Skocz do zawartości

M50 - problem z wodą i odpowietrzeniem - heeelp me :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mój pierwszy post więc witam Szanownych Grupowiczów i gratuluję wyboru autka :D a teraz do rzeczy. tydzień temu stałem na światłach i zobaczyłem biały dym za sobą. Oczywiście odrazu wyłączyłem autko, poczekałem, odpowietrzyłem (bez włączenia ogrzewania :oops: ) Przejechało 200km pod moim czujnym okiem i było OK. Ostatnio spieszyłem się i leciałem sobie 160-180 przez 20km aż tu nagle temp zaczęła wzrastać. Znów postój odpowietrzanie itp. Teraz auto po przejechaniu 20km kipi wodą z chłodnicy. Jak odpowietrzam to wszystko jest OK (poziom wody delikatnie wzrasta) dopuki wskaźnik temp nie przekroczy o 1mm pionowego położenia czyli przez 15 min pracy silnika przy 2000obr/min. Potem wywala wodę jak gejzer a jak się go zgasi poziom wody gwałtownie opada aż kończy się woda w zbiorniczku wyrównawczym i zasysa powietrze :mad2:

Na korku ani na bagnecie nie ma piałego osadu. Czy olej jest w wodzie nie wiem ale raczej nie. Na dniach mam wybrać się do fachowca który ma sprzęt do stwierdzenia obecności spalin w wodzie.

Proszę o jakieś sugestie. Skąd łapie powietrze? Termostat działa, visco raczej też. Może powinienem odpowietrzyć, dobrać poziom cieczy, zakręcić korek i wtedy odpalić?

 

Tomek

lubuskie

E34 z M50

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

Opublikowano

Witam

wygladana to ,ze Ci gdzies woda ucieka!

Ogldales pompe?albo gdzies do srodka /nagrzewnica/.

a z drugiej strony ta para z wydechu to jestzastanawiajace :(

pozdrawiam

Opublikowano
tydzień temu stałem na światłach i zobaczyłem biały dym za sobą.

Tomek

lubuskie

E34 z M50

 

z twojego opisu sytuacji wnioskuje--------> :( uszczelka pod głowicą!

Opublikowano

jak odpowietrzam: przy zimnym silniku odkręcam odpowietrznik i nalewam wody aż przestanie z odpowietrznika wylatywać powietrze z zacznie woda. Wyrównuję do kreski zbiorniczka wyrównawczego i na tym koniec.

Problem jest taki że po odpaleniu autka poziom wody rośnie aż pod sam korek w miarę tego jak wskazówka przechodzi połowę.

Cała chłodnica jest ciepła. Węże nie są napęczniała a powiedziałbym miękkie.

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

Opublikowano

poprawne odpowietrzenie:

 

nalewasz do pelna, odkrecasz odpowietrznik - odpalasz auto - ustawiasz grzanie na max i czekasz az sie zagrzeje i przestana leciec bable z odpowwietrznika. Gasisz auto czekasz az ostygnie i ewentualnie dolewasz plynu.

Operacje ta mozna powtorzyc dla pewnosci.

 

Sadze ze w twoim przypadku albo winny jest korek na chlodnicy nie urzrymujacy odpowiedniego cisnienia lub po prostu zle odpowietrzonu uklad chlodzenia.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
autko odpowietrzone jest na 90% dobrze bo dziś sprawdzałem i nie było zapowietrzone. Dzięki za ten drugi sposób :D Moim zdaniem problem może wynikać z tego że mam walnięte visco - da się zatrzymać przy gorącym silniku na wolnych obrowach. Jak zgaszę auto i chcę pokręcić wiatrakiem to na gorącym silniku jest łatwiej niż na zimnym :? Niby się obraca i wieje ale wichury pod maską nie robi - może nie wydala?

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

Opublikowano

Witam.

Wymień wisco na nowe, używanych nie kupuj bo prawie wszystkie są walnięte- koszt nowego np. na Allegro jakieś 175 - 225 zł.

Wisco mogło doprowadzić do przegrzania silnika i mogła dostać głowica.

Podjedź do serwisu i niech odpowietrzą układ, (koszt parę zł).

Będziesz wtedy wiedział co jest.

Pozdrawiam.

BMW jest jak krówka ciągle trzeba ją paść.

Wtedy jest pełny wypas.

Opublikowano

moim zdaniem opis ... zwłaszcza ten biały dym, to walnięta uszczelka (oby nie pęknięta głowica)

sprawdź czy ci się płyn nie miesza z olejem

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

A pompa wody?

Odkręć korek wlewu płynu i przegazuj go na zimny - płyn powinien się przelwać z chłodnicy do zbiorniczka otworkiem.

Sprawdz.

Po drugie chłodnica powinna być gorąca na zagrzanym silnikua (a do czasu jak wskazówka nie osiągnie połowy powinna być zimna - wtedy termostat mniej więcej dobrze puszcza)

Sorawdz też czy już na lekko zagrzanym silniku leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy bo powinno - jeżeli nie tzn ze jeszcze zapowietrzony i jeszcze jedno odkręć korek od wlewu odpal auto i przegazuj go jeżeli będą leciały bąble powietrza z płynu od dołu (syfon tzw.) to uszczelka na bank walnieta.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

narazie nei ma co strraszyc bo w zimne poranki lubi pusczać wiecej pary niz zwykle. Moim zdaniem nalewanie do pełna płynu przy otwartym odpowietrzniku to niedobry sposób. SIlnik musi byc zapalony i zamkniety zbiornik wyrównawczy tak aby w układzie mogło wytworzyc sie cisnienie. jak juz jest cisnienie (lekko twarde weże0 to odkręcamy powoli odpowietrznik i powietrez wychodzi. Przy miękkich wężach odkręcenie odpowietrznika powoduje zapowietrznenie układu. Pamietajcie ze zbiornik wyrównawczy jest niżej niż góra chłodnicy i normalny powziom w zbiorniczku jest dużo niższy niz w chłodnicy także jak w U rurce odręcisz odpowietrznik to poziom w zbiorniczku sie podniesie a w chłodnicy spadnie i klops.

A visco oczywiście musi robić wichure jak jest ciepły - to podstawa.

jednak w trasie somochód nie powinien się grzać bo chłodnica dobrze jest owiewana przez pęd powietrza winikający w predkości samochodu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Problem rozwiązany - przyczyna: VISCO (niby działało ale nie tak wydajnie jak powinno). Nowe z allegro za 170zł. Demontaż visco wymusił wyrzeźbienie płaskownika do przytrzymania kółka pasowego. Dzięki za rady. Pozdrawiam

Tomek

Autoelektronika,

Gorzów Wielkopolski

automotiv.com.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a kal jest zbufowana nagrzewnica w E34 mam wrazenie że jest dzielona... czyli są dwię bądź odłaczone z jednej strony mam cieplejsze powietrze nizz drugiej ... co do uszczelki bądź głowicy to zastanawiam sie czy u mnie nei jest walnięta ostatnio spuszczałem wode i i odpowietrzałem ... a teraz co jakis czas musze dolewać ... z tym ,że zauważyłem ,żę w aucie robi sie coraz cieplej nareście po 500 metrach robi sie ciepło :) mam piały nalot na korku ale mechanik mówi BMW lubi miec nalot bo często są nie dogrzane... zrobiłem 5000 km ... i nawet jak jest pęknięta głowica .. o dostaje sie woda do oleji to jest tak mało że mam to gdzieś wole zmienić olej co 5000 km... dla bezpieczeństwa ...

 

ale wracając do systemu odpowietrzania :

1. Wydaje mi się zę tak jak pisałkolega zakręcić korek czekać na cisnienie i wtedy na chwilkę odpowietrznik odkręcić...

 

2.Koniecznie otworzyć nagrzewnice ... i mysle ,że lepiej odpowietrzać na wodzie i jak sie odpowietrzy to wtedy dolać koncentratu ... stopniowo ,żeby płynu nie marnować ...

 

3 tu jest moje pytanie odnośnie budowy nagrzewnicy o czym wspomniałem wcześniej

 

4 Czy to możliwe ,że układ sam sie odpowietrza w jeździe pomino wczesniejszgo odpowietrzenia ... coś tam ubywa.... tej woduy i robi sie coraz cieplej (wydaje mi się że to to )

 

5 .czy to normalne zachowanie wskaźnika temp ,żę po wyłaczeniu silnika i przekręceniu zapłonu ponownie temp wskazuje grubośc keski więcecej? a pnadto czy to prawda ,że jest jakiś bufor wskazania tem 25 st w tym zakresie strzałka stoi w pionie może ktoś ma dane w jakiej pozycji jest wskaźnik przy jakiej temp .

 

Myśle że te odpowiedzi pomogły by nie jednemy w eksploatacji auta :)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
acha dodam ,że na zapowietrzonym silniku może autko nierówno pracowac.. pęcherzyki powietrza robią czujnik w konia i chodiz nierówno! zwróccie na to uwagę..
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Witam.

Pokrętło nawiewu po stronie kierowcy ma funkcję nadrzędną nad tym od pasażera. Jeżeli dobrze odpowietrzysz układ chłodniczy to zacznie grzać równo po obu stronach. Ja rozebrałem panel i szczerze mówiąc oprócz poznania budowy urządzeń sterujących nawiewem. Po odpowietrzeniu zaczęło grzać równo. Chyba też mam walnięty korek chłodnicy bo często uzupełniam poziom płynu...

Bandite Motor Wagen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.