Skocz do zawartości

TDS - PROBLEM Z ZAPALENIEM CIEPLEGO


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Miałem bardzo podobny przypadek co prawda nie w BMW, ale w Omedze z silnikiem od BMW (miała nawet znaczek BMW na bloku z prawej strony). Nie mogłem odpalić jej jak była ciepła w upalne dni, nawet nie wchdziła, przez kilkanaście sekund po odpaleniu, na obroty poza tym to nie miała siły prawie w ogóle do 2500 obrotów. Skończyło się w zaufanym warsztacie u doświadczonych miechaników na wyjęciu pompy i oddaniu jej do serwisu autoryzowanego boscha od pomp wtryskowych. W sumie facet miał warsztat, że naprawia pompy wtryskowe i szyld boscha z autoryzacją, ale nie był to jakiś warsztat z górnej półki. Sprawdził pompę, wymienił uszczelnienia i chodziła cacy. Kosztowało mnie to 550 zł (wszystko razem), a nadmienię, że wyjęcie pompy wtryskowej bez zdejmowania łańcucha rozrządu jest dość trudne i czsaochłonne. Omega miała przebieg 390000. Co było dalej to nie wiem bo zimą ją sprzedałem. Teraz mam e34 525tds touring i nauczony doświadczeniem zrobiłem to samo wiosną. Nie chciałem ryzykować żeby znów latem nie stanąć gdzieś na skrzyżowaniu (tak mi zrobiła Omega) i jest wszystko super. A BMW też ma słuszny przebieg bo 325000 i czeka mnie regeneracja turbiny (też mam to przerobione w Omedze) a tak poza tym to wszystko chodzi super - odpukać. Pozdrawiam.

Opublikowano
Jestem z Kwidzyna. Wójek ma warsztat mechaniczny i on mi wyjął pompę. Bawił się chyba ze dwa dni. Skasował mnie 400,00 zł. Natomiast samo uszczelnienie kosztowało mnie 150,00 i tak jak pisałem wyżej, było to zrobione w warsztacie mającym szyld z autoryzacją Boscha. Faceta miał powywieszane na ścianie jakieś certyfikaty, nie wnikałem, bo byłem tak wściekły na Omegę, że nie zależło mi kto to zrobi, byle chodziła. A okazało się, że i dobrze było zrobione i dość tanio. Wszystko robiłem w Kwidzynie. :D
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie czytam ten watek i mysle nad swoim tds-em...

Mianowicie ostatnio na przegladzie w warsztacie facet mi podlaczyl moj samochodzik do kompa i pokazal mi jakies charakterystki ktore pokazywaly ze co jakis czas pokazuje sie jakies czerwone pole - mowil ze trzeba regenerowac pompe - ale poki co to autko jezdzi...wiec nic nie robilem.

Problem polega na tym ze samochod odpala mi ciezko po nocy - na cieplym tez nie ma rewelacji ale jest o niebo lepiej

Piszecie o jakims zaworku - gdzie ten zaworek zamontowac i skad takowy wziasc?

Jeszcze jedno pytanie do znawcow tematu - moj TDS po uruchomieniu i nagrzaniu utrzymuje obroty w poblizu 1000 - natomiast po dluzszej jezdzie - np autostrada (jestem zagranica tu sa autostrady) i przejechawszy okolo 40 - 50 km po wyluzowaniu samochodu lub zatrzymaniu obroty sa na poziomie 600 - dlaczego tak sie dzieje?

Nadmienie jeszcze ze jesli po takiej dluzszej jezdzie mam obroty na poziomie 600 to po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znow jest 1000 i po przejechaniu kolejnych 30 - 50 km sytuacja sie poowtarza...

Opublikowano
witam!!Po jakim czasie napisze co było w moim TDSie, choć nie mam już go od kilku miesięcy. Mianowicie odpalał licho bo były zużyte szczotki w rozruszniku, objawy podobne jak przy pompie. Do tego wymieniłem akumulator na nowy(szczególnie ciężko przez niego odpalał rano) i problemy odeszły. Proponuję wszystkim z podobnymi problemami najpierw sprawdzić baterię(wiadomo diesel musi mieć kopa prądu by zakrecic pożądnie), rozrusznik, ewentualnie zaworek i dopiero pompa. regenerować nie ma co przez ostetnie 2 lata nawieźli dużo złomu z wysp, mozna tanio kupic. pozdrawiam wszystkich TDSiaków, ja już jeżdze japonią, dokładnie celiką. :8) :cool2:
Opublikowano
Panowie czytam ten watek i mysle nad swoim tds-em...

Mianowicie ostatnio na przegladzie w warsztacie facet mi podlaczyl moj samochodzik do kompa i pokazal mi jakies charakterystki ktore pokazywaly ze co jakis czas pokazuje sie jakies czerwone pole - mowil ze trzeba regenerowac pompe - ale poki co to autko jezdzi...wiec nic nie robilem.

Problem polega na tym ze samochod odpala mi ciezko po nocy - na cieplym tez nie ma rewelacji ale jest o niebo lepiej

Piszecie o jakims zaworku - gdzie ten zaworek zamontowac i skad takowy wziasc?

Jeszcze jedno pytanie do znawcow tematu - moj TDS po uruchomieniu i nagrzaniu utrzymuje obroty w poblizu 1000 - natomiast po dluzszej jezdzie - np autostrada (jestem zagranica tu sa autostrady) i przejechawszy okolo 40 - 50 km po wyluzowaniu samochodu lub zatrzymaniu obroty sa na poziomie 600 - dlaczego tak sie dzieje?

Nadmienie jeszcze ze jesli po takiej dluzszej jezdzie mam obroty na poziomie 600 to po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znow jest 1000 i po przejechaniu kolejnych 30 - 50 km sytuacja sie poowtarza...

 

Pewnie masz przesterowane, ale juz pompa daje ciala... i nie potrafi wysterowac porzadnie.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Panowie czytam ten watek i mysle nad swoim tds-em...

Mianowicie ostatnio na przegladzie w warsztacie facet mi podlaczyl moj samochodzik do kompa i pokazal mi jakies charakterystki ktore pokazywaly ze co jakis czas pokazuje sie jakies czerwone pole - mowil ze trzeba regenerowac pompe - ale poki co to autko jezdzi...wiec nic nie robilem.

Problem polega na tym ze samochod odpala mi ciezko po nocy - na cieplym tez nie ma rewelacji ale jest o niebo lepiej

Piszecie o jakims zaworku - gdzie ten zaworek zamontowac i skad takowy wziasc?

Jeszcze jedno pytanie do znawcow tematu - moj TDS po uruchomieniu i nagrzaniu utrzymuje obroty w poblizu 1000 - natomiast po dluzszej jezdzie - np autostrada (jestem zagranica tu sa autostrady) i przejechawszy okolo 40 - 50 km po wyluzowaniu samochodu lub zatrzymaniu obroty sa na poziomie 600 - dlaczego tak sie dzieje?

Nadmienie jeszcze ze jesli po takiej dluzszej jezdzie mam obroty na poziomie 600 to po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znow jest 1000 i po przejechaniu kolejnych 30 - 50 km sytuacja sie poowtarza...

 

Pewnie masz przesterowane, ale juz pompa daje ciala... i nie potrafi wysterowac porzadnie.

 

Przesterowane? ale co dokladnie masz na mysli? chodzi o te obroty ktore po pewny czasie spadaja?

Chce zalozyc ten zaworek - zauwzylem ze jak krece silnikiem po nocy to paliwo pojawia sie w wezyku - czyli ucieka mi przez noc - pytanie mam takie i prosze o odpowiedz bo przebywam poza granicami kraju i mam troche utrudnione zadanie - jaki ten zaworek kupic - na allegro maja 6, 8, 10 i 12 srednicy - jesli ktos to zakladal to wie jaki ma byc - wiec prosze o porade - i druga sprawa - zamontowac go za fitrem paliwa - pomiedzy filtrem a pompa?

Opublikowano
zaloz miedzy filtrem a pompa a srednica to zdaje sie 8 ale to juz zalezy czy masz orginalne weze czy ktos zmienil,choc mimo wszystko powinna byc to 8.do tego kup sobie jeszcze pol metra przezroczystego weza do palia o srednicy 8' i zmien wszystko od filtra do pompy,bo jesli masz oryginalny to pewnie zauwazyles ze jest bardzo twardy,i moze przepuszczac na kroccach
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, czy w 2,5 td (nie tds) będą te same przyczyny?

Na zimnym od dotknięcia (jeżeli się palą świece), na ciepłym za pierwszym razem nie odpali żebym kręcił nie wiem jak długo. Na ciepłym robię tak: kręcę go chwilę do 1 sec (bo wiem że i tak raczej nie zapali) przerywam i ponownie kręcę i odpala od razu. Bateria dobra, kręci dość szybko. Czy to co jest opisane wyżej tyczy się również td?

Aha samochód to range rover, ale silnik 2,5 td bmw

Opublikowano
Panowie, czy w 2,5 td (nie tds) będą te same przyczyny?

Na zimnym od dotknięcia (jeżeli się palą świece), na ciepłym za pierwszym razem nie odpali żebym kręcił nie wiem jak długo. Na ciepłym robię tak: kręcę go chwilę do 1 sec (bo wiem że i tak raczej nie zapali) przerywam i ponownie kręcę i odpala od razu. Bateria dobra, kręci dość szybko. Czy to co jest opisane wyżej tyczy się również td?

Aha samochód to range rover, ale silnik 2,5 td bmw

 

Tak TD - TDS to samo. nawet ta sama pompa. Roznia sie glownie brakiem intercoolera i chyba innym cisnieniem doladowania. Ale zasada dzialania pompy identyczna!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem od niedawna posiadaczem 525 TDS i własnie ryłem po postach i wiele się dowiedziałem za co dziękuję.

 

Apropos odpalania na ciepłym silniku:

 

Dużo piszecie o regeneracji pompy. Ja miałem problemy z ciśnieniem pompy w moim Peugeocie i (proszę tego nie uznać za reklamę itp itd) wyleczyłem ją środkiem o nazwie Ceramizer. Po przejechaniu już 350 km auto stało się bardziej zrywne. Z tego co czytałem o tym środku, to podczas współpracy elementów metalowych środek ten łączy się z mikrodrobinami i tworzy powłokę ceramiczną, która ma niskie opory tarcia bla bla bla...

Po spaleniu 2 zbiorników paliwa z tym środkiem auto lepiej zapalało, wyciszyło się i mniej kopciło. Za tym ciosem poszedłem dalej i kupiłem środek do silnika (przebieg ponad 370 tys. km 1,9 D) i tez przyniosło to pozytywne rezultaty. Tak w ogóle oprócz pompy ważne jest ciśnienie w komorze spalania. Dodatek do paliwa kosztuje tyle co inne czyli ok. 15 zł za flakon (tu strzykawka 5 ml) i ok. 50 zł do oleju silnika. Spróbujcie, może to pomoże - ryzyko rzędu 30 zł.

 

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
SIlnik (...) jak zlapie temperature chociaz troszke to sie zaczyna problem , zawsze odpali ale na cieplym aby odpalic to musze go troszke nakrecic, trwa to kilka sekund zanim zalapie, jak zimny to pali blyskawicznie jak cieply to nie :-(

Pozdrawiam

 

nie wiem czy widzieliscie juz to ale natknelem sie na rozwiazanie problemu w tanszy sposob niz wymiana pompy:

http://www.autosoft.pl/product_info.php?cPath=24&products_id=61

bardzo fajna stronka i duzo niezlych urzadzen do BMW i innych marek

 

nosze sie z zamiarem kupna BMW E36 325 TDS

i bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje o awaryjnosci tego auta i na co warto zwrocic uwage przy jego kupnie.

 

czy ktos jezdzi takim autem i ma przebiego powyzej 200tys. km?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

tutaj jest to urządzonko tańsze: http://www.allegro.pl/item246543812_zle_odpala_twoja_omega_bmw_tds_wysylka_w_24h_odss.html

co do tego na co należy zwrócić uwage przy zakupie tds'a to napewno właśnie na pompe paliwa czyli czyli czy odpala dobrze na zimno i ciepło, pozatym wycieki silnika, stan i rodzaj akumulatora, napinacz paska,jak będzie miał klime to sprawdzić czy działa, i wiele, wiele innych, ale ogólnie jak kupisz nie skatowany egzemplarz to najlepiej dołożyć 2-3 tys (wszystkie płyny, filtry, klocki, zawieszenie, i inne które zawsze się znajda w kilkunastoletnim aucie))i powinien wiernie służyć następne kilka latek

Opublikowano

witam!tak jeszcze w kwestii odpalania na cieplo,zauwazylem pewna prawidlowosc.mowil mi o tym poprzedni wlasciciel auta,ale jakos mi to wylecialo z glowy i dopiero nie dawno sobie przypomnialem.

 

pomijam fakt ze mam 524 TD gdyz sadze ze akurat nie jest to najwazniejsze,jak rownierz to ze nie pali mi sie nadal zielone koleczko,pomimo nowych swiec,a odpalam po cyknieciu przekaznika pompy wstepnej.

 

mianowicie zauwazylem ze po rozgrzaniu silnika,gdy wiem juz ze nie zapali na dotyk,wystarczy ze 2 razy pod rzad napompuje (czyli przekrecam kluczyk i czekam na cykniecie przekaznika,wylaczam,i od razu wlaczam spowrotem az cyknie i wtedy krece) i pali pieknie.i tu wlasnie pytanie,czy pompa w zbiorniku ma az taki wplyw na odpalanie?w innych postach,czytalem ze nie powinna miec duzego wplywu,a jednak okazuje sie ze cos w tym jest.mniemam ze u mnie wytwarza ona zbyt male cisnienie,czyli ze jest na wykonczeniu.

 

a moze jeszcze jakies inne sugestie?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam , tez mialem kiedys problem z odpalaniem, odalem pompe i wtryskiwacze do sprawdzenia do warsztatu w kwidzynie-koszt 250zł ( zabrudzona byla jakas pomka wstepna ktora znajduje sie w pompie wtryskowej) , mozliwe ze ten sam warsztat co pisał ene, wyjecie pompy wtryskowej kosztowalo mnie 100zł wyjmowalem ze znajomym u siebie w garazu powiedzmy ze kolo 6 ogodzin , juz teraz wiem ze nie bylo to trudne i nie trzeba ruszac łancuszka rozrzodu, wypada wyjac chodnice by bylo wiecej miejsca i jeszcze pare inych podzespolow silnika, kontynulujac mysl york524 , mysle zo w tych silnikach pojawia sie wlasnie problem z ta pomka ktora jest w pompie wtryskowej. Stosowanie zaworkow , podwojnego krecenia, uwidacznia wplyw ze wystepuje problem z zasileniem pompy wtryskowej w paliwo, głowica moppy wtryskowej raczej nie ma wiekszego wplywu i broncie sie przed regeneracj ich bo to nie jetst dobre rozwiazanie - tak mipowiedzial mi mechanik pomp wtryskowych, a problem nastawnika pompy wtryskowej to juz elektonika, nie mnie to wiedziec-lubi sie psuc , i nie probujcie go przesuwac jak chcecie jezdzic dlugo, chyba ze myslicie o sprzedazy auta.
Opublikowano

Ja kupiłem od Niemca TDS'a i odpala bardzo ładnie na zimnym i ciepłym silniku, ale widać było chyba coś robione w Niemczech, bo są ładne nowe, cynkowane przewody wysokiego ciśnienia. Chyba miałem farta :)

Jakaś faktura była w schowku na 1300 EUR.

Opublikowano
Panowie co z tego że paliwo może się cofać , jak TDS ma przecież pompę w zbiorniku, której nie ma np. w TDI.Chyba za wiele ten zawór zwrotny nie pomoże.
Opublikowano
Dobrze u mnie na zimnym nie bardzo chce odpalić musze długo długo kręcić albo kilka razy. Na ciepłym od razu po zgaszeniu nie jest źle ale jak chwile postoi to już gorzej trza kręcic kilka sekund. Poza tym rano w garażu mam widoczną plamę pod silnikiem. Filtry mam pozmieniane, olej też, wężyki te co idą od wtrysków też powymieniane, nawet wężyk co szedł z filtra gdzieś przeciekał i też wymieniłem. Co prawda tylko do miejca w którym jest zaworek zwrotny. Nie wiem po co on tam jest jak i tak nic nie daje. Z kumplem umyliśmy silnik i zauważył że cieknie pompa wtryskowa na górnej uszczelce. A akumulator naładowany mam :wink: bo ładowałem całą noc. Jak mam zaradzić temu u siebie dodam tylko że jak już jedzie to nic nie przerywa i jest git.
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano

witam

lukas_zielinski ten problem cieknocej pomy wtryskowej napewno nie pomaga przy odpalaniu śilnika (bo tez mialem). jezeli masz problem zawies pompe do warsztatu. Pozmieniaja uszczelnie, sprawdzą na stole, zmienia uszczelniacz na wałku pompy wtryskowej. (Pisalem juz ze mialem zabrudzona pomke wstepna w pompie wtryskowej i nie podawala paliwa.) Oprocz tego zawiozlem wtryski do sprawdzenia i ustawienia , razem zaplacile 250zł. Silnik odpala dobrze, ale nie mozna wykluczyc ze glowica pomy jest do wymiany.(choc ustawienie zaplonu tez ma swoj wplyw)

 

Pozatym ostanio pokusilem sie o wyjecie pompki zasilajace ze zbiornika i filterek paliwa umieszczony na tej pomce byl zanieczyszczony -nie wiem czy tragiczny to wystarczajace okreslenie (prtaktycznie nie przepuszczal paliwa) a mimo to samochód chodzil. Moze wydawac dziwne, ale tak jest gdyz taka budawa jest pompki wspomagajacej w zbiorniku i calego ukladu zasilania w paliwo (nie chce opisywac budowu). Pompa wtryskowa sama zasila sie w paliwo ale musi wstepnie miec podane paliwo.

 

Mimo to polecam wyczyszczenie filterka pompki w zbiorniku paliwa :)

Opublikowano
oddałem dzisiaj autko do serwisu zobaczymy co się stanie i ile zostawie im za tę przyjemność. Dam znać co się okazało.
Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.
Opublikowano
Dzisiaj moje e34 TDS pozytywnie mnie zaskoczyło :8) Miałem taki sam problem jak większość kolegów z forum którzy mają TDS'a. Na zimnym silniku palił szybko za to na ciepłym musiałem go kręcić a jak już odpalił to puszczał siwego bucha. Poszukałem i poczytałem to co koledzy piszą i stwierdziłem że już tak będzie. Wszyscy mówią że powyżej 200tyś km jest to przypadłość normalna, pompa do roboty. Auto co prawda na zegarach ma 250tyś km ( w rzeczywistości pewnie 500tyś km :wink: ) ale moja usterka ustała !!!! auto świetnie pali na zimnym i tak samo na ciepłym silniku. :mrgreen: Okazało się że winą był u mnie akumulator, ogólnie niby kręcił jak trzeba ale okazało się że to było za mało. TDS potrzebuje dużego rozruchu u mnie był za mały akumulator który przy mrozach poprostu się skończył pewnego zimnego poranka. Teraz mam założony akumulator 90Ah i 720 (EN) i silniczek pali z pół obrotu na zimno jak i na ciepło ( w dodatku na ciepłym silniku przestał puszczać bucha :D )

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Opublikowano

tak stan akumulatora jak i okablowania rozrusznika jak i samego rozrusznika wazna rzecz i ma wpływ na rozruch silnika

ja czyscilem rozrusznik i nie tylko w tds, samo wyjecie w tds nie jest az tak uciożliwe ,

czyszczeniu podlegało:

1.czyli elektromagnes rozrusznika-styki główne (wymaga rozlutowania ale pokrywka jest przykrecana wiec dalej bylo juz prosto) w innych elektromagnesach rozrusznikow musiałem rozginac wabryczne zaprasowania, wiem ze naprawde warto to zrobic bo juz pare razy to robilem w innych, nawet dochodzilo do tego ze rozrusznik nie krecił gdyz styki byly tak zapieczone, ale nie ma reguły moga byc dobre, zalezy jaka eksploatacja ,mozna kupic nowy elektromagnes ale kto wie czy warto jezeli nie widac jaki stan styków

 

2. zaciski okablowania przy rozruszniku lubia sie przrysmazyc od długiego krecenia, a pozniej coraz gorzej i gorzej, problem narasta, akumulator ma słabe ładowanie i problem z długim zapalaniem sie nasila.

 

3. wypada tez zajrzec do środka rozrusznika gdy mamy juz go wymontowanego, sprawdzić stan szczotek, przesmarowac przekładnie planetarna

Opublikowano

Właśnie odebrałem auto z serwisu. Majstry uszczelnili mi tą cieknącą pompę i wymienili jakiś wężyk. Skasowali 350zł za tę przejemność. Na zimnym autko ładnie odpaliło po całej nocy na dworze więc myśle akumulator jest dobry. Powiedzieli mi od razu że i tak muszę zregenerować pompę bo jest czarna w środku i i tak będę musiał wydaćkaske na nią. Jak zgasiłem go to na ciepłym odpalił ale musiałem chwilę pokręcić. Jak myślicie czy da mi coś ta operacja czy nie???

Wyszedłem z pracy i znowu ciężko odpalał tym razem na zimnym.

Już sam nie wiem co mu jest bo podobno jak pompa to by na zimnym odpalił na cyk. :mad2: Proszęo pomoc co mam sprawdzić co zrobić. jutro jadę sprawdzić akumulator w Centrze zobaczymy czy jest dobry.

Sprzedam BMW 318 TDS. 173300 przebiegu 1996 rok. Sedan ciemna zielona butelka. Klima.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.