Skocz do zawartości

Na mrozie bardzo wyje po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam taki problem z silnikiem m42 1.8is że pod odpaleniu rano na mrozie (auto pod chmurką) silnik przez jakieś 1,5minuty bardzo wyje. Nie mam pojęcia co to jest, silnik i cały osprzęt wydawałoby się mam w idealnym stanie bo bardzo o to dbam a pomimo to występuje coś takiego. Olej 5w wymieniałem 1tys. km temu, olej we wspomaganiu też nowy, w skrzyni wymieniony miesiąc temu. Na początku myślałem, że to może jakoś skrzynia wyje, jednak wciskanie sprzęgła do oporu itd nic nie daje, auto wyje jak cholera też na luzie przy dodawaniu gazu na wyższych obrotach wyje proporcjonalnie bardziej. Myślałem, że to pompa wspomagania bo dźwięk podobny ale nic się nie nasila przy kręceniu kierownicą itd. Po prostu po chwili objaw ustaje i tyle. Macie jakiś pomysł? Jeżeli nie, to nagram z rana dźwięk choć średnio widzę stanie i nagrywanie silnika przy cholernym -15C :) P.S. oczywiście rozumiem, że takie syberyjskie ;) mrozy nie są dobre dla naszych Buń, ale czy muszę przez to budzić pół osiedla czy coś jest nie tak? Dzięki z góry

Opublikowano
To nie jest raczej dźwięk paska. To jest takie wycie mniej więcej jak z zapowietrzonej albo uszkodzonej pompy wspomagania, baardzo głośnie. Pompa wody może tak wyć? Tylko dlaczego i dlaczego tylko przez chwilę? Tak jak mówię to nie jest jakiś tam pogłos z silnika tylko głos o natężeniu prawie jak klakson :) No może przesadziłem ale lekko podobnie głośno.... :mad2:
Opublikowano
JA mam to samo. tak wyje pompa od wspomagania. Jak skręcam kierownicą, to wyje mocniej. Olej wymieniałem 2 miesiące temu... Ja to zacząłem olewać, bo nie wiem co to może być.
Opublikowano
Kolego niewyraźnie przeczytałeś mój post gdyż napisałem, że NIE JEST to pompa wspomagania - a dokładniej, że nie nasila się to przy kręceniu kierownicą. Temat z pompą mam przerobiony bardzo dobrze, tak na marginesie, jeżeli Ci wyje pompa to może się kończyćnatomiast bardziej prawdopodobne jest że masz zapowietrzony lub nie do końca napełniony olejem układ wspomy.
Opublikowano
Olej wymieniony, zbiorniczek pełen, wyje przez 5 minut, nawet nie i przestaje. pompa chodzi idealnie, kierownicą można palcem kręcić.
Opublikowano

Witam.

Według mnie, jeżeli dzieje się to tylko przy dużych mrozach ( -10 i poniżej ) i przez chwilę, to rozrusznik. Po prostu po uruchomieniu silnika zębnik w rozruszniku nie cofa się i przez chwilę pracuje razem z kołem zamachowym. Wypadałoby zajrzeć do niego i porządnie nasmarować mechanizm zębnika...wiem, że wymontowanie rozrusznika w BMW to droga przez mękę i często trzeba ,,pół silnika rozebrać" żeby się do niego dostać. Dlatego jak już będzie wyjęty, to warto porządnie zrobić mu serwis.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano

to nie żaden rozrusznik tylko układ wspomagania.

u mnie jest to samo przy dużych mrozach.

nie wiem tylko cz to pompa czy magiel,ale napewno winny jest gesty olej

ja mam pompe nową orginalną.

Opublikowano
No tak, ale czy nasila się u Ciebie to w momencie jęczenia przy ruchach kierownicą? Bo u mnie wogóle i to mnie zastanawia :)
Opublikowano
wyje jakiś zaworek w układzie wspomagania,czy w pompie czy w maglu to nie wiem ale pytałem o to mojego mechanika i powiedział że to przypadłość wielu niezbyt nowych samochodów,i że nie ma co sobie snu z powiek zganiać z tego powodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.