Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a wiec mam takie cos:

http://images44.fotosik.pl/262/d80d09f64cbb71d1m.jpg

no i tak,wiem ze to inspekcja olejowa,wiem ze trzeba wymienic olej i ja skasowac ale nie wiem co oznaczaja te pozoine kreski(zielone,zolta,i czerwona)domyslam sie ze jak dojdzie do czerwonej cos sie stanie niedobrego,ile mozna z tym jezdzic?(podobno ze jak dojdzie do czerwonej i nie wymienie oleju i nie skasuje inspekcji to auto stanie po 500km i wtedy tylko serwis ratuje)co oznaczaja kreski?a co ten kwadrat?domyslam sie ze to jest tak ze np:jedna kreska to iles tam tys km i przechodzi na nastepna kreske az do czerwonej.no nie wiem czy dobrze mysle,jakby co poprawcie mnie,wiem tylko tyle ze olej byl wymieniany w maju(schell 10W40) jezeli oczywiscie mozna wierzyc tej kartce,foto:

http://images45.fotosik.pl/263/a83a8a8feeaa5583m.jpg

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano
auto ci nie stanie po 500 km, totalna bzdura. nie ma takiej opcji!!! temat byl poruzany juz wczesniej. musisz poszukac na forum. moja prpozycja jest taka, ze po wymianie wszystkich plynow itd. skasuj inspekcje i servis. jak to zrobic znajdziesz na forum.
Opublikowano
Napis inspekcja nie oznacza inspekcji olejowej-oznacza że masz jechać na przegląd, zegarek oznacza termin wymiany płynu hamulcowego a cegiełki pokazują czas do wymiany oleju. Znikają zależnie od stylu jazdy. Można wszystko samodzielnie skasować, instrukcja na forum.
Opublikowano
zegarek oznacza termin wymiany płynu hamulcowego
tzn ze np: jest tam "godz 9-ta"(teraz),to "ktora ma byc godz" zeby ten plyn wymienic(nie wiem czy ja to dobrze rozumuje z tym zegarkiem :lol: )wiem ze to brzmi troche infantylnie ale tak sobie to po swojemu "przerobilem" :lol:
cegiełki pokazują czas do wymiany oleju
tzn ale jak pokazuja,jak cegielka dojdzie do czeronego pola tzn ze trzeba olej wymienic czy jak?co to znaczy ze znikaja zaleznie od stylu jazdy?ze np:jak jezdze wolno to sie zapalaja a jak szybko (czyt:ostro) to gasna albo na odwrot?wezcie mi to wytlumaczcie jak krowie na miedzy zebym zatrybil ocb :lol: :lol: :duh: a tak z innej beki to widze ze coraz wiecej legend sie dowiaduje od domoroslych mechanikow podworkowych "fachowcow" tzw a niewiele z tego to prawda z tego co tu piszecie.olej i tak wymienie czy bys sie to palilo czy nie

czytalem o tych pinach 7 i 19 na innym forum i na Waszym tez ale szczerze powiem ze troche sie boje tam grzebac,zielony jestem z elektryki i wiecej popsuje niz naprawie

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano

Ten "zegareczek" zawsze pokazuje tę samą godzinę - a jak się pojawia to już czas na zmianę płynu hamulcowego.

Zielone cegiełki gasną w tempie zależnym od stylu jazdy i warunków w jakich auto się porusza na codzień (w jeździe tylko miejskiej szybciej gasną a w trasie wolniej) - wylicza to komputer sterujący ECU.

Czas na wymianę oleju jest wtedy gdy pojawi się komunikat "oil service"

Chcąc skasować inspekcję zwierasz piny 7 i 19 nawet zwykłym kabelkiem przy włączonym zapłonie i zamkniętych drzwiach (13s zwarcia, 13s bez, ponownie 13s zwarcia i po kłopocie)

Opublikowano
Ten "zegareczek" zawsze pokazuje tę samą godzinę - a jak się pojawia to już czas na zmianę płynu hamulcowego.

no dobra z grubsza kumam co i jak ale,i wlasnie jest to ale,co do tego cytatu to wyczytalem na Waszym forum(wlasnie nie moge tego teraz znalezc,nie pamietam w jakim dziale to bylo i pod jakim tytulem :duh: )ze moze byc tak ze wymiana starego plunu na nowy moze uszkodzic pompe?czy cos?(wlasnie nie pamietam jak tam to bylo)ze to trzeba robic bardzo ostroznie czy cos takiego, a wiem!!! :duh: cos bylo na temat "jak kupic BMW? czy na co zwrocic uwage?cos takiego,wady zalety bmw)taki plyn moze byc?czy inny?

http://images40.fotosik.pl/258/4e0462f523dd5c0em.jpg

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano
Płyn tak jak kolega mówi dot 4 jakiej bądź firmy (nie jakiś naprawdę najtańszy chłam). Cegiełki się zapalają zależnie od tego czy wkręcasz motor na wysokie obroty, chyba od temperatury silnika itp. Pamiętaj że jest to czas przewidziany mniej więcej do oleju takiego jaki zaleca producent, jeśli lejesz jakieś mineralne to wiadomo że czas się skraca, komputer nie wie co mu zalałeś. A co do zegarka, chodzi o ten mały zegarek koło napisu inspekcja, nie patrz co on tam wskazuje :P to symbol tylko, płyn hamulcowy zalecają zmieniać co ok 2 lata (a i tak większość w ogóle nie zmienia tylko dolewa w razie potrzeby). Nie wiesz kiedy były kasowane inspekcje (czy były kasowane wraz ze zmianami oleju, płynu itp) a więc skasujesz sobie dopiero przy wymianie płynów. Jeśli nie jesteś pewien czy dasz sobie rade z kasowaniem to poproś kogoś aby Ci pomógł albo jedź zmienić olej tam gdzie także kasują inspekcje (dopłata ok 10-20zł), zdarzały się przypadki ze zwierano złe piny i umierał komputer DME :evil:
Opublikowano

Też słyszałem o takim "skasowaniu" inspekcji po którym komp padł, lepiej się nie bawić. Część zakładów gratis kasuje inspekcję, chyba że sam wymieniasz olej to zawsze można zaryzykować

:cool2:

Opublikowano
zdarzały się przypadki ze zwierano złe piny i umierał komputer DME

no wlasnie dlatego wole sie do tego nie dotykac,a znajac moje szczescie na bank bym cos zepsul,dobra pojade na wymiane oleju i tam mi skasuja,najwyzej oni beda za to odpowiadac jak cos popsuja :mrgreen: ,aha jeszcze jedno,jaki plyn sie leje do wspomagania?czerwony czy jaki?chyba jeszcze jest zielony czy niebieski(nie pamietam wlasnie) :roll: mam mobil 1 czerwony

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano

FEBI to producent części zamiennych do samochodów. Oleju chyba nawet nie produkuje tylko firmuje go swoim logo.

Spokojnie możesz lać FEBI, ELF, MOBIL czy cokolwiek innego spełniającego normę Dextron II lub III

Opublikowano
Tylko jak kupujesz olej to minimum 2 litry.Do ukladu potrzebujesz 1.1 litra ale zawsze potrzeba wiecej do przeplukania.sama wymiana plynu w zbiorniczku nie wystarczy tam jest tylko okolo pol litra (reszta jest w wezach i pompie).
Opublikowano
no wiec tak pany.olej wymieniony,razem z filtrem oczywiscie olej to TEXACO HAVOLINE 10W-40,Schella nie mieli,wogole malo gdzie ten schell jest,w 3 sklepach bylem i nie mieli,w marketach za to jest,no ale niewazne,inspekcja skasowana(c:10zl :lol: )koszt wszystkiego ok 140-150zl(nie pamietam dokladnie)mozna zamknac

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.