Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW e39 525 TDS 1998rok i mam pytanie czy ktoś z was zna moze jakieś "sztuczki" z komputerem pokladowym? Chodzi mi o to że wczesniej mialem e34 i pamietam ze bylo w niej cos takiego np prz przekreceniu kluczyka i trzymaniu resetu kilometrow.
Opublikowano

witam

 

w e39 jest 21 testów jeżeli dobrze kojarzę (przynajmniej u mnie) większość jest zablokowana jednak najbardziej efektowny czyli test zegarów jest odblokowany. jest to test nr 2. u mnie uruchomienie testów wygląda następująco. kluczyk w pozycję 1 przytrzymać guzik od kasowania km tak długo aż pojawi sie napis "test 1" poźniej wciskamy jeszcze raz "test 2" i czekamy chwilkę po czym wciskamy raz jeszcze i zaczyna sie test zegarów (w życiu niestety jest inaczej wskazówka paliwa nie idzie tak ładnie w parze z prędkością)

Opublikowano
wciskasz prawy i trzymasz az sie zapali test nr1 Potem tym samym naciskasz do test nr3 Sumujesz wczesniej ostatnie 5cyfr swojego nr vin i tą sume np 21 wklepujesz lewym guzikiem tak długo naciskasz az sie wyswietli to np21 i znowu to potwierdzasz prawym W tym momencie masz juz odblokowane OBD czyli masz odblokowane wszystkie testy tam masz np poziom paliwa w poszczególnych komorach wyswietlanie cyfrowo predkosc ładowanie temp oleju itp :D Jezeli odłaczysz zasilanie aku to musisz na nowo odblokowac :!:
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
wciskasz prawy i trzymasz az sie zapali test nr1 Potem tym samym naciskasz do test nr3 Sumujesz wczesniej ostatnie 5cyfr swojego nr vin i tą sume np 21 wklepujesz lewym guzikiem tak długo naciskasz az sie wyswietli to np21 i znowu to potwierdzasz prawym W tym momencie masz juz odblokowane OBD czyli masz odblokowane wszystkie testy tam masz np poziom paliwa w poszczególnych komorach wyswietlanie cyfrowo predkosc ładowanie temp oleju itp :D Jezeli odłaczysz zasilanie aku to musisz na nowo odblokowac :!:

 

u mnie aby odblokowac wszystkie testy nalezy wejsc w test nr 19 i tam podac sume 5 ostatnich licz nr vin ( mam jeden guzik w komputerku)

 

takie coś udało mi sie znaleźć:

1 Car Engine and cluster data

1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)

1.1 4nnn K-number

1.2 690236 Cluster Part #

1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)

1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)

1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster

1.6 Not used

1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)

2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,

indicators and LEDs to confirm function

3 SI Data

3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)

3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption

4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km

4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour

5 Distance Gone Consumption

5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km

5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel Level sensor inputs in liters

6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters

6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters

6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase

7 Temperature and Speed

7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)

7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135

7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min

7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 GonG Gong Test

14 Not used

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot

16 Not used

17 Not used

18 Not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

20 Not used

21 Software Reset; reset OBC settings

00 End of test

Opublikowano

 

u mnie aby odblokowac wszystkie testy nalezy wejsc w test nr 19 i tam podac sume 5 ostatnich licz nr vin ( mam jeden guzik w komputerku)

 

 

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

 

 

 

Hmmm W moim aucie tez jest tylko jeden guzik w zegarach ale powiedz mi w jaki sposob wbijasz sume 5 licz VINu?

Na liscie co podales rzeczywiscie test nr 19 odblokowuje testy 3-18 ale w moim auci robi sie to tak jak nakazuje instrukcja: wywolujesz test 19 i wowczas na przemian miga "L-On" i "L-Off". Gdy sie pojawi "L-Off" naciskasz guzik i testy 3-18 sa juz odblokowane.

Wyjscie z testow ( np, przekrecajac kluczyk w "0") powoduje ze blokada testow 3-18 sie zaklada automatycznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swietny topic :!: :cool2:

W E34 byla opcja pomiaru czasu 0-100km/h (wylaczal sie przy 100km/h). Czy E39 posiada ja rowniez?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
jak na zegarach masz jeden przycisk to raczej sie nie da pewnie masz podstawowy komputer(wyswietla sie obrys auta) czyli zuzycie paliwa temperatura i moze jeszcze jakies dwa parametry dokładnie nie pamietam ale sume tych pieciu cyfr swojego vin wklepuje sie własnie lewym po nacisnieciu pokazuje nr cyfry potem jak pisałem potwierdzasz prawym i masz odblokowane
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano

witam

 

można spokojnie odblokować jednym guzikiem (wiem bo u mnie działa) wchodzimy w test 19 i faktycznie miga raz "on" raz "off" w momencie jak pojawi sie "off" wciskamy guzik i znow bedzie napis test 1 i wtedy wciskamy tak dlugo aż pojawi sie liczba sumująca nasz nr VIN u mnie jest to nr 17 i na tej liczbie zostawiam guzik, zamiast napisu test pojawiaja sie kreski jakby myślniki wtedy mozna już przełączać pomiędzy testami i cieszyć sie cyfrowym prędkościomierzem, obrotomierzem który ma co robić :) podczas jazdy, temp silnika i innymi ciekawostkami jak np ładowanie akumulatora dla mnie bajka.

powodzenia życze napewno sie uda.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Witam ja mam w swojej e39 z 2001 r pelny komputer z dwoma przyciskami i mam problem poniewaz nie moge go odblokowac. Postepuje zgodnie z instrukcja opisywana w tym temacie tzn kluczyk w poz 1 przytrzymuje prawy przycisk przechodze do testu nr 3 tam wpisuje sume ostatnich 5 cyfr mojego vinu ( 50244 czyl 15 ) i zatwierdzam prawym i dalej nic wraca mi do testu 1 wie ktos o co chdzi?
Opublikowano
jak masz 2 przyciski na zegarach to czasem trzeba wejsc w test 19 a nie 3 i tam wprowadzic ta liczbe z nr. vin i sie odblokuja u mnie dziala wlasnie na tescie 19
Opublikowano
Dzięki bardzo za podpowiedzi odblokowałem u siebie (z jednym guzikiem) i wszystko działa. Jeśli ktos bedzie mial z tym jakis problem w artykule ktory podesłał "Maiki" wszystko jest fajnie wytlumaczone. Pozdrawiam
Opublikowano
Polecam to, co wrzuciłem, bo naprawdę ciekawie napisane. ;)

 

Mam to wydrukowane. Naprawdę dobra wstawka. Thx

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano
Mam pytanie odnośnie testów, otóż odblokowałem testy i próbowałem sobie wszystkie i gdy wszedłem w test 21 który resetuje OBC zaskoczyło mnie trochę to ponieważ na ekranie 16:9 na navi miałem przed wyjazdem paliwa na 460 km, a jechałem raptem 4 km stanąłem na stacji i zacząłem się bawić i po tym resecie na ekranie pokazywało mi już na 240 km. Więc moje pytanie dlaczego takie coś się stało?!?! Na zegarach mam prawie 30 litrów ropy... :(
Opublikowano
Wiesz co zresetowałem wszystkie dane spalanie też ale na OBC testem 21 więc reset, i nagle odpalam i tu wartość o połowę mniejsza niż mam zatankowaną :/
Opublikowano
Jechalem ze 10 km i nic.. Jutro mam dalszy wyjazd ze 900 km to zobacze ale moze jakies porady jak to zmienic/przywrocic ??
  • 4 lata później...
Opublikowano
Stary temat ale wydlubuje :) czy mozna w e39 z duzym komputerem wyświetlać wybrane parametry z testow podczas jazdy, ale tak zebym nie musial wchodzic w testy tylko przywolac za .pomocą przycisku na dzwigni kierunkowskazu? Tak jak dziala to normalnie w przypadku funkcji widocznych na duzym wyświetlaczu w radiu. Chcialbym miec zawsze dostepne np. Chwilowe zużycie, temperaturę cieczy. Podejrzewam ze jest to zaawansowane przeprogramowanie kompa. Inna sprawa: pozycja 16: Oil temp. -- skoro taka pozycja w ogole jest to dlaczego nie ma tam odczytu? :/ Równie dobrze mogli dać predkosc w warpach-- i kurs dolara --. Nie mozna tego wyświetlić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.