Skocz do zawartości

Nie domyka się automatyczna klapa touring e39


bakteriagt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie mogłem znależć na forum rozwiązanie na mój problem. Mianowicie tylnia klapa automatycznie domykająca się w moim e39 touring przestala się domykać, zamek zaskakuje ale mechanizm domykania klapy nie działa, po prostu klapa się nie dociska. Może ktoś z was miał podobny problem i wie jak go rozwiązać, ewentualnie na jakiej zasadzie ten mechanizm działa, może sam wpadne na coś jak bede wiedział jak to wszystko działa. Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem ale był on spowodowany małą ilością oleju w hydraulice klapa bardzo ciężko sie podnosiła i też bardzo słabo się opuszczała a zamek w te mrozy nie zamykał , ale jak ręka dodusiłem wszystko ok, więc wstawiłem autko na nocke do ciepłego garażu i wszystko w ciepłym wróciło do normy , przy wiekszej ilości czasu musze uzupełnic olej w hydraulice i powinno być wszystko dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem ale był on spowodowany małą ilością oleju w hydraulice klapa bardzo ciężko sie podnosiła i też bardzo słabo się opuszczała a zamek w te mrozy nie zamykał , ale jak ręka dodusiłem wszystko ok, więc wstawiłem autko na nocke do ciepłego garażu i wszystko w ciepłym wróciło do normy , przy wiekszej ilości czasu musze uzupełnic olej w hydraulice i powinno być wszystko dobrze

 

Ja niestety nie mam klapy hydraulicznej więc dociskanie nic mi nie pomoże.

Podejrzewam że kolega - bakteriagt też takiej klapy nie ma więc problem jest inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręką pomagałem i to nie raz, nic z tego. Samochód parkuje jak mi się chce, czasem na dworze, czasem w garażu ( z uwagi na utrudniony wjazd), hydrauliki chyba u mnie nie ma, wydaje mi się że to problem z elektroniką, może czujnik albo krańcówka, nie wiem. Dziwne, jechałem sobie dzisiaj spokojnie, na chwilę zatrzymałem się na poboczu żeby coś wyjąć z bagażnika, no i przy próbie zamknięcia klapy okazuje się że nie chce się domknąć, myślę że to nie przez mróż bo auto było zagrzane od jazdy. Może jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręką pomagałem i to nie raz, nic z tego. Samochód parkuje jak mi się chce, czasem na dworze, czasem w garażu ( z uwagi na utrudniony wjazd), hydrauliki chyba u mnie nie ma, wydaje mi się że to problem z elektroniką, może czujnik albo krańcówka, nie wiem. Dziwne, jechałem sobie dzisiaj spokojnie, na chwilę zatrzymałem się na poboczu żeby coś wyjąć z bagażnika, no i przy próbie zamknięcia klapy okazuje się że nie chce się domknąć, myślę że to nie przez mróż bo auto było zagrzane od jazdy. Może jakieś pomysły?

 

A zamek umieszczony na dole przy zderzaku działa ci czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie podpiąć się pod DIS-a. Problem może być w GM-ie (grund modul), czyli w sterowniku karoserii. Mógł też wysiąść silniczek mechanizmu domykania.

 

U mnie sam mechanizm domykania działa gdy klape mam w górze naciskając przycisk w klapie lub w pilocie zamek robi obrót .

Zastanawaim sie co powoduje obrót tego zamka w momencie zamknięcia się na nim klapy ? Na ta chwile klapa zamyka się na dolnym zamku jednak jest niedociagnieta i ma luz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i naprawione, wystarczyło połączyć popękane kabelki koło zawiasu klapy a także wymieniłem bezpiecznik w bagażniku (nie w schowku), nie wiem co konkretnie było przyczyną problemu ale po zrobieniu tych dwóch czynności pomogło. Może kolego hgs78 dokładnie sprawdż te kabelki, jest ich tam masa, ten co był urwany na początku nie zauważyłem, był nieżle wplątany i ciężko było go dostrzec. Druga rzecz to uszkodzony bezpiecznik w bagażnku (nad akumulatorem schowany za osłoną). Miałem podobne objawy jak u Ciebie tzn, w górze domykanie działało, jednak na dole już nie, po tych zabiegach jak ręką odjął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musicie podpiąć się pod DIS-a. Problem może być w GM-ie (grund modul), czyli w sterowniku karoserii. Mógł też wysiąść silniczek mechanizmu domykania.

DIS zczyta z GM który dokładnie silniczek wysiadł? (chodzi mi ogólnie w całym aucie)

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i naprawione, wystarczyło połączyć popękane kabelki koło zawiasu klapy a także wymieniłem bezpiecznik w bagażniku (nie w schowku), nie wiem co konkretnie było przyczyną problemu ale po zrobieniu tych dwóch czynności pomogło. Może kolego hgs78 dokładnie sprawdż te kabelki, jest ich tam masa, ten co był urwany na początku nie zauważyłem, był nieżle wplątany i ciężko było go dostrzec. Druga rzecz to uszkodzony bezpiecznik w bagażnku (nad akumulatorem schowany za osłoną). Miałem podobne objawy jak u Ciebie tzn, w górze domykanie działało, jednak na dole już nie, po tych zabiegach jak ręką odjął.

 

Możesz powiedzieć z której strony był ten kabelek , w lewym czy prawym zawiasie ? O kolor nawet nie pytam bo tyle tam ich ale może pamietasz ?

A numer bezpiecznika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był kabelek w lewym zawiasie, jak dobrze pamiętam to chyba był kolor jasno niebieski, po prostu przejrzyj kabelek po kabelku czy jakiś nie jest lużny. Jeśli chodzi o bezpiecznik to w bagażniku nie są one numerowane. Licząc od lewej strony jest to dziesiąty bezpiecznik, żółty 20 amperowy, u mnie w bagażniku są dwa żółte, chodzi o ten w środku. Aha, przeczyściłem jeszcze styki od silniczka przy dolnym zamku, tzn te przy wtyczce z lewej strony bagażnika.

Po tych wszystkich zabiegach klapa znowu zaczęła działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był kabelek w lewym zawiasie, jak dobrze pamiętam to chyba był kolor jasno niebieski, po prostu przejrzyj kabelek po kabelku czy jakiś nie jest lużny. Jeśli chodzi o bezpiecznik to w bagażniku nie są one numerowane. Licząc od lewej strony jest to dziesiąty bezpiecznik, żółty 20 amperowy, u mnie w bagażniku są dwa żółte, chodzi o ten w środku. Aha, przeczyściłem jeszcze styki od silniczka przy dolnym zamku, tzn te przy wtyczce z lewej strony bagażnika.

Po tych wszystkich zabiegach klapa znowu zaczęła działać.

 

Dzieki za szczegółowy opis zajrzę w e wszystkie te miejscai oby gdzieś tam tkwiła usterka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też usterka usunięta !!! Z lenistwa rozpoczełem od bezpiecznika i całe szczęście bo to główny winowajca ponad 2 tyg zamieszania z moją klapą :D

I przy okazji nauczka że bezpiecznik wyglądajacy wzrokowo na dobry może byc przyczyną usterki !!! Styki w których siedział były zaśniedziałe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem cos podbnego jak wy. u mnie odbjawailo sie to tym ze jak chcialem otworzyc klape to klapa zamykala sie i otwierala caly czas. otwieralem ja za pomoca recznego mechanizmu. potem bylo tak ze klapa sie otwierala ale nie zamykala. winowajca tego wszystkiego jest element numer 10 czyli silowniczek centralnego zamka. on powoduje to ze klapa sie domyka. ja go rozebralem i u mnie bya urwana oska z trybka ktore napedza mechanizm. niestety nie naprawialna rzecz i kupilem nowy silowniczek. dziala wsio elegancko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Podepne się do tematu, mi też to wysiadło ale chyba wiem czemu, wymieniałem siłowniki od klapy oraz szyby i nagle domykanie zaczeło szaleć i po chwili przestało działać. Napiszcie mi z któerj strony jest ten przewód , zaoszczędzi mi to szukania bo chyba go przerwałem jak nasadzałem siłownik. Apro po siłowników klapy bagażnika co za sku....syn wymyślił takie mocowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem bezpiecznik z tyłu, tą żółtą 20-kę i niestety jest dobry, sprawdziłem też silnik. Jak podepnę 12V to sworzeń się kręci na około czyli też jest dobry. Nie wiem tylko jak to jest zrobione ze sworzeń zatrzymuje się w odpowiedniej pozycji. No i jak do tej pory wcale nie działa :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem bezpiecznik z tyłu, tą żółtą 20-kę i niestety jest dobry, sprawdziłem też silnik. Jak podepnę 12V to sworzeń się kręci na około czyli też jest dobry. Nie wiem tylko jak to jest zrobione ze sworzeń zatrzymuje się w odpowiedniej pozycji. No i jak do tej pory wcale nie działa :).

 

Kolego miałem to samo z tego co widze to walczyłem z tym rok temu i nie wszystko dokładnie pamiętam ale wydaje mi się że winna była wtyczka podpięta do siłownika przycisku w klapie . A więc krótko odpinasz tapicerkę w klapie , i sprawdż czy masz wszystko ok z tą wtyczką . U mnie po kabelku do kostki w jakiś sposób dostała sie woda i narobiła zamieszania. Sprawdziłem że to połączenie jest odpowiedzialne za to czy silnik na dole robi cały obrót czy pół .Mi też obracał się dookoła dociągając i puszczając klapę !!! We wtyczce miałem lużny jeden z przewodów. Po naprawie połączenia silnik w momencie zatrzaśnięcia sie na nim zamka z klapy robi pół obrotu dociągając prawidłowo klapę . Daj znać czy miałęś to samo ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezabradzo wiem o którą wtyczkę chodzi. tą która jest przy silniku zasilająca plus jeden przewód?

 

Wtyczka jest w klapie pod tapicerką. Tak jak pisałem walczyłem z tym rok temu . Przycisk otwierania kalpy ma pod tapicerką swój mechanizm , wtyczka płaska taka mała chyba 3 piny ,tam jeden jest odpowiedzialny za pól obrotu dolnego silniczka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.