Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich Forumowiczów i członków BMW KP,

 

Przymierzam się do kupna e36 318i (rok 95-96).

Proszę Was o opinie - czy warto montować instalację?

Jakie macie zużycie paliwa w Waszych 318?

 

Z góry dziekuję za odpowiedzi i przepraszam za kontynuacjęwątku o spalaniu ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

 

Pozdrawiam

 

Prezesso

Opublikowano

Jeśli jest ktoś z Sosnowca lub okolic i miałby chwilkę czasu na zaprezentowanie walorów swojego 318i oraz "sprzedaniu" kilu informacji o eksploatacji również byłbym wdzięczny...

 

Proszę o pomoc dgyż chcę zasilić Wasze szeregi - lecz potrzebuję pomocy

 

GG:3922258

Opublikowano
Ja mam 316i + lpg. I moge powiedzieć, że na trasie z Cieszyna do Gdyni auto zrobiło prawie 600km. Do tego troche paliwa w zbiorniku i na 1 baku pełnym gazu (butla 60litrów) można dojechać prawie nad samo morze.
http://img222.imageshack.us/img222/9720/bmw3ln0.png
Opublikowano

Proszę Was o opinie - czy warto montować instalację?

Nie wypowiadam sie na ten temat, poniewaz jezdze na PB i gaz mnie calkowicie nie interesuje...

Jakie macie zużycie paliwa w Waszych 318?

BMW E30 silnik 1.8 M40, opony 205\50\15' przod i tyl

-miasto: 10-10,5l.

-trasa:8,0-8,2l.

 

Takie wartosci trzeba przyjac dla tego silnika...

Czy da sie spalic mniej :?:

Powiem, ze tak...

Czy da sie spalic wiecej :?:

taaak... :wink:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób sobie szybką kalkulację, czy Ci się instalacja LPG opłaca na http://www.kudys.wv.pl/lpg.

Na szybko, zakładając spalanie 10l wyszło mi, że po 21500 instalacja się zwraca, więc nie zastanawiałbym się zbyt wiele :) Mniej istotne jest spalanie, a bardziej różnica w cenach paliwa...

Kai
Opublikowano
.... no tak - ale Pb to nie to samo co gaz... silnik został zbudowany po to żeby pracował na Pb a nie na gaziku... jak czytam te wszystkie problemy z gazem - a to szczelanie, a to kolektor a to dławienie to się zastanawiam czy warto....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.... no tak - ale Pb to nie to samo co gaz... silnik został zbudowany po to żeby pracował na Pb a nie na gaziku... jak czytam te wszystkie problemy z gazem - a to szczelanie, a to kolektor a to dławienie to się zastanawiam czy warto....

 

:duh: jeżeli masz zamiar założyć do tego auta drugą generację za 1500zł u pana Tadzia, to zastanów się lepiej nad biletem miesięcznym - wyjdzie najtaniej. Jeżeli założysz wtrysk gazu w warsztacie, w którym na prawdę wiedzą o co chodzi, nie polecisz na taniznę, to możesz w ogóle zapomnieć, że masz LPG, a odczujesz to jedynie na stacji benzynowej w portfelu...

Kai
Opublikowano
hmmm - tylko jaka jest różnica jeżeli chodzi o e30 a e36 dot. dpalania ?

bo starsze silniki chyba więcej biorą nie ?

 

Jednostka napedowa w modelu E36 jest duzo nowsza od silnika M40. Trzeba jeszcze wziasc pod uwage mase auta, styl jazdy, stan silnika itp.

E36 jest nieco ciezsze od E30, lecz ma nowsza jednostke napedowa...wg mnie spalanie powinno byc na podobnym poziomie. Tak jak napisalem we wczesniejszym poscie...Jezeli stac Ciebie zeby jezdzic na PB to nie zakladaj instalacji gazowej! Jezeli jednak bys sie zdecydowal na GAZ, to powaznie zastanow sie nad "sekwencja". Jakbym mial montowac u siebie GAZ to wybral bym wlasnie ten rodzaj instalacji.

 

Prezesso: Jaki chcesz dokladnie model tej E36? Sedan,coupe,compact...Bo 1.8 za duzo w tym przypadku nie mowi...bylo ich troche. Wiec jaki chcesz? M40...? :twisted:

 

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

hmmm - chcę sedanka 318i rocznik 96 lub 97 :) już mam klepnięte w rajchu

 

na razie stać mnie na jazdę na Pb - ale obserwując cenki paliw to się grubo zastanawiam....

 

tylko którą generację powinienem włożyć ? = III czy IV ?

 

a swoją drogą to największym chyba minusem jest butla i mały zasięg auta....... butla = mniej miejsca :cry:

 

Wiecie Panowie ... to będzie moje pierwsze bmw i chcę żeby było idealne ;)

Opublikowano

ja mam 318 z 93 roku i mam wstawiony gaz za 1800 zl . Zadnego strzelania czy innych bzdur nigdy nie mialem.Pali mi okolo 10 na trasie i 12 w miescie. problemu z miejscem nie mam bo butla jest zamiast zapasowki, a zapasowka w sprayu :twisted2: .

Moim zdaniem nie ladowal bym sekwencji do tego silnika bo chodzi super na zwyklym,trzeba tylko dac zalozyc komus kto sie zna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@ads11: to nic tylko się cieszyć, że nie masz kłopotów ze swoją instalką ale z przypadków opisanych na forum można wywnioskować że jeden strzał może instalację za 1800 zł podrożyć nawet dwu-trzy krotnie. Jak mówią ryzyk-fizyk ;)

W moim przypadku /E36 1.6/ instalacja za 4300zł zwróciła by się /wg. kalkulatora/ po 24tyś. To dla mnie jakieś 16 miesięcy jeżdżenia. Wtedy auto miało by 12 lat. Patrząc jakie ceny osiągają 12 letnie E36 teraz to wychodzi że jak bym zaczął "zarabiać" jeżdząc na gazie to 1/3 wartości auta będzie stanowić instalka gazu. Raczej mało to ekonomiczne rozwiązanie. Druga sprawa, nawet teraz nie bardzo widzę sens wkładać do auta wartego około 20k instalacji za 4k przyjmując że będe nim jeżdził przynajmniej 2-3 lata bo inaczej to w ogóle traci sens.

 

Autor tematu pyta o to czy jest sens zakładać instalke?

Ja po sprowadzeniu auta które ma 10 lat zaczał bym od wymiany tego co jest eksploatacyjnie zużyte /amortyzatory, klocki, tarcze i elementy zawieszenia, filtry itd/, a nie zaczynał od założenia instalacji gazu.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

BaX: święte słowa .... ;) doprowadzić autko do jazdy to podstawa

 

Sądzę, że najpierw muszę troszkę pojeździć i sprawdzić czy mi będzie odpowiadało 4,20 za litr ( teraz jeżdżę audi w dieselku i ropka po 2,5 :twisted: a spalanie ok. 9-10 l).

Robię rocznie ok. 31-33 tys. km więc w moim przypadku instalacja zwróciłaby się dosyć szybko.

 

Ale na początku trzeba spróbować.....

Opublikowano

gaz w m40 318i

miasto (Warszawa): 13L

trasa: 11L

Żadnych strzałów. Nie ma różnicy w jeździe w stosunku do benzyny. Instalacja II gen za 1550 PLN z komputerem AL-800.

Opublikowano

Moja pali globalnie 10

w sensie 10 nie przekracza nawet przy trybie miejskim ale ponizej tez nie ma co liczyc

przy delikatnej jezdzie do 110 na trasie mozesz liczyc na 8

 

tez sie zastanawialem nad gazikiem (zaproponowalimi lpg za 1900) ale jakos sie do tej pory nie zdecydowalem - jakos mi szkoda tego autka ;(

 

pozdrawiam

Opublikowano
wlasnie.Najpierw trzeba doprowadzic stan bmk-i do perfekcji a potem myslec o instalce. Ja jak kupiłem swoja to była w bdb stanie a i tak na swieczki ,oleje, klocki, szczeki, filtry i komplecik oponek poszło mi ok 2000pln :duh: ehheeh. Tak to jest kazdemu powtarzam-kupujesz auto używane to nie licz ze bedziesz jezdził bez nakładów. A co do instalki II generacji to polecam dla kamikadze :twisted2: Jedynie trysk gazu i to markowy a nie jakas składanka :doh:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
Pisałem że nie ma strzałów u mnie, ale jednak jak się jeździ ostrzej to strzeli. Generalnie musisz mieć silnik w stanie idealnym żeby instalacja 2 gen chodziła dobrze.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja bym chciał wyrazić swoją skroną opinie na temat gazu w bmw. Uważam że to profanacja zakładać gaz w bmw kupiłem dopiero co 318i jezdze głównie po mieście i jazda wynosi mnie 13 zł wiecej na 100km dlatego śmiem twierdzić że koszty instalacji czyli parowniki co jakiś cza sonda co jakiś czas częściej niż na PB skakanie obrotów spadek mocy wzrosta spalania itd. wyjdą nie wiele tanie jak nie drożej od jazdy na benzynie dlatego czy warto się pałować z gazem wcześniej miałem alfe fak że to straszne g..no i miałem tam gaz i straszce siupy z tym gazem jak nie przepływomierz to wybuchał tracił moc pływały obroty coś sie psuło wiecznie sonda regulacje itp. dlatego twierdze że nigdy więcej gazu poczekam na ogniwa wodorowe :) a jak bede chciał oszczedzac na paliwoe kupie sobie disla albo miesięczny bilet na autobus które defakto też jest dislem :) pozdrawiam
Opublikowano

Sądzę, że najpierw muszę troszkę pojeździć i sprawdzić czy mi będzie odpowiadało 4,20 za litr ( teraz jeżdżę audi w dieselku i ropka po 2,5 :twisted: a spalanie ok. 9-10 l).

 

Ale na początku trzeba spróbować.....

 

Tak w roli sprostowania PB95 spadla juz ponizej 4zl, a ropka za 2,5 ??

Gdzie masz takie ceny? Chyba ze lejesz opal.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
...dopiero co 318i jezdze głównie po mieście i jazda wynosi mnie 13 zł wiecej na 100km dlatego śmiem twierdzić że koszty instalacji czyli parowniki co jakiś cza sonda co jakiś czas częściej niż na PB skakanie obrotów spadek mocy wzrosta spalania itd. wyjdą nie wiele tanie jak nie drożej od jazdy na benzynie

 

Fleex czyli chcesz mi powiedzieć, że jazda na gazie może byc droższa niż jak na benzynie :jawdrop: Gaz jest tańszy o 50%, przy dobrej instalacji i założeniu nawet za kwote powyżej 4000zł (sekwencja) gaz sie zwróci (czas jest zależny od tego ile dany kierowca robi km na miesiąc lub w innej skali). Kwestia tutaj dotyczy czasu użytkowania samochodu. Np. u mnie gdy kupie betke to napewno nie będę nią jeżdził rokczy dwa bo nie stać mnie na czeste zmiany samochodu. Więc zakładając gaz koszt sie zwróci a do tego jeźdząc na gazie (to tylko moja opinia i doświadczenie) w danym odcinku czasowym robiłem więcej kilometrów bo jazda była tańsza więc i nastawienie psychiczne po każdym podjechaniu na stacje lepsze. Dlatego jeżeli ktoś pyta sie o założenie gazu (dokładnie: czy warto i czy to się zwróci) podstawowym pytaniem jest gdzie bedzie jeździł (miasto-trasa) i ile będzie jeździł tym samochodem (lata).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fleex czyli chcesz mi powiedzieć, że jazda na gazie może byc droższa niż jak na benzynie :jawdrop: Gaz jest tańszy o 50%, przy dobrej instalacji i założeniu nawet za kwote powyżej 4000zł (sekwencja) gaz sie zwróci (czas jest zależny od tego ile dany kierowca robi km na miesiąc lub w innej skali).

 

No, a coś taki zdziwiony. Do momentu aż się instalka nie zwróci jazda na gazie zawsze będzie droższa niż jazda na benzynie. Jak się zwróci to możesz zacząć liczyć ewentualne oszczędności ale to też nie do końca tak że każde tankowanie masz o 50% tańsze bo rocznie musisz odłożyć do tego droższe serwisowanie zależne oczywiście od ilości zrobionych kilometrów. Najśmiesze jest to że gaz zakładają do aut Ci co nie dość że kupują stosunkowo stare auta rocznikowo to zamiast zająć się tym co wymaga wymiany lub naprawy pierwsze co robią zakładają gaz i już liczą ile to oni zarabiają jeżdząc na gazie. A auto jak by mogli to grutem łatają bo na wymiany eksploatacyjne nie maja. :duh:

Opublikowano
:D Napiszę tak i to też jest prawdą wg tej teorii: jazda bmw 740i takim np z roku 93 jest tansza niz jazda np bmw 316 z roku 97 do momentu znim zwróci sie róznica w cenach pojazdów - tymi kategoriami nie można mysleć, więc nadal bronię tego, co wcześniej napisałem.
Opublikowano
ja mam 318 i z 93 M40 gaz 2 generacji auto od 9 miesiecy na nim jezdzi i wszystko super jak narazie spalanie małe od 10 do 13 cena instalacji 1700 zł wiec nie opłaca sie do tego motorka dawac sekwencji bo to nie auta z salonu a niekiedy sekwencjatowiecej niż polowa wartości auta. oczywiscie do nowszysch silników bez metalowego kolektora 2 generacja nie bedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.