Skocz do zawartości

awaria uszczelki pod glowica


supersupe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegos czasu moje bmw ma kryzys tzn. sypie sie zaczeelo sie jak rozszczelnila sie chlodnica kupilem druga tez sie rozszczelnil, kto spowiedzial zebym korek tez nowy kupil i kupilem 3 chlodnice z korkiem, sprawdzilem wszystkie polonczenia wezy tych od chlodzenia i tych od gazu korek caly czas puszcza cisnienie ubywa plynu w zbiorniczku na gazie zaczol falowac pomocy bo chyba zwariuje z tym samochodem ....

_________

Zmień tytuł tematu! viewtopic.php?f=68&t=120678 . mattiss

Edytowane przez supersupe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica albo uszczelka mialem to samo w e46 320d mechanicy stawiali na uklad chlodzenia, efekty byly takie ze na poczatku przy odpalaniu lekko dawal para wodna przez rure ale malo i na iles km ubywalo plynu, z czasem jak odstawilem gorace auto na pol godziny cisnienie w ukladzie chlodzenia wciskalo plyn do ktoregos z tloka, wsiadalem do auta a on ciezko palil (z woda w garze) jak odpalil po 3-5s to kopcil na bialo, najlepiej bylo to widac w deszczowa pogode zadyma. Pomoglo poluzowanie korka od wlewu plynu chlodniczego palil ladnie a plynu nie ubywalo ale tylko przez miesiac, pozniej juz bylo gorzej, dodam ze auto w ogole sie nie grzalo ani nic nie dzialo sie z olejem. Pozniej mechanik jakims przyzadem doszedl do tego iz w plynie chlodniczym jest CO2 (dwutlenek wegla) wiec albo uszczelka albo glowica. Wiec sprobuj poluzowac korek na tyle zeby obnizyc cisnienie i zobacz czy dalej tak mocno kopci.( druga sprawa moze byc chlodnica spalin.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj teraz zglupialem, nie wiem czy jej czasem tylko w dieslach nie ma;/ W dieslu jest przy zaworze egr. http://allegro.pl/item896088199_bmw_3_e46_320d_5_e39_520d_chlodnica_spalin_agr.html

chyba tylko w dieslu;/ wiec glowica albo uszczelka.

http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica albo uszczelka mialem to samo w e46 320d mechanicy stawiali na uklad chlodzenia, efekty byly takie ze na poczatku przy odpalaniu lekko dawal para wodna przez rure ale malo i na iles km ubywalo plynu, z czasem jak odstawilem gorace auto na pol godziny cisnienie w ukladzie chlodzenia wciskalo plyn do ktoregos z tloka, wsiadalem do auta a on ciezko palil (z woda w garze) jak odpalil po 3-5s to kopcil na bialo, najlepiej bylo to widac w deszczowa pogode zadyma. Pomoglo poluzowanie korka od wlewu plynu chlodniczego palil ladnie a plynu nie ubywalo ale tylko przez miesiac, pozniej juz bylo gorzej, dodam ze auto w ogole sie nie grzalo ani nic nie dzialo sie z olejem. Pozniej mechanik jakims przyzadem doszedl do tego iz w plynie chlodniczym jest CO2 (dwutlenek wegla) wiec albo uszczelka albo glowica. Wiec sprobuj poluzowac korek na tyle zeby obnizyc cisnienie i zobacz czy dalej tak mocno kopci.( druga sprawa moze byc chlodnica spalin.

widzisz na zimnym bardzo ciezko pali czasami tak jakby nie palil na jeden gar ale jak temperaturka zejdzie z niebieskiego pola nie ma problemu korek od chlodnicy sam upuszcza cisnienia .. a chlodnica spalin raczej nie 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob tak odpal go na zimnym jak juz zacznie pracowac silnik, odkrec korek odloz go na bok, niech auto sie nagrzeje, nie wiem jakies 10 minut, nastepnie zgas, przy zagreconym korku cisnienie w ukladzie chlodzenia wepchnelo by wode do cylindra, ale ty masz odkrecony, wiec zostaw zgaszony samochod na 10-15 minut i odpal, jak odpali Ci bez problemu to na 100% glowica lub uszczelka (stawiam na glowice).

a korek upusci cisnienie tylko wtedy jezeli bedzie za wysokie, przy normalnej eksploatacji kiedy wszystko pracuje dobrze cisnienie w ukladzie jest spore (ruru od chlodnicy sa twarde), a korek nie przepuszcza powietrza, zrob tak jak mowie i zobaczysz autko odpali Ci bez zadnego problemu.

http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o a mi tez ubylo ostatnio plynu z chlodnicy nalalem pod sam korek i na drugi dzien juz setki nie bylo albo wiecej

nie ma co panikowac, moze masz tylko nieszczelny uklad chlodzenia, jak nie kopci i odpala ladnie to nie ma czym sie martwic tylko szukac wycieku.

http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma zadnego wycieku tylko chyba uszczelka padla prawdopodobnie, z rana zawssze sa problemy z odpaleniem ale jak juz sie nagrzeje to spoko tylko jak odpala na nagrzaym silniku widze biala chmurke za soba a ps. spaliny zalatuja borygo wczoraj sie inchalowalem:D a jak odpale na benie to w zbiorniczku zalatuje bena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma zadnego wycieku tylko chyba uszczelka padla prawdopodobnie, z rana zawssze sa problemy z odpaleniem ale jak juz sie nagrzeje to spoko tylko jak odpala na nagrzaym silniku widze biala chmurke za soba a ps. spaliny zalatuja borygo wczoraj sie inchalowalem:D a jak odpale na benie to w zbiorniczku zalatuje bena

:( 100% uszczelka pod głowicą walnięta lub pęknięta głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ide sie powiesic:( mam nadzieje ze to uszczelka bo glowica to juz inna sprawa:(
Nie kazdy ma srodk na takie niespodziewane wydatki, ale nie jest zle nawet w przypadku wymiany glowicy, jak poszukasz dostaniesz uzywke w dobrej cenie nie bedzie tak zle. A moze sie okaze tylko uszczelka to juz w ogole mniej zaplacisz. Trzymam kciuki za uszczelke:P
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ide sie powiesic:( mam nadzieje ze to uszczelka bo glowica to juz inna sprawa:(
Nie kazdy ma srodk na takie niespodziewane wydatki, ale nie jest zle nawet w przypadku wymiany glowicy, jak poszukasz dostaniesz uzywke w dobrej cenie nie bedzie tak zle. A moze sie okaze tylko uszczelka to juz w ogole mniej zaplacisz. Trzymam kciuki za uszczelke:P

 

W 316 i 318 raczej rzadko zdarza się że głowica pęka, czy nawet ze ma mikropękniecia. Takie rzeczy dużo częsciej zdarzają się w 6-cylindrówkach.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie to ponad max, ale nawet przy za wysokim cisnieneim powinien zadzialac zaworek przy korku i wtedy widac wyciek, chyba ze cisnienie znalazlo slabszy punkt. Ale jesli ubywa Ci tyle plynu a samochod normalnie odpala to przyczynu nie szukac w glowicy czy uszczelce.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też mówie.... ze jak nalał pod sam korek płynu to ciśnienie mogło znaleźć ujście jak piszesz w innym miejscu niż korek (notabene być moze uszkodzony). Ściąganie głowicy to ostateczność i warto(!!!) dokładnie zdiagnozować wcześniej usterkę zanim wpakujesz się w niepotrzebne koszta. ściąganie głowicy w BMW i jej ponowny montaż to nie taka prosta sprawa dla niedoświadczonego mechanika.

Nie mówiąc o tym że głowicę należy sprawdzić w specjalistycznym warsztacie na szczelność, ewentualnie splanować, być może wymienić prowadnice zaworów przy okazji no i oczywiście uszczelniacze zaworowe. A montaż i synchronizacja rozrządu zwłasza w silnikach z Vanosem to szambo dla kogoś kto tego wcześniej nie robił.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki nie stresujcie sie tak juz przawda wyszla na jaw po sciagnieci glowicy okazalo sie ze wczesniej byla wymieniana uszczelka mechanik wczesniejszy wogole nie dal glowicy do planowania zekomo uszczelka byla wymieniana 30tys km wczesniej teraz wygladala jak szmata przestrzaly miedzy garami wszystko szlo w komore spalania ale to dopiero poczate pozniej moj dobry mechanik pokazal mi pekniecie w glowicy na 3 cylindrze i zaczela sie droga przez meke w ten sam dzien zakupilem glowice ale okazalo sie ze ten co sprzedaje albo jego "fachowiec" urwal 6 szpilek glowica poszla do planowania plus do wiercenia i i zamiast 80zl za planowanie klania sie 200zl za planowanie i wiercenie z wykrecaniem starych szpilekhehe wiec plan z glowica 200zl robota 200zl uszczelki 4sztuki z 250zl i jeszcze docieranie zaworow do tego jeszcze byla padnieta rolka na rozrzadzie ktory podobno byl niedaawno wymieniany wiec moja rada jak mozecie sprawdzajcie wszystko co sie da przed kupnem auta i nie wierzcie sprzedajacemu bo mozecie wcisnac sie na mine tak ja ja to zrobilem a kupilem auto od 50 letniego faceta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.