Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może ktoś zna sposób aby odkręcić śrubę koła pasowego ta na klucz 22 taka duża w środku.

Dzisiaj z kolegą męczyliśmy sie 6h i nic.

Auto mamy na 5biegu zaciągnięty ręczny plus blokady na tylne koła.

Śruba była podgrzewana palnikiem,lane WD-40 i tak na zmiane.

Klucz udarowy do tego nic nie daje.

Klucz ręczny nasadowy z przedłużką 120cm obustronnie też nic...

Nie mamy pojęcia jak to zrobić?

załamka totalna.......

Za wszelkie informację bedę wdzięczny..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam jest lewy gwint
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się w prawo,nigdy tego nie odkręcałem ale nie sądze żeby była tam śruba z prawym gwintem skoro silnik kręci się w prawo.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Panowie lipa nawet przedłużką o długości 200cm nie idzie tego odkręcić, zablokowałem poduchy skrzyni opierając kołki drewna o podłużnice i to nawet poduszka prawa poszła :cry2: kolega podsuną ten pomysł z paskiem super sprawa ale i tak nie dajemy rady....

Kręciliśmy i prawo i w lewo nic nawet nie drgnie...

Co robić :?:

Opublikowano

Jak pisałem już wyżej klucz udarowy nic nie daje.Ta śruba jest chyba zakręcona na amen.

Przeczytałem jeszcze ze jest możliwość zablokowania bolcem od skrzyni biegów koła zamachowego ale niestety u mnie nie mam ani zaślepki ani nawet miejsca by coś wsadzić od strony skrzyni. :(

Opublikowano
Musisz mieć klucz udarowy nie za 100zł ale za ok 1500 taki jak do odkręcania kół w ciężarówkach i maszynach budowlanych
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysł SF ale może schłodzić porządnie te śrube jakimś zamrażaczem idzie to kupić w sklepie sportowym i może pójdzie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
310 Nm plus to iz ta sruba od nowosci nie byla odkrecana, czyli jak masz przedluzke 300cm musisz na nia dzialac z sila 100N czyli 10kg;/ wydaje sie proste, nie wiem juz gdzie ale kiedys widzialem zdjecia na forum jak panowie podchodzili do tej sruby, najpierw metrowa przedluzka pozniej 2 metry i pogiete klucze, w koncu wzieli rure chyba z 3m dospawali stary stalowy glucz i poszlo;/ rzycze powodzenia.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano

Chyba jedyna opcja to pojechać do kogoś kto odkręca śruby aut ciężarowych.

Innej opcji nie widzę...nawet nie mam pomysłu co robić dalej z tym

Opublikowano
No i lepiej nie meczyc sroby, bo pozniej bedzie klops;/
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano (edytowane)
Witam . Wlasnie wrocilem od wujka bo robie identyczny zabieg w swoim Compakcie :) nameczylismy sie jak cholera ,zadna rura 1.5m nie pomogla ani nawet blokowanie paskiem klinowym ,juz chcielismy silnik wyciagac. Ale udalo sie :) potrzebny Ci bedzie plaskownik o dlugosci ok 25 cm . Jedna osoba wchodzi do kanalu i wklada delikatnie plaskownik w zęby od kola pasowego a drugim koncem zapiera sie w okolicy dolnego mocowania amortyzatora prawego kola i tak musi trzymac :) A druga osoba normalnym plaskim kluczem z ok 30 cm rurka odkreca z lekka szrpiacymi ruchami :) pojdzie na 100% :)) Pozdrawiam Edytowane przez krasek88
Opublikowano
Miałem tez kiedyś problem z taka śrubą w Escorcie. Nie wiem jak ona wygląda w Bmw ale tam była taka razem z odlaną podkładką. Odkręciłem ją przy pomocy porządnego przecinaka i młotka. Naciąłem tą podkładkę, oparłem o nacięcie przecinak i stukałem w stronę w która odkręca się śruba. W Mondeo zdjąłem osłonę koła zamachowego i dobry śrubokręt włożyłem między ząbki i oparłem o skrzynie. Nie wiem jak to wygląda w BMW bo jestem nowy w tym temacie ale może coś Ci to pomoże.
Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.

Miałem już trochę samochodów w swym marnym żywocie i nigdy nie spotkałem się z lewym gwintem na kole pasowym wału korbowego , ale napewno istnieją jakieś wyjątki. No cóż człowiek głupi :mad2: się rodzi i głupi :duh: umrze :D

Opublikowano

Jeszcze jutro spróbuje coś zrobić..co do zaślepki chyba ślepy jestem i mój kumpel też nie mamy czegos takiego w tym Compakcie...jutro jeszcze raz zobaczę..

Dzięki chłopaki że pomagacie :cool2:

Opublikowano
Młotek i przecinak. Robisz nacięcie przecinakiem na śrubie (dosyć głębokie) Potem przecinak szlifujesz żeby nie był ostry i kilka razy walisz z całej siły i napewno puści . Zawsze tak robie i nigdy nie mam problemu. Wystarczy dać na bieg i ręczny może jeszcze ci ktoś trzymać na hamulcu.
Opublikowano
Jeszcze jutro spróbuje coś zrobić..co do zaślepki chyba ślepy jestem i mój kumpel też nie mamy czegos takiego w tym Compakcie...jutro jeszcze raz zobaczę..

Dzięki chłopaki że pomagacie :cool2:

Kolego musi być

z góry ciężko to zobaczyć najlepiej z kanału

na łączeniu silnika ze skrzynią w okolicy rozrusznika

z tym bolcem o średnicy 8mm odkręcisz tą śrubę

Opublikowano
Znaczy człowiek uczy się całe życie.Co do samej śruby to we wszystkich autach z jakimi się zetknołem gwint był zawsze lewy bo zasada jest taka jak w visku.

Miałem już trochę samochodów w swym marnym żywocie i nigdy nie spotkałem się z lewym gwintem na kole pasowym wału korbowego , ale napewno istnieją jakieś wyjątki. No cóż człowiek głupi :mad2: się rodzi i głupi :duh: umrze :D

 

Npewno chondy maja lewy gwint :norty:

Kurde nawet niewiedzialem ze to taki problem z ta sruba :norty: Ja mam klucz dospawany do 1m rurki a do tego 4 metrowa rura wychodzi mocny klucz z dzwignia 4 m i powiem tak jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym musial uzyc obydwu raczek :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Młotek i przecinak. Robisz nacięcie przecinakiem na śrubie (dosyć głębokie) Potem przecinak szlifujesz żeby nie był ostry i kilka razy walisz z całej siły i napewno puści .

 

O tym samym napisałem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.