Skocz do zawartości

Słabsze ogrzewanie na wolnych obrotach


gogoad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem (?) z ogrzewaniem na wolnych obrotach silnika. Na biegu jałowym słabnie mi ogrzewanie. Przy około 1200 obrotów znów leci gorące.

Nie mogę powiedzieć, że powietrze jest zimne... jest zimniejsze, ale wciąż nieco podgrzane w stosunku do otoczenia (a gdy przyłożyć rękę bezpośrednio do nawiewu to spokojnie można nazwać je ciepłym). Efekt zauważalny zwłaszcza przy włączonym ogrzewaniu przedniej szyby na maks i temperaturach poniżej 0.

 

Niedawno miałem wymienianą pompę wody, spawaną głowicę (mikropęknięcie) no i odpowietrzony układ chłodzenia. Temperatura silnika zawsze stoi pionowo, nawet przy ostrzejszej jeździe z małymi prędkościami. Płynu nic nie ubyło, a odpowietrznikiem leje się płyn bez powietrza. Zrobiłem tak około 2000 kilometrów i żadnych negatywnych objawów.

 

Dodam, że posiadam samochód z pełnym kilmatronikiem, silnik M52B20.

Acha wolne obroty u mnie to około 500-600 według obrotomierza (rozumiem, że nieco za niskie, ale jeszcze problemu nie rozwiązywałem).

 

Zanim zacznę się tym martwić mam pytanie. Czy u Was przy ogrzewaniu ustawionym na maksymalne grzanie na przednią szybę nie ma zmiany w temperaturze ciepłego powietrza? Zawsze leci niezmiennie gorące, czy może jednak nieco słabnie?

Zastanawiam się czy czasem nie jest tak, że "ten typ tak ma". W końcu przy niskich obrotach pompa wody wolniej wodę pompuje.

 

Pozdrawiam

 

PS. Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek, mimo iż tutaj (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=118060) już temat był przerabiany ponieważ tamten miał niewiele mówiący tytuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początek proponuje konkretnie odpowietrzyć układ chłodzenia - z własnego doświadzenia wiem że mozna silnik odpowietrzyć że wskazówka stoi w pionie natomiast nagrzewnica jest zapowietrzona i powietrze nie puszcza płynu - miałem tak, że nagrzany silnik a z nawiewu leciało wręcz zimne powietrze, przy ok 2tys.obr zaczynało ciepłe, padały opcje że pompa wody, termostat, filtr kabinowy, nagrzewnica do wymiany a dopiero samodzielne odpowietrzenie układu przywróciło ciepełko na wolnych obrotach... :D

 

Wg mnie ODPOWIETRZYĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę do tematu i spytam bo mam dwa pytania :

 

 

1:) jak odpowietrzyć prawidłowo układ chłodzenia

2:) czy ten dolny wąż który prowadzi do chłodnicy ma być cały czas zimny?? ( bo u mnie tak jest ) - i czy to jest prawidłowy objaw czy oznacza to że może jest uszkodzony termostat

 

 

dziękuje i pozdrawiam matikolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.