Skocz do zawartości

Rozmiar opon a działanie automatu


przemo0411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko.moze dziwne ale niektórych może zainteresować a mianowicie:

mam bmw E39 Automat

Obecnie mam opony R17 /235/45

Jednak chciałbym zmienić na węższe 225 i tu odpowiednikiem są R17 225/50

Chciałbym jednak aby opona była nieco wyższa tj R17 225/55 takie opony ma mój kolega w mercedesie i bardzo mi się podobają.

Pytałem o takie opony i gość mi powiedział że miał przygodę -przyjechał do niego ktoś i chciał założyć nietypowe opony do bmw 7 niby wszystko oK ale po wymianie okazało się że skrzynia automatyczna zwariowała -inna prędkosc silnika w porównaniu z prędkością obrotową koła .Gosc podobno musiał kupic drugi zestaw opon ale już wymiar wg producenta.

Czy maktoś opony 225/55 R17 W e 39 step-tronic ?

Czy nie ma żadnych problemów z działaniem skrzyni biegów? Dzieki za odpowiedź.

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar opon nie gra roli, kolo kreci sie tak samo, jedyne co sie zmienia to odleglosc jaka przejedzie podczas jednego obrotu oraz wzgledna predkosc samochodu(wzgledem powierzchni) oraz wzrosnie lub zmaleje roznica miedzy predkoscia na liczniku a predkoscia mierzona gpsem.

Pozdro

 

No i zwiekszy sie jeszcze opor stawiany skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys slyszalem ze ASC i ABS moze zwarjowac przy wiekszych predosciach ok 180km/h w zwyz ale tak do konca nieche mi sie w to wiezyc. ja mam 255/40/17tyl 235/45/17 przod jechalem 240km/h i no problemos.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze zwariowac jak nie wszystkie kola kreca sie rowno. Jesli bedziesz mial zbyt duze kola lub zbyt male, pojawi sie roznica pomiedzy predkoscia realna (na przyklad GPS) a predkoscia na predkosciomierzu - to wszystko, jesli sie myle - poprawcie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem takie opony u siebie na tyle a na przodzie 235/45/17 i nie bylo zadnych problemow wszystko dzialalo jak nalezy

Miales 225/55/17 na tyle i 235/45/17 na przodzie? Co Cie podkusilo by zaaplikowac takie cudactwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał kolega tn23 ... ja kiedy jestem zmuszony założyć na tył 'zapas' nie w wymiarach drugiego koła, to zauważam dziwne zachowania się skrzyni. Ale wtedy nie przekraczam pewnych prędkości i kieruję się prosto na wulkanizację :)

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic niebedzie wariowac jak kola beda odpowiadac sobie.przod musi byc spasowany z tylem ja naprzyklad mam 235/40/18 - 265/35/18 sa do tego odpowiednie kalkulatory

ale mialem kedys taki przypadek ze mialem inne kolo zalozone tej samej srednicy tylko innej marki i skrzynia wariowala strasznie.nikt niewiedzial co jest grane mialem juz miec wgrywany soft do kompa skrzyni ale przypadkowo zmienilem opony i problem minol!!

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.