Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Świeci mi się kontrolka abs i asc, prędkościomierz działa co wyklucza czujnik abs tylnich kół

Proszę o odpowiedź wszystkich którzy mają jakiś pomysł co z tym zrobić

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co mowi komp? Wklej liste bledow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
podepnij pod kompa i zobacz który czujnik. Jeżeli pokazuje usterkę jednego czujnika to na 99% jest walnięty tylko ten czujnik bo myślę że w takim wypadku można wykluczyć uszkodzenie sterownika. Kup odpowiedni czujnik i wymień. Możesz to zrobić sam bo nie jest to trudne. Musisz tylko pojechać na skasowanie błędów
Opublikowano
podepnij pod kompa i zobacz który czujnik. Jeżeli pokazuje usterkę jednego czujnika to na 99% jest walnięty tylko ten czujnik bo myślę że w takim wypadku można wykluczyć uszkodzenie sterownika. Kup odpowiedni czujnik i wymień. Możesz to zrobić sam bo nie jest to trudne. Musisz tylko pojechać na skasowanie błędów

 

Czemu wykluczasz awarię sterownika w tym przypadku?

Opublikowano
Witam. Do niedawna miałem ten sam problem co Ty kolego. Komputer mi wywalił bład czujnika prawego przodu. Po pomiarach miernikiem okazało się, że sam czujnik jest ok. Mimo wszystko postanowiłem kupić nową sztukę, i co się okazało przy próbie odkręcenia starego zauważyłem, że stary czujnik ma luzy w piaście, wyjołem go ręką, korpus plastikowy czujnika był już popękany w otworach przez które przechodzi śruba która go dociska do piasty. A, że polak mądry, przemyłem ten czujnik, wsadziłem z powrotem, i dałem troszkę większe podkładki które docisneły ten czujnik. Odpalam auto i widzę że na liczniku dalej pali się ABS oraz ASC, po przejechaniu okolo 100 metrów zgasły obie kontrolki i bez kasowania błedów na kompie oba systemy działają do dziś. Może to wszystki brzmi lakonicznie, ale może warto popróbować w ten sposób? Pozdrawiam
Opublikowano
Świeci mi się kontrolka abs i asc, prędkościomierz działa co wyklucza czujnik abs tylnich kół

Proszę o odpowiedź wszystkich którzy mają jakiś pomysł co z tym zrobić

Poprawię cie.

Wyklucza tylko prawy tył bo z lewego tyłu bierze prędkośc widoczną na liczniku.

Chodzi mi o e39 sedan 97rok.

Najlepiej podjedż na komp żeby wiedzieć który czujnik, i nie kupój zamienników (przerabiałem to) tylko oryginał (siemens),

Ja kupiłem oryginał do tyłu za 220zł w dobrym sklepie z nowymi częściami i działa.

Opublikowano

dzięki wszystkim za rady zrobie jak pisaliście.niepokoi mnie jeszcze jedno w chwili zapalenia sie kontrolek abs,asc autko dodało sobie trochę gazu samo!

Kolega z passata 1,9 tdi postraszył mnie ze to mogą byc pompowtryski on miał podobny przypadek z abs i trakcją w serwisie VW okazało sie ze ma dowymiany pompowtryski w przypadku passata te kontroli oznaczają ze dzieje sie cos niedobrego z silnikiem i nalerzy udac sie do serwisu.

powiedzcie ze w bmw tak nie jest. :(

Opublikowano

jak też miałem podobny problem tylko że w "benzynie" - u mnie niestety padł sterownik a teraz czasami - sporadycznie potrafi zapalić jak u ciebie kontrolki - ( pewnie któryś czujnik padł na naszych cudownych drogach lub zima zrobiła swoje ) i z tego co zauważyłem to w chwili zapalenie się kontrolek, system ABS ASC "głupieje" i na chwilę odcina dopływ paliwa i załącza hamulce ( jedno tyknięcie) tak jakby na chwilę stracił trakcję po czym ponownie załącza paliwo i może dlatego u ciebie jest ten efekt podbicia obrotów.

takie jest moje rozumowanie - jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi- system abs V5.7 nie ma funkcji odcięcia paliwa, nie wiem jaki jest u kolegi, ale zjawisko podbicia obrotów może być spowodowane chwilowym "załączeniem" hamulców i obciążeniem silnika.

 

o powiązanie systemów ABS ASC z wtryskami to nie słyszałem :o

 

 

sprawdzanie oporność czujników ABS w przypadku auta z '99 roku nie wchodzi w rachubę - niebieskie wtyczki - brak oporu na postoju, czujniki piezoelektryczne i magnetyczne pierścienie na piastach.

 

 

tak jak napisałeś kolego marcinbig123 prędkościomierz bierze impuls z lewego tylnego koła a więc wyklucza lewy czujnik nie prawy :nienie: gdyż prędkościomierz działa :)

 

tak jak piszą wszyscy bez kompa nie da rady. stawiam na prawy przód :lol: polskie drogi.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Kontrolki zgasły poruszałem wtyczką od czujnika lewy przód, jest dobrze pewnie będzie do wymiany.

dzięki za porady.Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mam podobny problem, po przejechaniu kilkuset metrów (w tym czasie podczas spokojnej jazdy, trakcja jakby głupiała i próbuje "uspokoić" tor jazdy). Po czym włączają się kontrolki ASC/ABS i problem znika. Przeważnie uprzedzam te próby, wyłączając wcześniej ASC, ale wtedy (zanim zaświeci się jeszcze kontrolka ABS) przy normalnym hamowaniu czuć pod pedałem jakby działanie ABS-u (chociaż to bardziej chrobotanie). Dodam, że prędkościomierz i ekonomizer działają bez zarzutu. Komputera jeszcze Touring 525tds 97r nie widział.

Może to też któryś z modułów w przednich kołach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.