Skocz do zawartości

Brak ogrzewania - nie wiem co robić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jako użytkownik tego forum chcę zaznaczyć, że pierwsze co zrobiłem to użylem 'search' i przeczytałem większośc tematów na temat tego problemu. To tak profilaktycznie :D

 

Zastosowałem sie do kilku rad ale niestety nic nie pomogło.

Silnik M42 1991 rok.

Wyjąłem termostat - sprawdziłem ( zagotowałem ) - działa super.

Wymieniłem pompę wodną na nową ( niepotrzebnie ).

Sprawdziłem szczelnosć chłodnicy i korka wlewu - wszystko super.

W płynie chłodniczym nie ma oleju.

Ani na bagnecie ani na korku oleju nie ma takiej białej emulsji.

Nie sądzę żeby to była wydmuchana uszczelka bo w układzie chłodzenia nie rośnie jakoś potwornie ciśnienie.

 

W trasie temp nie znacznie podnosi ponad połowę na wskaźniku. Gorzej w korkach. Może to być wiskoza - to by tłumaczyło dlaczego grzeje sie w korkach.

Ale nie tłumaczy to w ogóle dlaczego nie ma ogrzewania. Po przekręcaniu max. potencjometru od ogrzewania powietrze jest delikatnie cieplejsze a zawsze prawie parzyło.

 

Silnik M42 jak dobrze pamiętam nie ma takiej śrubki na obudowie termostatu jak M40 czy M20 - odpowietrzenie następuje tylko przez chłodnice i ten układ odpowietrzam - zawsze tak robiłem i do niedawna było cacy.

 

Barkuje mi pomysłów, może wy coś podpowiecie

Edytowane przez ecru
Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano

a odpowieterzasz na maksymalnie otworzonej nagrzewnicy - tzn grzanie na full. Bo wyglada na to ze nagrzewnica jest zapowietrzona badz tez zacial sie zawor nia sterujacy.

 

A przegrzewaniu w korkach moze byc winne podejrzane wisko.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

A sprawdzałeś elektrozawór odcięcia wody do nagrzewnicy?

W twoim z tego co pamietam jest tylko jeden czyli nie masz regulacji grzania oddzielnie na pasażera i kierowcę tylko albo na obu ciepłe albo zimne (w E34 są dwa obo siebie - odzdzielnie na kierowcę i odzdzielnie na pasażera stąd łątwiej rozpoznać który się przyciał)

Być może się przyciał i nie puszcza wody ciepłej?

Sprawdz czy wąż od elktrozaworu do nagrzewnicy jest ciepły po zagrzaniu silnika- pewnie nie.

Elektorzawór można rozebrać i przeczyścić - zazwyczaj pomaga - zacina się tłoczek wewnątrz to częsty przypadek też w E34.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
A powiedz mi gdzie jest ta nagrzewnica ? u mnie wręcz przeciwie cały czas leci ciepłe powoietrze nei gorąc ale ciepłe...regulacja działa ale tak jagby nie domykało do końca... a wlato to koszmar:) Pozdrawiam
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
ja też mam 525 i i podobnie to wygląda... a co do tego problemu z przegrzewaniem silnika to nei termostat? poprostu nie wpuszcza płynu z bloku? do obiegu? ale nei zaraz ogrzewanie kabiny idzie po za termostatem hmm to w sumie nei wiem poobserwuje grzecznie ten temat:) ale nawet bme ma seryjne defekty :) po kilkuset tysiacach:) wycieraczki , zamki ,teraz ogrzewanie ... wrrrrrrrr
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

W E34 elektozaworki są dwa- na stronę pasażera i na stronę kierowcy (koło siebie) one regulują dopływem wody do nagrzewnicy - aby je wyjąc i przeczyśći należy spuścić wodę z chłodnicy ale nie wszystko - około 1 litra powionno wystarczyć (dla pewności 1.5-2l tak aby poziom wody w zbiorniczku wyrównawczym sięgał poiżej poziomu elektrozaworków - przy spuszczaniu wody z chłodnicy na dole najlepiej wcześniej odkręćic koreczek odpowietrznika na chłodnicy na górze aby wyrównało się ciśnienie - wtedy poziom wody bedzie ładnie schodził) -potem zdjac węże, położyć na stół alaktrozwaorki, rozkręcić tłoczki, przeczyścić - po skręceniu powinno wszystko grać no chyba że padł któryś ale z takim zjawiskiem się jeszcze nigdy nie spotakłem (zazwyczaj przeczyszczenie pomagało - dzieję się tak dość często z chwilą przejścia z zimny na lato - zaworki blokują się (jakoż iż w zimę nie ustawiało się ich na chłodzenie - usterka ta wystąpiła nawet w E38 - byłem świadkiem wieć nie tyczy soę to tylko E34 :) )

 

 

http://img188.imageshack.us/img188/2223/16xc1.jpg

 

http://img188.imageshack.us/img188/7463/20qh.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

dzięi za szerokopis :) myślałem ,że to linka nie dociąga do końca ... ale pewnie jest tak jak piszesz:) a puźniej jak odpowiedszyć ukłąd chłodzenia ? w golfie nie musiałem ic odpowietrzać ale skoro tu jest jakiś odpowietrznik to pewnie sie odpowietrza..:)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Mam ten sam problem jak jade przez miasto i stoje troche w korkach to silnik sie zabardzo nagrzewa (wczesniej tak nie bylo). Z wentylacja nie ma klopotow wlacze na moment maksymalny nadmuch na kabine goracym powietrzem i temperatura silnika zaczyna wracac do normy. Piszecie cos o wisko ale co to jest to nie mam pojecie. Jak ktos moze mi top wyjasnic to bardzo prosze o pomoc :modlitwa:
Opublikowano
ok juz wiem co to jest wisko jak dziela i do czego sluzy. wiem tez ze u mnie jest padniete bo sprawdzilem to wedlug rad ktore znalazlem na forum (zakrecic wiatrakiem na zimnym i na goracym silniku - jeden sposub, prubowac zatrzymac wiatrak na rozgrzanym silniku np. plastikowa butelka - drugi sposob - letko dotknolem butelka i sie zatrzymal). Nie wiem tylko co zrobic dalej poniewaz forumowicze pisza ze nowe sprzeglo wiskotyczne (dobrej firmy) kosztuje do 1000 PLN. Jak dla mnie to troche za duzo jak na czesc do auta wartego 3 tys. A uzywane sa odradzane bo przewaznie i tak sa sepsute i szkoda ryzykowac. Co radzicie?
Opublikowano
jak nie chcesz wymieniać padniętego visco to wywal termostat wtedy nie będzie się gotował :mrgreen: temp. będzie trzymał idealną, najprostszy sposób jak chcesz kasę zaoszczędzić.ktoś powie że zimą może być nie dogrzany,na to jest też sposób częściowo zasłaniasz chłodnicę :mrgreen:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano
Zastosowałem sie do kilku rad ale niestety nic nie pomogło.

Silnik M42 1991 rok.

Wyjąłem termostat - sprawdziłem ( zagotowałem ) - działa super.

Wymieniłem pompę wodną na nową ( niepotrzebnie ).

Sprawdziłem szczelnosć chłodnicy i korka wlewu - wszystko super.

W płynie chłodniczym nie ma oleju.

Ani na bagnecie ani na korku oleju nie ma takiej białej emulsji.

Nie sądzę żeby to była wydmuchana uszczelka bo w układzie chłodzenia nie rośnie jakoś potwornie ciśnienie.

Dwa tematy: Czy masz instalacje gazową??Jeśli masz to powiem Ci ze jeśli parownik masz za wysoko to ciezkawo sie odpowietrza taki układ, zwróć na to uwagę i sprawdź drozność chłodnicy.Zobaczy czy np: góra jest gorąca a dół zimny.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
ja jeszcze odnośnie tych zaworków na zdjęciu w wekend będe sie zabierał za to wyciągnąć no problem ale jak wyczyścić? :) to trzeba w pył rozebrać czy jak ? czy można sprawdzić na sucho jak sie otwiera podając napięcie 12 v? wyciągnąć to łątwo ale co dalej :)... Pozdrawiam
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Wyciągnąć i rozkręcić - rozpołowić - wtedy widać wnętrze i ładnie je wyczyścić pozatym włączenie zapłonu (ale nie odpalenie) i po przez kręcenie manetkami powinny cykać - czyli dajem min. tem i czekasz (około 5 sekund) powinieneś usłyszeć cyknięcie co oznacza ze zaworek się zamknął i tak samo sprawdzasz drugi.

Brak cyknięcia oznacza ze jest zaciety ale nie daję głowy ze pomimo zaciecia nie bedą cykały ale jeżeli je wyciągniesz i jeszcze przed rozkręceniem odwrócisz do "góry nogami" to powinno słychac te zaworki jak sobie tam luźno latają (wgórę lub w dół zależy jak je ustawisz część)

P.S - ja zaciętych nie miałem lecz odziwo z niewyjaśnonych przyczyn w jednym cylinderku nie miałem tej "iglicy" pomimo ze na oko ona nie jest wyciągalna i zawsze na stronę pasażera wiało gorąco. (ale kupiłem uzywki za 70 PLN i teraz mam regulację że chej) natomiast z obajwami jakie spotkałem się u znajomych wystarczyło przeczyścić

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie, chciałbym wrócić do tematu bo zima tuż, tuż.

 

Wszyscy się rozpisali na temat E34 a ja mam ciągle ten sam problem z M42 w E30.

 

Panowie pomocy.

Czy M42 ma gdzieś jakiś dodatkowy odpowietrznik ( tak jak M40 - śrubka na korpusie nad termostatem ) czy tylko ta śrubka odpowietrzająca na chłodnicy - bo nigdzie nic nie widzę ?

 

Zmieniłem pompę wodną, termostat, rozebrałem i oczyściłem zawór wpuszczający wodę na nagrzewnicę, kupiłem nowa wiskozę - a tutaj dalej nie grzeje nawet o drobinę.

 

Nagrzewnica jest drożna - bo jak dmuchnę w rurkę od nagrzewnicy to jest przelot i wyrzuca wodę. Czy gdyby był uszkodzony lub zatarty zawór od nagrzewnicy - to było by słychać takie stuknięcie przy włączaniu - słychać jak łapie elektromagnes - bo u mnie to słychać...ale może mimo wszystko to się nie otwiera. Jak to sprawdzić ? Bo jedna rurka dochodząca do nagrzewnicy jest ciepła a druga chłodna. Mimo, że temp mam ustawioną na max. Mam kupić nowy zawór czy ten jakoś naprawić. Wygląd na to że działa. Co robić.. bo raz już go rozbierałem i czyściłem.

 

Termostat otwiera się prawidłowo - dopiero po jakimś czasie wpuszcza wodę na duży obieg. Silnik się nie przegrzewa. Uszczelkę pod głowicą wykluczam. Może jest jeszcze jakaś przyczyna ??

 

Co robić bardzo proszę o pomoc .. bo grzane fotele mi raczej nie wystarczą jak zamarznie mi szyba. HELP

Horsepower sells cars, but torque wins races
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja tez chcialem obejrzec swoj elektrozawór w E30 tylko nie wiem gdzie on jest. Z tego co wyczytałem to jest on przy samej nagrzewnicy i od strony maski sie do niego nie dostane. Jak inaczej w łatwy sposób go zdemontować?
Opublikowano

Elektrozawór w E30 jest po lewej stronie, czyli od kierowcy z prawej strony kolumny kierowniczej, czyli na dmuchawie. Zdejmując osłonę nad nogami i odsłaniając ramię konsoli środkowej zaczyna się ujawniać.

 

Skoro dmuchałeś w rurkę nagrzewnicy i przelot jest to znaczy że elektrozawór nie jest zapieczony w pozycji zamkniętej. Ale czy dmuchałeś na załączonym zapłonie, bo może być sytuacja jakiegoś zwarcia i elektrozawór dostaje non stop zasilanie które powoduje że go zamyka i regulacją nie da się go wyłączyć.

Proponuję odłączyć zasilanie demontując wtyczkę na elektrozaworze aby był cały czas otwarty i odpowietrzyć układ ponownie. Jeżeli zacznie grzać to pewne jest jakieś zwarcie, a jeżeli nie to musisz się przyłożyć do odpowietrzenia czyli najlepiej zalej nagrzewnicę płynem w całości poprzez zdjęte węże pod maską od niej, bo trzymanie na obrotach i przegazówki są czasem czasochłonne.

Prymitywny sposób ale ułatwia czasem życie.

Opublikowano

Witam,

Już doszedłem do tego co jest przyczyną tego problemu.

Zauważyłem że zaczęło od pewnego czasu ubywać mi płynu. Wystraszyłem się bo myślałem, że idzie w olej ale na szczęście nie. Najprawdopodobniej ( bo jeszcze nie zlokalizowałem dokładnie miejsca ) mam nieszczelność gdzieś na połączeniu zbiornika wyrównawczego z chłodnicą. Wycieku nie widać bo ciepły płyn od razu odparowuje.

 

W momencie gdy płynu ubędzie zbyt dużo to przez tę nieszczelność jest zasysane powietrze do układu i zapowietrza się najpierw nagrzewnica ( i wtedy nie grzeje ) a po jakimś czasie silnik się przegrzewa.

 

Próbowałem go odpowietrzyć tak jak pisaliście ale to nie dawało rezultatów - silnik się odpowietrzyła ale nagrzewnica NIE - nie mam pojęcia dlaczego ? Dopiero jak zaleję silnik płynem i zdejmę obydwie rurki doprowadzające płyn do nagrzewnicy i po chwili założę je z powrotem - to cały układ pozwala się wtedy odpowietrzyć - razem z nagrzewnicą i ogrzewanie działa.

 

Dziwne ale skuteczne … dalej nie mam pojęcia dlaczego tak jest ?

 

Dzięki wszystkim za rady .. pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Mam ten sam problem jak jade przez miasto i stoje troche w korkach to silnik sie zabardzo nagrzewa (wczesniej tak nie bylo)

Jak bardzo się nagrzewa ?? Przekracza połowę ?? Czy może 3/4 wskaźnika ??

 

Co do sprawdzania wiska, czy jesteś pewien, że silnik był wystarczająco nagrzany, żeby się załączyło ?? Pamiętaj, że jeżeli samochód się nie porusza, nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę to wisko wolniej dostaje temperatury.

Swoją drogą to wątpie w te zepsute wiska, co tam się ma popsuć?? Bimetal ??

Jeżeli zapóźno załącza to wystarczy dogiąć lekko tą blaszkę która jest z przodu wiska. Ta blaszka to bimetal, który zasprzęgla wentylator.

Jeżeli mocno ją dogniesz :norty: (tylko nie przesadź :norty: ) to wiatrak będzie chodził cały czas.

Te 1000 :mad2: złotych to też jakaś totalna bzdura.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Z tego co widziałem oryginalne visko firmy Beher (czyli jak fabryka montuje na pierwszy rzut) to koszta koło 300 PLN.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam wszystkich! mam podobny problem (bmw e36 320i) mianowicie wogóle autko nie daje ciepłego powietrza do środka. skazówka stoi na pionie po przejechaniu ok 5km ale chcoć bym jezdził całą noc i tak w środku nie bedzie grzeć ciepłe powietrze. a i jak podpompuje dolny przewód od chłodnicy to troszke daje tego ciepła ale jak pózniej wyłącze auto lub dam na zimno to juz nie grzeje. układ chłodzenia jest odpowietrzony i elekrozawór jest tez sprawdzony (jest ok) co to moze byc????? pomóżcie bo zimno!!! pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.