Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chcialem poruszyc temat falującego silnika. Przejrzalem na forum dotyczace tego posty, ale nie znalazlem tego czego chce sie dowiedziec. Wiec mam BMW 520i 24v `92r, od momentu kiedy zakupilem auto falowaly mi obroty (na wolnych), roznie to bywa raz jest git, a raz skacze. czasem jak spuszczam silnik z obrotow nawet gasnie, a to grozi utrata wspomy i chamulcow(nie polecam przy 160Km/h) Na poczatku myslalem ze to sonda wiec stara abarot i juz siedzi nowa odpalam dalej to samo, u elektryka sprawdzilem niby ok,(ale dalej faluje) zagazowalem auto (2 generacja), EUREKA na gazie spoko, rowniutko jak w wojsku. Z postow wyczytalem ze za moj problem moze byc odpowiedzialny Silniczek Krokowy, spoko TYLKO GDZIE ON SIE U LICHA SCHOWAL?? Jak do niego sie dostac, i co czym go potraktowac. Bede szczerze wdzieczny za pomoc bo faluje mi juz dwa lata i mam tego DOSC. :mad2:
Opublikowano
czesc na 100% masz do wymiany ten wlasnie silniczek krokowy,ktory znajduje sie pod kolektorem ssacym.cena w serwisie BMW TO 570 ZŁ,NIE KUPUJ NA SZROCIE bo nie zaoszczedzisz :nienie:

Opublikowano

Rafala6, nigdy nie mów, że coś jest pewne na 100%, bo wcale nie jest. U mnie faluje zarówno na benzynie, jak i na gazie. W obu przypadkach już mi kilka razy zgasł na skrzyżowaniach.

Ja mam zwykłą instalację gazową bez komputera. Powiedz mi jaką wtedy rolę odgrywa silnik krokowy, bo może czegoś nie wiem?

 

R19

Opublikowano
Miałem coś zbliżonego w poprzednim samochodzie... i rzeczywiście był to silnik krokowy. Zanim wydasz kase polecam przeczyścić WD40. Ja tak zrobiłem i już 3 lata jest OK. Kupić nowy można zawsze.
Opublikowano

Tak jest.

Silniczek krokowy steruje przepustnica, czesto jednak zbiera sie tam cos i efekty wlasnie takie sa. Ja u siebie czyscilem tak profilaktycznie tez WD40, choc sa do tego specjalne srodki np WURTH cos takiego robi. Nie rozumiem tylko dlaczego po wyczyszczeniu mialoby to niby wystarczyc na 500 km jak ktos kilka postow wyzej napisal.

Opublikowano
Witam

Adoczytales sie o bledach sterownika? :D

pozdrawiam

Zadalem to pytanko poniewaz napisales,ze wymieniles sonde.

Powinno sie wykasowac bledy mi in. stara sonede

pozdrawiam

Opublikowano

Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić przepływomierz, wystarczy odłączyć wtykę. Jeśli przestanie falować to znaczy, że to właśnie on jest przyczyną. Jeśli falowanie nie ustanie to pozostaje Ci już tylko krokowiec.

Powodzenia.

Opublikowano
a jak wyczyscic krokowca? moze mi ktoś jak na obrazku podpowiedzieć? i ktora to wtyczka od przepływomierza? bo mi czasem tez lekko zafaluje wiec bym przeczyścił :mrgreen:
howgh!
Opublikowano

O czyszczeniu krokowca nie opowiem Ci, bo nie jestem w tym zbyt dobrze zorientowany. Poszukaj na forum postów w tym temacie. Wiem tylko, że można do spryskać jakimś preparatem. Jeśli chodzi o przepływomierz to jest to pierwsze urządzenie za filtrem powietrza, a wtyka jest okrągła. Na zapalonym silniku odłącz ją przekręcając bodajrze w lewo. Jeśli przestanie falować, to oznacza, że możesz śmiało go wymienić, lecz koszt nie jest mały - używka ok. 400 zł, a nowy pewnie ok. 1000. Życzę Ci żeby to jednak była wina krokowca, bo jest sporo tańszy.

Powodzenia

Opublikowano

Co do silnika krokowego:

 

Jak chcecie go czyścić to roponuje bardzo dokładnie małym pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną, tak żeby nie było żadnych pyłów i drobinek brudu ( najlepiej delikatnie przedmuchać sprężonym powietrzem) i jak jest już silniczek czysty dopiero wtedy psiknąć WD40 - bez tego silnczek zachowuje sie jak by sie lekko przycierał i mocno sie zacina na obrotach.

Znam to wszestko z autopsji.

Kolejną przyczyną może być jakaś nieszczelnośc w układzie dolotowym, jakś opaska lużna lub sie ześliznęła, ewentualnie pęknięty jakiś przewód zasysania powietrza.

Ja u siebie pozakładałem nowe opaski posmarowałem łączenia wazeliną techniczną (oprócz właściwości smarnych również właściwości uszczelniające) i jak na razie mam spokój z obrotami.

Ktos wyżej napisał że czyszczenie krokowego jest dobre na 1000 km - nie zgodzę sie z tym bo tak samo znam przypadki że ktoś kupił nowy krokowy wywalił kupe kasy 2000 km i te same objawy, ja uważam że trzeba dokładnie umyć, powtarzam i podkreślam " dokładnie".

Jeżeli to ci również nie pomoże to może jeszcze potenecjometr przepustnicy ( chyba tak sie to nazywa w BMW), jeżeli on sie posypie to również będziesz miał problemy z obrotami.

 

Powodzenia i miłej walki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.