Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam taki problem, po wyłączeniu silnika, panel obsługi klimatyzacji strasznie "burczy". Pozwoliłem sobie na czas rozstrzygniecia problemu wrzucić filmik na youtube w którym oprócz szumu aparatu w tle słychać właśnie to burczenie. Jest to dosyć głośne i trwa czasami do pół godziny, nieraz 5 minut. Dzisiaj np sprzątałem samochód jakies 40minut i cały czas towarzyszyło mi to burczenie :? Czy ktoś, kiedyś spotkał się z takim problemem??? Jest to dziwny odgłos, ani nawiew, ani wentylator poprostu dziwne burczenie :P

link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=6Zvn1HqGvwU

pozdrawiam

Opublikowano
Kolego u mnie jest to samo, nie wiem od czego zależy długość brzęczenia, ale w Mercedesie W211 jest ten sam patent i jedni mówili, że to chłodzenie elektryki w panelu, inni, że jeszcze coś innego....generalnie tak musi być....
Opublikowano

Napisałem że ani nie jest to odgłos wentylatora ani nawiewu, zresztą co miało by chłodzić jak samochód stał 5 godzin ma mrozie -2. Tyle co wjechałem z podjazdu do garażu, w celu wysprzatania go w środku i burczało to tak przez całe 40 minut kiedy to sprzątałem auto.... chyba że ten wentylatorek działa w jakimś innym celu.... niż chłodzenie układu ???

Zresztą jak widać panel jest całkowicie wyłaczony...

Opublikowano
... chyba że ten wentylatorek działa w jakimś innym celu.... niż chłodzenie układu ???...

 

Wspomniany wentylatorek "dostarcza" powietrze do termistora mierzącego temperaturę... Bez niego układ będzie mierzył temperaturę wewnątrz panela klimatronika a nie wewnątrz auta.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
...Kolego z ciekawości spytam...którędy on pobiera powietrze?...

 

Czerwony prostokąt na fotce. Jak widać jest to klimatronik jednostrefowy , w przypadku dwu strefowego kratka po drugiej stronie również jest drożna i tamtędy pobiera powietrze.

Jak dla mnie to troche mała odległość czujnik-czujnik i za duża czujnik-osoba/strefa.

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/so1449_861647025.jpg

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Po lewej stronie - żółty prostokąt. Od góry : na szybę , na osobę, na nogi. Nie spodziewaj się szybkich reakcji po naciśnięciu. Klapki potrafią się zamykać i otwierać nawet do 10s.

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/eo7065_klimatronic.jpg

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

mylisz pojęcia ! Ty włączasz szybkie rozmrażanie szyby ten przycisk po prawej na górze !

Włącz dwa górne przyciski po lewej i będziesz miał i na szybę i na osobę i w dodatku możesz regulować siłę nadmuchu , bo przy szybki odmrażaniu szyby nawiew jest zawsze na max!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Też to mam - zmiana obrotów dmuchawy pomaga... Z tego co się dowiedziałem to chyba łożyska dmuchawy. Nie wiem czy to panewki czy kulkowe ale ktoś na forum pisał że można je "skropić" strzykawką z igłą - zawartość benzyna/olej. Dodatek benzyny dla lepszej penetracji... benzyna i tak odparuje i zostanie olej... Wszystkie zabiegi chyba na wiosnę jak puszczą mrozy bo w tych arktycznych temperaturach to nawet nie ma co zaglądać...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
a powie ktos jak sie do tego dostac ?:) bo ja sobie mam gararz to sie moge pobawić a iryujace to jest bardzo :P

Podejrzewam że od strony podszybia i filtra przeciwpyłkowego... to tylko przypuszczenie bo dokładnie nie wiem jak jest w E46. W E36 dostawałem się do wentylatora właśnie od strony podszybia ... Myślę że aż tak diametralnie nie zmieniła się cała koncepcja nagrzewnicy w nowszym modelu.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
mi też skrzypi nadmuch w e46, rozbierałem to ale w celu wyjęcia kolektora, powiem tak... dobranie się tam i złożenie tego spowrotem.... ehh naprawde trzeba mieć mocne nerwy i dużo samo zaparcia :P I niemieć w ręku nic ostrego podczas wyładowyania agresjii :D Silnika niewyjmowałem ale jest to wykonalne. Nietrzeba fot, każdy da radę bo to tylko śrubki, jak macie filtr kabinowy.
Opublikowano
Chyba nie będzie to takie proste jak w E36... Czytając teraz post o czyszczeniu czujnika doładowania natknąłem się na fotki : http://zapodaj.net/e317f228c773.jpg.html - punkt "...WYCIĄGAMY DO SIEBIE RYNNĘ FILTRA KABINY..." . Po wyjęciu tej rynny miałem nadzieję że oczom zebranych ukaże się (przynajmniej będzie widoczny przez szparę na rękę) silnik dmuchawy ... niestety nie widać go JESZCZE. Co dalej odkręcać nie mam pojęcia... :?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.