Skocz do zawartości

E60 530xd, problem ze spalaniem


Adam530xd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów :)

Mam taki problem:

Od ponad roku mam okazję użytkować BMW 530xd automat (sedan) 2006 rok. prod., aktualnie pali 15-16 litrów ropy na 100km w mieście przy bardzo spokojnej jeździe na krótkich odcinkach (skrzynia biegów automat, jazda w pozycji D nie Ds), wcześniej niezależnie od warunków pogodowych przy takim samym użytkowaniu palił 10,5-11,5 litrów na 100 km, a przy jeździe dynamicznej, wkręcaniu powyżej 3-3,5 tys. obrotów aktualnie pali około 19-20 litrów. Od jakiegoś czasu próbuje rozwiązać problem z bardzo wysokim spalaniem na własną rękę ale mi nic nie wychodzi :(. Auto było podłączane do kompa w serwisie i w aso stwierdzonych błędów brak, wszystkie przeglądy, wymiana oleju, są robione według wskazania komputera pokładowego, ciśnienie w oponach prawidłowe, z zawieszeniem i układem hamulcowym wszystko jest okej, komputer pokładowy oblicza zużycie paliwa prawidłowo tak mi powiedzieli w aso, auto ma wymieniony akumulator (zasetowany/zresetowany) na nowy, auto garażowane.

 

Czy ktoś ma pomysły co to może być w tym modelu, co trzeba sprawdzić, zrobić ?. Po prostu nie jestem znawcą BMW. Jeżeli temat na forum się powtarzał to sorry za OT i proszę o podesłanie linka z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja kolego Adamie proponuję pojechać do dobrego fachowca co się zna na samochodach a nie do ASO co tylko potrafią kompa podłączyć do odczytania błędów albo wymienić pół auta bez celu. Z jakiego miasta jesteś?

 

Witaj. A czy rzeczywiste spalanie także jest tak wysokie, czy tylko komp tyle pokazuje?

 

Nie podejrzewam aby kolega był tak gapowaty, żeby wyliczeń komputera nie porównał do realnych wyników ze stacji benzynowej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podejrzewam aby kolega był tak gapowaty, żeby wyliczeń komputera nie porównał do realnych wyników ze stacji benzynowej. ;)

Też tak myslę, lecz wolę wyjaśnić sytuację.

Ludzie na GPS-ach także polegali i potrafili zakończyć podróż w rzece... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za cenne wskazówki :D :D :D . Teraz na dniach wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem trochę dolot, jak się okazało filtr powietrza od nowości a tym aucie nie był wymieniany :( .

 

Po wymianie auto trochę mniej pali (wątpię, że filtr radykalnie ma na to wpływ) , aktualnie w mieście według komputera spalanie wynosi 13,5 l. przy bardzo spokojnej jeździe, dodam tylko, że rok temu palił mi góra 10,5-11,5 l/100km w mieście przy normalnej jeździe (nie spokojnej).

Co do wskaźników komputera to wydaje mi się, że jest okej no może jest różnica w średnio 0,5 ale to i tak mi dużej różnicy nie robi, na razie nie mam okazji wyruszyć w trasę tym autem żeby zbadać na pełnym zbiorniku w nie uciążliwych warunkach jazdy.

 

Następnie będzie filtr odmy i pewnie by się przydało zobaczyć w jakim stanie jest filtr paliwa, stan chłodnicy, może ma gdzieś jakieś uszkodzenia. No i parę dni temu zlokalizowałem zapocenie, delikatny wyciek oleju ze strony skrzyni/silnika niestety zbadanie tego problemu uniemożliwia mi osłona ochronna która jest pod silnikiem trzeba będzie ją odkręcić i zobaczyć co tam jest głębiej... Podejrzewam, że jest to jakaś wada fabryczna albo wyeksploatowana np. uszczelka, guma, pod podwoziem uszkodzeń fizycznych brak stan idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego Adamie proponuję pojechać do dobrego fachowca co się zna na samochodach a nie do ASO co tylko potrafią kompa podłączyć do odczytania błędów albo wymienić pół auta bez celu. Z jakiego miasta jesteś?

 

Witaj. A czy rzeczywiste spalanie także jest tak wysokie, czy tylko komp tyle pokazuje?

 

Nie podejrzewam aby kolega był tak gapowaty, żeby wyliczeń komputera nie porównał do realnych wyników ze stacji benzynowej. ;)

 

Jestem z Wa-wy a spalanie jest takie w realu (teraz już 13,5-13,8) no może komp myli się o te 0,5 litra ale i tak to mnie nie ratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzewam kotleta ale mam podobny problem z 530xd. Spalanie 100% miasto 13,5-14 l/100. Auto do nowosci w rodzinie, 136 kkm, bez przygod, wczesniej byl zdecydowanie bardziej ekonomiczny...

@Adam530xd - jak u ciebie skonczyla sie ta historia?

Pozdro,

//M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam 530 xd od dwóch miesięcy. Też jestem z Warszawy i teraz w zimie jeżdżąc po mieście , spalanie waha się od 10.5 l/100km do 13.6 l/100km. Myślę, że to normalne. Byłem teraz w trasie (120 km po dwupasmówce, 80 km po drodze lokalnej) jazda od 60 do 140 km/h i na całej trasie spalił mi średnio 7,5 l To chyba nieźle. Mój poprzedni samochód BMW 530d (E39) w mieście palił w zimie 10,5 do 12 l a w lecie ok 9-10 l. W trasie 8l. Lubię przycisnąć a jakbym się wlókł to może byłoby mniej. Oba auta z automatyczną skrzynią biegów.Jeździć i się nie przejmować. Leję tylko paliwo na sprawdzonych stacjach (nowe Shell, Statoil, Orlen) BP omijam z daleka bo się dwa razy z nimi ściąłem jak podjechałem motocyklem i kazali mi zdjąć kask przed tankowaniem (Sic !!!) A taki mój prywatny protest...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Proponowałbym na początek sprawdzić jaką temperaturę utrzymuje silnik podczas dłuższej pracy (prawidłowa to 89-92C), jeżeli nie do końca sprawne są termostaty to normalne, że auto pali więcej o 2-3 litry szczególnie w ruchu miejskim i przy niskich temperaturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów :)

wcześniej niezależnie od warunków pogodowych przy takim samym użytkowaniu palił 10,5-11,5 litrów na 100 km, a przy jeździe dynamicznej, wkręcaniu powyżej 3-3,5 tys. obrotów aktualnie pali około 19-20 litrów.

 

niedawno miałem dokładnie to samo, auto paliło w mieście 16-17l, problemem był termostat...Silnik do ok 70stopni się tylko dogrzewał.

Po wymianie 2 termostatów mam spalanie ok 10.6l/100km tylko o po mieście i emerycko też nie jeżdzę :)

Także podłącz auto pod kompa ew sprawdź w ukrytym menu do jakiej temp się dogrzewa auto.

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

 

Podobny problem mialem w benzynie. Po padnieciu 3 wtryskow, wymienilem wszystkie 6 na nowe. Problem spalania wrocil do normy. Z 14l spadlo do 11l. Teraz po kazdej wymianie oleju (co 5k mil) dolewam puszke bg 44k na zbiornik paliwa i wszystko jest OK.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Termostaty sprawne, wtryski wydają się być ok (korekta max to -0.35) , jedyny błąd w komputerze to Kuehlluftklappensystem cokolwiek by to nie znaczyło. Zastanawiam się czy możliwe jest żeby padł np przepływomierz a nie dawał żadnych błędów do INPY ? Po czym w takim razie możnaby poznać jego wadliwe działanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.