Skocz do zawartości

535i


bułeczka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
No prawie masz racje... Diesel ma ogromny moment obrotowy; ale to jest tylko maksymalny moment obrotowy w przebiegu momentu. Gdy go usrednimy wyjdzie znacznie gorzej niz wolnossaca benzyna.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prawie masz racje... Diesel ma ogromny moment obrotowy; ale to jest tylko maksymalny moment obrotowy w przebiegu momentu. Gdy go usrednimy wyjdzie znacznie gorzej niz wolnossaca benzyna.

 

Jest dokładnie odwrotnie. Diesel ma korzystniejszy od atmosferycznej benzyny rozkład momentu obrotowego w funkcji obrotów. Problem tkwi w czym innym. W małym zakresie obrotów użytkowych. Benzyna ma niższy moment obrotowy, ale rozkręca się do o wiele wyższych obrotów, a ponieważ moc= (moment obrotowy X obroty na minutę) to większy max moment obrotowy diesla nie przekłada się na lepsze osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego te 172PS to dalej ponad 100PS różnicy... Nawet waga auta jak i umiejętności nie pomogą. W E39 nie czujesz tak przyspieszenia jak w A4. A to że się opony ślizgają "nawet" na 2-gim biegu to zasługa przedniego napędu.

I nie ma to jak "R"(rakieta) w BMW wersji "A" ... nie mogę, ciągle się z tego ryje :)

 

pozdrawiam

miłego weekendu

 

Mam V8 z wyboru i ani mi przez myśl nie przeszło wychwalać diesla. Lepiej się jeździ V8 i już. Dyskusja w tym temacie nie sensu. Zauważyłem tylko, że można się naciąć na bardzo silnego diesla. Mój miał 172 KM, ale też 435 Nm i były to wartości średnie. Niektóre 1,9 tdi samym programem dawało się wzmocnić do ponad 190 KM, a zupełnie drobna z finansowego punktu widzenia ingerencja mechaniczna dawała sporo ponad 200KM. Dodajmy do tego 400 kg mniej (25% różnicy) i płaski przebieg momentu obrotowego i naprawdę można się naciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byc moze majac 530i mozna sie faktycznie naciac na stuningowanego 3L diesla i pojsc z nim leb w leb, ale z 1.9L dieslem raczej nie sadze... Teraz kazda benzyna bedzie miala sprezarke i diesle wogole nie beda mialy o czym rozmawiac. Umocni to regule, ze jedyna zaleta diesla to ekonomia :cool2: .

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie pogadaliśmy o mocy,koniach mechanicznych,przyśpieszeniu,momencie obrotowym,o dieslu i benzynce V8 i fajnie było poczytać o tych wszystkich kłótniach i danych.Myślę,że autor wątku pytał konkretnie o motorek m62 i zbyt dużo informacji nie uzyskał,bo większość było o czym innym.No myślę,że jeszcze jakiś właściciel ślicznie brzmiącego motorku jakim jest właśnie V8 wypowie się na temat jego eksploatacji,bo o to w tym temacie chodzi.Pozdro dla wszystkich :cool2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem E38 M62 3,5 i 4,4 w obu automat i instalacje gazową.

3,5 kupiłem z przebiegiem 350kkm - zrobiłem przez rok ponad 40kkm

4,4 miało ok 200kkm (z polskiego salonu) - podczas roku użytkowania dużo stało w warsztatach wiec zrobiłem może 30kkm.

Przy moim pierwszym V8 nie miałem żadnych problemów pomimo dużego przebiegu - zero zużycia oleju, nowa! skrzynia biegów wymieniona w niemczech.

Kupując 4,4 trafiłem na minę - niewielki przebieg ale poprzedni właściciel tak ją zajeździł że skończyło się na naprawie skrzyni i wymianie rozrządu (mój poprzednik chyba nigdy nie wymieniał oleju..) Przez rok eksploatacji miałem jeszcze kilka kosztownych awarii (np. alternator chłodzony wodą)

Spalanie podobne - w 4,4 instalacja BRC , w 3,5 Sirocco - żadnych problemów z gazem.

Wrażenia z jazdy

- 3,5 całkiem fajnie ale czasem brakowało mocy

- 4,4 rakieta która nie ma gdzie polatać w PL.

Pobawiłem sie juz V8 i raczej nie zdecyduje sie więcej na taki silnik, pewnie ze względu na pechowy, egzemplarz koszty są kosmiczne.

 

Od roku mam E39 3,0dA po lifcie i poza mniejszym komfortem niż 7 - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Jak bede mial 50 lat, problemy z erekcja, zone o slabym sercu i dzieciaki to pewnie kupie cieple kapcie i spokojnego 2-3L traktora..." :wink:

To cytat z ust mojego ekstremalnego znajomego... Poniekad prawdziwy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle mają zalety i wady ;) jak i benzyna :D

Lecz moim zdaniem BMW kupuje ktoś kto chce mieć frajde z jazdy, ładne brzmienie silnika i klase.

Diesel no niestety ... ładnie nie brzmi, wbrew pozorom nie jest tak bardzo ekologiczny ... Gdzieś kiedyś czytałem pewien artykuł o produkcji silnika wysokoprężnego jest nawet kilka krotnie bardziej szkodliwe niz wyprodukowanie benzyny .

Niestety a może i stety; naszła moda na "ekologie" i ludzie kupują te ropiaki ponieważ palą kilka litrów mniej i myślą ze zaoszczędzają na tym.

Lecz gdy coś zepsuje sie to całe te oszczędności z paliwa trzeba wsadzić w remont ;)

Diesel ja juz pisaliście jest dobry dla 50 latka z rodziną na działke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Diesle mają zalety i wady ;) jak i benzyna

Na tym forum jest sporo sporow i za kazdym razem jedna konkluzja: jedyna zaleta diesla jest ekonomia.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Diesle mają zalety i wady ;) jak i benzyna

Na tym forum jest sporo sporow i za kazdym razem jedna konkluzja: jedyna zaleta diesla jest ekonomia.

 

Powtórzę pytanie z innego wątku...

Czy ktoś ze zwolenników diesla ma wiarygodne dane potwierdzające taniość tego samego auta z porównywalnymi silnikami diesla i benzynowymi oraz z gazem dla aut nowych i używanych z podobnym przebiegiem? Bo jeżeli nie, to na jakiej podstawie twierdzicie, że diesel jest bardziej ekonomiczny?

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ALF, przeczytaj sobie to: viewtopic.php?f=73&t=108396&hilit=550 . Niefortunnie wywolana przeze mnie, chyba jedna z wiekszych batalii slownych forumowych milosnikow duzych bezyn z amatorami mniejszych diesli.

Topic jest juz zamkniety, ale uczestnicy dyskusji pokusili sie nawet o skomplikowane obliczenia. Temat jest kopalnia wiedzy i salonem pogladow - rewelacja.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zbyt rzadko sprawdzam to forum, bo nie zawsze zdążę zareagować na czas, heh, muszę robić to częściej niż raz na 24-36 godzin, ale burzliwa dyskusja widzę trwa tu w zasadzie w każdym wątku, który się tylko pokazuje, i zawsze dotyczy porównania diesla z benzyniakiem oczywiście diesel to turbo a benzyniak wolnossący, http://www.esstuning.com/ oto link do firmy posiadającej oddział w europie sprzedającej kompresory do BMW, i chyba jedyna która ma aż tak szeroką ofertę, ja już znalazłem coś dla siebie, może i jeszcze komuś się przyda, wtedy mając 415 kucy i prawie 600 nm momentu będe mógł porównywać swoje autko z turbo dieslami, turbodieslami które nawet teraz objeżdżam, nawet 4 litrowe audi a8 do 100 do 150 i do 200 cały czas byłem z przodu, (tylko na starcie lekko zawaliłem bo nie umiałem jeszcze ruszać bez uślizgu tylnych kół esp zamigało, ale już przy 80 byłem o długość maski z przodu) także moje wrażenia będą dopiero wtedy potęgowały wrażenia jakie potrafią dać 2 podobne jednostki, turbo benzyniak i turbo diesel, wtedy te porównania będą miały sens

 

pozdrawiam :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://www.dinancars.com/ - oni robia to od dawna i dobrze. Maja nawet zestaw sprezarki do 540iA "zrob to sam". Porownaj czy Dinan nie bedzie lepszy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel no niestety ... ładnie nie brzmi

 

Hehe, nie mierz wszystkich swoją miarą. Jednemu podoba się duże dupsko wielkosci koło 110cm, drugi czuje wstręt ;)

Mi się tam klekot diesla w BMW podoba, tylko ten naprawdę czysty CR, a nie zabarwiony rozklekotaną dwumasą, świerszczącymi i wyjącymi rolkami, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety oni tylko w usa i wysyłają z tego co wyczytałem do uk jakbym chciał od nich kupić i dowalili by mi cło to z 11 tys dolkow z malycm haczykiem zrobiłoby się 15 albo jeszcze więcej, a tak kupie w norwegii, lub uk wyślą mi to jakims upsem czy fedexem i żadnego cła nie bedzie bo towar z UE , wyczytałem że jesteś w podobnym do mnie wieku, i że to twoj pierwszy prawdziwy samochód, nie zastanawiałeś się mcmt czy nie zostawić sobie tego autka "na zawsze" ?? ja chcę coś takiego w swoim życiu zrealizować (jeśli tylko fundusze pozwolą) i dokupić jakieś e60 a to zostawić, i po prostu mało nim jeździć coby się nie psuło a po kilku latach lub kilkunastu latach upakować wszystkie 5 którymi jeździłem i zrobić coś na miare mini muzeum ?? czy tylko ja mam tak zwariowane pomysły :D

 

a zestawy zrób to sam to są właśnie te gdyż sprzęt da się zamontować i zdemontować bez żadnych problemów, tyle że i tak sam tego nie zrobię z kilku mniej lub bardziej istotnych powodów :D (brak garażu z odpowiednim wyposażeniem, brak odpowiedniej wiedzy oraz brak czasu ...) gdyby nie to już dawno miałbym to u siebie, będę chciał zamontować i wyhamować ten sprzęt u Goduli więc oni pewnie mnie skrobną jeszcze za montaż i czekam na jakiś bardziej rozsądny kurs euro (około 3.8 lub mniej) aby to kupić i zrobić sobie w leciwej furce moc m5 :D, a e 60 teżspoglądam co jakiś czas ale odniosłem wrażenie iż zdrożały miast potanieć

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://tomaszewicz.com.pl/forum/e28e34e39_front.jpg

:8)

 

Ja do mojej nie klade zadnych nieoryginalnych czesci. Jedyne co w tym samochodzie jest nie z BMW to przejsciowka do odblokowania TV podczas jazdy, dlatego turbina odpada, ale rowniez o tym myslalem.

 

Oswoilem sie z mysla, ze mojego samochodu juz nie sprzedam. Chcialbym za niego zbyt duze pieniadze. Nie realnym jest odzyskac fundusze, ktore wsadzam w ten samochod na codzien, oryginalne czesci a zwlaszcza w pielegnacje, itp. Byc moze nie chce wogole probowac.

 

Myslalem nad zakupem 550iA, ale uznalem, ze 5er sie zbyt szybko starzeja i uznalem, ze bede sie rozgladal za 650iA, albo nawet M6. Jak starczy w tym roku pesos, to moze i sie uda.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :D obrazek cudowny :D ja chciałbym za pare lat uwiecznić e39, e60, i f10 :D może moje marzenia się spełnią :D :D, co do pakowania pieniędzy n ie wypowiadam się :D znam ten bolesny problem orginalnych części i polskich realiów w których mój samochód jest najstarszy w bawarii w katowicach :D, mam nadzieję że Pan Jerzy mój doradca (z prawdziwego zdarzenia a nie z nazwy) bedzie miał tam posadę przynajmniej tak długo jak ja bedę jeździł do nich e39 :D :D bo to jedyny rozsądny człowiek (albo jeden z niewielu) w tym serwisie :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

535 V8 ma swoje zalety jak i wady - jak kazde inne BMW ;-)

W moim przypadku zaletami sa wspaniała kultura pracy silnika m62, komfort jazdy, cisza w kabinie, niezłe osiągi.

Do wad moge zaliczyć zbytnie naszpikowanie auta elektroniką- , mase czujników które często siadają.

 

Raz miałem taką sytuację, że w centrum miasta w godzinach szczytu na środku skrzyżowania wysiadła mi skrzynia biegów. Nagle Pojawił się komunikat "Getribenotprogram" "MotorNotprogram" i auto ustało na amen !. Musiałem wzywać lawetę..Wczesniej skrzynia nie dawala zadnych oznak żeby coś miałobyć nie tak. W serwisie specjalizujacym sie naprawa ASB zaplacilem 900 zł - podobno przepalila sie jakas wiązka.. po 3 dniach stało się to samo :mad2: .. Spowrotem do serwisu - na szczescie za drugim razem panowie nic mnie nie skasowali, elektryk powiedzial, ze wprowadzil jakis dodatkowy bezpiecznik rozdzielajacy sterowanie skrzynia i silnika bo fabrycznie podobno te 2 uklady oparte sa na 1 bezpieczniku. Od tej pory - rzecz miala sie w pazdzierniku nic ze skrzynia sie nie dzieje. Ale mozna sie wkurzyc jak auto bez zadnych symptomów nagle wysiada...

 

Teraz pojawił mi sie problem z kontrolka ABS. prawdopodobnie po zimie padl znowu jakis czujnik..

 

Spalanie- Miasto ( Warszawa) lato 13, zima 15,

Trasa - 10.

Gazu nie zakładałem bo robie rocznie ok 12 tys km

Poza tym normalne wymiany eksploatacyjne jak w kazdym innym BMW..

m62, V8, 245 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do wad moge zaliczyć zbytnie naszpikowanie auta elektroniką- , mase czujników które często siadają.

Łada podobno ma malo elektroniki. Fiaty rowniez... A tak powaznie to ta elektronika powoduje, ze w miescie masz spalanie 13-15l/100km. Nie ma co narzekac, z tym mozna, tak jak ty, miec pecha, lub nie. Mercedesy i inne marki z tych rocznikow maja znacznie gorzej. Im nowsze auto tym wiecej elektroniki - i to jest zaleta, trzeba sie z tym pogodzic.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.