Skocz do zawartości

Brak Mocy (KM) w 320d (136KM)- recepta


fieman1

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, niby oczywista sprawa. Moją świadomość uśpił brak dźwięku tejże pompy. Jak pisałem, po grupie VW miałem pewność jej istnienia, po przekręceniu stacyjki... a tu cisza. Naprawdę wierzyłem, że VP44 sama sobie zaciąga ON ze zbiornika. :duh:

maniura318i, zechciej przybliżyć temat. Jaki i gdzie jest ten zbiorniczek i które wężyki?

No i jak proponujesz sprawdzić tę pompę? W zasadzie jej wydajność, bo coś pompuje, to pewne.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam niektóre posty ,to aż mnie ściska. Ludzie ,jeśli nie jesteście czegoś pewni to nie wprowadzajcie innych w błąd i na nie małe koszta. Niewiem co tu ma akurat pompa paliwa w baku. Ona albo podaje albo nie. Czasem zalezy jeszcze jakim ciśnieniem. Niewiem jakie jest w e46 ale bez przesady.( mozna przeczyścić zbiornik ,sitko). Czasem naprawimy coś lub wymienimy jakiś czujnik.lub filtr i od razu mamy Eureke,ze wszystko działa jak należy a po przejechaniu się 20-30 km siadamy z ręką w nocniku,ze nadal nic się nie zmieniło . Tak samo nie obrażając kolegi wyżej odnośnie wtryskiwaczy :shock: .

Kolego nie jestem specem w dieslach ale wiesz jaki jest objaw uszkodzonego wtryskiwacza ????? Uświadom mnie .

Przyczyn spadku mocy w 320D jest multummmmmm, ale jak ktoś nie jest w 100% pewny ,to proszę was ludziska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek jest po lewej stronie niedaleko turba a wężyki wymień wszystkie od tego podciśnienia koszt prawie żaden roboty 20min a święty spokój , co do sprawdzenia pompy to są mierniki bo mi mechanik sprawdzał to musi coś być pogrzeb trochę na forum to było już o tym pisane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, Maniura318i, a ja głupi myślałem, że Ty nadal o paliwie piszesz. Tak, zgadza się, podciśnienie ma kolosalne znaczenie, ale tej kwestii jestem pewien. Akumulator podciśnienia szczelny, a pozostałe przewody (wężyki) wymienione.

Stąd szukam dalej, gdzie leży przyczyna marności w przyspieszaniu...

Sps-snipers, zgadzam się z Tobą, że niektórzy mają talent do p......nia głupot i farmazonów, ale to czytającym zależy na poszerzeniu wiedzy, a totalny syf można pomijać i ignorować.

Szkoda nerwów i zaśmiecania postów :cool2:

Może to i racja, póki pompa w zbiorniku podaję, to VP44 spokojnie się tym zadowoli. Jednak w ten sposób odpada prawdopodobna przyczyna. Filtr paliwa nie rzutuje, nawet po wymianie jest tak samo. Wymieniam co przegląd, więc nie dopuszczam do sytuacji totalnego jego zapchania. Unikam też filtrów marki no name. Pompa była na stole u szpenia do kopciuchów i poza niezbędnym uszczelnieniem, jakiego się domagała, to jest OK. Testy jakie wykonywał dawały obraz urządzenia sprawnego i trzymającego się w bezpiecznych wartościach (szczegółów brak). Następnie wymiana wtryskiwacza sterującego na nowy oryginał, bo zaistniałą ewidentna potrzeba, a efekt zmulania jak był... tak jest.

 

szukam rozwiązania dalej...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oba zaworki są OK. Podmieniałem je z nowym, ale tylko na wszelki wypadek. Daje sterowanie na zawór EGR, zamyka się przy rosnącym obciążeniu, a ten od turbo steruje sztangą, co z resztą było monitorowane podczas testów maxymalnego przyspieszenia na II biegu. Opisałem wcześniej, że do pewnego momentu idzie jak szatan, przeładuje i zawór odcina (cofa) sztangę, co w efekcie skutkuje gwałtownym spadkiem mocy. Także i zawór i sztanga działają swobodnie. Poza tym można sztangę nawet ręką (po delikatnym demontażu osłon) ruszyć. Jest efekt. Stąd zachodzę w głowę co fałszuje parametry przyspieszenia i doprowadza do przeładowania. Dodam, że nie robi tego sama turbina, tylko w skutek błędnego sterowania, a te bierze się z zaworka, który dostaje takie wytyczne... wszystko z podłączenia DIS i INPA. Gdzieś, czegoś zabrakło... kombinowałem, że może spadek ciśnienia paliwa.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oba zaworki są OK. Podmieniałem je z nowym, ale tylko na wszelki wypadek. Daje sterowanie na zawór EGR, zamyka się przy rosnącym obciążeniu, a ten od turbo steruje sztangą, co z resztą było monitorowane podczas testów maxymalnego przyspieszenia na II biegu. Opisałem wcześniej, że do pewnego momentu idzie jak szatan, przeładuje i zawór odcina (cofa) sztangę, co w efekcie skutkuje gwałtownym spadkiem mocy. Także i zawór i sztanga działają swobodnie. Poza tym można sztangę nawet ręką (po delikatnym demontażu osłon) ruszyć. Jest efekt. Stąd zachodzę w głowę co fałszuje parametry przyspieszenia i doprowadza do przeładowania. Dodam, że nie robi tego sama turbina, tylko w skutek błędnego sterowania, a te bierze się z zaworka, który dostaje takie wytyczne... wszystko z podłączenia DIS i INPA. Gdzieś, czegoś zabrakło... kombinowałem, że może spadek ciśnienia paliwa.

Nie rozumiem ... jak nabije cisnienie to zawor powinien wyrownac podcisnienie z atmosferycznym przez filterek tym samym nie dopuszczajac do przeładowania. ... sprawdz parametry pracy zaworka czy podczas osiagniecia maksymaonego cisnienia doladowania zmienia sie stopien wypelnienia zaworka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar był robiony na końcówce do sztangi. Przyrost podciśnienia (o ile dobrze pamiętam) był prawidłowy w stosunku do oczekiwanego. Barometr podłączony przez trójnik. W momencie wzrostu prędkości obrotowej silnika, doładowanie rosło, rosło, rosło i w pewnym momencie odcięcie - przeładowanie, ale ciśnienie doładowania było oczekiwane, tylko inny czynnik zawiódł. Co? Nie wiem. Jakby spadek stosunku paliwa do powietrza.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zrob logi w dis . Chcialbym zobaczyc predkosc obrotowa . Cisnienie doladowania aktualne i zadane oraz stopien wypelnienja zaworka turbo ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są wyniki testów, ale tylko organoleptyczne. Z dobrodziejstwa urządzeń diagnostycznych, tylko w gościach.

Efekt jest taki, że po rozpięciu przyspiesza równo, ale kompletnie bez ochoty. Wskaźnik zużycia na dwójce kończy się na 16, a na trójce 10 (równo pion), pedał w podłodze. Ledwo się zbiera i też delikatnie łapie zamułkę, delikatne spowolnienie przyspieszania. Jednak przy takim mule, jest to mniej odczuwalne, ale jest. Po ponownym wpięciu przepływki, od razu żwawo od początku, przyspiesza na wyższych biegach i jak zwykle traci wigor i robi się ociężały (ale i tak lepiej niż bez przepływki :duh: ).

Ciekawość zaspokojona :D

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) no to wszyscy odpinamy przepływki i śmigamy :) , weź odepnij jak masz sprawną przepływkę i zobaczysz czy będzie szła lepiej albo chociaż tak samo :) , w moich poprzedniej 2.0d i teraz 3.0d po odpięciu jak muły sie zachowywały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jak muł. Beznadziejna sprawa, więc nie ma co dalej eksperymentować. Faktycznie, przepływka padła mi kiedyś i zachowywał się jak bez niej, ale to historia z zeszłego roku. Nowa śmiga i raczej ma się dobrze.

Nie mam 100% pewności, ale to bez sensu by było, żeby bez jednego z elementów zbierających informacje o warunkach jazdy, silnik stawał się wydajniejszy. Wiadomo, komputer poradzi sobie bez przepływki, ale wtedy przyjmuje parametry pracy (mapę) stosowną do braku danych masy powietrza i nie ma ona nic wspólnego z wartościami maksymalnymi, żeby osiągnąć lepszy ciąg.

 

Wracając do tematu, recepty nadal nie ma. W moim przypadku, jestem pewien przewodów podciśnieniowych, pompy vacum, akumulatora podciśnienia, zaworków podciśnienia, EGR, kolektora dolotowego, wtryskiwacza sterującego. Co do elementów takich jak turbina, wtryskiwacze, pompa paliwa w zbiorniku, pompa VP44, które mogą mieć wpływ na takie zachowanie samochodu, nie mam 100% pewności, ale też żaden z objawów nie wskazuje jednoznacznie na jego usterkę. I co teraz... :mad2:

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) no to wszyscy odpinamy przepływki i śmigamy :) , weź odepnij jak masz sprawną przepływkę i zobaczysz czy będzie szła lepiej albo chociaż tak samo :) , w moich poprzedniej 2.0d i teraz 3.0d po odpięciu jak muły sie zachowywały

 

No a ja mam sprawna i po odpieciu nie zachowuje sie jak mul. Co zrobisz.

Tak jak napisalem, jestem pewny, ze w DDE 5.0 tak jest. Z tego co widze ujezdzasz M57 i M47 bez N wiec moze tam jest inaczej.

 

Zreszta, gdybym nie odpinal, to bym sie nie wypowiadal. Jak najbardziej mozesz odpiac przeplywke i smigac. Dopiero w EUR4 wyskakiwal blad silnika jak sie tak pojezdzilo.

Kiedys bylo calkiem sporo samochodow z mapa wpisana na stale, bez przeplywki. Moje byle HDi np takowej nie mialo i w niczym to nie przeszkadzalo.

To jest wymysl glownie ekologiczny, ktory pozwala na jeszcze precyzyjniejsze dawkowanie mieszanki. Ale jesli twoj silnik jest sprawny i chodzi tak jak powinien to mapa wpisana na stale bedzie chodzic tak samo dobrze jak ta z korekcjami z przeplywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.