smaru do srodka i wymieszal go z olejem ;p napewno jest walnieta uszczelka poniewaz mnostwo tego smaru wydostala sie na zewnatrz.
Opublikowano
wlasnie problem w tym, ze nigdzie nie moge znalezc z takimi przelozeniami ani na szrotach w moich okolicach ani allegro :( do e30 znalazlem jedynie 4.10 moze takie byc??? wyczytalem na forum, ze roznica miedzy przelozeniami powoduje roznice predkosci maksymalnej lub przyspieszenia.
Opublikowano
wyczytalem na forum, ze roznica miedzy przelozeniami powoduje roznice predkosci maksymalnej lub przyspieszenia.

Nie lub a i kolego ogolnie wyglada to tak im wyzsze cyferki tym predkosc maleje a przyspieszenie sie poprawia niestety teoretycznie tez spada wytrzymalosc ale ja od roku smigam z mostem od 316 w 325 do tego zaspawanym i jest ok :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ja bym zostawil narazie :wink: jak padnie to wymienisz :norty: ale mysle ze dlugo wytrzyma :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Witam

Znowu podczepie sie do tematu żeby nie zakladac nowego:)

Planuje zakupić szpere do mojego cudeńka od m20b25 dyferek.... I w zwiazku z tym mam pare pytań.

1. czy dyfer od e36 na małej główce bedzie pasował do e30 ( dodam że też mam małą głowke)

2.Jakie przełozenie jest takie w maire dobre do gównie jeżdzenia prosto ale od swięta do polatania bokiem???

3. Czy może zdażać sie tak że po zamontowaniu szpery beda mi leciały krzyżaki na wale??

pozdrawiam

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
juz padl ;p :cry2:

 

To musial juz sporo przezyc bo cos szybko padl stanowczo za szybko :?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Witam

Znowu podczepie sie do tematu żeby nie zakladac nowego:)

Planuje zakupić szpere do mojego cudeńka od m20b25 dyferek.... I w zwiazku z tym mam pare pytań.

1. czy dyfer od e36 na małej główce bedzie pasował do e30 ( dodam że też mam małą głowke)

2.Jakie przełozenie jest takie w maire dobre do [bAD] jeżdzenia prosto ale od swięta do polatania bokiem???

3. Czy może zdażać sie tak że po zamontowaniu szpery beda mi leciały krzyżaki na wale??

pozdrawiam

 

 

1 nie będzie

2 takie jak były w touringach, czyli 3.91

3to nie duży fiat, o to bym się nie martwił, prędzej dyfer klęknie,ale to też musi dostać swoje

przez rok czasu miałem 4.10 mala głowa, nie raz się zdrowo pokatowało i nic nie strzeliło, sprzedałem e30stkę i nowemu właścicielowi starczyło 2 godziny na ukręcenie dyfra, następny zajeździł w tydzień

polecam ci szukać dużej głowy, trudno ją zakatować, tylko że do tanich nie należy

Opublikowano

To jżeli dobrze rozumiem jezeli ja u siebie posiadam małą głowke na dyferku to moge założyć z dużą?? i będzie pasowało???

I mam takie pytanko posiadam w swojej most o przełożeniu 4,10 jeśli mógłby ktoś coś powiedzieć na temat tego dyferka bo jestem zielony w temacie. czy to może być orginał w m20b20??

I jeszcze jedno,przy paleniu gumy łapią mi dwa koła( dodam że nie ma szpery) i most wyje przy 80km/h czy to oznaka że sie kończy???

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
tak kolego jeśli ci wyje i łapie ciągle na dwa kola to znaczy ze już przeżył swoje i się kończy.... ja już zjeździłem kilka sztuk i każda na końcu swojego żywotu łapała zawsze na dwa kola no i przy dobrym poprawieniu dwójka trzeba było wracać do domu na lince:( doza głowa powinna ci pasować do e30 i można ja tanio wyrwać tyle ze problem jest z deklem bo kosztuje tyle co dyfer :?
Opublikowano

4.10 to standardowe przełożenie do M20B20

Jeśli spalisz laczka na prostej i na nawierzchni, która zapewni taka samą przyczepność prawej i lewej oponie to będa łapać dwa koła i nie mam w tym nic dziwnego.

 

Jeśli wyje to znaczy,że mam już luzy na łożyskowaniu albo zeby na przekłądni są wyjechane.

Może nakręcić jeszcze sporo km a może paśc np. jutro.....nie ma reguły.

Sprawdzałeś czy w dyferku jest olej?

Opublikowano

tak jak paliłem gume to na nowym asfalcie gładkim jak....wiadomo co:) i oba koła miały równą i taką samą powierzchnie.

A co do dyferka to mam kolesia kompletnie zielonego w temacie ma bmw 325 e 30 no można powiedzieć ze już pół tego bmw :) ale do rzeczy to było orginalne e30 325 i czy u niego w dyferku jest szpera?? a jeżeli to jak to można sprawdzić czy jest (bmw nie ma silnika ani wału):) Zapytałem go czy ma szpere to on mnie sie pyta co to jest??:) to mówie że blokada mechanizmu różnicowego, i przy lataniu bokiem bierze bmw z 2 kół. to on mówi ze nie wie:) i to jest dyfer o przełożeniu 3,91 coś taiego niedoczytałem:( i chce za niego 300 zł dodam że duża głowa:) 300 zł z półośkami a 500 za całe tylne zawieszenie z mostem połośkami amorami , bębnami. Więc panowie jak sprawdzić czy to ma szpere??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
podnieś sobie tylne kola w tej bmw i zakręć jednym z nich jeśli będą się kręciły oba w ta sama stronę to znaczy ze szpera jest a jeśli jedno w prawo a drugie w lewo lub tylko jedno kolo będzie się kręciło to znaczy ze jej nie ma...
Opublikowano

Jeśli dyfer nie jest mocno zardzewiały to można odczytać literkę S na jego obudowie.

Powinna być też blaszka przykręcona do jeden ze srub dekla i na niej jest wybita literka S i przełożenie.

http://img119.imageshack.us/img119/7558/p1060871.jpg

Tu akurat bez szpery...czyli bez S na początku.

Opublikowano

jeśli masz m20b20 i stawiasz na osiągi to załóż 4.45

jeśli w tej 325 z tyłu są bębny to znaczy że to jakaś rzeźba, bo 325 miały tarcze na 4 kołach

cena 300zł za dużą głowę z deklem jest dobra, sam dekiel potrafi kosztować 200zł

jak kupisz szperę to nie zapomnij wymienić oleju w niej!!! musisz kupić olej do szper, najtaniej w ASO

do dużego łba wchodzi 1,8 litra z tego co pamiętam a olej polecam castrola z oznaczeniem saf xj 75w140

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam konkretne pytanie, czy ktoś z was jeździ na przełożeniu 4,27 w E30 320i.

jak to się spisuje i jakie są prędkości na poszczególnych biegach.

Teraz mam 4,10 i dyfer umarł, mam okazyjnie do kupienia 4,27 i się zastanawiam.

Proszę o szybka odpowiedz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.