Skocz do zawartości

e46- tuleje wahacza tył- wymiana


kedar007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam do wymiany w moim e46 tuleje wahacza tylnego. Moje pytanie to, ile jest warta taka wymiana oraz czy wogóle bawić się w wymianę tuleji, czy np nie lepiej wymienić całego wahacza.

Dodatkowo czy praktukuje się wymianę jednej strony.

 

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje się proste, bo słychać jak stuka z tyłu. Że, akurat to tuleje, to stwierdził to fachowiec i teraz czeka mnie wymiana. Pytanie właśnie jak do tego podejść, czy wymieniać cały wahacz, jedną stronę czy obie. No i jak to wyglądało z waszego doświadczenia- ile to może kosztować. Sporo roboty przy tej wymianie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wymienia się całego wahacza jak nie ma takiej potrzeby, zresztą nowy wahacz tylny występuje jako golas, czyli bez tuleji. W sobote akurat robiłem prawą stronę, wszystkie tuleje włącznie z wahaczami poprzecznymi bo 'pływająca' miała luz. Wymieniłem reszte bo nawet febi czy lemforder jest tani jak barszcz, a robienie geometrii za jakiś czas drugi raz będzie droższe. Przy okazji podciągłem ręczny, wyczyściłem wszystko co się dało. :mrgreen: Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci ze jest tam troszke roboty ja wymienialem tydzien temu tuleje plywajace jak pan od zawiechy to zobaczyl to nie byl zadowolony trzeba wszystko wywalac chamulce rozpinac noi odrazu geometria bo sa regulowane wachacze tagze jest co robic mi sie udalo naprawde w dobrej cenie pierw jak pojechalem do mechanika to walnol mi cene ze bylem pod wrazeniem za wymiane krzykneli mi 400 zl noi geometria przod tyl 140 noi tuleje to ponad 600zl pojechalem do drugiego ten powiedzial ze za 120 z geometria mi to zrobi plus tuleje oczywiscie wiec kamien spadl z serca wymien same tuleje wahacz jest golas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przemas252: To tak strasznie wygląda, rozkręcania jest faktycznie troche ale bez przesady. Nam na warsztacie zajeło wymontowanie całego zawieszenia z półosią, wymiana pięciu tulei i poskładanie spowrotem z ustawieniem geometrii 3,5h. Z czego ja dozorowałem prace i trzymałem jak było coś trzeba, kumpel działał. Hamulce można odkręcić całe z zaciskiem, wtedy nie trzeba nic odpowietrzać, ręczny też odłączasz tylko przy kole, śruby przy lewarku nie ruszasz.

Do odkręcenia jest mocowanie w podłodze - 3 śruby, po dwie na wahaczach poprzecznych o ile chce się też je wymontować, dwie na zacisku i sześć na połosi bo lepiej nie ruszać śruby połosi przy kole, no i jedną od amortyzatora. Potem rozłączasz czujniki ABS i klocków -trzeba zdemontować osłone plastikową za którą jest skrzynka ze złączami i najważniejsze, jak ktoś ma xenony to czujnik poziomowania bo poprzeczny wahacz go może połamać jak opadnie. Zostaje jeszcze łącznik stabilizatora, najlepiej odkręcić śruby mocujące do wahacza.

 

Wymiana tulei to u mnie była bułka z masłem, poszło ściągaczami skręcanymi śrubą, zero prasy czy grzania. Nowe też weszły bez problemu. Nic nie było zardzewiałe czy zapieczone, wahacz jak nówka z półki. Na dobrą sprawe gdyby nie to że chciałem wymienić wszystkie za jednym podejściem to nawet nie trzebe by było nic rozbierać. Tuleje pływającą dało by się wymienić 'na aucie'.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymienia się całego wahacza jak nie ma takiej potrzeby, zresztą nowy wahacz tylny występuje jako golas, czyli bez tuleji. W sobote akurat robiłem prawą stronę, wszystkie tuleje włącznie z wahaczami poprzecznymi bo 'pływająca' miała luz. Wymieniłem reszte bo nawet febi czy lemforder jest tani jak barszcz, a robienie geometrii za jakiś czas drugi raz będzie droższe. Przy okazji podciągłem ręczny, wyczyściłem wszystko co się dało. :mrgreen:

 

 

a ile Cię to kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Materiał licząc na szybko bo w sumie nie sprawdzałem dokładnie , a nie płaciłem jeszcze :mrgreen: powinien się zmieścić w 250-270zł /5 tulei febi/, a za reszte to się dowiem dzisiaj jak pojade się rozliczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

witam i mam pytanko.. wymieniłem tuleje tylnej belki e3b4480b35aaa13d.jpg


jak sprawdzić tuleje pływające górną i dolną... bo się zastanawiam czy przy okazji je też wymieniać czy się w to już nie bawić. sprawdzałem łomem szarpałem i nie widać żadnych luzów.. czy są jakies inne metody sprawdzania zużycia tych tulejek ?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo luzów nie widać, a jak się pojawią to najczęściej w momencie jak guma jest rozerwana albo rozklejona czyli tuleja się rozpada. Masz to rozebrane, wymień co się da, koszt znikomy w stosunku do kosztów ponownego rozbierania/składania. Druga sprawa nowe gumy inaczej pracują i są mocniejsze, stare słabsze dostaną większe obciążenia. Tak czy siak pewnie z czasem się posypią. Oczywiście ma to sens jak dajesz oryginały albo Lemfordera lub coś podobnej jakości. Jak dajesz badziewie to nie ma sensu ruszać starych "dobrych" oryginałów bo te nowe mogą się posypać szybciej. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą górną pływającą kupiłem Febi czy wystarczy ze po wyjęciu tylko sprężyny odkręcę wahacz przy tej tulei i ją sobie wymienie bo czytalem wyżej ze trzeba rozpinać ręczny przewod hamulcowy i abs ? oczywiscie sprawdzę jak ona chodzi według tego filmu. :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tulej febi nie kupuje się, lemforder albo meyle.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulej febi nie kupuje się, lemforder albo meyle.

Dokładnie tak u mnie Meyle już 7 lat trzymają, a wymieniłem calutki komplet łącznie z tulejami na wózku.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.