Skocz do zawartości

Silniki sportowe a LPG


Marcin P.

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis widzialem Mitsubishi Lancer EVO VIII z instalacja LPG 4 generacji. Powiedzice mi czy gaz nawet w tak zaawansowanej instalacji (wlasciciel planuje wymiane obecnej instalki na jeszcze lepsza) nie bedzie szkodzil takiemu autu?

 

Czy fakt, ze LPG to paliwo suche nie spowoduje uszkodzen w komorach spalania, zaworach, etc???

 

Czekam na wasze opinie, ale tylko poparte doswiadczeniem badz sprawdzonymi wynikami badan.

 

PZDR

 

P.S. Zdjecia tego silnika wkrotce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm brak odzewu. Nie wiem czy to dobrze czy zle :? Pytalem poniewaz z narzeczona jako prezent slubny chcemy sobie sprawic uzywanego M Power (pewnie E36 M3 Evo) ale biorac pod uwage ceny PB98 troche sie wacham.

 

Gdyby jednak sie okazalo, ze do takiego silnika mozna zalozyc gaz IV gen. albo nawet V i mu to nie zaszkodzi to wtedy bylbym blizej posiadania super zabaweczki:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Napisz do zjarow z Radomia - tam sa chyba dwie M3 ktore lataja na gazie i nie ma zadnych problemow - sprawuja sie ok z tego co czytalem.

 

 

P.S. A moje zdanie co do gazu znasz - jestem jego przeciwnikiem ale kwestia finansowa jak i bezawaryjnosc zalozonej poprawnie instalacji gazowej te moje opory skutecznie przelamuja :D - w poniedzialek moja bunia zacznie oddychac alkanami ;D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem jego przeciwnikiem ale kwestia finansowa jak i bezawaryjnosc zalozonej poprawnie instalacji gazowej te moje opory skutecznie przelamuja

ta i ja http://img221.imageshack.us/img221/2133/image0952sm.gif

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

///M3 na gaz . Ludzie złoci to tak jak by we Włoszech kupić Ferrari i coś z gazem kombinować . Jak chcesz gazować rasową ///M trójkę to proponuje Ci kupić ładnego Compacta 318tds w pakiecie ///M . Będzie groźnie wyglądał a przy tym mało palił . Ciekawe że większość przerabia na gaz ale przy kupnie szuka auta bez instalacji albo z instalacją XVII generacji . Jak masz na konia to i masz na owies dla niego . :8) Kupić M3 e36 Evo to nie jest taka prosta sprawa .Masz kasę na takie auto i się nad gazem zastanawiasz ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artiv... ale co to za problem kupić auto... utrzymać je - to jest najwiekszy problem. ktos wyjedzie sobie za granice na pol roku zlapie robote i juz moze miec m3. Kolega pytal czy są jakies szczegolne przeciwwskazania co do gazu w m3. A jak narazie twoje argumenty to czysta ideologia, której ty sie trzymasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
pytanie z innej beczki : co to jest M3 evo ??

Podaję za naszym klubowym kolegą Igorem:

 

  • E36 M3 EVO
    pojemność: 3201cc
    moc: 321 KM/7400 obr/min
    produkowany: październik 1995 - kwiecień 1999
    wyprodukowano: 41.850 sztuk
     
    Najwyższe "wcielenie" E36 M3. Po raz pierwszy zastosowano skrzynię 6-cio biegową. Przyspieszenie 5.3 sekundy do 100km/h. Zewnętrznie od poprzedniej wersji odróżniał się przede wszystkim innymi felgami i białymi kloszami kierunkowskazów. Po raz pierwszy zastosowano rownież "eksperymentalnie" skrzynię sekwencyjną SMG. Prasa fachowa jednak podaje że nie był to najlepszy wybór i ręczna skrzynia spisywała się lepiej i bardziej pasowała do charakteru auta. Dopiero dopracowana skrzynia SMG II zaczęła dostawać wysokie noty, ale to jest skrzynia montowana w M3 E46 wiec to juz zupełnie inna historia.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to co piszecie o tym ///M3 . Z tego co ja wiem jeśli chodzi o M3 to były 3.0 (286ps) , 3.2 (321ps) , później M3 GT , M3 Lightweight., 36 M3 GTR(1994 ADAC German GT Cup Touring Car series) . A M3 Evo to zwykla 3.2, tylko w Anglii ją tak nazywają . Jeśli chodzi o ///M3 to Smg w trybie automatycznym raczej się nie sprawdza .Rekompensuje to program manualny . W M3 SMG silnik startuje wyłącznie z pozycji „0” i z wciśniętym pedałem hamulca. Do jazdy używane są dwa programy „E” i „S”

E – to automat operuje się tylko gazem i hamulcem . W trybie tym występują duże dziury między kolejnymi biegami , wszystko odbywa się nerwowo i chaotycznie . Tryb S – komputer sam dodaje między gaz w razie potrzeby wysprzęgla dwukrotnie(np. poślizgu kół ).

Przełączanie biegów trwa 0,4s. Po zatrzymanie się przekładnia wybiera pierwszy bieg .Okienko pod obrotomierzem informuje o włączonym biegu i programie. Jest jeszcze M3 GT British Racing Green bo występowało tylko w takim kolorze .Środek jest w zielonej skórze, wykończenia karbonowe inne listwy nieco inne zderzaki . Auto ma inne wałki rozrządu , całkiem innego Vanosa , podwójną pompę olejową . To czego nie widać gołym okiem to aluminiowe elementy zawieszenia , maska , drzwi . M3 GT miały montowane rozpórki na kielichach . Ogółem wyprodukowano 350 sztuk . Co do gazu w Bmw się nie wypowiadam nie chce bić piany niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buhahhaha! chciałbym zobaczyc tego gostka w tym Mitshubishi! niezły czad samochód za kupę kasy a on na gaz przerabia bo "oszczedniej" :D Widac bida go dreczy. Ciekaw jestem kiedy pojawi sie w polsce ferrari na gaz............Czysta profanacja panowie! :modlitwa: :mad2: Widziałem juz nie jedno ale jakbym zobaczył ferrari na gaz to.... :jawdrop: :mad2:
DARK SIDE OF POWER!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz kiedys to pisalem ale:

 

 

Jesli bylby mnie stac na M3 nowe za 300 klockow to pewnie konto nie obraziloby sie gdyby wacha byla i po 10 pln ;) ale uzywane M3 e36 ma wartosc od 25 tys ---- wiec co to za rarytas ???? Po prostu fajne szybkie auto - Audice S8 czy Bemki 750 na LPG sa okej to czemu nie stare Mczy.

 

Pozdro.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecie rewelacyjne :D :D :D. A swoją drogą nikt nie ma prawa oceniać innych w ten sposób, że gostek od Mitsubishi nie ma kasy na paliwo i dlatego zakłada gaz :duh: :nienie: . Jego samochód, jego wola :!:

Chodzi tu o przeciwskazania do założenia gazu w sportowym samochodzie a nie ocenianie innych :evil:

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie silniki w autach typu Lancer , M3 itp. to jednostki które są dość mocno wysilone . Po zamontowaniu instalacji gazowej w takim motorze parametry na pewno się zmienią i co do tego nie ma wątpliwości . Przy budowie takiego silnika żaden szanujący się koncern samochodowy nie myśli o tym czy będzie można taki silnik przerobić później na gaz tylko o tym żeby wytrzymywał naprawdę duże obciążenia . Motory te są dostosowane możliwie do jak najwyższej jakości paliw. Instalacje można zamontować do większości aut , w Polsce może być problem z takimi autami jak M3 lub Lancer bo wiadomym jest że „fachowców” jest wielu ale nie każdy się podejmie . Ja znam przypadek gdzie lpg było zamontowane w M3 E36 3.0 l i nie powodowało to jakiegoś znacznego zamulenia tego auta . Nie wiadomo natomiast jak taki silnik zachowuje się po dłuższym czasie . Instalacje zakładał sam właściciel ponieważ nie było firmy która mogła by lub chciała się tego podjąć . Tak to jest że dobry silnik musi jeździć na dobrym paliwie . Ja nie jestem specjalnym zwolennikiem gazu ale nie obchodzi mnie czy ktoś ma gaz czy nie . Za lpg przemawia tylko jeden duży plus niski ceny w stosunku do benzyny i to wszystko cała magia GAZU na tym się kończy . Jeśli macie jakieś obiekcje do mojej wypowiedzi to słucham . Temat jest trochę denny . Zestawienie Sport samochodowy i Lpg jest dość fantastyczne .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artiv wlasnie o to chodzi aby w tym temacie ktos wreszcie napisal w jaki sposob zaszkodzi lpg takiemu silnikowi. Co sie KONKRETNIE moze stac. Nie gadamy na temat estetyczno morlanych przeciwskjazan tylko o technice.

 

Problem w tym, ze kolega od Lancera od nikogo jeszcze nie uslyszal konkretow "dlaczego ma go nie zagazowac???", wszyscy mowia tylko o tym, ze gaz nie pasuje bo jak to, sportowy Lancer Evo i gaz. Technicznych przeciwskazan jeszcze nikt nie wskazal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra firma założy mu Gaz i będzie jeździło .Cena na bank będzie wyższa niż w przypadku cywilnego auta . Jeśli kolega jest odważny to będzie musiał eksperymentować z tego względu że nie ma za dużo Lancerów w PL na gaz . Dlatego nie wiadomo jak będzie jeździł .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.