Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, bardzo proszę o przeczytanie i pomoc, bo ikonek :search: wstawiłem sobie już kilka, przeczytałem wszytkie wiadamości i nie dowiedziałem się tego, czego chciałem. Problem jest taki:

Podwójny szyberdach otwiera się, ale tylko tylny po wcześniejszym wykręceniu przedniego siłownika, który na "sucho" też pracuje i kręci się w jedną i drugą stronę. Z tego wniosek, że elektrycznie jest wszystko sprawne. Byłem u mechanika od szyberdachów w Gdańsku, fakt nic nie zrobił i nie skasował tylko stwierdził, że mechanicznie jest wszystko sprawne, przestraszył się tylko, że zepsuł mi moduł streujący bo nic mu nie chciało działać. Ale to tylko zabezpieczenie przeciążeniowe i jak przyjechałem do domu to znów tylny szyber ruszył. Przeszukując różne tematy na forum trafiłem na zachodnią stronę, gdzie w fromacie pdf była instrukcja napraw szyberdachu e34 touring. Z niej dowiedziałem się m.in., jak ręcznie zamknąć szyber. Na przednim siłowniku odkręciłem sprzegło i kluczem imbusowym próbowałem ruszyć przedni szyber. Niestety klucz da się obrucić jedynie o jakieś 70 stopni i dalej ani rusz, dach też ani drgnie, czyli gdzieś jest coś zblokowane. Siłownik po dokręceniu też robi delikatny ruch i wyłącza go zabezpieczenie. Problem mam taki, że po wstępnych oględzinach wyglądu zamocowania szybru i jego budowie nie wiem jak dobrać się do środka. Boję się, że jak go wyciągnię to niewiele będę w stanie zrobić bo ten plastik będący "stelażem" szyberdachu skutecznie wszystko zasłania. Mam już wszystko przygotowanie do jego wyjęcia, zostało mi tylko odkręcenie chyba 20 śrub gółwnego mocowania. Chciałbym wiedzić czy może ktoś próbował dostać się do niego od środka, tj. bez zdejmowania całego dachu. Nie wiem jak zdjąć tą podsufitkę poruszającą się razem z dachem. W tej instrukcji o której pisałem wcześniej nie ma opisu, jedynie odniesienie się do jakiejś innej instrukcji o podanym numerze. Jestem przekonany, że jest to sprawa mechaniczna, tylko nie wiem jak się się do tego dobrać bez destrukcji dachu, a i narzędziami się umiem posługiwać :D .

Pozdrawiam wszystkich i proszę o radę

Opublikowano
Ja tez mialem problem z szyberdachem,nie moglem go ruszyc.Powodem tego byly zastałe i zabrudzone linki do przedniej czesci szyberdachu.Jedyna rada to wyjąć caly szyber ze stelazem i w ten otwór w który wchodzi zebatka od silnika powoli nalewac odrdzewiacz lub jakies inne "WD-40".W moim przypadku puscilo na nastepny dzien.Powodzenia.
Opublikowano
Bardzo dziękuję. Miałem takie same podejrzenia, ale nie sądziłem, że może się to tak bardzo zastać. Ale czy próbowałeś ruszyć szybrem dopiero jak był założony z powrotem i podłączony, czy wcześniej imbusem tak jak pisałem, przea otwór w siłowniku?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przedniej podsufitki nie zdejmiesz jak nie uchylisz przedniego dachu. Mocowana jest pod dachem takimi dwoma skoblami. Przedni dach musisz uchylic na jakies 25-30 cm i miedzy blache dachu a podsufitke wlozyc palec i odcisnac do dolu taki maly skobel jednoczesnie podciagajac do przodu podsufitke - na pewno zauwazysz ze skobel puscil. Ten skobel jest jakies 7 cm od zew. krawedzi dachu. To samo robisz z drugiej strony. Jak oba skoble puscily to ciagniesz podsufitke do samego przodu. Dalej juz sam zobaczysz jak ja wyjac. Podsufitka ma swoj tor po ktorym sie porusza i jak ja podciagniesz do przodu to zaczepy na ktorych sie porusza (po 3 z kazdej strony) maja wolne miejsce w torze aby to podsufitke wyjac. Wyciaga sie ja do gory. Dalej nie zaszedlem z dachem a tez chce sie do niego dobrac.

Myslalem ze z tylu ta podsufitka ma podobne mocowanie ale tam jest mniej miejsca i nic nie widac. Moze ktos to przerobil.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witajcie

 

odswieze temat.

moze ktos juz wie jak zdemontowac podsufitke w kombiaku? u mnie szyber chodzi ok, ale chcialbym zdemontowac relingi i je wymalowac bo ta gumowa struktura z nich schodzi i robia sie biale place na czarnych relingach. i niezbyt to wyglada....

wiec chce je zdemontowac i porzadnie wymalowac na nowo..... albo sprobowac wypolerowac na blysk :-)

jednakze najpierw musze je wyciagnac, a zmontowane sa one srubami od spodu dachu.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Przedniej podsufitki nie zdejmiesz jak nie uchylisz przedniego dachu. Mocowana jest pod dachem takimi dwoma skoblami. Przedni dach musisz uchylic na jakies 25-30 cm i miedzy blache dachu a podsufitke wlozyc palec i odcisnac do dolu taki maly skobel jednoczesnie podciagajac do przodu podsufitke - na pewno zauwazysz ze skobel puscil. Ten skobel jest jakies 7 cm od zew. krawedzi dachu. To samo robisz z drugiej strony. Jak oba skoble puscily to ciagniesz podsufitke do samego przodu. Dalej juz sam zobaczysz jak ja wyjac. Podsufitka ma swoj tor po ktorym sie porusza i jak ja podciagniesz do przodu to zaczepy na ktorych sie porusza (po 3 z kazdej strony) maja wolne miejsce w torze aby to podsufitke wyjac. Wyciaga sie ja do gory. Dalej nie zaszedlem z dachem a tez chce sie do niego dobrac.

Myslalem ze z tylu ta podsufitka ma podobne mocowanie ale tam jest mniej miejsca i nic nie widac. Moze ktos to przerobil.

Krzysiek.

Tylną podsufitke przesuwa się do przodu, wtedy się ona wyczepia z zaczepów

U mnie zeszła bez problemów

Opublikowano

Tylną podsufitke przesuwa się do przodu, wtedy się ona wyczepia z zaczepów .U mnie zeszła bez problemów

 

mowisz o tylnej polowce podwojnego szyberdachu?

czyli jak mniemam z powyzszych postow wiemy jak zdjac tapicerke z odsuwanych czesci dachu???

 

bo mnie inetresuje tez jak zdjac ta pozostala calosc bo chce dostac sie do relingow - na pewno tapicerke ze slupkow trzeba sciagnac a pozniej reszte. tylko czy ktos to moze przerabial i udzieli wskazowek?

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Tylną podsufitke przesuwa się do przodu, wtedy się ona wyczepia z zaczepów .U mnie zeszła bez problemów

 

mowisz o tylnej polowce podwojnego szyberdachu?

czyli jak mniemam z powyzszych postow wiemy jak zdjac tapicerke z odsuwanych czesci dachu???

 

bo mnie inetresuje tez jak zdjac ta pozostala calosc bo chce dostac sie do relingow - na pewno tapicerke ze slupkow trzeba sciagnac a pozniej reszte. tylko czy ktos to moze przerabial i udzieli wskazowek?

 

To najpierw trzeba zdemontować słupki wszystkie są na wcisk, oprócz tylnych przy klapie (mają po jednej śrubie).

Później środkowa część tapicerki dachu po uprzednim wykręceniu śrub w uchwytach dachowych. Po zdemontowaniu tej tapicerki znajdziemy tam śruby od tylnej części podsufitki, następnie wyjmujemy osłony od głośników i uszczelkę klapy bagażnika.

I to chyba już wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.