Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie do fachowców - czy można i czym może skutkować założenie do silnika M47N2 zamiast turbiny oryginalnej 1.8D (122KM) turbiny od modelu 2.0D (150KM)? Nadmieniam że wizualnie są takie same.
Opublikowano
Pytanie do fachowców

nie jestem fachowcem ale zmienialem kilka (dwa :D ) razy turbiny w innych markach (VW golf, SUBARU forester)...

czy można i czym może skutkować założenie do silnika M47N2 zamiast turbiny oryginalnej

mozna, moze wystapic "delikatny" problem montazowy (u mnie wystapil...)ale jak juz bedzie zalozona to wszystko bedzie dzialac jak najbardziej OK...wyzsze osiagi, wieksza turbo-dziura, wieksze spalanie...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
zapewne niczym to ten sam silnik i chyba ma tylko moc podciągnietą elektronicznie
Opublikowano
Nie wiem czy sa tam takie same turbiny, wg mnie chyba jednak inne ale najlepiej zadzwon do jakiegos tunera i dowiedz sie, bo ktos bedzie Ci musial wysterowac ta turbine. Dodatkowo dowiedz sie czy tuner ktory to bedzie robil zgodzi sie na samo strojenie, czy nie bedzie chcial tez turbiny Ci wymienic wlasnorecznie, aby pozniej w razie jakichs niejasnosci nie bylo problemu z pytaniem dlaczego turbo sie rozpadlo.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Popatrzyłem na realoem.com i numery części obu trubin się różnią. Nieznacznie ale się różnią. Numery pozostałych elementów turbiny już nie. Na dokładkę rysunki wyglądają identycznie.

 

Dla ścisłości turbina do 1.8 PN:11657795497

do 2.0 PN:11657795499

 

Mam nadzieję że dasz znać gdy uda Ci się założyć tę turbinę (jeśli się zdecydujesz)

 

Jethro

Opublikowano
No i turbina założona, olej wymieniony + wszystkie filtry. Montaż turbiny od modelu 2.0D wg. mechanika nie stworzył najmniejszych problemów. Nie została poczyniona żadna ingerencja w oprogramowaniu auta. I przyszedł czas na odpalenie i jazdę próbną. Pierwsze wrażenie - żadnej różnicy. Ale po przejechaniu w sumie w ciągu dnia około 100km wydaje mi, się że jednak jest delikatnie żwawsze auto, ale z drugiej strony wymienione filtry też zrobiły swoje - szczególnie DPF, który został całkowicie zapchany olejem po awarii turbiny.
Opublikowano
No i turbina założona, olej wymieniony + wszystkie filtry. Montaż turbiny od modelu 2.0D wg. mechanika nie stworzył najmniejszych problemów. Nie została poczyniona żadna ingerencja w oprogramowaniu auta. I przyszedł czas na odpalenie i jazdę próbną. Pierwsze wrażenie - żadnej różnicy. Ale po przejechaniu w sumie w ciągu dnia około 100km wydaje mi, się że jednak jest delikatnie żwawsze auto, ale z drugiej strony wymienione filtry też zrobiły swoje - szczególnie DPF, który został całkowicie zapchany olejem po awarii turbiny.

 

nie czujesz różnicy bo soft jest stary!!!

leć na zmianę softu i wtedy poczujesz różnicę - ten soft jest napisany pod starą, słabszą turbawkę. Zadzwoń do tunera i zapytaj...

Opublikowano
..... szczególnie DPF, który został całkowicie zapchany olejem po awarii turbiny.

 

OT

Ile kosztowała taka przyjemność? Nie myślałeś o całkowitym usunięciu filtra?

Opublikowano
..... szczególnie DPF, który został całkowicie zapchany olejem po awarii turbiny.

 

OT

Ile kosztowała taka przyjemność? Nie myślałeś o całkowitym usunięciu filtra?

Myślałem - ale za wykasowanie błędu filtra z komputera fachowcy wołają 1500zł http://www.allegro.pl/item932203246_usuniecie_filtra_czastek_stalych_fap_dpf_diesel.html

natomiast ja kupiłem filtr po niewielkim przebiegu za mniej więcej te same pieniądze - kwestia wypięcia i wpięcia drugiego

Po ilu km turbo poleglo? Moje wyzionęło ducha po 105tkm

moja padła po przebiegu 180tkm.

Opublikowano
musisz zrobic program ... 1.8 a 2.0 to nie tylko turbina ale z tego co pamietam rowniez tloki, wtryski (i pewnie kilka innych rzeczy sie znajdzie).
Opublikowano
musisz zrobic program.

 

oczywiscie, aby zoptymalizowac calosc i zeby wszystko dzialalo na 100% tak jak zostalo do tego zaprojektowane...

 

... 1.8 a 2.0 to nie tylko turbina ale z tego co pamietam rowniez tloki, wtryski....

 

tutaj kolego lekko przesadziles :lol: / pomyliles wersje lub marki :D ... bardzo chcialbym aby bylo tak jak napisales ale wtryski i tloki sa takie same.. .inne jest natomiast cisnienie wtrysku ale to zupelnie co innego...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
sorki rzeczywiscie mi sie polapilo z tlokami ale skoro cisnienie wtrysku jest inne to i wtryskiwacze powinny byc inne ... roznia sie na pewno numerem katalogowym z tego co widze
Opublikowano

A co z regulacja cisnienia doladowania? Jest takie samo w 320d i 318d? Turbina nie bedzie "przeladowywac" pod obciazeniem na wyzszych biegach przy wyzszych obrotach silnika?

A propos przeladowania turbiny, jak to wyglada w e90? Czy czesto spotykacie sie z problemem sterowania cisnieniem doladowania - zapieczony trzpien zaworu sterujacego, zapieczona kierownica spalin?

Ja jak do tej pory mam dosc spore doswiadczenie z TDI grupy VAG i tam wyglada to bardzo slabiutko, teraz planuje przesiadke na e90 stad moje pytanie. Dzieki

Opublikowano

PROGRAM TO PODSTAWA po zmianie turbiny na inną - już pisze to po raz 4.

 

I w końcu dotarło :lol:

 

Dzięki i pozdrawiam. :)

Opublikowano
jeżeli będzie program ok to nic nie będzie przeładowywać - program musi mieć odpowiedznie wartości powietrza do dawki wtrysku.

PROGRAM TO PODSTAWA po zmianie turbiny na inną - już pisze to po raz 4.

 

Witam

W przypadku włożenia "większej" bardziej wydajnej turbiny (bez zmiany softu) możemy zauważyć zmianę charakterystyki narastania momentu obrotowego.

Krzywa będzie wolniej narastała (lag od dołu) ale za to będzie trochę wyżej kończyła . Kolega może poczuć minimalnie słabsze osiągi od dołu powiedzmy do 2200obr ale za to przy wyższych obrotach np. dynamika na 3 czy 4 biegu będzie lepsza.

 

Wcale nie ma potrzeby zmiany softu........ chwilowo w szczycie obrotów overbost będzie większy ale jest kontrolowany przez sterownik trwa odpowiedni czas i opada.

W tym czasie przepływomierz również więcej zmierzy więc pozwoli podać więcej paliwa (w granicach programu)

Naturalnie zmiana ciśnienia CR (dawki paliwa) i podniesienie granicy ciśnienia kolektorze dolotowym zadawanego w programie ,spowoduje widoczny wzrost momentu i mocy.

Nie jest to jednak obowiązkowe w tym przypadku.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wcale nie ma potrzeby zmiany softu........ chwilowo w szczycie obrotów overbost będzie większy ale jest kontrolowany przez sterownik trwa odpowiedni czas i opada.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Właśnie niekoniecznie musi opaść. Ja szczerze powiedziawszy nie wiem jak są limity ciśnienia ustawione w BMW 318d i 320d, ale jak na wyższym biegu ktoś przeciągnie silnik na obrotach i chwile potrzyma to nie ma powodu żeby ciśnienie doładowania opadło i jak będzie powyżej limitu to sterownik wykryje błąd, regulacja dawki paliwa nie będzie miała znaczenia. Takie są przynajmniej moje doświadczenia, co prawda z silnikami innej marki, ale zasada działania jest pewnie taka sama. Wydaje mi się ze w razie problemów lub dla samego spokoju ducha zmiana softu jest tu jak najbardziej wskazana.

 

Moze niech lepiej kolega, ktory zamontowal ta dmuchawę sam się wypowie jak wrazenia z jazdy i czy juz wyprobowal samochod gdzies poza terenem zabudowanym :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam

Turbina sterowana jest w bardzo prosty sposób ...jak wiemy elementem wykonawczym jest sztanga wciągana i wysuwana z mieszka podciśnieniowego.

Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach pompa wakum tworzy podciśnienie, to nie idzie bezpośrednio do mieszka jest kontrolowane przez zawór. Zawór jest sterowany przez sterownik ecu na podstawie różnych informacji kluczową informacją jest ciśnienie w kolektorze.

 

Więc silnik pracuje na wolnych obrotach .....gdyby nie było turbiny , w dolocie pojawiło by się podciśnienie.

Programowo jednak turbina na wolnych obrotach ma utrzymać mniej więcej ciśnienie atmosferyczne ,czyli zniwelować podciśnienie tworzone przez silnik zasysający powietrze. (turbo na wolnych obrotach ładuje około 1 bara)

 

W tym celu zawór jest sterowany niemal maksymalną ilością impulsów co skutkuje pełnym puszczeniem podciśnienia na siłownik turbiny ten się zaciąga i ustawia łopatki zmiennej geometrii w pozycję najbardziej wydajnej pracy i utrzymuje zadane ciśnienie.

Więc po odpaleniu silnika turbina jest ustawiona w pozycję jak by to powiedzieć wyjściową, gdy wciskamy pedał w podłogę komp widzi (żądanie kierowcy) Sterownik zgodnie z mapą żąda maksymalnego ustalonego w programie ciśnienia (niech to będzie 1,4bara) bez atmosferycznego. Wzrastają obroty wzrasta ilość spalin turbina się wkręca (cały czas jej zawór ma maksymalną ilość impulsów aby sztanga była maksymalnie zaciągnięta) Mamy już około 2000obr. turbina się wkręciła i zostało wytworzone ciśnienie żądane przez sterownik. Ciśnienie 1,4 bara zostało uzyskane , jednak sterownik nie przestaje jeszcze przez kilka sekund zmniejszać impulsu wypełnienia dla zaworu co skutkuje (overbostem) ciśnienie nadal wzrasta (bost nie jest ustalany co do ciśnienia tylko co do czasu trwania) Więc po tych ustalonych w programie kilku sekundach od czasu uzyskania zadanego ciśnienia możemy mieć w kolektorze nawet 1,9 bara. Trwa to jak wspomniałem kilka sekund po tym czasie komputer zmniejsza ilość impulsów na zawór w efekcie zmniejsza się podciśnienie na mieszku turbiny i sztanga się się wysuwa .Łopatki w turbinie się przestawiają spada jej wydajność (turbina jest wyhamowywana w ten sposób) Spada ciśnienie do poziomu ustalonego w programie i jest utrzymywane. Jeśli spadnie zbyt mocno komp zwiększa impulsy jeśli lekko przekroczy zmniejsza. Na takiej zasadzie odbywa się kontrola nad turbiną. Zawsze jest zwłoka powiedzmy komp chce 1,2 bara a mamy w danym momencie w kolektorze 1 bar leci maksymalna ilość impulsów na zawór aby przestawić łopatki i uzyskać ciśnienie zadane . Jeśli zostanie osiągnięte i po upływie czasu (bosta) ciśnienie spada do zadanego.

 

Po wymianie turbiny na większą może być konieczne (strojenie) polegające na dopasowaniu długości sztangi przestawiającej łopatki zmiennej geometrii. Może zaistnieć taka sytuacja że po kontrolowanym (pod względem czasu overboście) komp obetnie impulsy na zawór sztanga się schowa ale ale jej zakres pracy nie pozwoli przy danym wypełnieniu zmniejszyć odpowiednio ciśnienia. Jeśli po upływie czasu overbosta i po działaniach sterownika przez następne parę sekund ciśnienie nie spadnie . Silni, jest wrzucany automatycznie w tryb awaryjny . Ma to za zadanie uchronić i turbinę i silnik przed uszkodzeniem.

 

Więc gdy włożymy większą turbinę może ale nie musi być potrzebne strojenie. Istotne znaczenie ma tu poprawna praca zaworka (n75-nazwa z VAG) z wykorzystaniem maksymalnego zakresy pracy łopatek zmiennej geometrii w turbinie.

Na koniec w ekspresowym skrócie podczas jazdy turbina ma utrzymywać ustalone w programie i żądane przez sterownik ciśnienie. Jest inaczej w chwili gwałtownego przyśpieszania ale trwa to przez kilka sekund i jest kontrolowane przez kompa. Kiedy turbina przeładowuje gdy komp stara się ją wyhamować a przeładowanie trwa zbyt długo mamy tryb awaryjny. Nie da się jeździć takim autem bo w procesie wyprzedzania auto nagle wskakuje w not laufi mamy muła. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu muł znika do ponownego zbyt długiego przeładowania.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Witam

Turbina sterowana jest w bardzo prosty sposób ...

Pozdrawiam Krzysiek

 

witam ponownie, tak jak pisalem poprzednio nie jestem "fachowcem" ale tylko zwyklym inzynierem mechanikiem, ktory mial/ma kilka dlubnietych aut...wszystko co napisal ROGER jest w 100% prawda, jako forumowicz dziekuje, ze ktos mial ochote/czas na napisanie "lopatologicznego referatu" dla zwyklych odbiorcow a nie tylko wstawki typu: "wgraj program/zmien dolot/..."...pozdr

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witam

 

AO

 

Zastanawiałem się...... czy da się prościej?

Tak jak napisałeś 100% "lopatologicznego referatu"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

z drobna uwaga ... w tym silniku TC nie jest sterowane podcisnieniowo a na servie

 

 

Zgadza się......... turbina ta sama, sterowanie nią zostało zmienione na "elektryczne"

Moduł elektroniczny z silniczkiem w środku jest połączony z ecu . Dostaje "polecenia" od sterownika i przestawia łopatki.

Rozwiązanie inne zasada kontroli ciśnienia i przestawiania łopatek w turbinie ta sama. Dzięki temu uzyskano większą precyzję w kontroli ciśnienia i skrócił się czas reakcji.

 

Niestety nowe sterowniki już zaczynają powoli siadać ,zwłaszcza szczotki pole komutacyjne silniczka i pozycjoner. Nie ma tragedii urządzenie rozbieralne i da się je naprawić w domu . Dla GARRETTA sterownik jest produkowany przez firmę HELLA. A że turbinki od GT wkładane są do większości doładowanych aut .

Sterownik od forda czy fiata działa na tej samej zasadzie co w BMW . Flaki tych sterowników w większości przypadków można wymieniać między sobą, ostatnio składałem mix ford /bmw .

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.